چطور با نقص های بدنی کنار بیاییم؟ (یک سؤال از پیام)

سرفصل های مهم این مقاله

چطور با نقص های بدنی کنار بیاییم؟ (یک سؤال از پیام)

یکی از کاربران سایت بیشتر از یک، این سؤال را مطرح کرده است: 

چطور با نقص های بدنی کنار بیاییم؟ 

در طول زندگی ممکن است نقصی در بدنمان داشته باشیم یا طی حادثه‌ای این نقص در ما به وجود بیاید. (مثل لکنت زبان، نقص در صورت، دست و پا، غیرطبیعی راه رفتن یا حتی از نظر دیگران زشت بودن! و …) این باعث می‌شود اعتماد به نفس خود را از دست بدهیم یا مسخره شویم! چطور نقص بدنی‌مان را بپذیریم؟ چطور با آن کنار بیاییم؟

پاسخ پیام بهرام پور را در فایل صوتی زیر بشنوید:

دانلود همین فایل صوتی

برای اینکه همه قسمت‌های «یک سؤال از پیام» را مشاهده کنید، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

 همه قسمت‌های «سؤال از پیام» 

پیام بهرام پور در فایل بالا چه گفت؟

آقای بهرام پور در پاسخ به سؤال « چطور با نقص های بدنی کنار بیاییم؟»، به روانشناسی اکت (روانشناسی ACT) استناد کرد.

به این ترتیب که «آنچه را می‌شود تغییر داد، تغییر می‌دهیم و آنچه را نمی‌شود تغییر داد، می‌پذیریم.»

در حقیقت با نقص‌های بدنی هم با همین تکنیک می‌توانیم روبرو شویم. در مواردی مثل لکنت زبان یا نقص‌های ساده‌تر که می‌شود با تمرین و آموزش آن را تغییر داد، باید تلاش خودمان را بکنیم؛ اما در مواردی که نمی‌توان تغییر داد، (مثلاً انگشتتان را طی حادثه‌ای از دست داده‌اید یا راه رفتنتان به گونه‌ای است که شاید مورد تمسخر قرار بگیرید) باید روی ذهن و روانمان کار کنیم.

در مورد مسخره شدن، بسیاری از افراد بزرگ دنیا، بارها و بارها مسخره شده‌اند. چه به خاطر ظاهرشان، چه به خاطر افکار یا کارهایی که انجام می‌داده‌اند. فکر کردن به این موضوع شاید باعث شود در مورد مسخره شدن، تجدید نظر کنیم و آن را بپذیریم.

اما در مورد اعتماد به نفس، باید بگوییم اعتماد به نفس چیزی کاملاً آموختنی است و می‌توانیم با تمرین آن را بیاموزیم.

بنابراین نظر من این است که زندگینامه افراد بزرگی که همیشه مورد تمسخر قرار می‌گرفته‌اند (نظیر چارلی چاپلین، گاندی و غیره) را بخوانید.

مقاله‌های زیر، به شما حتماً کمک خواهد کرد تا در اعتماد به نفس خودتان را زیادتر کنید و بهتر بتوانید با این فکرهای خودتان کنار بیایید.

چطور با نقص های بدنی کنار بیاییم؟

چند توصیه تکمیلی:

1- بسیاری از افراد محبوب ما، زیبا نیستند!

یادتان باشد، بعضی از افراد جذاب محبوب ما چندان هم زیبا نیستند. باربارا استرایساند و کارول برونت واقعاً نمونه بارز زیبایی به حساب نمی‌آیند اما ما آن‌ها را به خاطر روحیه جذاب، دلپذیر و پرانرژی‌شان دوست داریم. در نمونه‌های ایرانی هم می‌توانیم ببینیم بسیاری از هنرمندان بزرگ یا حتی بازیگران، زیبایی ظاهری ندارند اما بسیار دوست‌داشتنی هستند!

2- رسالت دارید؟ معنا و ارزش زندگی‌تان چیست؟

واقعیت این است که وقتی معنا و رسالت واقعی زندگی‌تان را بفهمید، مشکلات ظاهری به اولویت چندم زندگی تبدیل می‌شود. نگاه کنید ببینید چه کسانی به ظاهر و شکل همدیگر گیر می‌دهند. بیکارترین و پوچ‌ترین آدم‌ها. کافی است نگاهی به اینستاگرام چهره‌های سرشناس با چند میلیون فالوور بیندازید! بنابراین به نظر من ارزش‌های واقعی زندگی‌تان را کشف کنید. (این مقاله را هم بخوانید: چطور باارزش‌هایمان زندگی کنیم؟ +لیست ارزش های زندگی)

3- زندگینامه افراد بزرگ را بخوانید

حتماً نیک وویچیچ را می‌شناسید. کسی که نه دست دارد و نه پا؛ اما یکی از برترین سخنرانان بزرگ دنیاست. او می‌تواند الهام بخش میلیون‌ها نفر باشد. او هم می‌توانست با این توجیه که من مسخره می‌شوم یا دست و پا ندارم، هیچ کاری نکند؛ اما بدون توجه به قضاوت‌ها و مسخره شدن‌ها، برخاست و رؤیاهایش را به واقعیت تبدیل کرد.

خواندن زندگینامه افراد این‌چنینی می‌تواند دید خوبی به شما بدهد. شما هم می‌توانید ضعف‌های خودتان را به نقاط قوت تبدیل کنید. آقای وویچیچ، با ظاهر خودش شوخی می‌کند و این موضوع را به یک تکنیک تبدیل کرده و جاهای زیادی از آن استفاده می‌کند. شما هم می‌توانید نشان دهید که ضعف‌ها و نقص‌های بدنی‌تان برایتان مهم نیست!

دانلود فیلم نیک وی آچیچ – هنوز هم فکر می کنید نمی تونید؟

4- و بازهم می‌گویم…!

چیزهایی که واقعاً غیرقابل تغییر هستند را رها کنید و به ارزش‌های دیگر زندگی‌تان دست یابید…!

و در انتها، محصول عالی «کشف رسالت» را به شما معرفی می‌کنم. این به شما کمک می‌کند تمام چیزهای فانی و بیهوده را رها کنید و با کشف رسالت‌های واقعی زندگی، به عمق و معنای بیشتری دست پیدا کنید…

رسالتت رو کشف کن!

و البته این محصول عالی هم می تواند به شما کمک کند:

بسته جامع و غیرحضوری افزایش اعتماد به نفس

 

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۱ دیدگاه دربارهٔ «چطور با نقص های بدنی کنار بیاییم؟ (یک سؤال از پیام)»

  1. چندوقت پیش ذهنم درگیر همین موضوع بود که چطور میتونم خواهر زاده‌ام که به خاطر قد بلندش که مورد تمسخر قرار میگیره و خودش هم حساسه رو بهش توضیح بدم که حساس نباشه.
    با این توضیحات کامل و دقیق حتما بهتر میتونم کمکش کنم

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    رضایت و همراهیتون باعث افتخار ماست؛ ممنونیم که نظرتون رو با ما و با عموم به اشتراک گذاشتید.
    امسالتون مبارک؛ بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا