درس‌هایی از زندگی رونالدو؛ فوق ستاره خستگی ناپذیر

سرفصل های مهم این مقاله

درس‌هایی از زندگی رونالدو

کسی هست نام رونالدوی بزرگ را نشنیده باشد؟
کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان فوتبال در تاریخ است. او ارزش خود را در لیگ‌های مختلف با رکوردشکنی‌های پیاپی اثبات کرده است. رونالدو از خیابان‌های مادیرا در پرتغال برخاست و دنیا را به تحسین خود وادار کرد.
رونالدو علاوه بر زمین فوتبال، در بیرون زمین و در شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین نام جهان است. او در اینستاگرام 169 میلیون دنبال کننده دارد. ثروت رؤیایی او برای یک جوان سی و چندساله، افسانه‌ای به نظر می‌رسد.
اما آیا چنین موفقیت‌های عظیمی بدون پشتوانه است؟ آیا رونالدو حق چنین زندگی غبطه برانگیزی را دارد؟ چه گذشته‌ای در پس چنین موفقیت‌هایی نهفته است؟

مثل رونالدو سرسخت باشید

رونالدو اغلب انسان متکبر و خودخواهی به نظر می‌رسد؛ اما در حقیقت چنین نیست.
خیلی‌ها او را از سیاره‌ای دیگر می‌دانند. خیلی‌ها می گویند بدن او ذاتاً این چنین ورزیده و آماده است و او هوش سرشارش را از پدر و مادرش به ارث برده است. آیا رسیدن به چنین موفقیت‌هایی ارثی است یا ناشی از تلاش بی وقفه؟
از زندگی رونالدو چه درس‌هایی می‌توانیم بگیریم؟ از این پسر سختکوش و مشتاق به موفقیت هفت درس مهم می‌گیریم:

مثل رونالدو سرسخت باشید

هر زمان که به زمین افتادید، گرد و غبار لباستان را بتکانید و قوی‌تر برخیزید

چندین بار پیش آمده که در مقاطعی، رونالدو نتوانسته خودش را نشان دهد و دچار افت شده؛ اما بار دیگر چنان قدرتمند برگشته که تمام منتقدان را به سکوت وادار کرده است.
در سال 2015 که لیونل مسی برای پنجمین بار بهترین بازیکن سال جهان شناخته شد، رونالدو تنها دو بار به این عنوان رسیده بود. در حالی که همه فوتبال او را تمام شده می‌دانستند، او در طی سه سال بعد، سه بار به عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته شد و به رکورد مسی رسید. همچنین سه بار با رئال مادرید قهرمان اروپا شد و سه بار هم به قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رسید و با پرتغال یک بار قهرمان اروپا شد.
بار دیگر در سال 2017 که چندین مسابقه پشت سر هم گل نزد، منتقدان گفتند او دچار افت دائمی شده؛ اما او برگشت. با هت تریک و گل‌های فراوان.
رونالدو می‌گوید: «همه ما در طول زندگی اسیر فراز و نشیب‌های زندگی می‌شویم. کسی موفق است که بداند وقتی دچار نشیب شد، دوباره به قله صعود خواهد کرد.»

قوی تر برخیز

همزمان هم یک انسان باشید و هم یک رهبر

رونالدو یک برتری نسبت به مسی دارد. رونالدو یک رهبر واقعی است. او هربار که تیمش دچار دردسر می‌شود، هرگز خود را در نقش یک بازنده نشان نمی‌دهد. او بارها و بارها ناجی تیمش شده.
اگر میخواهید بدانید یک رهبر چه ویژگی هایی دارد، حتماً مقاله تازه زیر را مطالعه کنید:

تفاوت های مدیر با رهبر؛ مدیر باشیم یا رهبر؟

رهبر واقعی باشید

همیشه حریص و تشنه موفقیت باشید

رونالدو هرگز از موفقیت‌ها سیر نمی‌شود. او به این موضوع آگاه است که توانایی‌های انسان نامحدود است. عکس زیر گویای همه چیز است. او پنج بار بهترین بازیکن جهان شده و 4 بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده است؛ اما در این عکس، بعد از اخراج در بازی یوونتوس در لیگ قهرمانان، چنان گریه می‌کند که گویی اولین باری است که به زمین فوتبال راه پیدا کرده و هیچ موفقیتی کسب نکرده است.
رونالدو در حالی که 34 سال دارد، هنوز مثل روز اول تشنه موفقیت است. این را مقایسه کنید با آندرس اینیستای بزرگ که در همین سن فوتبالش تمام شد و یا فرناندو تورس که گویا دیگر انگیزه‌ای برای بازی ندارد. دیوید بکهام در همین سن به لیگ آمریکا رفت و رونالدینیو با آن نام بزرگش خداحافظی کرد.
هیچ چیزی باعث نمی‌شود شور و شوق کودکانه او برای کار سخت‌تر و بهتر شدن، فروکش کند. او هرگز سیگار نکشیده و الکل مصرف نمی‌کند. هیچ فعالیت سیاسی ندارد و توجهی به رقبا ندارد. در عوض فقط روی کار خودش تمرکز کرده و هرسال عنواین جهانی بیشماری کسب می‌کند.

چگونه تمرکز کنیم؟

حریص و تشنه موفقیت باشید

اعتماد به نفس «CR7» را داشته باشید

به خود ایمان داشته باشید، مهم نیست که وضعیت چقدر دشوار است. تحت هر شرایطی شروع کنید و در ادامه آن را بهتر و بهتر انجام دهید. (دوری از کامل گرایی). گاهی اوقات ابراز اعتماد به نفس ممکن است از شما چهره‌ای مثل رونالدو (با غرور و تکبر) نشان دهد؛ اما بهترین کار این است که در ذهن خود بهترین باشید. رونالدو می‌گوید: «در ذهن من، من بهترین بازیکن جهان هستم».
کریستیانو یکی از محبوب‌ترین ورزش‌کاران روی کره زمین است. با این حال شما چند انسان فوق موفق می‌شناسید که محبوب همه باشد و دشمن، منتقد و مخالف نداشته باشد؟ واقعیت این است که خود رونالدو هم می‌داند چقدر مخالف دارد. با این حال او نه تنها از مخالفینش دلسرد و خسته نمی‌شود، بلکه آنها را در کوره ذغال سنگ قطارش می‌ریزد و به عنوان سوخت این قطار از آن استفاده می‌کند.
کریستیانو هیچ وقت نفرت را جدی نمی‌گیرد، اما برای دوستدارانش احترام زیادی قائل است. او واقعاً به افرادی که به او اعتقاد دارند، اعتقاد دارد.

در مورد اعتماد به نفس:

  • تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس
  • ۹ تکنیک “علمی و عملی” افزایش اعتماد به نفس
  • نشانه های عدم اعتماد به نفس چیست؟14 مورد از علائم کمبود اعتماد به نفس!
  • 5 گام برای بالا بردن اعتماد به نفس در کار
  • مثل رونادلو باشید. پراعتماد به نفس
  • از فشارها، لذت ببرید!
  • او از فشار لذت می‌برد. هرچه بازی‌ها و چالش‌های بزرگتری داشته باشد، هیجاناتش بیشتر شده و در نهایت عملکرد بهتری از خود ارائه داده است. مهم نیست که او چه سطحی بازی می‌کند، سطح بازی‌ها هرگز بر نگرشش نسبت به موفقیت بتاثیر منفی نمی‌گذارد.
    او هرگز از حریف نترسیده است، اما مخالفان کریستیانو رونالدو از او می‌ترسند. او موفقیت‌هایش را جشن می‌گیرد؛ اما هرگز روی آنها قفل نمی‌شود. آن‌ها را در گوشه تالار افتخارت ذهنش قاب می‌کند و به دیوار می‌کوبد و فوراً برای موفقیت بعدی برنامه ریزی می‌کند.
  • از فشارها لذت ببر
  • سبک زندگی حرفه‌ای دارد
  • کریستیانو رونالدو تنها 7 درصد چربی در بدنش وجود دارد. حال آن که گستره میزان چربی در بدن انسان بین 6 تا 26 درصد است.
    یافته‌ها و آزمایشات پزشکی روی بدن آقای رونالدو نشان می‌دهد تمرینات فشرده از او چنان بدنی ساخته که گویی بدن یک مرد 20 ساله است.
  • بدن عصلانی رونالدو
  • حرفه او یعنی فوتبال حکم می‌کند که یک سبک زندگی سالم و متناسب داشته باشد؛ اما خوب میدانیم که تعداد کمی از ورزشکاران چنین سبک‌هایی را رعایت می‌کنند. تمرینات مستمر وکار سخت او را غیرقابل توقف کرده است. او تناسب اندام را به همان اندازه دوست دارد که شغلش را دوست دارد. مشروب نمی‌خورد، سیگار نمی‌کشد، یا مهمانی‌های ناسالم برگزار نمی‌کند. او هیچ خالکوبی روی بدنش ندارد تا بتواند به طور منظم خون اهدا کند. رونالدو شایسته تمجید و تقدیر فراوان است…
  • رونالدو سخت کوش و پراراده است
  • بعد از خواندن مقاله «درس‌هایی از زندگی رونالدو» وقت آن است که راز  چنین موفقیت هایی را کشف کنیم.
    فرق زندگی افراد فوق حرفه ای و موفق با افرادی که دائماً ناامیدانه و مایوسانه زندگی می کنند، در داشتن یک سبک زندگی ویژه است. افراد حرفه ای یاد گرفته اند که چگونه با تلاش بیشتر و کارهای کوچک روزانه، خود را از دیگران جدا کنند و اثر مرکبی به وجود بیاورند که کم کم تبدیل به اثری بزرگ که همان موفقیت های عظیم است در زندگی شان شود. 
  • اگر میخواهید بدانید چطور یک سبک زندگی حرفه ای داشته باشیم (چه در طرز فکر، چه در زندگی روزمره و چه در خواب و ورزش و موضوعات دیگر) روی عکس زیر کلیک کنید:

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه دربارهٔ «درس‌هایی از زندگی رونالدو؛ فوق ستاره خستگی ناپذیر»

  1. عالی بود رونالدو یک بازیکن حرفه ای و خستگی ناپذیر است
    واقعا آدم باید از رونالدو خیلی چیز ها را یاد بگیرد

اسکرول به بالا