چگونه کاریزماتیک باشیم؟ 9 عادت برای اینکه مثل کاریزماتیک‌ها شوید!

سرفصل های مهم این مقاله

چگونه کاریزماتیک باشیم؟ 9 عادت برای اینکه مثل کاریزماتیک‌ها شوید!

ممکن است به نظر برسد که برخی افراد دوست‌داشتنی به دنیا می‌آیند، شاید این‌طور باشد! اما کاریزما چیزی است که می‌توانیم آن را به دست آوریم و توسعه‌اش دهیم. درحالی‌که برخی از افراد به‌طور طبیعی کاریزماتیک هستند، دوست‌داشتنی بودن برای همه به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. این به معنی ارثی و ذاتی بودن کاریزماتیک نیست. مطالعات نشان داده می‌توان کاریزما را فرا گرفت و مثل افراد کاریزماتیک، نفوذ و تأثیرگذاری بیشتری داشت.

بیشتر ما به آن دسته از آدم‌ها برخورد کرده‌ایم که وقتی وارد اتاقی پر از غریبه می‌شوند، با ده دوست جدید، یک قرار برای ناهار هفته آینده و پیشنهادی برای آشنایی با مدیر یک شرکت بزرگ اتاق را ترک می‌کنند. بله آن‌ها آدم‌های کاریزماتیکی هستند؛ اما چه چیزی این افراد را این همه دوست‌داشتنی کرده است در حالی که بسیاری از ما باید به سختی روی این موضوع کار کنیم؟ مهم نیست الآن چگونه هستید. مهم این است که شما می‌توانید تمرین کنید و شخصیتی کاریزماتیک داشته باشید. اینکه «چگونه کاریزماتیک شویم» را در مقاله پیش رو خواهید فهمید. در این مقاله یاد می‌گیریم چگونه کاریزماتیک باشیم و 9 عادت کسانی که کاریزماتیک‌تر به نظر می‌رسند را بررسی می‌کنیم.

کاریزما چیست و چگونه کاریزماتیک باشیم؟

 

خوش بینی از ویژگی های بارز کسانی است که کاریزماتیک به نظر می رسند

همه ما کسانی را دیده‌ایم که تأثیرگذار از دیگران به نظر می‌رسند، کسی که مخاطبین خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خنده و گریه می‌آورد و باعث می‌شود همه احساس چالش، الهام و انگیزه کنند. اگرچه آن‌ها ممکن است در زمینه‌های خود متخصص باشند، تخصص به‌تنهایی پاسخی برای اینکه چگونه کاریزماتیک باشیم، نیست.

اینفلوئنسرهایی مانند این‌ها یک ویژگی رشک‌برانگیز دارند: کاریزما. به نظر می‌رسد برخی با آن متولدشده‌اند؛ اما آیا می‌توان کاریزما را یاد گرفت؟ آیا می‌توان دوست‌داشتنی بودن را با تمرین هدفمند توسعه داد؟ محققان اثرات کاریزما را برای دهه‌ها مطالعه کرده‌اند، یک مطالعه در سال 2018 کاریزما را به دو ویژگی محدود کرد: تأثیرگذاری و مهرورزی.

محققین در این مطالعه، مهرورزی را به‌عنوان قابل‌دسترس بودن عاطفی تعریف کردند. افرادی که مهربان هستند اغلب لبخند می‌زنند، با طیف وسیعی از شخصیت‌ها کنار می‌آیند و به دیگران احساس راحتی هدیه می‌کنند. چنین افرادی متقاعدکننده به نظر می‌رسند و نفوذ کلام و زبان بدنشان بیش از دیگران است.

افرادی که کاریزماتیک هستند معمولاً این ویژگی‌ها را دارند:

  • آن‌ها گرما و حس شایستگی را تراوش می‌کنند.
  • آن‌ها مهارت‌های اجتماعی قوی دارند و ارتباط کلامی و غیرکلامی خوبی دارند.
  • آن‌ها اغلب رفتار کمی غیر متعارف از خود نشان می‌دهند.
  • آن‌ها دوست‌داشتنی هستند.

خبر خوب این است که برای اینکه واقعاً کاریزماتیک باشید، لازم نیست یک برون‌گرا باشید. شما می‌توانید یاد بگیرید که چگونه در تعاملات اجتماعی و حرفه‌ای خود کاریزماتیک‌تر شوید، حتی اگر خودتان را فردی بی‌دست‌وپا، درون‌گرا یا خجالتی توصیف کنید.

کارشناسان علوم اجتماعی می‌گویند یکی از کلیدها ممکن است این باشد: تنظیماتی را در خود کشف کنید که در آن راحت‌تر هستید. همه نمی‌توانند گرم باشند و در مهمانی‌ها شرکت کنند. اگر در یک کافه یا کتاب‌فروشی راحت‌تر هستید، آنجا را انتخاب کنید!

سعی نکنید کاریزما را جعل کنید، در عوض خود را طوری تنظیم کنید که در آن موقعیت‌ها راحت‌تر هستید و حس مهربانی و تأثیرگذاری بیشتری دارید.

بعضی‌ها همین‌طور الکی کاریزماتیک هستند!

 

کاریزماتیک بودن فقط ارثی و ذاتی نیست، می توان به خوبی آن را فرا گرفت

اگر تا به حال افرادی را دوست‌داشتنی دیدید، اما نمی‌توانید به طور خاص توضیح دهید که چرا دوستشان دارید، آن‌ها کاریزما دارند. شما می‌توانید یاد بگیرید که شخصیت کاریزماتیک داشته باشید. نشانه‌های ناخودآگاه، نشانه‌های اجتماعی، زبان بدن، نوع بیان، نوع پوشش و نحوه برخورد شما با دیگران در توسعه کاریزماتیک شما نقش دارند.

تحقیقات نشان داده افراد می‌توانند با دیدن چهره یک نفر، در عرض تنها یک دهم ثانیه در مورد دوست‌داشتنی بودن، قابل اعتماد بودن و شایستگی او قضاوت کنند. پس شروع کنید!

9 عادت برای اینکه یاد بگیریم چگونه کاریزماتیک باشیم!

این 9 عادت از بین ده‌ها عادت افراد کاریزمایتک استخراج شده است. حتماً دنبالشان کنید و سعی کنید در زندگی روزمره تمرینشان کنید:

1. همدلی مثبت و منفی دارند

توانایی برقراری ارتباط و ایجاد روابط چیزی است که به‌راحتی برای افراد کاریزماتیک به دست می‌آید. ویژگی اساسی مهارت‌های ارتباطی قوی چیست؟ هوش هیجانی یا همان (EQ). EQ یک ویژگی ضروری برای کسانی است که مستقیماً با مشتریان کار می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که 90 درصد از فروشندگان برتر از هوش هیجانی بالایی برخوردار هستند. EQ اغلب در توانایی فردی برای همدلی، چه مثبت و چه منفی، نشان داده می‌شود.

همدلی مثبت و منفی توانایی قرار دادن خود به جای دیگران و احساس واقعی آن‌ها است – خوب یا بد. افرادی که دارای همدلی مثبت هستند حسادت نمی‌کنند، بلکه هیجان‌زده می‌شوند. زمانی که:

  • شخص دیگری تصمیم می‌گیرد با مرخصی، به مدت 6 ماه به آمریکای جنوبی سفر کند؛
  • شخص دیگری ارتقای شغلی می‌گیرد؛
  • شخص دیگری کسب‌وکار خود را به مبلغ 100 میلیون دلار خریداری می‌کند؛

همدلی منفی توانایی دلداری دادن به دیگران در هنگام ناراحتی است. افرادی که این ویژگی را دارند همدلی می‌کنند:

  • هنگامی‌که یکی از اعضای خانواده‌اش به سرطان مبتلا می‌شود؛
  • هنگامی‌که از شرکت دلخواهش اخراج می‌شود؛
  • وقتی کسی از همسرش تقاضای طلاق می‌کند

2. متواضع و فروتن هستند

 

این کاریزماتیک بودن است که منجر به موفقیت خواهد شد.

افرادی که واقعاً از بودن در کنارشان لذت می‌بریم، متواضع هستند، نه متکبر. دستاوردهایشان را مدام فریاد نمی‌زنند. آن‌ها به خاطر مهم به نظر رسیدن، دائماً در رسانه‌ها حضور ندارند. آن‌ها طوری رفتار نمی‌کنند که انگار بالاتر از هر شخص یا موقعیتی هستند.

البته، داشتن اعتمادبه‌نفس و حفظ عزت‌ نفس بالا ضروری است؛ اما مرز باریکی بین اعتمادبه‌نفس و تکبر وجود دارد. اگر نمی‌دانید چگونه فروتنی را تمرین کنید، با مشاهده الگوهای افراد فروتن، آن را در عمل تماشا کنید. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هنگام پذیرش تمجید و تحسین دیگران چه واکنشی نشان می‌دهند؟
  • آن‌ها چگونه در مورد دستاوردهای خود صحبت می‌کنند؟

هنگامی‌که با یک مشتری، یک همکار یا تیم خود صحبت می‌کنید، این ویژگی‌ها را در نظر بگیرید.

3. از آسیب‌پذیر بودن و داشتن ضعف، نمی‌ترسند!

برنه براون می‌گوید: «آسیب‌پذیری نقطه‌ضعف نیست، بلکه بزرگ‌ترین معیار شجاعت ماست.» مردم همان اندازه که به موفقیت شما اهمیت می‌دهند، قدردان جنبه آسیب‌پذیر شما نیز هستند. به ما یاد داده‌اند که آسیب‌پذیر بودن باعث می‌شود دیگران ما را ضعیف تصور کنند؛ اما خلاف این ادعا صحت دارد. افرادی که از آسیب‌پذیر بودن نمی‌ترسند قوی تلقی می‌شوند.

شیوه اعمال این ویژگی: یاد بگیرید که قدرت آسیب‌پذیری را تحت کنترل خود درآورید. به خاطر داشته باشید که نشان دادن خود واقعی‌تان باعث نمی‌شود که کمتر دوست‌داشتنی باشید و برعکس، معمولاً این‌گونه دیگران احساس نزدیکی بیشتری با شما می‌کنند. می‌توانید با فاش کردن اشتباهی در گذشته، یک شکست یا یک نقطه‌ضعف شروع کنید.

4. حس شوخ‌طبعی دارند

برای اینکه یاد بگیریم چگونه کاریزماتیک باشیم و کاریزماتیک شویم، باید بدانیم معمولاً این افراد، حس شوخ‌طبعی لطیف و دوست‌داشتنی‌ای دارند. در مطالعه‌ای که توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا انجام شد، افرادی که در معرض تبلیغات طنزآمیز بودند، احتمال خریدشان بیشتر بود.

اما بخش دیوانه کننده اینجاست: مردم از تبلیغات متنفرند؛ بنابراین اگر تبلیغات به‌تنهایی می‌تواند کسی را بخنداند، مطمئناً ما هم می‌توانیم دیگران را بخندانیم. بدیهی به نظر می‌رسد، اما افرادی که از بودن در کنارشان لذت می‌بریم و کاریزماتیک به نظر می‌رسند، واقعاً حس شوخ‌طبعی

اگر می‌خواهید دوست‌داشتنی باشید، شوخ‌طبعی را یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله چطور شوخ طبع باشیم و دیگران را بخندانیم؟ مطالعه کنید.

5. در مواقعی که لازمشان داریم، حضور دارند

 

اگر می خواهیم تاثیرگذار باشیم، باید یاد بگیریم کاریزماتیک شویم

شاید فکر کنید کسانی که در دسترس نیستند عزیزتر و تأثیرگذارترند، اما این دیدگاه اشتباه است. ما کسانی را که به خصوص در مواقع سختی و مشکلات کنارمان هستند و کمکمان می‌کنند، بیشتر دوست داریم و چنین افرادی را کاریزماتیک‌تر به‌حساب می‌آوریم.

6. آن‌ها واقعاً به همه علاقه‌مند هستند

به یاد داشته دارید که گفتیم افراد دوست‌داشتنی چقدر متواضع هستند؟ یک ویژگی دیگرشان این است که همه را دوست دارند، فارغ از هر چیزی! این یعنی حتی اگر کسی زیردست آن‌ها هم باشد، با خود نمی‌گویند باید به او تحکم کنم. آن‌ها واقعاً به آنچه همه می‌گویند علاقه‌مندند و دلشان می‌خواهد به دیگران کمک کنند.

این نقل‌قول از رابرت برالت به خوبی این موضوع را خلاصه می‌کند: “کاریزما این نیست که مردم، دوستتان داشته باشند، کاریزما یعنی وقتی مردم کنارتان هستند، خود را بیشتر دوست داشته باشند!”

چه صحبت کردن با یک مشتری و چه آشنایی با یک هم تیمی جدید، نشان دادن علاقه واقعی می‌تواند به کاریزماتیک‌تر شدنتان کمک کند.

۷- از خودشیفتگی اجتماعی دوری می‌کنند

 

افراد کاریزماتیک، معمولا به دنیای اطرافشان خوش بین هستند.

حدس بزنید موضوع گفتگوی مورد علاقه یک خودشیفته اجتماعی چیست؟ خودشان! آن‌ها می‌خواهند در مورد داستان‌های خود، خانواده خود، دوستان خود و حتی مشکلات خودشان صحبت کنند. ناگهان به خود می‌آیید می‌بینید طرف مقابل یک ساعت حرف زده ولی حتی یک‌بار برایش مهم نبوده نظر شما چیست و شما چه مشکلی دارید!

افراد دوست‌داشتنی به جای تمرکز بر این که چقدر زندگی آن‌ها شگفت‌انگیز (یا وحشتناک) است، سؤال می‌پرسند. آن‌ها عمیقاً در ذهن شخصی که با او صحبت می‌کنند فرو می‌روند. آن‌ها سؤالات جالبی می‌پرسند. نه فقط در مورد اینکه اهل کجایید یا چه شغلی دارید؛ بلکه آن‌ها عمیقاً به مغزتان فرو رفته و سؤالات باز می‌پرسند و احساسات و انگیزه‌های شما برایشان مهم است.

8. سخاوتمند و نوع دوست هستند

سخاوت آن‌قدر موضوع مهمی است که آدام گرنت، نویسنده سرشناس آمریکایی نام یکی از کتاب‌هایش را گذاشته: “ببخش و بگیر؛ چرا و چگونه بخشنده‌ها به اوج موفقیت می‌رسند؟”

آدام گرنت طی کتاب ببخش و بگیر تجربه‌ و داستان‌های مختلفی را با خوانندگان کتابش به اشتراک می‌گذارد تا بر اهمیت ارتباط با دیگران تأکید کند. نویسنده علت اینکه چرا برخی از مردم در صدر نردبان موفقیت بالا می‌روند و برخی دیگر به پایین می‌ریزند را مرتبط با الگوی گیرندگان، بخشندگان و حسابگران می‌داند.

گرنت درباره‌ی این سه سبک از رفتار افراد در اجتماع می‌گوید: «بخشیدن، گرفتن و حسابگری سه سبک اساسی در تعامل‌های اجتماعی‌اند، ولی مرز بین آن‌ها قابل‌تغییر است. همین‌طور که نقش‌های شغلی و روابط مختلف را تجربه می‌کنید، شاید از یک سبک رفتاری در یک رابطه‌ی متقابل به سبک دیگری تغییر روش دهید. تعجبی ندارد که هنگام مذاکره بر سر میزان حقوقتان شخصیتی گیرنده داشته باشید، وقتی به کسی کم‌تجربه‌تر از خودتان چیزی آموزش می‌دهید بخشنده باشید و به هنگام سهیم کردن یک همکار در یک تخصص، مثل یک حسابگر عمل کنید. شواهد نشان می‌دهند که در محیط‌های کاری، بخش زیادی از مردم یک سبک اصلی را در رابطه‌ی متقابل دارند که نشان می‌دهد بیشتر اوقات با چه رویکردی به سراغ افراد می‌روند؛ و نقش این سبک اصلی در موفقیت ما به اندازه سخت‌کوشی، استعداد و شانس است.»

سخاوتمند و دلسوز بودن نشانه کسی است که دوست‌داشتنی است و می‌داند چگونه کاریزماتیک باشد.

9. متقابلاً تمجید می‌کنند (و سرزنش می‌کنند).

هنگامی‌که یک فرد دوست‌داشتنی به خاطر کارش تحسین می‌شود، معمولاً پاسخی مانند این دارند: خیلی ممنونم! بااین‌حال، مایلم تأکید کنم که این یک تلاش تیمی بود. من فقط یک نقش کوچک در زدن این گل داشتم. جن، سام، مایک و کلسی… همه شما برای تحقق این امر بسیار مهم بودید؛ و ما بدون شما نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم.

به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها در جایی که اعتبار لازم است، اعتبار می‌دهند. هنگامی‌که آن‌ها برای موفقیت شناخته می‌شوند، ستایش را به سمت دیگران سوق می‌دهند. آن‌ها بدون اینکه انتظاری در عوض داشته باشند از مردم تعریف و تمجید می‌کنند و به آن‌ها قدرت می‌دهند.

برعکس، زمانی که انتقادات به سمت همکاران و دوستانشان بیاید، آن‌ها از تقصیر را گردن گرفتن نمی‌ترسند. اگر می‌خواهید کاریزماتیک باشید، باید بدانید چگونه به اشتباهات پیش آمده به روشی عمل‌گرایانه رسیدگی کنید:

آیا پروژه‌ای خراب شده بود که شما در آن مشارکت داشتید؟ یا مستقیماً خرابش کردید؟ مراحل گام‌به‌گام را دنبال کنید تا دوست‌داشتنی‌تر شوید:

  • اشتباهات خود را بپذیرید
  • فوراً اشتباهات خود را برطرف کنید
  • یک تجزیه‌وتحلیل از آنچه اشتباه رخ داده داشته باشید و ببینید چطور می‌توان آن را دیگر تکرار نکرد

توصیه‌های استاد دانشگاه پرینستون در مورد کاریزماتیک

الکساندر تودورف، استاد روانشناسی دانشگاه پرینستون می‌گوید توصیه‌های زیر به شما کمک خواهد کرد که پاسخ سوال چگونه کاریزماتیک باشیم را زودتر بیابید! پس از نقشه این پروفسور پیروی کنید:

1- برای کاریزماتیک‌تر شدن، شجاعت کافی دارید؟

نکته اول در راه کاریزماتیک‌تر شدن شجاعت و شهامت است. توسعه کاریزما فرآیندی است که باید در آن دقیق شوید. شما باید هر روز سعی کنید یک جزء از شخصیتتان را زیر میکروسکوپ ببرید و آن را در جهت کاریزمای بیشتر بهبود بدهید. خواهید دید که چنین اثرات مرکبی، در طول مدت زمانی نسبتاً طولانی چطور به شما شخصیتی جذاب‌تر می‌بخشد. به یاد داشته باشید شخصیت شما قرار نیست شخم بخورد. شما تنها قرار است روش‌ها و چیزهایی را در خودتان کمی جابجا کنید و تغییر دهید.

2- یک لبخند روی صورتتان بکارید

اینکه چه قیافه‌ای داریم و چه شکلی هستیم، اصلاً دست خودمان نبوده؛ بنابراین نه حق داریم کسی را مسخره کنیم و نه کسی حق دارد چهره ما را مورد تمسخر قرار دهد. با این حال برخی از ویژگی‌های بدنی ما قابل تغییر است.

پروفسور تودورف استاد روانشناسی دانشگاه پرینستون تحقیقاتی مبتنی بر مدل‌های آماری انجام داده و الگوریتم‌هایی در زمینه دست‌کاری چهره به دست آورده است.

این الگوریتم‌ها نشان می‌دهد کاشتن حتی یک لبخند کوچک روی چهره می‌تواند باعث شود بیشتر مورد اعتماد قرار بگیریم. مطالعات او نشان می‌دهد: «هرچه یک چهره خوشحال‌تر باشد، قابل‌اعتمادتر است.»

او می‌گوید با انجام برخی کارها مثل همین لبخند زدن حتی می‌توانید قضاوت‌های قبلی منفی در مورد خودتان را تغییر دهید. به بیان دیگر با انجام برخی کارها در راستای اینکه «چگونه کاریزماتیک باشیم» می‌توانیم طوری مخاطبمان را تحت تأثیر قرار دهیم که فراموش کنند در ابتدا چه فکری درباره ما داشتند.

3- با بهبود مهارت‌های فردی، کاریزماتیک‌تر می‌شوید

خانم سوزان دی یاناش، استاد دانشگاه سیاتل، می‌گوید: «یادگیری مهارت‌های فردی و توسعه آن هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. امروزه محیط‌های کاری و سازمانی دیگر بر ساختارهای قدیمی سلسله مراتبی پایدار نیستند و اگر مهارت‌های فردی‌تان را رشد ندهید، به زودی دیگر کسی برایتان تره هم خرد نمی‌کند!»

واقعیت این است که وقتی در یک تیم کارمی کنید، اگر مهارت خوب صحبت کردن، فن بیان قوی، مهارت متقاعدسازی و مهارت‌هایی از این دست داشته باشید، حرفتان خریدار بیشتری دارد.
وقتی در خانواده مهارت همسرداری یا تربیت فرزندتان را بهبود بدهید، بدون تردید زندگی با کیفیت‌تری خواهید داشت.
وقتی مهارت اعتماد به نفس خودتان را ارتقا دهید، هر روز کاریزماتیک‌تر می‌شوید. پس یکی از اساسی‌ترین پاسخ‌ها به سؤال «چگونه کاریزماتیک شویم» این است: روی بهبود فردی خود کار کنید…

4- در مورد مخاطبتان حرف بزنید!

قدم بعدی برای دوست‌داشتنی بودن و جذاب‌تر به نظر رسیدن آن است که دیدارتان با دیگران را به ملاقاتی در مورد آن‌ها تبدیل کنید؛ یعنی درباره خودتان حرف نزنید.

جک شیفر، روانشناس می‌گوید: «قاعده طلایی دوستی آن است که اگر کاری کنید دیگران احساس خوبی درباره خودشان داشته باشند، شما را هم دوست خواهند داشت.»

البته یادتان باشد این موضوع تنها وقتی کار می‌کند که شما علاقه واقعی به حرف‌های طرف مقابل نشان دهید. اگر درباره کسی که با او حرف می‌زنید بیشتر بدانید، می‌توانید تأثیرگذارتر هم باشید. مثلاً در گردهمایی‌های عمومی که بیشتر به قصد آشنایی با دیگران برگزار می‌شود، می‌توانید این موضوع را تست کنید. ممکن است از قبل چیزهایی درباره طرف مقابل خود شنیده باشید که مطرح کردنش در آن موقعیت کمک بزرگی به شما کند. مثلاً به طرف مقابل بگویید: «شنیده‌ام که فلان اتفاق بزرگ برای شما افتاده است، خیلی دوست دارم که ماجرا را از زبان خودتان بشنوم.»

5- به دنبال نقاط اشتراک بگردید

 

افراد کاریزماتیک همیشه به دنبال یافتن راه حل ها هستند

یافتن نقاط مشترک از بهترین راه‌های کاریزماتیک شدن است. حتی اگر با طرف مقابل خود اختلاف نظر داشته باشید یافتن نقاط اشتراک می‌تواند به بهتر به نظر رسیدن شما کمک کند. افراد کاریزماتیک معمولاً مهارت دارند که در ارتباط خود با دیگران نقطه اشتراک پیدا کنند، حتی اگر چیز زیادی وجود نداشته باشد.

اگرچه این ایده خوب همیشه جواب می‌دهد، اما بهتر است گاهی اوقات سعی کنید با رویدادهای پراهمیت روز جهان،‌ کشور یا محل کارتان هماهنگ باشید، چرا که این چیزها بیشترین موارد اشتراک میان افراد هستند.

مثلاً اگر محل تولد شخص طرف صحبت خود را می‌دانید، می‌توانید بگویید: «اهل اصفهان هستید؟ من هم اصفهانی هستم». یا اگر اهل آنجا نیستید بگویید: «امیدوارم تابستان آینده بتوانم به اصفهان سفر کنم»، یا حتی اگر هیچ کدام برای شما کار نمی‌کند می‌توانید بگویید: «یکی از دوستان نزدیک من در شهرداری اصفهان کار می‌کند.»

6- به بدن دیگران دقت و توجه کنید

نکته کلیدی دیگر برای اینکه «چگونه کاریزماتیک شویم» این است که حرکات بدن فرد مقابل را تکرار کنیم. وقتی افرادی که در حال گفت و گو هستند حرکات بدن هم را تقلید می‌کنند، یعنی به توافق رسیده‌اند.

شما می‌توانید از همین موضوع استفاده کرده و با تقلید حرکات بدنی دیگران به آن‌ها نشان دهید که با آن‌ها موافقید. این تکنیک حتی می‌تواند آزمونی باشد که بفهمیم آیا مذاکرات به خوبی پیش رفته یا خیر.

اگر با تغییر وضعیت بدن شما، طرف مقابل همان حرکت را تکرار کند، احتمالاً همه چیز به خوبی دارد پیش می‌رود. آن‌هایی که کارشان تجارت است می‌توانند از چنین لحظاتی برای شروع مذاکره و متقاعد کردن طرف مقابل استفاده کنند.

سخن پایانی و نکته‌ای مهم!

اشتباه رایج خیلی از ما در دیدار با آدم‌های جدید آن است که آن‌ها را غرق در اطلاعات بیش از اندازه درباره خودمان می‌کنیم. این کار حوصله‌شان را سر می‌برد. بهتر است اطلاعات درباره خودتان را به صورت قطره چکانی و ذره ذره برای دوست تازه خود فاش کنید. به این ترتیب هر کدام از این جزییات با تحریک کنجکاوی آن‌ها، علاقه‌شان را به شما حفظ می‌کند و رابطه شما زنده می‌ماند. اگر در طرف مقابل به دنبال اطلاعات می‌گردید یک تکنیک جالب می‌تواند این باشد:

بیان جملاتی همراه با پیش‌فرض مانند اینکه «‌به نظر می‌رسد بین 25 تا 30 ساله باشی» اغلب فرد مقابل را به تأیید وا می‌دارد و اطلاعات واقعی خود را در اختیار شما قرار خواهد داد. تلاشمان در این مقاله این بود که روش‌های علمی و موثر برای کاریزماتیک‌تر شدن و اینکه چگونه کاریزماتیک باشیم به شما ارائه دهیم. مشتاق شنیدن نظراتتان پایین همین پست هستیم!

 

رایگان؛ چگونه جذاب، موثر و دوست داشتنی شویم؟

و در آخر یک محصول کاربردی رایگان که می تواند در نوع شخصیت و اثرگذاری شما بسیار حیاتی باشد. این محصول پر از تمرین های جالب و جذاب است و شما با کلیک روی لینک زیر می توانید اطلاعات کامل تری از آن دریافت کنید:

چگونه جذاب و کاریزماتیک باشیم؟ دوره رایگان!

ندا سعادتی

ندا سعادتی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ دیدگاه دربارهٔ «چگونه کاریزماتیک باشیم؟ 9 عادت برای اینکه مثل کاریزماتیک‌ها شوید!»

اسکرول به بالا