چطور سنگین و با وقار باشیم؟

سرفصل های مهم این مقاله

چطور سنگین و با وقار باشیم؟

در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه‌ی انسان‌ها می‌خواهند دوست‌داشتنی باشند؛ و به‌عبارتی‌دیگر می‌خواهند کسی را دوست داشته باشند و مورد دوست داشتن قرار بگیرند؛ و ذات ما آدم‌ها طوری هست که احساسات و عاطفه حرف اول را می‌زند.

 اما قبل از اینکه به تکینک های جذاب بودن و دوست‌داشتنی شدن بودن (و اینکه چطور سنگین و با وقار باشیم؟) بپردازم می‌خواهم تعریف درستی از این مقوله بدهم. (در انتها یک محصول رایگان به شما هدیه می‌دهیم)

مقوله‌ی دوست داشتن و جذاب بودن مثل خیلی از مفاهیم دو قطبی است که باید هر دو قطب ماجرا را تعریف کنی، مثل روشنایی و تاریکی. تعریف روشنایی بدون تاریکی خیلی بی معنی است و تعریف دوست‌داشتنی و جذاب بودن هم بدون تعریف کِسل کننده و خسته کننده بودن معنی نخواهد داشت.

سنگین و باوقار باشیم

خیلی از ماها مبالغ هنگفتی را خرج ظاهرمان می‌کنیم تا جذاب به نظر برسیم و شاید هر ماه میلیون‌ها خرج می‌کنیم برای اینکه مورد توجه قرار بگیریم و خودمان را مهم جلوه.

این حرف مرا با سرچ کردن آمارعمل های زیبایی و مقدار مصرف لوازم‌آرایشی تأیید خواهید کرد. ولی سؤال اینجاست، آیا تعریف ما از جذابیت فقط به ظاهر ختم می‌شود؟ ما خیلی از افراد را می‌شناسیم که نه ظاهر زیبایی دارند و نه عمل جراحی انجام داده‌اند اما دلمان می‌خواهد ساعت‌ها کنار این افراد بنشینیم و خوش بگذرانیم. دلیلش چیست؟

شاید براتون اتفاق افتاده که با یک فرد با ظاهری آراسته و زیبا آشنا شدید و پیش خودتان گفتید چه فرد با کلاس و جذابی، اما وقتی با طرف معاشرت کردید، دیدید که کاملاً در اشتباه بودید چون که حتی نمی‌شود این فرد را لحظه‌ای تحمل کرد.

پس می‌توانیم تعریف جذاب بودن را این‌گونه بیان کنیم که جذابیت و دوست‌داشتنی بودن یعنی؛ رفتار و کلام درست موقعیت خاص

چطور خسته کننده به نظر می‌رسیم؟

پس اول بریم سراغ رفتارهایی که اگر ما آن‌ها را داشته باشیم فردی خسته کننده به نظر می‌رسیم و به طبع از جذابیت ما کاسته خواهد شد. می‌خواهم براتون هفت رفتاری را معرفی کنم که باید از آن‌ها دوری کنیم و بعد می‌رویم سراغ هفت رفتار و یا هفت تکنیک جذاب و دوست‌داشتنی بودن.

1- یک نواخت و مونوتن صحبت نکنید

افرادی که یک نواخت صحبت می‌کنند قطعاً از جذابیت کمتری برخوردار هستند و حوصله‌ی آدم را سر می‌برند و باعث می‌شوند به انسان حال خوب دست ندهد؛ و ما باید مراقب باشیم که موقع صحبت کردن انرژی داشته باشیم و بالا و پایین بودن صدایمان و تأکیدهای درست روی کلمات را رعایت کنیم تا از حالت یکنواختی و مونوتن بودن خارج شویم.

2- ساز مخالف نزنید

حتماً دیدید افرادی را که همیشه ساز مخالف می‌زنند و در هر مجلسی باشند باید مخالفت خودشان را اعلام کنند. مثلاً چند تا رفیق هستند و می‌خواهند بروند جایی غذا بخورند، همه تصمیم می‌گیرند به فلان غذاخوری بروند ولی این وسط یکی مخالفت می‌کند که نه آنجا اینطور است و فلان و بهمان!

این افراد برای هیچ‌کس جز خودشان جذاب نیستند؛ و اینی هم که گفتم برای خودشان جذاب هستند به خاطر توهمی هست که دارند.

3- به همه چیز گیر ندهید

گیر دادن به یک موضوع یکی از رفتارهای کاهنده‌ی جذابیت افراد است. در خانه با مادرتان حرفتان می‌شود و باهم جروبحث می‌کنید و شما کوتاه می‌آیید و بحث را خاتمه می‌دهید ولی مادرتان همچنان چپ می‌رود و راست می‌رود گیر می‌دهد که تو چرا فلان حرف را زدی، چرا آن کار را نکردی. این یعنی گیر دادن.

4- هر کاری می‌کنند تا حرف خودشان را اثبات کنند

بعضی افراد هم هستند فقط کارشان این هست که هر طور شده حرف خودشان را اثبات کنند. مثلاً در تاکسی نشستید و طبق معمول افراد دارند راجع به همه چیز اظهارنظر و اظهار فضل می‌کنند و همه می‌گویند دلار رفته بالا و باعثش هم ویروس کرونا است ولی این عزیز می‌گوید نه دلار از اولش هم بالا بود و کرونا هیچ تاثیری نداشته و از حرف خودش هم کوتاه نمی‌آید. خداییش با چنین فردی معاشرت کنید حالتان بهتر می‌شود یا بدتر؟

5- منفی نگر محض نباشید

«ایران دیگه جای زندگی نیست«, » همه این روزها دزد شدند«, » آدم به برادر خودش هم نمی تونه اعتماد کنه». این جملات چقدر براتون آشناست؟ بارها و بارها از افراد مختلف در مکان‌های مختلف این جملات را شنیدید. به عالم و آدم مشکوک هستند و همیشه در حال منفی‌بافی‌اند. هم‌نشینی با این افراد اصلاً ایده خوبی نیست! مراقب باشید شما منفی نگر محض نباشید.

6- نصیحت کردن ممنوع

یکی دیگر از رفتارهایی که شاید خیلی‌های ما مرتکبش هستیم و انجامش می‌دهیم و از آن غافلیم، نصیحت کردن افراد هست بدون اینکه از ما نظر و یا سوالی کرده باشند. در هر جا که باشند تقی به توقی می‌خورد این افراد شروع به نصیحت کردن می‌کنند، ببین پسرم، ببین عمو جان، ببین داداش… تو باید این کار رو می‌کردی و…! لطفاً تا از شما نظرخواهی نکردند کسی را نصیحت نکنید، تازه اگر هم نظری خواستند و شما علمش را نداری بگو من چون در حیطه تخصصم نیست نظری ندارم. از قدیم گفتن در دیزی بازه، حیای گربه کجا رفته.

7- سرزنش نکنید

آخرین رفتاری که باعث می‌شود ما فرد خسته کننده به نظر بیاییم، سرزنش کردن دیگران است.«من گفتم نرو آنجا», «من نگفتم اون آدم به دردت نمی خوره». سرزنش کردن دیگران نه تنها ما را مورد توجه دیگران قرار نمی‌دهد بلکه از چشم دیگران می‌اندازد، پس مراقب باشیم.

چطور سنگین و با وقار باشیم؟

تکنیک هایی برای سنگین و باوقار بودن

خب تا اینجا هفت رفتاری که باعث می‌شوند ما یک فرد خسته کننده به نظر برسیم را باهم مرور کردیم و الان می‌خواهیم هفت تکنیک جذاب بودن و دوست داشتنی بودن (چطور سنگین و با وقار باشیم؟) را باهم یاد بگیریم.

1- لبخند بزنید

شاید برای شما خیلی چیز عجیب غریبی نباشد و خیلی ساده به نظر بیاید ولی اکثر ما با اینکه می دانیم باید لبخند بزنیم یادمان می‌رود و از این تکنیک ساده ولی فوق العاده استفاده نمی‌کنیم. وقتی با فردی ملاقات می‌کنیم بعد از دست دادن و یا در حین دست دادن یک لبخند زیبا و ملیح هم برلب داشته باشیم تا به جذابیتمان اضافه شود.

2- شنونده سازنده‌ای باشید

یکی از بهترین و اصلی‌ترین تکنیک‌های ارتباط مؤثر گوش دادن سازنده و دقیق است. واقعیت این است که اکثر ما بلد نیستیم به طرف مقابلمان خوب گوش دهیم. گوش دادن سازنده یعنی شش دانگ حواسمان به گوینده باشد و هر از گاهی هم با زبان بدن ویا با کلمات کوتاه «صحیح», «اوهوم», «درسته» و … حرف‌هایش را تأیید کنیم و حتی می‌توانیم سؤال بپرسیم تا اینکه طرف مطمئن باشد داشتیم گوش می‌دادیم.

مثلاً می‌توانیم بپرسیم: «علی جان حرف‌هایت کاملاً درسته فقط این قسمتش برام گنگ بود می شه ازت خواهش کنم بیشتر برام بازش کنی؟ » با این سؤال به طرفمان نشان می‌دهیم که ما شش دانگ حواسمان به حرف‌هایش بوده و قطعاً به طرف حس خوبی خواهیم بخشید و خودمان هم تبدیل به یک فرد جذاب و دوست داشتنی خواهیم شد.


بیشتر بخوانید: چگونه مودبانه صحبت کنیم؟ اثرگذاری بیشتر کلام


3- اسم شخص را یادتان باشد

واقعیتی که خیلی وقت‌ها از کنارش به سادگی رد می‌شویم، معجزه‌ای به نام صدا کردن اسم افراد است. اسم هر شخصی بهترین و زیباترین کلمه‌ای هست که دوست دارد بارها بشنود. از این تکنیک ساده ولی زیبا غافل نباشید. مگر نمی‌خواهید جذاب و دوست‌داشتنی باشید پس حتماً از آن استفاده کنید.

4- تحسین کنید

همه انسان‌ها دوست دارند مورد توجه و تحسین قرار بگیرند. دوست دارند در جاهای مختلف مورد توجه باشند و اطرافیانشان از آن‌ها تعریف کنند؛ اما واقعیت این است که متأسفانه ماها بیشتر دوست داریم مورد تعریف و تحسین قرار بگیریم تا اینکه تعریف و تمجید کنیم. بیشتر دوست داریم دوست داشته شویم تا اینکه دوست داشته باشیم. پس اگر می‌خواهید جذاب باشید از افراد تعریف و تحسین کنید و شاهد جذابیت خودتان باشید.

5- طوری رفتار کنید که احساس مهم بودن بکنند

پروفسور جان دیوئی فیلسوف آمریکایی می‌گوید: «بزگترین آرزوی بشر درطول حیات، احساس مهم بودن است.» و یا فروید که از روانشناسان بزرگ قرن بیستم است عقیده دارد: «تمام اعمالی که آدمی انجام می‌دهد از دو انگیزه ریشه می‌گیرد: اول میل جنسی و دوم آرزوی بزرگ بودن.»

 پس یادمان باشد طوری با مردم رفتار کنیم که احساس مهم بودن کنند و البته این را حواسمان باشد که مردم زود متوجه رفتار تصنعی و تملق گونه ما می‌شوند، پس حتماً رفتارمان واقعی باشد.

6- قدردانی کنید

قدردانی و تشکر از مردم بابت کارهایی که برای ما انجام می‌دهند یکی دیگر از تکنیک‌های جذاب بودن است. ما بهتر است همیشه از افرادی که برای ما کاری انجام می‌دهند تشکر و قدردانی کنیم؛ و از همه مهم‌تر قدردان حضورشان در زندگی باشیم. مثلاً چقدر زیبا می‌شود ما هر از گاهی به صورت شفاهی یا کتبی برای همسرمان و یا دوستمان بگوییم که قدردان حضورش هستید و سپاسگزاری می‌کنید که با شما همراه هستند. قطعاً آن شخص حس فوق العاده زیبایی خواهد داشت. 

حتما بخوانید: چگونه از دیگران تعریف کنیم ؟

7- علایق افراد را پیدا کنید

آخرین تکنیکی که می‌خواهم به شما معرفی کنم، پیدا کردن علایق افراد است و از همه مهم‌تر صحبت کردن راجع به آن‌ها. مثلاً می‌دانید که همسرتان از رنگ زرد خوشش می‌آید و رفتید برای خرید لباس، قبل از اینکه خودش انتخاب کند به فروشنده می‌گویید که لطفاً رنگ زرد را بدهید و به همسرتان می‌گویید: «مگه زنگ زرد دوست نداشتی عزیزم؟» در آن لحظه همسرتان چه حسی دارد که شما به علایق او واقف هستید. پس ما به راحتی می‌توانیم با دانستن علایق دیگران خودمان را تبدیل به یک فرد جذاب و دوست‌داشتنی کنیم.

چند مقاله رایگان دیگر در زمینه جذابیت، کاریزماتیک بودن و موثرتر به نظر رسیدن:

 چطور جذاب صحبت کنیم ؟

 چگونه ظاهر جذاب داشته باشیم؟

 چطور تن صدای جذاب داشته باشیم؟

 چگونه کاریزماتیک شویم؟

 ویژگی افراد کاریزماتیک چیست؟

 

و یک محصول که در حال حاضر به رایگان برای شما عرضه شده است!!

با این محصول، همیشه جذاب و دوست داشتنی بمانید!!

رسول  مرواریدزاده

رسول مرواریدزاده

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۴ دیدگاه دربارهٔ «چطور سنگین و با وقار باشیم؟»

  1. سلام دوست عزیز
    خیلی ممنون از کامنت شما.
    خیلی خوشحالیم که مجموعه بیشتر از یک نفر رو برای رشد خودتون انتخاب کردین.
    ما رو در جریان موفقیت هاتون قرار بدین.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید.

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام آقای صادقی عزیز
    ممنون از اینکه نظرتون رو در مورد مقاله چگونه سنگین و باوقار باشیم را با ما به اشتراک گذاشتید.
    مارو در جریان موفقیت هاتون قرار بدید.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید …

  3. خیلی ممنون یک سری از ضعف هامو تونستم از طریق این مقاله پیدا کنم و ازشون یادداشت برداری کردم تا سعی کنم کمتر انجامشون بدم بازم ممنون 🙂

  4. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالیم که مقاله چطور سنگین و با وقار باشیم برای شما کاربردی بوده.
    ما رو در جریان موفقیت هاتون قرار بدید.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید …

  5. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    از شما ممنونیم که مجموعه بیشتر از یک نفر رو برای رشد و یادگیری خودتون انتخاب کردید.
    خوشحالیم که در این مسیر همراهانی چون شما داریم.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید …

  6. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    چه سوال خوبی؛ تبریک به شما که نگاه تحلیلی دارید.
    منظور این هست که با یادگرفتن مهارت های زندگی و ارتقای آنها در خود؛ سعی کنیم هر کدوممون به نوبه خود بیشتر ازیک نفر باشیم.
    بیشتر ازیک نفر بمانید.

  7. تا جایی که مطالب رو خوندم فقط برای دیگران و راضی نگه داشتن اونا بود پس چه کاری برای خودمون انجام بدیم و چه رفتارهایی با خودمون داشته باشیم!

  8. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    دوست عزیز

    از اینکه این مطلب رو خوندین ازتون سپاسگزاریم…

    براتون دوتا پیشنهاد داریم تا بر جذابیت‌ها و مهارت‌های خودتون اضافه کنید.

    اول اینکه میتونید در دوره رایگان چطور جذاب و دوست داشتنی باشیم شرکت کنید. اینم لینکش:

    https://www.bishtarazyek.com/courses/%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AA/

    و اینکه در دوره فن بیان، چون چندتا از کلیدی‌ترین مهارت‌هاتون بهبود پیدا میکنه، طبیعتاً تاثیرگذاری خوبی رو در خودتون خواهید دید:
    https://www.bishtarazyek.com/courses/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D8%8C-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%A7/

    بیشتر ازیک نفر باشید.

  9. سلام با بعضی حرف هاتون موافقم ولی با بعضی هاش نه چونکه با “خودمون بودن” درواقع خیلی جذاب میشیم. مردم همیشه از افراد مهربون و با اخلاق خاص خوششون میاد و اینکه هر کی طرز رفتار منحصر ب فرد خودش رو داره و همین یا نفر رو جذاب می کنه پس هیچکی رو نباید الگوی رفتاری و اخلاقی خودمون بزاریم ولی یادمون باشه باخلاق و خوش رو باشیم. مثلا یکی که طرز حرف زدنش یه طور خیلی محکم و باوقار یا مثلا آروم و خاص هست ممکنه برای مردم جذاب باشه چون بنظرشون منحصر به فرد خودشونه این طرز حرف زدن. و این دست خود آدمه که این مدلی حرف بزنه. و اینکه اونی آدم درستی هست که هم عیب بقیه رو بگه هم خوبی پس بهترین کار اینه که یا حرف نزنیم یا اگه میزنیم خوبی و بدی رو باهم بگیم البته اگه بحثش شد نه اینکه بپریم وسط و اینا رو بگیم. ولی اگه بدی برای گفتن نداریم فقط خوبی اون فرد رو بگیم ولی زیاده روی نکنیم چون اینطوری کم کم توقع ازمون میره بالا. و اگه خوبی واسه گفتن نداریم دروغ نگیم و اصلا چیزی نگیم

  10. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    خوشحالیم که اهل مطالعه و یادگیری هستید.
    ممنونیم که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید؛ نظرتون برای ما ارزشمنده…
    بیشتر ازیک نفر

  11. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    خوشحالیم که اهل مطالعه و یادگیری هستید؛ ممنونیم که نظرات خود را در خصوص بیشتر ازیک بهمون منتقل می کنید.
    نظراتتون برامون ارزشمنده.
    بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا