زندگی نامه ی دارن هاردی +معرفی کتاب

سرفصل های مهم این مقاله

LOVELY

دوره رایگان چطور جذاب و دوست‌داشتنی باشیم؟!

جذابیت بر اساس اصول روانشناسی!

دارن هاردی کیست؟

اغلب ما دارن هاردی را در ایران با کتاب اثر مرکب می شناسیم. او یک کارآفرین،نویسنده و سخنران و مربی موفقیت در سطح جهانی است. دارن هاردی میلیونر خودساخته ای است که زندگی خود را از سطح پایین اجتماع شروع کرده و امروز جزو موفق ترین سخنرانان انگیزشی ست و کتاب های او جزو پر فروش ترین کتاب ها در زمینه ی موفقیت فردی است.

زندگی نامه ی دارن هاردی

فردی خودساخته که با پشتکار و هوشمندی به رده های بالای موفقیت دست پیدا است،خواندن زندگی نامه ی این افراد به ما کمک می کند تا هم با طرز فکر آن ها بیشتر آشنا شویم و متوجه شویم که این افراد که بدون داشتن پارتی و خانواده ی ثروتمند به موفقیت رسیده اند و میلیونر های خودساخته لقب گرفته اند چه طرز فکری دارند و چه کارهایی را انجام داده اند که منجر به موفقیت آن ها شده است. آشنایی با زندگی این افراد به ما کمک می کند که انگیزه مان را در راه رسیدن به اهداف خودمان حفظ کنیم و در رویارویی با مشکلات و سختی هایی که در این مسیر وجود دارد دلسرد نشویم و به راهمان در جهت رسیدن به اهدافمان ادامه دهیم.

ذهن انسان یک سیستم است…

دارن هاردی در کتاب اثر مرکب خود یک مثال بسیار جالب می زند از ذهن انسان، می گوید ذهن انسان مانند هر سیستم دیگری است که یک ورودی تحویل می گیرید و بعد از انجام فرآیندی، خروجی  یا خروجیهایی را تحویل می دهد. یعنی اگر شما ذهن خودتان را با افکار منفی و اخبار نا امید کننده تغذیه کنید، نباید انتظار داشته باشید که موفق و شاداب باشید. در همین زمینه او توضیح می دهد که باید بسیار حواسمان به ورودی های ذهنمان باشد و ورودی های آن را با دقت انتخاب کنیم. یعنی مراقب باشیم با چه افرادی نشست و برخواست می کنیم، چه موسیقی ای گوش می کنیم و چه افرادی را دوست یا مشاور خود قرار داده ایم.


حتما فایل های نیلوفر مرداب را گوش دهید

خواندن زندگی نامه ی افراد موفق برای ما بسیار امید بخش و انگیزه دهنده است، ما تصمیم گرفتیم به سراغ افراد موفق داخل کشور خودمان برویم و نظر آن ها را در مورد موفقیت در سرایط کنونی جویا شویم، اگر می خواهید انگیزه ی خودتان را بسیار افزایش دهید و ایده ها و راهکارهای جدید برای موفقیت به دست بیاورید و از علم اساتید بزرگ کشور استفاد کنید، کافی است در پروژه ی نیلوفر مرداب عضو شوید.
استفاده فایل های نیلوفر مرداب رایگان است. برای شرکت در پروژه ی نیلوفر مرداب روی گزینه ی زیر کلیک کنید:

نیلوفر مرداب


دارن هاردی تا به امروز سه کتاب پر فروش نوشته است و یکی از نویسندگان پر فروش نیویورک تایمز است. کتاب هایی که او نوشته در سراسر جهان بسیار پرفروش و پرطرفدار است.
او تا سال 2015 سردبیر مجله ی موفقیت (Success magazine) بود و بعد از ترک این موقعیت شغلی به دنبال ساختن زندگی رویایی خود رفت.

دارن-هاردی

کودکی دارن هاردی

دارن هاردی کودکی نسبتا سختی داشت، به گفته خودش وقتی از مدرسه برمیگشت در خانه کلی کار اضافی بود که باید انجام می داد. مرتب کردن خانه، کوتاه کردن چمن ها از جمله کارهایی بود که دارن کوچک باید انجام می داد.
زمانی که دارن هاردی کودک بود پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و دارن با پدرش زندگی می کرد. پدر دارن هاردی به تنهایی از او نگهداری می کرد و اخلاق تندی هم داشت، برای مثال او در کتاب اثر مرکب تعریف می کند که:

 وقتی کاری را خراب می کردیم یا اشتباهی انجام می دادیم،پدرم می گفت:گریه نکن، وگرنه کاری می کنم بدتر گریه کنی…

پدر دارن هاردی یک مربی فوتبال بود و در کار مربی گری بسیار به شاگردانش سخت می گرفت و قوانین سختی داشت. این سخت گیری ها در زندگی شخصی خودش هم بود.

دارن هاردی می گوید:

پدرم مرد سخت گیر و با پشتکاری بود و در زندگی شخصی بسیار به نظم اعتقاد داشت

دارن هاردی در کتاب اثر مرکب خاطره ای را از زندگی پدرش نقل  کرده و می گوید:
من هر روز صبح ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شدم، اما نه با ناز و نوازش، بلکه با صدای سقوط وزنه های آهنی بر روی زمین، من هر روز ساعت 6 صبح با صدای به زمین خوردن وزنه های آهنین پدرم از خواب بیدار می شدم. برای پدرم فرقی نمی کرد که تابستان باشد یا زمستان،هوا سرد باشد یا گرم، هر روز صبح زود از خواب بیدار می شد و زیر پوش رنگ و رو رفته  خود را به تن می کرد و مشغول ورزش می شد. او حتی یک روز را هم از دست نمی داد و تمام روزهای سال را مشغول انجام اینکار بود. پدرم روی یکی از دیوارهای گاراژ خانه نوشته بزرگ نوشته بود:

no pain , no gain

که معادل این بیت از اشعار سعدی است:

 نابرده رنج گنج میسر نمی شود      مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

 پدر دارن هر زمان که از وزنه زدن خسته می شد، می ایستاد و به این جمله نگاهی می کرد و مجدد انرژی می گرفت.

این سخت کوشی ها و تلاش های مستمر پدر دارن هاردی سبب موفقیت او شد. پدر او بعد از کنار گذاشتن مربی گری به شغل فروشندگی روی می آورد و در آن شغل هم آنقدر پشت کار به خرج
می دهد و سخت کار می کند تا به سمت مدیریت می رسد و بعد از آن شرکت خودش را تاسیس می کند.

انجام کارهای متفاوت از هم سن و سالان

دارن می گوید از ابتدا با کودکان دیگر در کارکردن تفاوت داشتم، وقتی در تعطیلات تابستان هم کلاسی های من کارهای ساده ای مانند کار در همبرگر فروشی مک دونالد را انتخاب
می کردند، من کارهای متفاوتی انجام می دادم، مثلا در پروژه های ساختمانی میخ های افتاده کنار جاده را جمع آوری می کردم و به ازای هر میخ مبلغ مشخصی را از کارفرما دریافت می کردم یا با دستگاه چمن زنی مشغول کوتاه کردن چمن های باغچه ی همسایگان می شدم و بابت آن مبلغی را دریافت می کردم و درآمدم از دوستانی که در مکدونالد کار می کردند به مراتب بیشتر بود.

جوانی دارن هاردی و آرزوهای پدرش

دارن-هاردی-|اثر-مرکب

پدر او مانند هر پدر دیگری دوست داشت که فرزندش تحصیلات عالیه را تمام کند و سرانجام در صاحب یک شغل دولتی شود و یک زندگی بی دغدغه را تجربه کند.
دارن می گوید پدرم در ابتدا می خواست من پزشک شوم اما وقتی دید که من از خون می ترسم منصرف شد و تصمیم گرفت که من به دانشگاه بروم و درس وکالت بخوانم و تبدیل به یک وکیل شوم و زندگی خوب و بدون دغدغه ای را تجربه کنم.اما آن طور که پدرم می خواست نشد.

تحصیلات دارن هاردی

دارن هاردی تعریف می کند در دانشکده حقوق ثبت نام کردم و به دانشگاه رفتم اما خیلی زود  متوجه شدم نمی خوام به این مسیر ادامه دهم و وکیل شوم و  ادامه عمرم را در راهرو های دادگاه ها سپری کنم و ترک تحصیل کردم. داستان ترک تحصیل کردن دارن هم بسیار جالب است.
داستان از این قرار است که یک روز تابستانی یکی از دوستان او تماس می گیرد و به دارن می گوید که در خانه ی یکی از دوستانشان مهمانی ای برپاست، او هم آماده می شود و به مهمانی می رود.
در آنجا یک فیلم 20 دقیقه ای پخش می شود در مورد این که چطور می توان با خرید عمده ی دستگاه تصفیه ی آب و فروش آن ها به صورت تک تک سود زیادی کسب کرد.
این ایده برای دارن جوان بسیار جذاب به نظر می رسد و سریع یک چک به مبلغ 5 هزار دلار می کشد و تمام پس انداز خود را که از میخ جمع کردن و چمن کوتاه کردن به دست آورده بود را برای خرید دستگاه تصفیه ی آب سرمایه گذاری می کند و این آغاز راه او بود برای سفر کارآفرینی.
او با همزمان وقتی به دانشگاه رفت هم دستگاه های تصویه آب را میفروخت و هم به درس خواندن مشغول بود، اما خیلی زود دست از درس خواندن برداشت و به دنبال کسب و کار خود رفت.
دارن هاردی که امروز در دهه ی پنجم زندگی خود قرار دارد و یک سخنران، نویسنده، بیزینس من و مشاور معروف و مشهور در سطح جهانی است. او در گذشته یکی از شاگردان جیم ران بوده و اغلب دست آورد های خودش را مدیون آموزش هایی است که از جیم ران دریافت کرده است.
جالب است بدانید جیم ران، مربی دارن هاردی،برایان تریسی و آنتونی رابینز و بسیاری دیگر بوده است.

این سه نفر که اسمشان را آوردیم هر کدام به نوعی صنعت آموزش های موفقیت را دگرگون کرده اند.

دارن به سبب شغل خود که سر دبیری مجله  موفقیت بود، با افراد فوق موفق و تاثیر گذار زیادی ارتباط گرفته است و با آن ها مصاحبه کرده و روش های موفقیت آن ها را بررسی کرده است.
او روش های موفقیت کارآفرینان و مدیران فوق موفق در کسب و کار ؛ ورزش کارها در رشته های گوناگون، افرادی که با تحصیلات بالا به موفق رسیده اند و افرادی که بدون تحصیلات بالا به موفقیت های بسیار بالا رسیده اند، را بررسی کرده است و عوامل موفقیت آن ها را شناسایی کرده و نتایج یافته های خود را در کتاب ها و مقالاتش منتشر کرده است.

قانون ده درصد دارن هاردی چیست؟

دارن هاردی در یکی از کلیپ های انگیزشی خود، از یک تجربه شخصی جالب برای موفقیت می گوید.
او از مفهومی به اسم قانون ده درصدی رونمایی کرد.
چند فرد موفق که همیشه فکر می کردید با شانس و اقبال خوشبخت و موفق شده اند را  فرض کنید.
دارن هاردی می گوید این آدم ها، هرگز شانسی موفق نشده اند.
ما فقط پوسته و ویترین زندگی او را می بینیم. اما چرا او موفق شده و بقیه خیر؟
جواب اینجاست:

آن ها در زندگی اصولی را رعایت می کنند که بقیه نسبت به آن بی تفاوت هستند.

به عبارت دیگر، آدم های بعضی کارهای مفید  را به صورت روزانه تکرار می کنند و این ها را به عادت ها تبدیل کرده اند.
عادت های خوب باعث موفقیت آنها می شود. به همین سادگی!

موفقیت، مجموع تلاش‌های کوچکی است که هر روز به‌طور مداوم تکرار میشوند…

مطابق با نظریه دارن هاردی، هرسال باید ده درصد از درآمدمان را روی توسعه فردی، اموزش و یادگیری سرمایه گذاری کنیم.
منظور از توسعه فردی، خریدن کتاب های دستچین شده و مفید ، شرکت در سمینارها و آموزش هایی برای موفقیت است.

اگر این آموزش ها هدف مند و مفید باشد، متوجه می شوید که تا چه اندازه قانون 10 درصد مفید فایده است.
آقای هاردی خود از هجده سالگی تا به حال این کار را انجام داده است. با اینکه اکنون یکی از اساتید بین المللی است، اما هرگز دست از آموزش بر نمیدارد.
همانطور که در بالا گفتیم،  دارن کودکی سختی داشته، فرزند طلاق بوده و فقط یک ترم دانشگاه خوانده است. اما با آموزش هایی که جدای از تحصیل می دید، اکنون یک استاد درجه یک جهانی است.
به نظر شما چند درصد از افراد جامعه حاضرند:

 

  • برای پیشرفت شخصی شان  هزینه  کنند؟
  • در سال چند جلد کتاب مفید و اموزشی بخوانند؟
  • به چند سمینار و کارگاه آموزشی عالی بروند؟
  • چند ساعت به فایل های صوتی درباره موفقیت گوش دهند؟
  • چه قدر برای یادگیری مهارت های جدید هزینه کنند؟
  • چند کتاب را به دقت بخوانند و تحلیل کنند؟

دارن هاردی می گوید:
نه تنها صدها کتاب خواندم بلکه آن ها را تجزیه و تحلیل کردم، نکات مهمی به دست آوردم و در زندگی اجرا کردم.

چرا باید کتاب های خوب بخوانیم؟

زندگی دارن هاردی به ما نشان می دهد که موفقیت تصادفی نیست.

اگر می خواهی موفق شوی پس باید تلاش کنی و از هزینه کردن بابت آن نترسی.

خب بعضی ها بگویند:
من با این درآمد نمی توانم ده درصد برای آموزش صرف کنم!
یا این که بگویند:
من این کارها را کردم و فایده ای نداشت. سمینار رفتم، کتاب خواندم اما نتیجه ای نگرفتم.

جواب این سوال ها واضح است. با وجود درآمد پایین هم می توانیم بخشی از آن را برای پیشرفت شخصی کنار بگذاریم.
در مورد خواندن کتاب و تاثیر سمینار هم احتمالا به صورت اصولی این کار را انجام ندادید.
از طرف دیگر با یک بار و دوبار کتاب خواندن نباید انتظار معجزه داشته باشیم.
دارن و افراد موفق دیگر نه تنها صد ها کتاب خواندند بلکه به دقت آن ها را بررسی کرده و کاملا به قول معروف جویدند. این کار نیاز به مداومت و پیگیری فراوان دارد. دیر یا زود تاثیر این کار را در زندگی تان خواهید دید.
از قانون ده درصد استفاده کنید تا معجزه آن را در زندگی ببینید.

کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

اثر مرکب-دارن-هاردی

از سال 2010 به بعد وقتی صحبت از موفقیت و کتاب هایی در زمینه موفقیت فردی یا سازمانی می شود، بدون شک نام دارن هاردی Darren Hardy نویسنده کتاب اثر مرکب یکی از گزینه های روی میز است.تا این قسمت مقاله با دارن هاردی آشنا شده ایم و از این جا به بعد سراغ کتاب های او می رویم.

داستان موفقیت دارن هاردی در 18 سالگی

او با استفاده از اصول مطرح شده در کتاب اثر مرکب توانست در 18 سالگی به درآمد یک میلیون دلار در سال دست پیدا کند.

بعد از آن اصول اثر مرکب را تکرار کرد و یک شرکت تاسیس کرد و در 27 سالگی به 50 میلیون دلار دارایی دست پیدا کرد.

وقتی زندگی افراد موفق یا سازمان های موفق را بررسی می کنیم متوجه یک نکته ی می شویم که فهمیدن آن آسان و انجام دادنش دشوار است:

 برای رسیدن به موفقیت باید بهای آن را پرداخت کنیم.

اثر مرکب نشان می دهد که با برداشتن قدم های کوچک ولی مداوم، باید منتظر نتیجه ای هیجان انگیز و البته بزرگ باشیم.

فلسفه موفقیت دارن هاردی چیست؟

وقتی همه از انجام کارهای بزرگ برای موفقیت و تغییر در زندگی سخن می گویند، دارن هاردی موفقت بزرگ را حاصل جمع موفقیت های کوچک می داند.

دارن هاردی می گوید با کم کردن یک شکلات از غذای روزانه تان می توانید وزن خودتان را کم کنید و به هیکلی استاندارد برسید.

هاردی به قدرت ضربه های کوچک ولی مستمر اعتقاد دارد و این فلسفه را سر لوحه زندگی خودش کرده:

هر روز قدم هایی کوچک برای انجام کاری بر میداریم و سر انجام موفق می شویم آن کار را با موفقیت به پایان برسانیم..

او معتقد است هیچ فرمول جادویی برای موفقیت وجود ندارد و موفقیت تکرار بی رحمانه کارهای درست است که در اثر زمان به بار می نشیند.

اثر-مرکب-دارن-هاردی

دقیقا در صفحات آغازین کتاب اثر مرکب دارن هاردی می گوید که ای کاش قرص یا فرمولی وجود داشت تا مثلا آن را از فروشگاهی خرید و موفق شد. اما متاسفانه این قرص جادویی وجود ندارد و برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد.
تلاش هایی مستمر و منظم است که به نتیجه می رسد.
دارن هاردی در کتاب اثر مرکب توضیح می دهد که نمی توان با دوساعت کار در اینترنت انتظار درآمد ماهیانه 10 هزار دلار را داشت و نباید گول فریب تبلیغات رسانه های مختلف را خورد. او معتقد است که برای موفق شدن در زندگی و رسیدن به هدف باید تلاش کرد.

یکی از قسمت های بسیار جالبی که دارن هاردی در کتاب اثر مرکب از پدرش نقل می کند:
یکی از فلسفه های پدرم این بود: مهم نیست که با هوش یا خنگ هستید، باید با تلاش و کوشش خودتان، کمبود تجربه و مهارت و توانایی ذاتی تان را جبران کنید. اگر رقبایتان باهوش تر، با استعدادتر و با تجربه تر هستند، باید سه برابرشان تلاش کنید تا شکستشان دهید و از آن ها جلو بزنید.

دارن هاردی به این معتقد است که با تمرین و تکرار می توان تقریبا هر توانایی ای را به دست آورد..

مثلا اگر در درس ریاضی ضعیف هستید می توانید در تابستان معلم خصوصی بگیرید و آنقدر ریاضی تمرین کنید تا نمره هایتان در درس ریاضی تقویت شود.

داستان سه دوست از کتاب اثر مرکب

سه دوست به نام های فرزاد و محمد و علی(البته این نام ها فرضی هستند)که تقریبا سطح درآمد یکسان دارند و هر سه به تازگی ازدواج کرده اند.
علی به تازگی در جایی مشغول به کار شده و تصمیم گرفته است که برای این که دچار چاقی بعد از ازدواج نشود روزی به اندازه ی یک شکلات، کالری دریافتی از رژیم غذایی روزانه اش کم کند و روزی نیم ساعت مطالعه کند و به فایل های انگیزشی گوش دهد.
فرزاد عاشق آشپزی است و غذاها و کیک های عالی درست می کند، هر بار که غذا درست می کند برای تست کردن غذا ها به اندازه ی یک لقمه قبل از بقیه از غذاها می چشد. عاشق سریال دیدن هم است و به تازگی یک سینمای خانگی تهیه کرده و بعد از ظهرها مشغول دیدن فیلم و سریال می شود.
محمد هم به روند عادی زندگی خود ادامه می دهد.
بعد از گذشت 12 ماه هیچ تغییری محسوسی قابل مشاهده نیست، علی همچنان به خواندن کتاب و گوش دادن به فایل های آموزشی ادامه می دهد و فرزاد هم همان روند آشپزی و فیلم دیدن را دنبال می کند. در این زمان تفاوت آشکاری بین محمد علی و فرزاد نیست.

اما

بعد از گذشت 30 ماه اثر مرکب خودش را نشان می دهد.
علی با کم کردن یک شکلات از غذای روزانه اش،حدود 15 کیلوگرم از وزنش را کم کرده به 85 کیلوگرم رسیده و هیکل مناسبی دارد و حدود 1000 ساعت آموزش دیده است و زندگی اش و روابط خانوادگی اش بهتر شده و با توجه به آموزش هایی که دیده می تواند تصمیم های بهتری برای زندگی اش بگیرد.
اما در مقابل فرزاد با خوردن یک لقمه اضافی از غذاها و دیدن فیلم و سریال 15 کیلوگرم بر وزن اش اضافه شده است و 115 کیلو است، یعنی با علی 30 کیلوگرم اختلاف وزن دارد. به دلیل اضافه وزن و تحرک کم،انرژی کمی دارد و به دلیل این که شب ها تا دیر وقت مشغول سریال دیدن است، با کم خوابی مواجه است و در محل کار زود عصبی می شود و این عصبی شدن روی زندگی زناشویی اش هم تاثیر گذاشته و رابطه ی خوبی را تجربه نمی کند و رضایت از زندگی اش کم و کمتر می شود.
محمد هم کمی اضافه وزن پیدا کرده و کمی رضایت از زندگی اش کاهش پیدا کرده است.

این قدرت انتخاب های کوچک است که وقتی با گذر زمان و مداومت ترکیب می شوند چه نتایج بزرگی را پدید می آورن

نتیجه گیری:

باید توجه داشت که انتخاب های کوچک روزانه ی ما که هر روز آن ها را تکرار کی کنیم هستند که زندگی ما را می سازند،یعنی بهمن های عظیم حاصل غلت خوردن اولین گلوله ی برف کوچک است.
بر اساس آموزش های دارن هاردی باید دقت بیشتری بر روی انجام اعمال کوچک داشته باشیم. برای  نشان دادن میزان تاثیر گذاری عادت ها اعمال کوچک، دارن از یک مثال جذاب در کتاب اثر مرکب استفاده کرده است.
در این مثال می گوید که شما تا به حال دیده اید فیل ها کسی را گاز بگیرند؟ احتمالا ندیده اید اما حتما پشه نیشتان زده است. با این مثال می خواهد قدرت رفتارهای کوچک نادرست را برساند که وقتی با اثر مرکب ترکیب شوند چه نیش دردناکی را به زندگی ما می زنند، البته از این مورد می توان به نفع خودمان هم استفاده کنیم، یعنی با انجام کارهای مثبت کوچک و ترکیب آن با اثر مرکب می توان به نتایج بزرگ مثبتی در طول زمان دست پیدا کرد.

کتاب قطار کارآفرینی

دارن-هاردی-قطار -کارآفرینی

در کتاب قطار کارآفرینی دارن هاردی در مورد کارآفرینان صحبت می کند و آن ها را به دیوانگان ثروت ساز تشیه کرده و به تشریح این می پردازد چطور می توانیم یک کارآفرین باشیم و برای کارآفرین شدن نیاز به چه مهارت هایی داریم. در این کتاب توضیج می دهد که برای کارآفرین شدن باید کار خودمان را دوست داشته باشیم.
در این کتاب داستان ترک کردن شغل اول خود را تعریف می کند. این که چطور شغل خود را که فروش دستگاه های آب تصفه کن و فیلتر آن ها بود را رها کرد و به سمت شغل مورد علاقه ی خود حرکت کرد.
خواندن این کتاب را به همه کسانی که کارآفرین هستند یا میخواهند روزی کارآفرین شوند توصیه می کنیم. در کتاب به بررسی تمام مهارت هایی می پردازد که یک کارآفرین برای موفق شدن به آن ها نیاز دارد.

خلق بهترین سال زندگی

کتاب-های-دارن-هاردی

در این کتاب هم دارن هاردی با تفکرات مخصوص خودش آموزش هایی را برای هدف گذاری در زندگی و راه های دست یابی به آن اهداف معرفی می کند.
هشت گام برای موفقیت و دستیابی به اهداف در این کتاب معرفی می شوند.
این کتاب شامل یک دفترچه ی تمرینی است که همراه با خود کتاب چاپ شده است، یعنی نصف کتاب محتوا و متن است و نصف دیگر کتاب یک دفترچه برای رسیدن به اهداف بزرگ زندگی است.
دارن در این کتاب توضیح می دهد که فرایند دست یابی به اهداف مانند نوشتن یک لیست از آرزوها نیست که بخوابید و منتظر برآورده شدن آرزوهایتان باشید. در این کتاب یک راهکار ثابت شده برای دستیابی به اهداف بزرگ و جسورانه و بلند پروازانه ارائه می دهد.

اگر این قسمت از مقاله را می خوانید احتمالا به خواندن زندگی نامه افراد موفق علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنم مقاله “همه چیز درباره ی آنتونی رابینز” را هم مطالعه کنید.

netpydar

netpydar

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۲ دیدگاه دربارهٔ «زندگی نامه ی دارن هاردی +معرفی کتاب»

  1. بادرود و احترام
    چقدر انرژی بخش و مفید هست این کلام و این دست زندگینامه بزرگان.
    اینکه سختی و مشکلات عدیده خاص یک نفر نیست و در افراد و جوامع مختلف ، متفاوت و متنوع اند.اما مداومت و پایمردی در برابر مشکلات ، خود منجر به
    کنکاش و تلاش برای گشودگی و ایجاد تجارب جدید میشود.متاسفانه در جامعه ما جای اینگونه آموزشها بشدت در خانواده،مدارس،دانشگاه خالیه و حتی معلمان واساتید
    نیز بیخبر و ناآگاهند.
    چقدر کمک میشد اگه یه واحد درسی در طول سالهای آموزشی از تجارب و زندگینامه افراد برجسته و موفق دنیا رو به ما و یا بچه ها اضافه میکردند.
    چقدر اندیشه ها جان میگرفت…
    چقدر تحصیل ها معنادار و جهت دار میشد…
    چه انسانهایی تربیت میشدند…
    و چه جامعه ای ایجاد میشد پر نغز و مغز…

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام جناب اقای سعیدی
    چقدر خوب که اهل مطالعه و یادگیری هستید.
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید…

  3. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که تو اولین روز سال جدید هم، دغدغه رشد و آموزش دارید؛ تبریک به شما
    امسالتون مبارک؛ بیشتر ازیک نفر

  4. سلام. من که کلی کیف کردم و لذت بردم
    هیچ چیزی ساده به دست نمیاد
    هرکاری که انجام دادنش راحت
    انجام ندادنشم راحته
    دارن هاردی یکی از الگوهای موفقیت منه
    ممنون از سایت بیشتر از یک

اسکرول به بالا