چطور پررو باشیم؟ 7 تمرین کاربردی برای پررو شدن!

سرفصل های مهم این مقاله

چگونه پررو باشیم؟

یک آمار جالب:

از هر 10 نفر، 4 نفر خودشان را خجالتی می‌دانند!

این یعنی چیزی در حدود 40 درصد از مردم! جالب‌تر اینجاست که خیلی از تحقیقات ثابت کرده‌اند کمرویی یکی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت انسان در روابط و البته کسب و کار است. شاید حالا با توجه به این 2 موضوع، بتوانیم بفهمیم که چرا در دنیای ما انسان‌ها تعداد افراد موفق بسیار کم‌تر از افراد شکست‌خورده است!

در هر حال، اگر شما هم از کمرویی خسته شده‌اید و از خودتان می‌پرسید که چطور پررو باشیم، این مقاله را بخوانید. در این مقاله مهم‌ترین راهکارها و تمرین‌های پررویی را به شما آموزش می‌دهم.

چگونه پررو باشیم؟

1_ خودتان را به خاطر کمرویی قضاوت نکنید!

2_ یک قدم کوچک بردارید

3_ الگوبرداری کنید

4_ با کمک تکنیک شنل نامرئی پررو شوید!

5_ چگونه پررو باشیم؟ با بازی‌های پررویی!

_ بازی 60 ثانیه

_ بازی حسن‌جویی!

_ بازی سوال فوری!

6_ به سراغ قانون 3 شکست بروید!

7_ کمی صدای‌تان را بالا ببرید!

8_ دست از خودزنی بردارید!

سخن پایانی مقاله چگونه پررو باشیم؟

 

 

اول این ویدئو از پیام بهرام پور در مورد پررو بودن را تماشا کنید:👇

 

و بعد به سراغ ادامه مقاله مربوط به روش های پررو شدن بروید: 👇


چگونه پررو باشیم؟

انسان پررو -چگونه پررو باشیم؟

قبل از شروع یک نکته مهم را بگویم: اگر بخواهم دقیق صحبت کنم، انسان پررو کسی است که حق بقیه را زیر پا می‌گذارد، پرخاشگری می‌کند و حتی همانطور که استاد بهرامپور در دوره فوق العاده شهامت هم ثابت کردند، انسان‌های پررو خودشان یک نوع از انسان‌های خجالتی هستند!

اما خب زمانی که در این مقاله صحبت از پررویی و پررو شدن می‌کنم، منظورم تبدیل شدن به چنین انسانی نیست، بلکه منظور از بین بردن خجالت و تبدیل شدن به یک انسان مقتدر است. با این تعریف، بیایید به سراغ اولین تمرین برویم:👇

1_ خودتان را به خاطر کمرویی قضاوت نکنید!

شمایی که الان در حال خواندن این مقاله هستید، قطعا از خجالتی بودن‌تان خسته شده‌ و البته مطمئنا بارها به دلیل این ویژگی خودتان را سرزنش و قضاوت کرده‌اید. اما آیا تا الان این سرزنش کردن‌ها تاثیر مثبتی روی‌تان داشته؟ نه!

بنابراین اولین قدم برای پررو شدن و کنار گذاشتن شرم‌های مختلفی که داریم، این است که قضاوت کردن خودمان را تمام کنیم. در واقع این قضاوت‌ها و سرزنش‌ها نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه باعث می‌شود در یک فضای به‌شدت منفی قرار گرفته و نتوانید برای تغییر، اقدام کنید. پس چه کنیم؟ مثل همیشه یکی از مهم‌ترین راهکارها، پذیرش است!

شما باید خجالتی بودن خودتان را بپذیرید. ممکن است دلایل زیادی هم پشت این موضوع باشد که در مقاله کمرویی چیست به آنها اشاره کردم اما الان زمان تغییر است و مهم نیست که دلیل کمرویی ما چیست. بنابراین دیگر قضاوت را کنار گذاشته، ویژگی کمرویی خودتان را بپذیرید و در ادامه با من همراه باشید.

 

2_ یک قدم کوچک بردارید

چطور پررو باشیم؟ 7 تمرین کاربردی برای پررو شدن!

 

خیلی از افراد خجول تصور می‌کنند که باید با خواندن چند تکنیک، سریعا به یک انسان قدرتمند تبدیل شوند و از فردا در ارتباط‌شان مثل شیر غرنده صحبت کنند.

اما خب اینطور نیست و این مسیر زمان‌بر است. اتفاقا یک تمرین پررویی این است که از همین امروز، یک یا چند قدم کوچکبرای نزدیک شدن به هدف‌تان بردارید. یعنی چه؟

یعنی امروز که از خانه بیرون رفتید، به هر کاسب، پاکبان، نگهبان و… که رسیدید، یک خسته نباشید کوچک بگویید! بله، نیاز نیست همین ابتدا کنارشان بِایستید و 30 دقیقه با آنها صحبت کنید، بلکه کافی است یک قدم کوچک بردارید.

یا مثلا زمانی که به فروشگاه می‌روید الزاما نیاز نیست شروع کنید به بلند صحبت کردن و گفتن درخواست‌های‌تان. همین‌که وقتی وارد شدید با صدای بلند سلام کنید و به‌آرامی بقیه کارهای‌تان را انجام بدهید، برای شروع کافی است! بنابراین در قدم دوم از تمرین‌های پررویی، شروع کنید به ایجاد یک سری تغییرات کوچک و نه‌چندان سخت.

بخوانید: 👇👇👇

◼️ عادت های کوچک و جالب برای زندگی روزانه

◼️ چرا عادت های کوچک شگفت انگیزند؟

3_ الگوبرداری کنید

زمانی که صحبت از پرو بودن می‌شود، قطعا هم من و هم شما در ذهن‌مان به چند نفر به عنوان انسان ایده‌آل فکر می‌کنیم. مثلا فلان رفیق‌مان که خیلی انسان اجتماعی است، پسر عموی‌مان که به‌خوبی حقش را در شرایط سخت می‌گیرد و… .

خب چرا باید اجازه بدهیم این افراد صرفا مثل یک الگوی دست نیافتنی در ذهن‌مان باشند؟ همین‌که با آنها ارتباط داریم و می‌توانیم کنارشان باشیم، یک فرصت عالی برای انجام تمرین پررویی است. در واقع باید از امروز این تعهد را به خودتان بدهید که در زمان برخورد با این افراد ایده‌آل، از آنها الگوبرداری کنید.

مثلا اگر دوست صمیمی‌تان انسان پررویی است، وقتی با او بیرون می‌روید، به رفتارهایش دقت کرده و سعی کنید شما هم مثل او باشید. اگر در زمان خرید به فروشنده لبخند می‌زند، شما هم سعی کنید همین رفتار را در دفعات بعدی تکرار کنید! اگر وقتی محصولی می‌خرد کمی چانه زده و قیمت را پایین می‌آورد، شما هم همین کار بکنید و… . دیدن رفتار این افراد حتی روی کاهش ترس شما از انجام کارهای‌شان هم تاثیر مثبت دارد.

در ضمن اگر با خودتان می‌گویید این کارها باعث می‌شود خودمان را شبیه دیگر انسان‌ها کنیم، باید بگویم که این الگوبرداری باعث نخواهد شد که شخصیت خودتان را گم کنید. بلکه باعث می‌شود مهارت‌های اجتماعی‌تان را به‌راحتی بالا ببرید. بنابراین از انجام این تکنیک نگران نباشید.

4_ با کمک تکنیک شنل نامرئی پررو شوید!

چگونه پررو باشیم؟ 7 تمرین کاربردی برای پررو شدن!

در فرهنگ کشورهای اروپایی داستانی از یک انسان بسیار خجالتی و کمرو به اسم “رامیت” وجود دارد که در همه جوانب زندگی به مشکل برمی‌خورده. اما روزی این فرد به یک مهمانی هالووین دعوت می‌شود. در مهمانی‌های هالووین افراد ماسک و گاها شنل می‌پوشند. بعد از اینکه رامیت ماسک به صورت می‌زند و شنل می‌پوشد، متوجه می‌شود که دیگر اصلا نگران نظر دیگران نسبت به خودش نیست و شروع می‌کند به همه جا پریدن، همه را ترساندن و خوش بودن.

تکنیک شنل نامرئی دقیقا از همین داستان به وجود آمده و به این اشاره دارد که اغلب ترس‌های ما به دلیل نگرانی از این است که دیگران در موردمان چه فکری می‌کنند؟ در این تکنیک کافی است تصور کنید که امروز یک شنل پوشیده‌اید و حداقل آنهایی که در خیابان و دیگر محل‌ها شما را نمی‌شناسند، قرار هم نیست که متوجه شوند چه کسی هستید.

به این ترتیب رفتارهایی که از بروز دادن‌شان خجالت و ترس دارید را بروز بدهید. همین تکنیک به شما می‌فهماند چقدر انسان‌هایی که در روز با آنها برخورد داریم، نسبت به ما بی‌تفاوت بوده و حتی حاضر نیستند نگاه‌شان را به سمت‌مان برگردانند؛ چه برسد به اینکه بخواهند در موردمان اظهار نظر یا قضاوت کنند.

5_ چگونه پررو باشیم؟ با بازی‌های پررویی!

یکی از بهترین راهکارها برای غلبه بر کمرویی، استفاده از تمارین پررویی یا بهتر است بگویم بازی‌های پرروی است. در ادامه چندتا از این بازی‌ها را به شما توضیح می‌دهم.

_ بازی 60 ثانیه

اولین بازی، 60 ثانیه نام دارد. در این بازی باید در کم‌تر از 1 دقیقه، برای انجام یک کاری که از آن ترس دارید تصمیم گرفته و سریعا آن را انجامش بدهید. مثلا اگر می‌خواهید در پارک با یک نفر مکالمه‌ای را شروع کنید، سریعا تصمیم بگیرید و اجازه ندهید ذهن‌تان بخواهد شما را قانع به انجام ندادنش کند، بلکه سریع بعد از تصمیم گرفتن برای عملی کردن آن اقدام کنید و به سراغ طرف مقابل بروید. یا مثلا زمانی که از خیابان در حال عبور هستید، تصمیم بگیرید وارد کافه شوید، بلند به فروشنده سلام کنید و بیرون بروید!

اما چرا این بازی برای پرو شدن خوب است؟ خب اگر کمی وارد مباحث علمی مرتبط به مغز شویم، متوجه می‌شویم که دلیل اصلی کمرویی ما، ذهن‌مان است. این ذهن است که ما را می‌ترساند، ذهن است که در مورد قضاوت دیگران نگران‌مان می‌کند و… . حالا در همین شرایط، بازی 60 ثانیه کمک می‌کند قبل از اینکه ذهن شروع کند به وارد کردن هورمون‌های اضطراب و منصرف کردن شما، سریعا اقدام کرده و به او فرصتی ندهید. به این ترتیب ترس ذهنی و دروغین را از بین می‌برید.

در واقع این بازی به “تکنیک 5 ثانیه از مل رابینز” ارتباط دارد که می‌گوید قبل از گذشت 5 ثانیه، برای انجام کار مورد نظر اقدام کنید تا ذهن فرصت نجوا کردن را از دست بدهد.

_ بازی حسن‌جویی!

با حسن‌جویی کردن از دیگران، علاوه بر از بین بردن ترس از ارتباطات، احساس خوب را به خودتان و بقیه هدیه بدهید.

این بازی نیاز به تعهد شما دارد! در این بازی باید بعد از اینکه از خواب بلند شدید، در مقابل آینه رفته و به خودتان قول بدهید که امروز از 3 نفر حسن‌جویی کنم. بهتر است از این 3 نفر، 2 نفر غریبه و یک نفر آشنا باشند. پس چه شد؟ در 24 ساعت، از 3 نفر حسن‌جویی کنم. مثلا به خانمی که در خیابان در حال راه رفتن است، بگویید چه مانتو قشنگی دارد! به فروشنده بگویید چه اخلاق خوبی دارد و به همکارتان بگویید چه لباس قشنگی پوشیده!

_ بازی سوال فوری!

خب، به سراغ تمرین و بازی بعدی برویم. در این بازی، باز باید تعهد بدهید که طی روز 1 الی 2 بار از افراد سوال فوری کنید. مثلا اگر یک نفر در حال کتاب خواندن است، از او در مورد کتابی که می‌خواند سوال کنید. یا مثلا اگر در دست کسی تلفن همراه دیدید، از او بخواهید کمی در مورد تلفن همراهش صحبت کند و توضیح بدهد که آیا گزینه خوبی برای خرید است یا نه؟

اگر دقت کرده باشید، این تمرین‌ها همه‌شان یک هدف دارند:

به شما ثابت کنند واقعا مردم آنطور که شما فکر می‌کنید در موردتان قضاوت نمی‌کنند!

در واقع یکی از مشکلات اصلی افراد خجالتی این است که تصور می‌کنند در صورت کوچک‌ترین ابراز نظر و بروز هر حرکتی، همه در موردشان قضاوت‌های بدی می‌کنند. اما بعد از اینکه فقط به مدت 1 هفته این تمرین‌های پررویی را انجام بدهید، متوجه می‌شوید اصلا شرایط و اوضاع آنطور که شما فکر می‌کنید نیست و اتفاقا مردم نسبت به این رفتارها کاملا واکنش‌های عادی دارند.

6_ به سراغ قانون 3 شکست بروید!

به نظرتان اگر قرار بود انسان‌های موفق در یک دفترچه، نه‌هایی که شنیده‌ و شکست‌هایی که در ارتباطات خورده‌اند را بنویسند، آمارشان چقدر بود؟ همانطور که سایت iwillteachyoutoberich هم می‌گوید، مطمئن باشید این دفترچه برای انسان‌های موفق خیلی سریع پر می‌شود!

در واقع بر خلاف چیزی که خیلی از انسان‌های خجالتی تصور می‌کنند، انسان‌های موفق دائما نه می‌شنوند! مثلا همین بیل گیتس قبل از راه‌اندازی مایکروسافت بارها ایده‌اش را با دیگران به اشتراک گذاشت و درخواست شراکت داد، اما نه شنید. یا “کلنل ساندرز” سازنده برند KFC بیشتر از ده‌ها بار ایده‌اش را با دیگران به اشتراک گذاشت و بقیه او را رد کردند.

خب، اینها را گفتم که صرفا بدانید نه شنیدن چیز بدی نیست. اما در ادامه: اگر به خودتان می‌گویید “میخواهم پررو باشم” باید بدانید که یکی از مهم‌ترین کلیدهای رسیدن به این خواسته، نه شنیدن است. با توجه به تاثیری که نه شنیدن و البته تسلیم نشدن در افزایش پررویی شما دارد، باید حداقل روزانه 3 بار نه بشنوید! البته اگر برای‌تان سخت است، از روزی 1 بار شروع کنید.

مثلا خود من در یک تمرین اعتماد به نفس، به یک محل شلوغ از شهر می‌رفتم و از بقیه می‌خواستم اجازه بدهند که چند دقیقه با آنها صحبت کرده و خودم را معرفی کنم. خب قطعا در این مسیر بارها هم نه می‌شنیدم اما نباید اجازه می‌دادم این نه شنیدن‌ها تاثیر زیادی روی من بگذارد.

7_ کمی صدای‌تان را بالا ببرید!

با بالا بردن تنِ صدای‌تان در گفتگوهای روزمره، حس اعتماد به نفس زیادی به دست می‌آورید.

بخش زیادی از توانایی شما در تبدیل شدن به یک انسان پررو، به این برمی‌گردد که واقعا چه تصویری از خودتان در ذهن‌تان ساخته باشید؟ یک انسان کمرو و خجالتی که همیشه روی خواسته‌های خودش پا می‌گذارد؟ یک انسان ترسو که حتی نمی‌تواند در جمع بلند صحبت کند… یا یک انسان مقتدر؟

خب قطعا زمانی که کمرو هستیم، تصورات خوبی هم از خودمان نداریم بنابراین باید فکری به حال این مشکل کنیم. یکی راهکارهای بسیار عالی برای تغییر این تصورات، افزایش تنِ صداست! در واقع زمانی که صدای بلندتری داشته باشید، ذهن‌تان به شما اعتبار بیشتری داده و به این ترتیب اعتماد به نفس‌تان افزایش پیدا می‌کند. بنابراین از فردا کمی بلندتر صحبت کنید. حتی می‌توانید به کمک تمرین‌های صداسازی، قدرت صدای‎‌تان را افزایش بدهید.

8_ دست از خودزنی بردارید!

بالاتر گفتم که بخشی از اعتماد به نفس ما، به تصوری برمی‌گردد که نسبت به خودمان داشته باشیم. در ادامه همین موضوع، به نظرتان زمانی که دائما خودمان را تحقیر می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ من جواب می‌دهم: تصور ذهنی که در مورد خودمان داریم نابود می‌شود!

در واقع وقتی در اثر یک شکست کوچک، یک اشتباه و… به خودتان فحش می‌دهید، خودتان را تحقیر می‌کنید و با الفاظ بدی نام‌تان را صدا می‌زنید، در حال القا کردن این تصویر ذهنی هستید که ارزش شما بسیار پایین است! به این ترتیب به جای اینکه به یک انسان پررو تبدیل شوید، احساس خجالتی بودن‌تان از قبل بیشتر می‌شود.

حتما بخوانید:

👈 روم نمیشه پولمو پس بگیرم | نحوه پس گرفتن طلب

👈 خجالت و عدم اعتماد به نفس | دلایل | علائم | درمان به زبان علم

👈 خجالت در جوانان | علل + 7 راهکار درمان قطعی

سخن پایانی مقاله چگونه پررو باشیم؟

به عنوان کلام آخر؛ اگر واقعا از شرایط‌تان خسته شده‌اید و دیگر نمی‌خواهید خجالتی باشید، خب قطعا تمامی این تمرین‌ها را به بهترین شکل ممکن عملی می‌کنید. در ادامه اگر نیاز به این دارید که آموزش‌های حرفه‌ای و کارسازتری هم ببینید، پیشنهاد می‌کنم نگاهی به دوره شهامت در سایت ما داشته باشید. روی لینک زیر کلیک کنید:👇👇👇👇

چگونه پررو باشیم؟ - محصول شهامت

اما خب اگر بعد از خواندن همه این تمرین‌ها در ذهن‌تان می‌گویید که نمی‌خواهید اینها را انجام بدهید، انجامش برای‌تان دردسرساز است و… نه این مقاله و دوره شهامت و نه هیچ دوره دیگری نمی‌تواند به شما کمک کند.


خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله چندین راهکار مختلف به شما آموزش دادم که چطور پررو باشیم و از شر خجالتی بودن رها شویم. راستی اگر شما هم نظری در مورد خجالتی بودن داشته یا تجربه‌ای در این حوزه دارید، خوشحال می‌شوم که در بخش نظرات آن را با ما اشتراک بگذارید.

نویسنده: تیم نویسندگان بیشتر از یک

نویسنده: تیم نویسندگان بیشتر از یک

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۸ دیدگاه دربارهٔ «چطور پررو باشیم؟ 7 تمرین کاربردی برای پررو شدن!»

  1. سلام و عرض ادب
    مطلب بسیار مفیدی بود ممنون
    من هم یک مطلبی را از یک فروشنده حرفه ای یاد گرفتم که می گفت در مورد ارتباط گرفتن بادیگران و ارایه محصول خجالت نکشید چون مخاطب شما به اندازه جوش صورت خودش روی شما قضاوتی نمی کنه و فقط اگر به شما توجه و گوش میکنه علتش منفعتی هست که می خواد و جستجو میکنه و اگر نه میگه میبینه یا فکر می کنه اون پیشنهاد اون منفعت رو برای او نداره و هیچ نظری روی شما نداره. من فکر میکنم این در خیلی از موارد صدق میکنه

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    از شما ممنونیم که مجموعه بیشتر از یک نفر رو برای رشد و یادگیری خودتون انتخاب کردید و نظر خودتون رو با سایر دوستان به اشتراک میگذارید.
    ما رو درجریان موفقیت هاتون قرار بدید.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید …

  3. بسیار سپاس مندم از مقاله خوبتون تازه خواندمش و اولین اقدام به سایت تمرین صداسازی رفتم و تمریناتش رو انجام دادم و به امید خدا روزانه تمرینات گفته شده رو انجام خواهم داد

  4. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    خوشحالیم که همراهمون هستید و دغدغه آموزش و یادگیری دارید.
    مرسی که نظرتون رو با ما به اشتراک میگذارید.
    بیشتر ازیک نفر باشید.

  5. درود عزیز دل ممنون از متن و آموزش مفیدتون من به شخصه این موضوع رو زمانی که ازش با موفقیت گذشتم در سالهای قبل بسیار تاثیر مثبت گذاشت و در کارم و زندگیم موفق بودم اما درنهایت ورشکستگی باعث شد افت پیدا کنم در این موضوع که در حال حاظر دنبال یک کلمه بیشتر برای یادگیری هستم
    و نگران نیستم چونکه موفقیت همیشه تو مسیر ماست و ما میتونیم اونو داشته باشیم پس نیازی به خجالتی بودن نداریم چون میتونیم دائم در رشد باشیم و خدا این توانایی رو داده

    من مسیر خودم رو دارم حتی زمانی که هیچی ندارم،
    پس باید با روی کامل و باز و قوی توش قدم بردارم چون این تنها مسیر منه و تفکر و قضاوت بقیه برای خودشون
    همین سه خط بالا منو از ۰ تا ۱۰۰ میلیون در ماه رسونده در گذشته
    بدرود

  6. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله هم در این راستا براتون کاربردی باشد.
    بیشتر ازیک نفر…

  7. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    ممنون که همراهمون هستید و دغدغه آموزش و یادگیری دارید؛ همراهیتون باعث افتخارمون هست…
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید.

  8. همیشه حس میکنم همه یواشکی من دارن یه کارهایی میکنن و منو میفرستن دنبال نخود سیاه اگه هم زیر بار نرم با کمال پررویی و حس برتر بودن ازمن هی ازم ایراد میگیرن و سرزنشم میکنن و زحمت های منو بی ارزش میدونن
    دوس داشتم برم تو کار دبیری اما بچه هارا ک نمیشد دعوا کرد نمیتونستم کنترلشون کنم
    فقط اعتماد به نفس که ندارم و خودمو مدام سرزنش میکنم
    چطور این قدرت پررویی را درخودم تقویت کنم و به خودم بیاموزم تا کسی نتونه بهم زور بگه؟

  9. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.
    پیشنهاد ما آموزش در زمینه اعتماد به نفس می باشد؛ دوره رایگان اکسیر در این زمینه براتون کاربردی خواهد بود؛ برای مشاهده دوره روی دکمه زیر کلیک نمایید.
    دوره رایگان اکسیر
    بیشتر ازیک نفر…

  10. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که همراهمون هستید و دغدغه آموزش و یادگیری دارید.
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید.

  11. سلام مطالب فوق العاااااده بودن ازتون خیلی مچکرم
    من درگیری همین موضوع هستم از بچگیی خیلی جاها کوتاه اومدم حقمو نگرفتم و الان باید قاطع باشم بخام شرایطی که الان توش هستم رو بگم و این خجالتی بودن که سد راهه واقهنن…
    راستش من یکی از آشناهای خیلی نزدیکمون اومده خاستگاریم و من ب شددت نظرم مخالفه و یقین دارم اصلا مناسب هم نیستیم پدرم بشددت مواقفه و راضیه ولی خب مجبورم نمیکنه اما خب پشتمم نیست و الان همه خاندان نظرشون مثبته و من اینجااا نظری دارم ک با همشون متفاوته… خیلی بیشعورن زندگی منه اونا نظر میدن:////////////////:

    الان برای منی که خجالتی هستم واقهننننن مشکله که بخام نظرمو تو جمع بگم یا حتی با خانواده اون فرد صحبت کنم حقیقتا خودم تصیمیم دارم با پدر اون فرد صحبت کنم چون بابام کاری نمیکنه و نمیتونم دست رو دست بزارم برام سخته واقهنن ولی به آیندم که فکر میکنم امیدوار میشم
    فقط مشکلم لرزش صداس اووف ..ولی اونم کنترول میکنم ان شاءالله
    خیلی حرفم طولانی شد شرمنده فقط خاستم بگم یکم سبک بشم
    و اینو بگم که واقهنن این مقاله بدردم خورد عالیی بود خیلی روم تاثیر گذاشت مرسی ازتون

  12. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.
    بهتون پیشنهاد می کنیم در این خصوص در دوره رایگان اکسیر نیز از طریق لینک زیر همراهمون باشید.
    دسترسی به دوره رایگان اکسیر
    بیشتر ازیک نفر…

  13. ممنون از مطلب خوبتون.
    به یاد دارم که زمانیکه کودک بودم خیلی خجالتی بودم و اطرافیانم این حالت رو حسن میدونستن تا عیب.بزرگتر که شدم متوجه شدم که خجالتی بودن خیلی تاثیر میذاره رو روابطم وارتباطاتم و موفقیتم.واقعا خسته شده بودم از خودم و تصمیم گرفتم که تغییر کنم.شروع کردم به رفتن به جاهایی که خجالت میکشیدم قبلا.شروع کردم به صحبت کردن با صدای بلند.شروع کردم به نادیده گرفتن نظر دیگران راجع به خودم.شروع کردم به رسیدن به خودم ( از نظر ظاهری) و خیلی خیلی بهتر شدم به لطف خدا.الان دیگه خودمو فرد خجالتی نمیدونم ولی یه وقتهایی حس میکنم که یه جاهایی ، بعضی وقتها راحت نیستم.
    متوجه شدم که این یه مسیره وباید همیشه در جهت بهبودش کار و تلاش بکنم.خیلی از پیشنهادهایی که داده بودین رو متوجه شدم من بدون اینکه بدونم یا خونده باشم خودم انجام دادم.مثل اینکه به خودم فرصت منصرف شدن ندم و سریع انجامش بدم.مثل بلند سلام کردن.مثل تعریف کردن از دیگران که باعث ارتباط بهتر میشه.مثل تعریف کردن از خودم
    و…
    روی مواردی مثل نه شنیدن و سوال فوری هم میتونم کار بکنم ، به نظرم خیلی تمرین عالی ای هستش.
    سپاسگذارم.

  14. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز

    خوشحالیم که به محتوای آموزشی توجه دارید؛ تبریک به شما؛ خیر شما باید موارد مثبت رو یادداشت نمایید.

    بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا