راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان!

سرفصل های مهم این مقاله

پیام بهرامپور

دوره رایگان گپ و گفت کسب و کاری با پیام بهرام پور

گفتگوهایی عمیق برای نجات کسب و کارتان!!

موفقیت همیشه ردی از خودش به جای می‌گذارد و چه خوب است که ما با دنبال کردن این رد، به موفقیت و ثروت برسیم. در این مقاله می‌خواهیم با هم پیگیر این ردِ به جای مانده شویم و در مورد راز موفقیت ثروتمندان صحبت کنیم. در بخش اول مقاله 5 راز را از زبان بزرگان و ثروتمندان می‌خوانیم و در بخش دوم به سراغ رازهایی می‌رویم که با تحقیق و بررسی زندگی بزرگان به دست آمده. با من همراه باشید.

راز موفقیت انسان های ثروتمند از زبان خودشان

در ادامه و در بخش ابتدایی مقاله، راز موفقیت انسان های ثروتمند و بزرگی مثل بیل گیتس، وارن بافت و… را از زبان خودشان می‌خوانید. منبع این بخش از مقاله، سایت انگلیسی زبان cavesocial است.

1_ وارن بافت: کاری را انجام دهید که دوستش دارید

لذت بردن از شغل، برای موفقیت حیاتی است. بدون شادی، قطعا انگیزه‌تان را از دست می‌دهید و کم‌تر تلاش می‌کنید. بنابراین اگر می‌توانید، کاری که دوست دارید را انجام بدهید؛ اگر نه کاری که انجام می‌دهید را دوست داشته باشید!

2_ بیل گیتس: ثابت قدم باشید!

راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان! راز ثروت بیل گیتس

بیل گیتس می‌گوید: باید در مورد چیزهای درست ثابت قدم باشید نه در مورد هر کاری. وقتی فهمیدید که چه کاری را دوست دارید و چطور می‌توانید از آن درآمد داشته باشید، باید تحمل کنید و به انجام آن مشغول شوید. چیزهای خوب همیشه به زمان نیاز دارند.

3_ ریچارد برانسون: با هدف و قصد زندگی کنید!

راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان! راز ثروت ریچارد برانسون

برای موفقیت باید هدف داشته باشید! برانسون اهمیت قصد و هدف را آنقدر زیادی می‌داند که می‌گوید بدون آن، روزتان به هدر می‌رود. برای موفق شدن باید اولویت‌بندی کنید و به محض اینکه صبح از خواب بیدار شدید، یکی یکی به اولویت‌های‌تان برسید تا احساس خوبی داشته باشید.


پیش از خواندن توصیه سایر ثروتمندان، به شما توصیه می کنیم در جلسه صفرم دوره پول که تا به حال بیش از 8 هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند، ثبت نام کنید!

فقط با 9 هزار تومان و گارانتی بازگشت وجه برای همین 9 هزار تومان!!

4_ مارک کوبان: انعطاف‌پذیر باشید

ثروت مارک کوبان - راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان!

ببینید، همه ما روزهای بدی داریم حتی میلیاردرها! اگر می‌خواهید موفق شوید، باید یک حافظه کوتاه داشته باشید تا از شکست‌ها درس بگیرید و دوباره ادامه بدهید. انعطاف‌پذیری در مقابل سختی‌ها راز موفقیت است.

5_ مارک زاکربرگ: هدف و چشم‌انداز داشته باشید

ثروت مارک زاکربرگ - راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان!

اکثر انسان‌های موفق، دید مشخص و روشنی برای آنچه که می‌خواهند انجام بدهند، دارند. شما باید در ابتدا مشکل را مشخص کنید، سپس تلاش‌تان را روی آن متمرکز کنید و با کار عمیق و تعهد به هدف‌تان برسید.

راز موفقیت ثروتمندان جهان چیست؟

خب، به بخش دوم از مقاله رسیدیم. در این بخش از مقاله، به رازهایی از ثروتمندان جهان اشاره می‌کنم که در کتاب‌ها و منابع مختلف و البته معتبر نوشته شده‌اند. منبع بخشی از این مقاله، کتاب “ثروتمندان چطور فکر می‌کنند” نوشته Steve Siebold است که نزدیک به 30 سال با افراد موفق دنیا برای نوشتن این کتاب مصاحبه کرده بود. با من همراه باشید.

1_ ثروتمندان دیدگاه متفاوتی به ریسک کردن دارند

یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت ثروتمندان، دیدگاه متفاوتی است که آنها نسبت به ریسک و ریسک کردن دارند. در واقع اغلب افراد عادی، زمانی که صحبت از ریسک می‌شود، تا جایی که ممکن است سعی می‌کنند از آن دور باشند.

اما اگر ثروتمندان موقعیتی را در مقابل خودشان ببینند که احتمال موفقیت زیاد و در مقابل خطرات زیادی هم داشته باشد، کمی تامل کرده و سعی می‌کنند تا جای ممکن به سمتش حرکت کنند. البته در بعضی شرایط افراد موفق هم ریسک‌هایی می‌کنند که بازخورد خوبی برای‌شان ندارد اما در هر حال اغلب این ریسک‌ها، به موفقیت و کسب درآمد بالا ختم می‌شود.

نکته: آقای “کیم وو چونگ” که یکی از معروف‌ترین انسان‌ها در کره جنوبی و یک کارآفرین موفق است، جمله جذابی در کتاب “سنگ‌فرش هر خیابان از طلاست” نوشته‌ که به نظرم به بحث الان ما نزدیک است. ایشان نوشته:

همه به من می‌گویند که تو واقعا انسان اهل ریسکی هستی. اما من قبل از انجام هر کاری، بارها جوانبش را می‌سنجم و در صورت مناسب بودن شرایط، دست به عمل می‌زنم. بنابراین به نظر خودم، من اصلا ریسکی نمی‌کنم!

این جمله را بازگو کردم تا کمی بیشتر با دیدگاه ثروتمندان در برابر ریسک کردن آشنا شوید. در واقع اینطور هم نیست که ثروتمندان بدون هیچ بررسی قبلی، اقدام به ریسک کردن کنند و همیشه با احتیاط رفتار می‌کنند.

2_ ثروتمندان می‌دانند باید کاری انجام داد تا ثروتمند شد نه برعکس!

می‌دانید یکی از رایج‌ترین باورهای افراد عادی و معمولی چیست؟ اینکه باید ثروتمند شویم تا فلان کار را انجام بدهیم! یعنی فکر می‌کنند:

  • باید ثروتمند شویم تا برنامه‌ریزی روزانه داشته باشیم،
  • باید ثروتمند شویم تا ورزش روزانه کنیم،
  • باید ثروتمند شویم تا سرمایه‌گذاری کنیم،
  • باید ثروتمند شویم تا به سراغ مطالعه و یادگیری برویم،
  • و…

اما ثروتمندان به خوبی به رابطه ثروت و عمل دست پیدا کرده‌اند. در واقع آنها می‌دانستند که:

  • باید برنامه‌ریزی روزانه داشته باشند تا ثروتمند شوند،
  • باید سرمایه‌گذاری کنند تا ثروتمند شوند،
  • باید یاد بگیرند تا ثروتمند شوند،
  • و…

3_ ثروتمندان با راکد بودن پول مخالفند

 

راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان - چگونه ثروتمند شویم؟

 

شاید تصور کنید ثروتمندان همیشه مانده حساب‌های چند میلیاردی دارند؛ اما احتمالا برای‌تان جالب است بدانید که در حساب اغلب ثروتمندان پول خیلی کمی وجود دارد! در واقع آنها هیچ علاقه‌ای به این ندارند که پول‌شان را جایی راکد نگاه دارند و به محض اینکه پول‌شان به حد معینی برسد، آن را تبدیل به یک سرمایه مناسب می‌کنند.

اهمیت سرمایه‌گذاری برای بعضی از ثروتمندان آنقدر زیاد است که حتی حاضرند به جای یک ماشین خیلی خاص، یک خودرو عادی و معمولی خریده و پول آن را هم سرمایه‌گذاری کنند. البته دقت کنید، ثروتمندان و افراد موفق برای سرمایه‌گذاری همینطور بی‌گدار به آب نمی‌زنند. در واقع آنها با هوش مالی و اقتصادی خودشان، بهترین جا را برای سرمایه‌گذاری پول انتخاب می‌کنند.

در جلسه دوم دوره جامع پول، استاد بهرام پور 4 تکنیک کاربردی به دانشجویان آموزش داد که چطور بتوانند حتی با درآمدی کمتر از 1 میلیون تومان هم پول پس‌انداز کنند. سپس در جلسه پنجم به طور کامل 3 ساعت در مورد سرمایه‌گذاری، اصول و جزئیاتش با دانشجویان صحبت کرده و از آنها خواست تا پولی که پس‌انداز می‌کنند را طبق اصول، سرمایه‌گذاری کنند.

4_ ثروتمندان پول خرج نمی‌کنند!

می‌دانید صرفه‌جویی هم یک راز موفقیت ثروتمند شدن است؟ اگر قبول ندارید الان با آمار و مثال‌های واقعی این را به شما ثابت می‌کنم.

اگر ویدیو زندگی‌نامه وارن بافت را مشاهده کنید، در قسمتی از ویدیو می‌بینید که صحبت از دوستی او با بیل گیتس شده و راوی در مورد سفری می‌گوید که این دو با هم به خارج از کشور داشتند. نکته قابل توجه اینجاست که هر دو اینها برای سفرشان، همراه با خود تعداد زیادی بلیت‌های تخفیف‌دار هتل و هواپیما همراه داشتند!

یک بار دیگر این بخش را مطالعه کنید: دو نفر از ثروتمندترین افراد جهان، برای سفرشان از بلیت‌های تخفیف‌دار و کدهای تخفیف استفاده می‌کردند!

مستند زندگی وارن بافت را اینجا می‌توانید به طور کامل مشاهده کنید:

علاوه بر این، استاد بهرامپور در بخشی از دوره پول نتایج یک تحقیقات پیرامون افراد ثروتمند و عادی را نشان‌مان داد. نتیجه تحقیقات این بود که ثروتمندان به طور میانگین 17 برابر افراد عادی درآمد دارند در حالی که خرج آنها صرفا دو برابر آنهاست!

بنابراین یکی دیگر از راز موفقیت انسان های ثروتمند، این است که اصلا اهل هدر دادن پول‌شان نیستند. اگر شما هم قصد دارید در آینده به موفقیت مالی برسید، از الان روی عادت ولخرجی خودتان کار کنید.

5_ ثروتمندان اهل یادگیری هستند

اول از همه اجازه بدهید این نکته را بگویم: طبق تجربه همکاری که با چند نفر از افراد موفق ایرانی داشتم، به وضوح مشاهده کردم که چقدر این عزیزان روی زمان‌شان حساسند. آنقدر حساس که حاضرند حتی چندین روز به شبکه‌های اجتماعی و حتی پیام‌رسان‌ها سر نزده و پیام اطرافیان را جواب ندهند.

اما در عین همین حساس بودن روی زمان، همه‌شان حاضرند زمان زیادی را برای یادگیری صرف کنند! یعنی شاید حاضر نباشند 5 دقیقه برای جواب دادن به پیام شما طی هفته زمان بگذارند اما حاضرند روزانه 1 تا 3 ساعت دوره آموزشی ببینند یا کتاب بخوانند.

حتی همانطور که در مقاله افزایش درآمد هم گفتم، خیلی از آنها بودجه ثابتی از درآمد خودشان را به یادگیری و آموزش اختصاصی داده و در کلاس‌های چند میلیون تومانی و چند هزار دلاری شرکت می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت راز موفقیت ثروتمندان ایران و جهان علاوه بر نکات گفته شده، علاقه زیاد به یادگیری است.


یک توصیه:

حتماً و بدون تردید در دوره جامع پول شرکت کنید. این کار هیچ ریسکی برای شما ندارد!! این فیلم کوتاه را حتما تماشا کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم!

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️


6_ ثروتمندان زیاد کار نمی‌کنند!

 

راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان! - عادت های ثروتمندان

این مثال جالب برای من در موضوع ثروت الگوی خیلی خوبی است: اگر کار زیاد انسان را ثروتمند می‌کرد، همه کارگران معدن ثروتمند بودند! چیزی که من در مورد ثروتمندان فهمیدم این است که آنها به جای کار زیاد، به تغییر و سپس کار هوشمندانه اعتقاد دارند! یعنی چه؟

در واقع راز موفقیت ثروتمندان تغییر است؛ آنها به جای اینکه مثل همه مردم عادی در یک خط و مسیر حرکت کنند، ترجیح می‌دهند به سمت مسیری بروند که تا الان کسی به سراغش نرفته. آنها تغییر می‌کنند، ریسک می‌کنند و به راهکارهایی فکر می‌کنند که دیگران از عملی کردنش ترس دارند. مثلا راه‌اندازی یک کسب و کار جدید، متفاوت انجام دادن یک کار و… .

بعد از اینکه آنها مسیر جدید را پیدا کردند، در آن به شکل هوشمندانه عمل می‌کنند. یعنی طوری عمل می‌کنند که هر 1 ساعت از زمان‌شان به اندازه یک روز کار عادی ارزش داشته باشد. به عنوان نمونه، شخصی مثل جف بیزوس یا اصلا همین برادران محمدی که موسسان دیجی کالا هستند! اینها دقیقا زمانی که کسی به دنیای آنلاین فکر نمی‌کرد، به سراغ آن رفتند و با تغییر کردن، آینده‌ای متفاوت برای خودشان ساختند.

حتما این مقاله را هم در این رابطه مطالعه کنید:

هوشمندانه کار کنید؛ نه سخت +راهکارهای بهبود اثربخشی

7_ ثروتمندان پول را مقدس می‌دانند

در مقاله راز ثروت یهودیان هم به این موضوع اشاره کردم که مردم عادی و فقیر، اغلب نسبت به پول دیدگاه بدی دارند و تصور می‌کنند که اگر پول زیادی داشته باشند، به سمت گناه و فساد کشیده می‌شوند.

اما بر خلاف این تصور، ثروتمندان ارزش زیادی برای پول قائل هستند. افراد موفق می‌دانند که برای داشتن یک زندگی عالی، برای کمک کردن به خانواده خود، برای کمک به رشد اقتصاد و حتی برای کمک به فقرا، باید پول داشت و برای به دست آوردن آن تلاش می‌کنند.

نکته: شاید هنوز بپرسید راز موفقیت ثروتمندان چه ربطی به باورهای آنها دارد؟ در واقع چیزی که من از آن صحبت می‌کنم، قانون جذب نیست. در دوره پول خود استاد بهرامپور به طور عملی این موضوع را توضیح دادند که:

وقتی باورمان نسبت به پول باور بدی باشد، تلاش کم‌تری برای به دست آوردنش می‌کنیم. در ادامه زمانی که تلاش کم‌تری کنیم، پول کم‌تری به دست می‌آوریم و به این ترتیب در یک چرخه باطل از فقر گیر می‌کنیم. بنابراین باور و تفکر ما نسبت به پول، تاثیر زیادی روی موفقیت‌مان دارد. به همین دلیل هم در این دوره 4 دسته اصلی باورهای نامناسب نسبت به پول و ثروت بررسی و راه از بین بردن‌شان توضیح داده شد.

8_ ثروتمندان در مقابل زمان سختگیرند!

 

راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان! - عادات ثروتمندها

 

بالاتر هم گفتم، ثروتمندان نسبت به زمان‌شان بسیار حساس هستند. اغلب ثروتمندان روی تلفن همراه خودشان شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک که زمان‌شان را می‌گیرند، نصب نکرده‌اند.

آنها به برنامه‌ریزی روزانه خودشان به شدت پایبندند و در مقابل هر چیزی که قرار باشد زمان‌شان را از آنها بگیرند، خشمگین می‌شوند. در واقع یکی از مهارت‌های ارزشمند افراد موفق، نه گفتن است! آنها خیلی راحت به افرادی که ممکن است باعث هدر رفتن زمان‌شان شوند، نه می‌گویند.

به عنوان یک نمونه: وارن بافت آنقدر برای زمانش ارزش قائل است که یک بار برای یک وقت ناهار، ٢.۶ میلیون دلار پول گرفت!

9_ راز موفقیت آدم های ثروتمند؛ مدیریت ذهن

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که بعضی از ثروتمندان، اصلا در خانه‌های‌شان تلویزیون ندارند! چرا؟ چون به خوبی می‌دانند که تلویزیون افسار ذهن‌شان را از دست‌شان خارج می‌کند. آنها می‌دانند صرفا یک اخبار صبحگاهی کافی است تا انگیزه‌شان نسبت به همه چیز را از دست داده و روزشان خراب شود.

علاوه بر این، بیشتر افراد موفق اهمیت زیادی به اخبار، به صحبت‌های منفی مردم و دیگر مواردی که می‌تواند باعث منفی شدن فضای ذهن‌شان شود، نمی‌دهند.

اگر می‌پرسید چرا این افراد اینقدر هوای ذهن خودشان را دارند، باید بگویم: طبق تحقیقات کاملا علمی، رفتار ما از فکرمان نشات می‌گیرد! این یعنی اگر به خاطر مشاهده اخبار فکر کنید اوضاع اقتصاد ایران خراب است، در نتیجه اقدام زیادی برای کسب ثروت انجام نمی‌دهید! پس کاملا منطقی است که انسان‌های موفق اینقدر روی مدیریت ذهن‌شان وسواس داشته باشند.

حتماً بخوانید:

 چطور شایعه و اخبار نادرست را بشناسیم؟

 چطور تأثیر روانی اخبار منفی را کم کنیم؟

10_ افراد موفق عادت‌های مناسب می‌سازند

اگر کتاب‌هایی مثل عادت‌های اتمی یا کتاب ریزعادت‌ها را مطالعه کرده باشید، به خوبی از اهمیت عادت‌های انسان در موفقیت او اطلاع دارید.

یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت ثروتمندان، دقیقا داشتن همین عادت‌های ثروت‌ساز و مناسب است. اغلب افراد موفق، بخش عظیمی از روزشان را طبق عادت جلو می‌برند. طبق عادت ساعت 5 صبح بیدار می‌شوند، طبق عادت یک ورزش روزانه کوتاه می‌کنند، طبق عادت اول صبح را به یادگیری می‌گذارنند و… . این عادت‌های ارزشمند هستند که باعث می‌شوند یک انسان به مرور در زندگی خودش پیشرفت کرده و موفق‌تر از قبلش باشد.

11_ ثروتمندان کمال‌گرا نیستند!

 

سبک زندگی ثروتممندان - راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان!

کمال‌گرایی یا کامل‌گرایی، یکی از صفات بدی است که  باعث عقب ماندن ما انسان‌ها از برنامه‌های‌مان می‌شود. در واقع کمال‌گرایی این است:

تصور کنید می‌خواهید یک پیج اینستاگرام راه‌اندازی کرده و در آن محصول بفروشید. کمال‌گرایی به جای اینکه به شما اجازه بدهد کارتان را شروع کنید، آنقدر استانداردهای بالا و غیر قابل دسترسی برای‌تان تعیین می‌کند که کلا نتوانید کار را شروع کنید. مثلا اینکه:

  • ابتدا باید یک دوره 20 ساعته کار با اینستاگرام را مشاهده کنی!
  • باید ساعت‌ها روی فن بیان کار کنی و بعد پیج را راه‌اندازی کنی تا بتوانی جواب سوالات مخاطبان را بدهی،
  • باید ابتدا 10 میلیون سرمایه به دست بیاوری تا جوابگوی هزینه تبلیغات باشی،
  • و…

بر خلاف افراد کمال گرا، ثروتمندان برای شروع کاری که باید انجامش بدهند، از حداقل‌ها کمک می‌گیرند! آنها با هر چیزی که دارند شروع می‌کنند و به مرور در مسیر تکامل، به بقیه استانداردها می‌رسند.

در مورد کمال گرایی، مقالات زیر برای شماست:

 5+1 راهکار ساده برای غلبه بر کمال گرایی

 چطور کمال گرایی مثبت داشته باشیم؟

 کمال گرایی: دشمن اعتماد به نفس – درمان کمال گرایی

12_ ثروتمندان تمرکز می‌کنند

در مستند وارن بافت که بالاتر هم از آن صحبت کردم، راوی از اولین قرار ملاقات وارن بافت با بیل گیتس می‌گوید. در میان این ملاقات، پدر بیل گیتس از هر دو آنها می‌خواهد که راز موفقیت خودشان را روی یک تکه کاغذ بنویسند و به دیگری نشانش ندهند. بعد از اینکه بیل و وارن کلمه مورد نظر را می‌نویسند، پدر بیل گیتس از آنها می‌خواهد که کاغذ را نشان بدهند. کلمه روی هر دو کاغذ این بود: focus یا همان تمرکز!

بله، تمرکز هم یکی دیگر از رازهای موفقیت ثروتمندان است. اما منظورم از تمرکز دقیقا چیست؟

1_ زمانی که کاری را انجام می‌دهی، تمرکزت را روی آن منعکس کن، به جایی خلوت برو، به اطراف دقت نکن، تکنولوژی و تلفن همراه را از خودت دور کن و فقط روی کاری که باید انجام بدهی متمرکز شو.

2_ هیچ گاه نمی‌توانی با دو اسب به خط پایان برسی! زمانی که می‌خواهی در کاری موفق شوی، باید تمام تمرکزت را روی آن بگذاری.

البته منظور از جمله دوم این نیست که نباید دو یا چند شغل داشت. اما منظور این است که باید طوری فعالیت کنید که در هر زمان، ذهن‌تان روی یک فعالیت متمرکز باشد نه چندین کار مختلف.

راز موفقیت ثروتمندان ایرانی

همه چیزی که تا اینجا گفتم، قطعا هم راز موفقیت ثروتمندان جهان است و هم راز موفقیت ثروتمندان ایرانی. اما به نظر، ایرانی‌ها برای ثروتمند شدن باید چند ویژگی دیگر هم داشته باشند چون شرایط کشور ما نسبت به دیگر کشورها متفاوت است. چه ویژگی‌هایی؟

1_ ثروتمندان ایرانی تهدید را فرصت می‌بینند!

راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان! عادات میلیون دلاری

همانطور که استاد بهرامپور در دوره پول گفتند، اقتصاد ایران یک اقتصاد سیاسی است و با توجه به اینکه شرایط سیاسی کشورمان کمی بهم ریخته، وضعیت اقتصادی‌مان دائما بالا و پایین می‌شود.

اما راز موفقیت و ثروتمند شدن خیلی از ایرانی‌ها در این است که توانسته‌اند تهدید را به چشم فرصت نگاه کنند! خیلی از ثروتمندان فعلی، از قیمت بالای دلار استفاده کرده و اقدام به صادرات محصولات می‌کنند، خیلی‌های دیگر از شرایط نبود رقیب خارجی کمک می‌گیرند و سریعا محصول‌شان را به صدر بازار می‌رسانند، بعضی دیگر حتی از کرونا هم استفاده کردند و در شرایطی که خیلی از کسب و کارها ورشکست شدند، با رفتن به فضای آنلاین کسب و کارشان را ثروتمندتر کردند.

2_ ثروتمندان ایرانی خلاقند!

در خارج از کشور خلاقیت یا creativity یک کلمه بسیار مشهور است و اغلب افراد آن را ویژگی ثروتمندان و افراد موفق می‌دانند. اما در ایران به این واژه و اهمیتش توجه کمی شده. با این حال، آن افرادی که همیشه سعی کرده‌اند به جای مثل همه بودن، متفاوت رفتار کنند، نتیجه‌های خوبی گرفته‌اند.

خودتان فضای کسب و کار ایران را نگاه کنید و ببینید شرایط در چه وضعیتی است؟ مدیران دیجی کالا ثروت میلیاردی خودشان را از تغییر و خلاقیت‌شان دارند، اسنپ با خلاقیت فضای کسب و کار ایران را تغییر داد، احد عظیم زاده با تولید خلاقانه فرش گرد به موفقیت زیادی دست پیدا کرد و… .

3_ ثروتمندان ایرانی تاب‌آور‌ترند!

ببینید، شرایط سخت در همه کشورها وجود دارد و حتی بعضی مواقع آنقدر شرایط سخت می‌شود که خیلی از ثروتمندان بزرگ جهان هم به زانو در می‌آیند. در ایران اما گاهی شرایط سخت، بیشتر از دیگر کشورهاست. مخصوصا که هر از گاهی پای یک تحریم جدید به میان آمده و دست و پای کسب و کارهای بزرگ ایرانی را می‌بندد. در این بین، ثروتمندان ایرانی همیشه تاب‌آوری کرده و سعی کرده‌اند با کمک خلاقیت و ایده‌های مختلف، در مقابل سختی‌ها دوام آورده و شرایط را بهبود بدهند.

سخن پایانی مقاله راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان!

خب، به انتهای مقاله راز موفقیت ثروتمندان رسیدیم. در این مقاله ابتدا چند راز ثروتمند شدن از زبان افراد موفق را خواندیم و سپس به سراغ رازهایی رفتیم که طبق تحقیقات و بررسی‌ها در زندگی افراد موفق به دست آمده بود. اگر نظر و پیشنهادی در مورد این مطلب داشتید، در بخش نظرات منتظر شما هستم.

منابع:

 

تیم فنی بیشتر از یک نفر

تیم فنی بیشتر از یک نفر

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۷ دیدگاه دربارهٔ «راز موفقیت ثروتمندان از زبان خودشان!»

  1. سلام
    فرمودید ثروتمندان صرفه جو هستند و از تخفیف استفاده میکنند .
    اما باور فراوانی چی میشه ؟ به من گفته بودن که تخفیف ، باور کمبوده . باید با خیال راحت کارت کشید و خرج کرد چون ثروتمندان باور فراوانی دارند .
    به نظر شما تضاد این دو تا رو چطوری میشه توضیح داد؟
    سپاس از مقاله خوبتون

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز

    به نظر نمیرسه که باور به فراوانی، تناقضی با تخفیف داشته باشه. اگه منظورتون از باور به فراوانی، مطالبی هست که پیروان قانون جذب میگن، ما در این مورد نظری نداریم، چون اصولاً قانون جذب رو یه پدیده شبه علم در نظر میگیریم و اون رو علمی نمیدونیم.

    ما صرفاً مطالبی رو در این مقاله عنوان کردیم که در الگو و سبک زندگی ثروتمندان وجود داشته و همونجور که از عنوان مقاله مشخصه، خودشون بیان کردند.

    موفق و بیشتر از یک نفر باشید.

  3. اتفاقا در ایران دقیقا همانطور که فرمودین شرایط با تمام دنیا فرق میکنه، اینجا برای ثروتمندشدن نه خلاقیت میخاد نه کار و نه تلاش، در ایران تنها کافیه یا آخوند باشی یا وابسطه به حکومت ویا مسئول و دارای روابط و پارت اونوقت کودن و احمق و حرومزاده هم که باشی یک شبه میشی ثروتمند

  4. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    خوشحالیم که اهل آموزش و یادگیری هستید.
    ممنونیم که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید؛ برامون ارزشمنده…
    روزگارتون نیک؛ بیشتر ازیک نفر

  5. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    ممنون که همراهمون هستید و دغدغه آموزش و یادگیری دارید؛ همراهیتون باعث افتخارمون هست…
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید.

  6. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که تو اولین روز سال جدید هم، دغدغه رشد و آموزش دارید؛ تبریک به شما
    امسالتون مبارک؛ بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا