17 تا از ایده های پولساز | تست شده + نحوه کسب درآمد

سرفصل های مهم این مقاله

LOVELY

دوره رایگان چطور جذاب و دوست‌داشتنی باشیم؟!

جذابیت بر اساس اصول روانشناسی!

17 تا از ایده های پولساز | تست شده + نحوه کسب درآمد

ایده های پولساز اینترنتی و غیر اینترنتی که در این مقاله برای شما شرح می‌دهمم، قابلیت اجرایی شدن دارد. این ایده های پولساز از کسانی که در فضای کسب و کار ایران فعالیت می‌کنند و چند کسب و کار موفق و شکست خورده داشته‌اند، به دست آمده است. بنابراین به هیچ عنوان ایده‌ها را قضاوت نکنید؛ در موردشان مطمئن باشید. اما نکته مهم‌‌تری که باید بدانید این است که:

همه ایده های پولسازی که در این مقاله و دیگر مقاله‌ها وجود دارند، برای عملی شدن نیاز به سرمایه‌گذاری زمانی و حتی بعضا مالی دارند. بنابراین هیچ کدام از ایده‌ها قرار نیست از همین فردا شما را به درآمد بالا برسانند. اگر دنبال چنین ایده‌هایی هستید، بهتر است از همین حالا به جای تلف کردن زمان‌تان، سراغ یک راهکار دیگر بروید.

ایده های پولساز اینترنتی در ایران (و غیر اینترنتی)

قبل از اینکه شروع به توضیح ایده‌های پول‌سازی کنم، یک پیشنهاد دارم. اگر دوست دارید زندگی مالی خودتان را تغییر بدهید، با اصول روانشناسی پول آشنا شوید، بفهمید چطور باید پس‌انداز کنید، سرمایه‌گذاری کنید و اصلاً چطور درآمدتان را افزایش داده و چه کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید، کافی است در جلسه صفرم دوره جامع پول شرکت کنید! فقط با 99 هزار تومان و آن‌قدر مطمئن هستیم که برای همین 99 هزار تومان هم گارانتی بازگشت وجه گذاشته‌ایم! لطفاً همین حالا در این جلسه ثبت‌نام کنید

حالا به سراغ اولین ایده برویم:👇

ایده های پولساز | 1- ارائه رژیم‌های غذایی اینترنتی

به قول پیام بهرام پور، یک فرد هوشمند به محض اینکه بوی نیاز را می‌شنود، باید راه حلی برای حل کردن آن و کسب درآمد از طریقش داشته باشد. حالا چند نفر را اطراف خودتان می‌شناسید که می‌خواهند لاغر کنند اما هِمتش را ندارند؟

اگر بتوانید در حیطه رژیم‌های غذایی تخصص کسب کنید یا اصلا با یک پزشک متخصص این حوزه همکاری کنید، می‌توانید به کمک اینستاگرام و دنیای وب درآمد زیادی به دست بیاورید. اگر الان در ذهن‌تان می‌گویید که این ایده پولساز یا اصلا شدنی نیست، در اینستاگرام به دنبال پیج لیمومی بگردید. این پیج اینستاگرامی ایرانی با چند صد هزار فالوور، درآمد بسیار بالایی را صرفا از طریق فروش رژیم‌های غذایی اختصاصی به دست آورده. یکی از پست‌هایشان را در زیر برایتان قرار داده‌ام:

 

ایده های پولساز | 2- آموزش دانش آموزان از راه دور

اگر دو سال قبل صحبت از این می‌کردیم که در خانه بنشینید و از طریق سیستم‌های آنلاین به بقیه آموزش بدهید، قطعا بهانه‌ای مثل این می‌آوردند که مردم نمی‌توانند آنلاین چیز یاد بگیرند یا اصلا دانش آموزان نمی‌توانند با سیستم‌های آنلاین کار کنند.

اما خب کرونا نشان داد که همه چیز شدنی است! حالا که کرونا همه مردم ایران را با دنیای آنلاین آشتی داد و مجبورشان کرد آموزش از راه دور را هم بپذیرند، چقدر خوب است که از این فرصت استفاده کنید. مخصوصا که الان خیلی از دانش آموزان نتوانسته‌اند خودشان را به دروس مدرسه برسانند و در خیلی از مفاهیم مشکل دارند، می‌توانید به سراغ تدریس خصوصی یا عمومی و آنلاین دروس دبستان، دبیرستان و… بروید. اولین قدم برای شروع می‌تواند ثبت یک آگهی رایگان در سایت دیوار یا شیپور و پیدا کردن مشتری باشد. همینطور می‌توانید از اینستاگرام برای جذب مشتری و مخاطب استفاده کنید.

ایده های پولساز | 3- دوخت و فروش لباس حیوانات خانگی

 

آیا می‌دانید دوخت و فروش لباس حیوانات خانگی چقدر پرطرفدار شده؟

صبر کنید! خیلی مواقع زمانی که صحبت از یک تخصص مثل دوخت و دوز و خیاطی می‌شود، اغلب افراد سریعاً دست رد به سینه ایده می‌زنند؛ اما خب می‌خواهم یک نکته جذاب برای‌تان توضیح بدهم:

قرار نیست شما حتماً متخصص باشید، در واقع می‌توانید سفارش محصولات یا حتی خدمات مورد نظرتان را به متخصصان و کارگاه‌ها بدهید و فقط اقدام به فروش محصولات آنها کنید! (من چند سال این کار را در حوزه فروش چاپ انجام دادم.)

ایده دوخت و فروش لباس حیوانات خانگی به نظرم یک ایده پولساز جدید است، مخصوصاً که امروز اینقدر در فرهنگ ایرانی به حیوانات خانگی اهمیت داده می‌شود. تنها چیزهایی که برای آن نیاز دارید، در مرحله اول خلاقیت و در مرحله دوم توانایی بازاریابی از طریق اینستاگرام یا سایت و… است.

ایده های پولساز | 4- راه‌اندازی مرکز ماساژ با هزینه اندک

با یک جستجو کوتاه متوجه شدم راه‌اندازی یک مرکز ماساژ در ابتدای کار نیاز به هزینه آنچنان زیادی ندارد. به طور کلی نیازتان یک تخت ماساژ است که از 2 میلیون به بالا قیمت دارد، یک فضای بسیار کوچک و در نهایت یک متخصص ماساژ که حقوق ماهیانه از شما بگیرد. حتی اگر نمی‌خواهید محل ثابتی داشته باشید، می‌توانید خدمات ماساژ در محل ارائه کرده و متخصص ماساژ را به محل مورد نظر مشتری بفرستید.

اگر در مورد عملی بودن و نبودن این ایده سؤال دارید، باید بگویم که در این یکی دو سال گذشته ماساژ بازار گرمی پیدا کرده. مخصوصاً که به تازگی خواص درمانی آن هم کشف شده و خیلی از افراد بالای 30 سال از آن برای درمان مشکلات پادرد، کمردرد و… کمک می‌گیرند.

ایده پولساز اینترنتی | 5- برگزاری مراسمات شادی

ایده پولساز بعدی، ایده برگزاری مراسمات شادی است. اگر دقت کنید در همین چند ساله تعداد زیادی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مراسم شادی راه‌اندازی شده و به خوبی فعالیت می‌کنند. برای این یکی اتفاقاً نیاز به تخصص بالایی هم ندارید، کافی است یک شرکت ثبت کنید (یا حتی نکنید) و شروع کنید به تبلیغ کردن در سطح وب، اینستاگرام و حتی سایت‌های آگهی رایگان.

در مورد برگزاری مراسم هم کارهایی مثل بادکنک‌آرایی، تزیین و… نیاز است که یادگیری‌شان حتی از طریق ویدیوهای رایگان در سطح اینستاگرام هم ممکن است.

ایده پولساز | 6- مرکز نگهداری از سالمندان و کودکان

 

با افزایش تعداد سالمندان در سال‌های آینده، کسب‌وکار نگهداری از سالمندان، پولساز و پردرآمد خواهد بود!

ابتدا بگویم که من نمی‌دانم راه‌اندازی این کسب و کار نیاز به اخذ مجوزات قانونی دارد یا نه اما بعد از یک بررسی کوتاه در سطح وب و سایت‌های آگهی استخدامی متوجه شدم که خیلی از خانواده‌ها، نیازمند خدمات نگهداری از سالمند یا کودک‌شان هستند.

بنابراین در قدم اول می‌توانید برای پیدا کردن مشتری از طریق همین سایت‌ها اقدام کرده و با مخاطبانی که نیازمند خدمات هستند، تماس برقرار کنید. در ادامه هم بعد از مدتی، در صورت مناسب بودن شرایط می‌توانید کارتان را گسترش داده و خدمات دهنده‌‌های بیشتری را استخدام کنید.

ایده های پولساز | 7- برگزاری خدمات سفر برای افراد خاص!

این یکی از ایده های پولساز جدید و خلاقانه در جهان است. ببینید، در حال حاضر شرکت‌های زیادی هستند که اقدام به برگزاری خدمات سفر و تور می‌کنند. اما خودتان را جای یک فرد مسن 65 ساله بگذارید که دوست دارد به کویر سفر کند. به نظرتان شما می‌توانید با یک تور عادی به کویر سفر کنید؟ قطعا نه! چون چنین تورهایی نیازمند توانایی چند ساعت راهپیمایی، بالا رفتن از کوه و پله و… دارند که قطعا برای سالمندان مناسب نیست.

اما اگر توری را پیدا کنید که صرفا برای مسن‌ها طراحی شده چه؟ در این تور به جای پیاده‌روی چند ساعته، ریلکسیشن و مدیتیشن زیر نور آفتاب دارند، به جای بالا رفتن از کوه یا پلهِ مکان‌های تاریخی، شب‌نشینی کویر با داستان‌ها جذاب وجود دارد، به جای خوراکی‌های فست فودی، غذاهای گیاهی توزیع می‌شود و… .

قطعا برگزاری چنین تورهایی که روی یک قسمت خاص جامعه مثل کودکان، مادران کارمند، سالمندان یا حتی افراد مبتلا به یک بیماری خاص تمرکز دارد، می‌تواند بازدهی به شدت خوبی داشته باشد. پیشنهاد می‌کنم از کنار این ایده پولساز خلاقانه راحت گذر نکنید.

ایده پولساز اینترنتی | 8- خدمات دکوراسیون داخلی

دقت کرده‌اید امروز چقدر مردم به دکوراسیون منزل‌شان اهمیت می‌دهند؟ حتی اگر یک منزل 60 متری هم داشته باشند، دوست دارند دکورش متفاوت و خاص باشد. در واقع این یک احساس نیاز است و شما به عنوان یک انسان هوشمند باید حواس‌تان را حسابی جمعش کنید. اما چطور؟

در حال حاضر می‌توانید به راحتی با شرکت در کلاس‌های فنی حرفه‌ای، مدرک دکوراسیون داخلی بگیرید، بعد هم می‌توانید با مشاهده طرح‌های اینترنتی، طرح‌هایی که در سایت پینترست و همینطور شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد، شم طراحی داخلی خودتان را بالا برده و عملا فعالیت‌تان را شروع کنید. در ابتدا قرار هم نیست برای طراحی داخلی هزینه زیادی بگیرید، به این ترتیب با دستمزد کم شروع می‌کنید و بعد از شناخته شدن میان مخاطبان، به مرور دستمزدها را بالا می‌برید.

ایده های کسب و کار پولساز | 9- خدمات تولید محتوای سایت یا پیج

منظور از تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا همان کاری است که من الان در حال انجامش هستم. در واقع من به ازای هر یک کلمه که در سایت بیشتر از یک نفر می‌نویسم، هزینه‌ای را دریافت می‌کنم! بله؛ حتی برای همین کلمه “بله” هم پول می‌گیرم!

البته فعالیت من تولید محتوای سایت است و فعالیت دیگری هم به نام تولید محتوای پیج اینستاگرام یا کلا شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

به طور کلی این فعالیت به شکل دورکاری هم قابل انجام است و می‌توانید از این ایده پولساز اینترنتی برای کسب درآمد استفاده کنید.

ایده های پولساز | 10- کافی شاپ سیار

 

با راه‌اندازی کافی‌شاپ سیار، یک شغل جذاب و باحال داشته باشید!

خودم آن اوایل تصور می‌کردم این کافی شاپ‌ها و فست فودهای سیار فقط مربوط به فرهنگ فرنگی‌هاست! اما مدتی است که می‌بینم در خیابان‌های شلوغ اصفهان، تعداد زیادی از این کافه‌های سیار فعالیت می‌کنند و اتفاقا مشتری‌های زیادی هم دارند.

خب در حالت عادی راه‌اندازی یک کافه سیار با ماشین‌هایی مثل ون و… نیاز به هزینه زیادی دارد. اما چند باری هم افرادی را دیده‌ام که کافه سیار خودشان را در وانت، پژو و ماشین‌های قدیمی و نه‌چندان گران‌قیمت راه‌اندازی کرده‌اند. در این شغل بیشتر از نوع خودرو یا وسیله نقلیه، کیفیت محصول و سپس خلاقیت در تزیین اهمیت دارد.

ایده های پولساز | 11- آموزش والدین در برخورد با کودکان

به نظر من این مورد را نباید صرفا بین ایده های پولساز در ایران دسته‌بندی کنیم، در واقع این یک رسالت است! متاسفانه در ایران نهادهای دولتی تلاش بسیار کم و ناچیزی برای آموزش به والدین در برخورد با کودکان دارند. همین موضوع باعث می‌شود که والدین در تربیت آنها با مشکلات زیادی روبرو شوند.

بنابراین اگر در این حوزه تخصصی دارید می‌توانید در آن فعالیت بسیار چشمگیری داشته باشید. حتی اگر تخصص هم نداشته باشید، می‌توانید کلاس‌های مربوط به این حوزه را در آموزشگاه‌های معتبری که قابلیت ارائه مدرک دارند، بگذرانید. دوره‌هایی مثل مهارت‌های فرزندپروری، روانشناسی کودک، کشف استعداد کودکان و… . همانطور که گفتم، این یکی نه صرفا یک راهکار درآمد بلکه یک رسالت است و تاثیر زیادی بر جامعه می‌گذارد.

ایده های پولساز | 12- مشاوره املاک اینترنتی و غیر اینترنتی

در ایران مشاوران املاک درآمد بسیار زیادی دارند. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که یک مشاور با دریافت نیم‌درصد از یک معامله 3 میلیاردی (یک خانه ارزان‌قیمت) چه پول هنگفتی به دست می‌آورد. برای فعالیت در این شغل، می‌توانید به شکل حضوری یا غیر حضوری اقدام کنید.

همین حالا در بخش استخدامی سایت دیوار یا شیپور، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید برای شروع کار به سراغ‌شان بروید.

ایده های پولساز | 13- ارائه برنامه تمرین‌های اصلاحی ورزشی

امروز به دلیل زیاد شدن مشاغل پشت میزنشینی و همینطور بی‌توجهی به فیزیک بدنی حین کار، خیلی از هموطنان‌مان با مشکلاتی مثل فاصله افتادن بین مهره‌های گردن، مشکلات ستون فقرات و… روبرو هستند. در این بین متخصصانی هستند که برای رفع این مشکلات، بنا به فیزیک بدنی هر شخص برای او یک سری تمرینات اصلاحی خاص تعیین می‌کنند.

شما هم می‌توانید بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی این حوزه و شرکت در کلاس‌های مربی‌گری، اقدام به ارائه خدمات و تمرین‌های اصلاحی ورزشی برای افراد کنید. عملی کردن این ایده پولساز جدید، حتی به شکل غیر حضوری و اینترنتی هم ممکن است.

ایده های پولساز | 14- مرکز عطاری

 

یک ایده جالب: راه‌اندازی یک فروشگاه عطاری با ویزیت رایگان پزشک طب سنتی!

ببینید به طور کلی فروش محصولات گیاهی و عطاری سود بالایی دارد. اما این ایده پولساز که می‌خواهم در موردش صحبت کنم، صرفا راه‌اندازی یک مغازه عطاری نیست. در واقع ایده من این است: راه‌اندازی یک فروشگاه عطاری با ویزیت رایگان پزشک طب سنتی!

اگر بتوانید یک پزشک یا متخصص طب سنتی را در مغازه عطاری خودتان به کار بگیرید، مشتریان بسیار زیادی را به مغازه جذب می‌کنید. اگر هم در مورد این نگرانید که چرا باید هزینه ویزیت را از مشتریان نگیریم، باید بگویم مشتریانی که به بهانه این ویزیت رایگان به مغازه‌تان آمده و نسخه داروهایی که پزشک برای‌شان تجویز کرده را از شما می‌خرند، آنقدر سود بالایی را متوجه‌تان خواهند کرد که کلا بیخیال هزینه ویزیت و این موضوعات جزئی شوید.

ایده های پولساز | 15- خدمات اسکان

در حال حاضر در شهرهای مسافرتی مثل اصفهان، همدان، شیراز و… صاحبان منازل به ازای هر روز اجاره منزل یا محل اقامتی خودشان چیزی بین 200 تا چند میلیون تومان دریافت می‌کنند. در این شرایط، اگر کمی حوصله داشته باشید، می‌توانید با این صاحبان منازل همکاری کرده و با اجاره دادن منازل آنها، در ازای هر خانه پورسانت قابل توجهی دریافت کنید.

این ایده آنقدر پولساز است که چندین کسب و کار بزرگ و معتبر وارد آن شده و حتی برایش بسترهای عظیمی مثل اپلیکیشن و سایت راه‌اندازی کرده‌اند. در واقع می‌توان ایده خدمات اسکان را یکی از ایده‌های پولساز جهان دانست.

ایده های پولساز | 16- خدمات طراحی چهره آنلاین

امروز به لطف اینترنت و البته شرکت پست، دیگر فروش محصول به شهرها و استان‌های مختلف، کار بسیار آسانی است. با توجه به این و البته با توجه به محبوب بودن نقاشی‌ چهره، یکی دیگر از ایده های خلاقانه پولسازی می‌تواند ارائه این خدمات و فروش آن باشد. مخصوصا که در زمان‌هایی مثل ولنتاین، تولد، روز پدر، مادر و… بازار خرید این خدمات داغ است.

برای اجرا کردن آن می‌توانید ابتدا از سایت‌های آگهی رایگان استفاده کنید، سپس پیج اینستاگرام‌تان را راه‌اندازی کرده و حتی در صورت وجود بازار مناسب، اقدام به طراحی سایت کنید.

ایده های پولساز | 17- فروش محصولات تزئینی خاص

منظورم از محصولات تزئینی، چیزهایی مثل بلوریجات و مجسمه نیست. در واقع منظورم محصولاتی است که از خلاقیت شما به وجود می‌آیند. به عنوان نمونه چند مدت پیش در اینستاگرام پیجی با اسم دخترک کبریت فروش دیدم که کبریت‌ها را با ظاهر متفاوت طراحی کرده و به فروش می‌رساند! یکی از پست‌هایشان را ببینید:

دقیقا اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید، می‌توانید به همین راحتی یک ایده پولساز را اجرایی کرده و کسب درآمد کنید. برای شروع این ایده، کافی است نگاهی به اطراف خودتان بکنید. چه چیزی را می‌توانید با یک طراحی خاص ارائه کنید؟

  • قاب گوشی،
  • جعبه کبریت،
  • لیوان و ماگ،
  • تیشرت،
  • سیم هدفون،
  • و…

راه های پولسازی | 18- ویرایش ویدیو

امروز که بازار تولید محتوا در اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب داغ است، بازار کار ویرایشگران ویدیو هم به شدت داغ شده. برای کسب درآمد از این ایده پولساز جدید در جهان، کافی است به نرم افزارهای ادیت ویدیو مثل پریمیر، افتر افکت یا حتی کمتاسیا مسلط باشید. دوره‌های آموزشی این نرم افزارها در سطح وب با قیمت پایین موجودند. برای شروع فعالیت هم می‌توانید از سایت‌هایی مثل سایت انجام میدم یا پونیشا کمک بگیرید.

روش های دست پیدا کردن به ایده های پولساز چیست؟

تا اینجای مقاله، تلاش کردیم ایده‌های پولساز اینترنتی و غیراینترنتی را برای شما شرح دهیم. راه‌های مختلف دیگری برای رسیدن به ایده های پولساز وجود دارد. از جمله این موارد:

  • خواندن مقالات دیگر در سطح اینترنت
  • دیدن فیلم‌های یوتیوب با موضوع ایده یابی پولساز
  • استفاده از هوش مصنوعی و پرسیدن سوالات مختلف و خلاقانه از آن در راستای رسیدن به ایده های پردرآمد
  • پرسیدن از کارآفرینان موفق و استفاده از تجربیات آن‌ها
  • خواندن کتاب‌های زندگینامه بزرگان، کارآفرینان و افراد موفق
  • و…

سخن پایانی مقاله ایده های پولساز

در این مقاله، به بررسی ایده‌های پولساز برای کسب و کار پرداختیم. از مدل‌های کسب و کار آنلاین گرفته تا ایده‌های مرتبط با برندینگ و بازاریابی، ما تلاش کردیم تا به شما ابزارهای لازم برای ایده یابی و شروع کسب و کار موفق ارائه دهیم و بگوییم که چگونه پولسازی کنیم؟

به عنوان پایانی برای این مقاله، می‌توانیم بگوییم که در دنیای امروز، هیچ کسب و کاری به تنهایی نمی‌تواند تبدیل به یک کسب و کار پولساز موفق شود. برای رشد و پیشرفت، باید به ایده‌های جدیدی فکر کرد و بازار را با تحولات روزافزون تطبیق داد.

بنابراین، برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، شما نیاز دارید که همواره در حال جستجوی ایده‌های جدید و نوآورانه باشید و با استفاده از ابزارهایی که در این مقاله معرفی شدند، بهترین استراتژی‌ها را برای کسب و کار خود ارائه دهید.


چگونه در 100 روز، یک کسب‌وکار موفق راه‌اندازی کنیم؟

در 100 روز کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده و به سود برسانید. لطفاً وارد صفحه زیر شوید و بیشتر بخوانید:

تیم فنی بیشتر از یک نفر

تیم فنی بیشتر از یک نفر

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ دیدگاه دربارهٔ «17 تا از ایده های پولساز | تست شده + نحوه کسب درآمد»

  1. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که تو اولین روز سال جدید، دغدغه رشد و آموزش دارید؛ تبریک به شما
    امسالتون مبارک؛ بیشتر ازیک نفر

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که تو اولین روز سال جدید هم، دغدغه رشد و آموزش دارید؛ تبریک به شما
    امسالتون مبارک؛ بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا