بهترین دفتر برنامه ریزی (+ ویدئو)

سرفصل های مهم این مقاله

LOVELY

دوره رایگان چطور جذاب و دوست‌داشتنی باشیم؟!

جذابیت بر اساس اصول روانشناسی!

خیلی از افراد به دنبال بهترین دفتر برنامه ریزی هستند. برای کارهای روزانه، برای کارهای شخصی و یا مسائل شغلی.

در مورد برنامه ریزی مقالات خوبی در وب سایت بیشتر از یک نفر قرار گرفته است.

اما در ویدئوی زیر، پیام بهرام پور نکات خوبی راجع به دفتر برنامه ریزی که در محصول «مدیریت زمان و برنامه ریزی» قرار گرفته و جداگانه هم قابل تهیه است، صحبت می‌کند.

ابتدا این ویدئو را باهم تماشا کنیم:

بهترین دفتر برنامه ریزی؟

برای برنامه ریزی تا به حال دفترچه‌ها و کتاب‌های زیادی تهیه و تولید شده است.

مجموعه بیشتر از یک نفر اما با تکیه بر تجارب ارزشمند خود در زمینه آموزش مدیریت زمان و برنامه ریزی، اقدام به تهیه یک دفترچه اثربخش و عالی کرده است.

در ادامه ویژگی‌های این دفترچه را برای شما به دقت بیان می‌کنیم. شما به راحتی می‌توانید این دفترچه را هم به صورت جداگانه و هم به همراه محصول فوق العاده «مدیریت زمان و برنامه ریزی» تهیه کنید.

اطلاعات کلی دفترچه برنامه ریزی روزانه بیشتر از یک

عنوان: دفترچه مدیریت زمان و برنامه ریزی
انتشارات: بیشتر از یک نفر
شابک: 9786229624418
گردآورنده: پیام بهرام پور
ویراستار: سعید عباسی
قیمت: 19 هزار تومان

چرا این بهترین دفتر برنامه ریزی است؟

پیام بهرام پور به عنوان کسی که ده‌ها دوره آموزشی حضوری و غیرحضوری خارجی را گذرانده است، توانسته به یک مدل اثربخش و فوق العاده برسد و آن را به صورت بومی و مناسب با شرایط ایران درآورد.

مطمئناً عمل کردن و عادت کردن به نظم و برنامه ریزی، کار آسانی نیست. به خصوص برای کسانی که تا به حال بدون هیچ برنامه‌ای کار و فعالیت می‌کرده‌اند؛ اما اگر به صورت پیوسته و با اراده‌ای قوی به پرکردن این دفترچه اقدام کنید، بعد از مدتی می‌بینید که در طول روز وقت بیشتری ذخیره کرده‌اید، کارهای بیشتری انجام داده‌اید، از سردرگمی‌های ذهنی خلاص می‌شوید و در نهایت رضایت از زندگی بیشتری خواهید داشت.

آیا با این دفترچه می‌توانم موفق شوم؟

برای برنامه‌ریزی روزانه شاید راه‌های زیادی را امتحان کردید و به نتیجه نرسیدید. البته که اشکالی ندارد. شاید نکته‌ای که خیلی از ما به آن توجه نمی‌کنیم این است که «قرار نیست حتماً هر برنامه‌ای ریختیم، مو به مو اجرا شود.»

بسیاری از ما دفاتر و شیوه‌های برنامه‌ریزی روزانه را دیده‌ایم که هرکدام نقاط قوت و ضعف خودش را دارد.

در این دفتر نوع تازه‌ای از برنامه‌ریزی روزانه را تجربه خواهید کرد که اگر به درستی، دقت و مداومت از آن استفاده کنید، قول می‌دهیم که زندگی شما به حالت بهینه‌تری درخواهد آمد، زمان بیشتری برای شما ذخیره خواهد شد و کارهای بزرگتر و موثرتری انجام خواهید داد.

چطور برنامه ریزی کنیم؟

بخش های مختلف بهترین دفتر برنامه ریزی

باهم بخش‌های مختلف این دفتر را بررسی می‌کنیم و توضیحات کاملی در این زمینه می‌دهیم.

این جداول، از مهم‌ترین و بهترین کتاب‌های حال حاضر جهان گردآوری شده است. از جمله روش‌های برنامه‌ریزی خانم مل رابینز، روش مختص دارن هاردی، رابین شارما، برندن بوچارت و دیگران.

 سفارش دفترچه برنامه ریزی 

بخش اول بهترین دفتر برنامه ریزی

از بخش بالایی این برگه شروع به توضیح دادن می‌کنیم.

در قسمت بالایی که نوشته شده «امروز»، باید تاریخ هر روزی که دفتر را پر می‌کنید، وارد کنید. همچنین در قسمت بالاتر می‌توانید هرچه خواستید بنویسید. مثلاً عنوان روزتان را.

 بهترین دفتر برنامه ریزی

قسمت «حس امروزم چطوره؟» با هدف «خودآگاهی» درست شده است. شما باید حس امروزتان را با علامت «فلش» تعیین کنید.

«نامیزونم»، «ای بدک نیستم»، «خوبم» و «فوق العاده ام» چهار حالتی است که در آن روز احساس می‌کنید.

در پایین این قسمت، باید «دلیل حس» خودتان را بنویسید. اگر دلیل آن را نمی‌دانید، حدس بزنید. مثلاً اگر نامیزون هستید، بنویسید: «کم خوابی کشیدم!» و یا «ذهنم شلوغه و تمرکز ندارم» و یا اگر حال فوق العاده ای دارید می‌توانید دلیل آن را بنویسید: «بچه‌ام امروز به دنیا آمده است» و یا هر دلیل دیگری که دارد.

در قسمت بعدی که «پر انرژی تر میشم اگه…» نام دارد، شما باید راهکارهایی برای اینکه حالتان بهتر شود ارائه کنید. مثلاً ممکن است بگویید: «یک دوش آب سرد حالمو جا میاره…» و یا «نوشیدن یک قهوه میتونه سرحالم کنه…» و یا «به یک موسیقی گوش بدم»، «غذا بخورم»، «مدیتیشن کنم» و کارهای زیاد دیگری که می‌تواند حالتان را خوب کند.

بخش دوم بهترین دفتر برنامه ریزی

به بخش بعدی می‌رویم:

در قسمت اول این بخش هر روز باید خدا را برای هرچیزی که در زندگی داریم «شکر» کنیم.

شکرگزاری روزانه - بهترین دفتر برنامه ریزی

گزینه برای درج در این قسمت آنقدر زیاد است که هرگز تمام نمی‌شود. مثلاً می‌توانید بنویسید «برای اینکه توانایی تفکر دارم شکرگزارم» و یا «امروز هوا عالیه. شکر!» و غیره.

در قسمت دوم یا «روتین صبحگاهی» یک سری از کارها را که صبح باید انجام دهید بنویسید. مثلاً «مسواک زدن» و «یک نوشیدنی ساده مثل آب و آبلیمو می‌خورم» و «مدیتیشن می‌کنم»، «برنامه روزنه‌ام را می‌نویسم» و «10 صفحه مطالعه می‌کنم» می‌تواند گزینه‌های روتین صبحگاهی شما باشد.

هرکدام از روتین‌ها را که اجرا کردید، باید «تیک» بزنید. هرکدام که اجرا نشد، تیک نزنید.

در قسمت بعدی باید «روتین شب» را به همین ترتیب اجرا کنید. مثلاً «یک ساعت قبل از خواب گوشی‌ام را کنار بگذارم.» و یا «با همسرم صحبت کنیم و خاطره‌ای تعریف کنیم.»

زمانی که روی روتین صبح و شب خودتان می‌گذارید، می‌تواند بین نیمساعت تا یک ساعت بسته به میزان حال خوبی که به شما می‌دهد باشد.

نکته: روتین‌های صبح و شب شما می‌تواند دچار تغییر یا توقف شود. مثلاً یک روز صبح باید قبل از آغاز روتین صبحتان با هواپیما سفر کنید و ممکن است نتوانید آن روتین را اجرا کنید. اصلاً جای نگرانی نیست. تا حد امکان روتین را انجام دهید اما اگر هم اجرا نشد، اشکالی ندارد.

بخش سوم بهترین دفتر برنامه ریزی

بخش بعدی یعنی «مهم‌ترین پروژه» را توضیح می‌دهیم.

بهترین دفتر برنامه ریزی- - دفترچه برنامه ریزی

خیلی مهم است که بدانیم هر روز مهم‌ترین کارمان چیست.

البته آن کار می‌تواند مختص امروز نباشد و مربوط به کل مسیر باشد. مثلاً نوشتن «کتابی که در دست دارید» می‌تواند مهم‌ترین پروژه یا کار شما باشد و یا «مهاجرت» می‌تواند یک کار مهم برای شما باشد.

نکته: پروژه شما می‌تواند روزانه تغییر کند یا هر روز مثل روز قبل باشد. مثلاً نوشتن «کتاب» می تواتد پروژه یک ماهه شما باشد و بعد کار مهم دیگری آغاز شود.

در قسمت بعدی باید یکی از فایده‌های این پروژه را هر روز بنویسید. مثلاً یکی از فایده‌های نوشتن کتاب «افزایش اعتبار فردی» و یا «افزایش درآمد» است. یا یکی از فایده‌های طراحی یک دوره، می‌تواند «رشد شخصی» باشد.

بخش چهارم بهترین دفتر برنامه ریزی

به بخش بعدی یعنی مربع تمرکز می‌رویم.

بهترین جدول برنامه ریزی- بهترین دفتر برنامه ریزی

در مربع تمرکز که ابداع شده توسط «دارن هاردی» است، چهار خانه وجود دارد. در قسمت سبز رنگ، «مهم‌ترین کار» شما نوشته می‌شود. این قسمت را با قانون 90-90-1 پر کنید. (90 دقیقه اول هر روزتان را به مدت 90 روز به مهم‌ترین کارتان اختصاص دهید.) معمولاً این قسمت با قسمت پروژه‌ای که در بخش قبلی یاد گرفتید، یکسان است. می‌تواند متفاوت هم باشد.

البته شما می‌توانید به جای یک 90 دقیقه، دو یا سه 90 دقیقه در روز را به این کار اختصاص دهید چون خیلی مهم است.

در قسمت بعدی «کار مهم و فوری» است. کاری که باید انجام شود، مهم است و فوری.

در این قسمت می‌توانید کاری فوری که مثلاً امروز یا ظرف هفته جاری باید انجام شود، بنویسید.

در قسمت بعدی باید کار مهم بعدی را بنویسید. نکته مهم این است که در طول یک روز بهتر است بیش از دو الی سه کار مهم انجام ندهید تا به بازدهی بیشتری دست پیدا کنید.

در قسمت آخر که «لیست و ترمینال» نام دارد، کارهای دیگر قرار می‌گیرد. مثلاً می‌توانید «تکمیل و مرتب سازی واندرلیست» را بگذارید. (برای دریافت آموزش ترمینال‌ها به بخش برنامه‌ریزی محصول حرفه‌ای نگاه کنید)

نکته: مجدداً تاکید می‌کنیم که هر بخش از این جدول برنامه‌ریزی روزانه می‌تواند استثنا داشته باشد یا مطابق با میل شما تغییراتی جزئی کند؛ اما این بهترین شکلی است که در حال حاضر می‌تواند برای آن وجود داشته باشد.

بخش پنجم بهترین دفتر برنامه ریزی

در بخش آخر می‌رسیم به فعالیت‌ها و چالش‌ها

بهترین دفتر برنامه ریزی

در قسمت اول «فعالیت یا چالشی که دوست دارم امروز انجام بدم» می‌توانید کار دلخواهتان را انجام دهید. مثلاً می‌توانید بنویسید: «دوست دارم امروز یک کلاس موسیقی ثبت نام کنم» و یا «امروز میخوام برم استخر و یک نوع شنای تازه یاد بگیرم.» و یا «می‌خواهم در یک چالش دوش آب سرد شرکت کنم.» و یا «دوست دارم این چالش را تجربه کنم و حرفی که مدت‌ها بود می‌خواستم به دوستم بزنم را بگویم.»

این کار می‌تواند گستره وسیعی از فعالیت‌ها را شامل شود. از «هدیه دادن به خودمان» تا «شرکت در یک چالش رسمی که دوستمان ترتیب داده است.»

در قسمت بعدی باید حساب کتاب کنید: «میزان موفقیت امروزم چقدر بوده است؟»

 شما با توجه به برداشتی که از انجام کارهایتان داشته‌اید، باید به فعالیت‌های امروزتان نمره دهید. همچنین شما باید دلیل این نمره را هم بنویسید.

 اگر نمره دریافتی هر روزتان از 7 بیشتر باشد، به شما تبریک می‌گوییم. کارتان عالی است؛ اما اگر پایین‌تر بگیرید، باید درس بگیرید و ببینید اشکال کار کجاست. به تدریج سعی کنید اشکالاتتان را برطرف کنید.

 

از شما متشکریم…

دفترچه‌ای درباره اش خواندید، عصاره‌ای از بهترین روش‌های برنامه‌ریزی جهان است که توسط مشهورترین افراد این حوزه تهیه شده است. افرادی که هرکدام برای خود دنبال کنندگان بسیار زیادی دارند و توانسته‌اند با آموزش تعداد زیادی از افراد، دنیا را به سهم خود جای زیباتری برای زندگی کنند.

شما هم که این دفترچه را تهیه می کنید و به دنبال تکمیل کردن آن هستید، حتماً نه یک نفر بلکه «بیشتر از یک نفر» هستید.

به شما تبریک می‌گوییم که به دنبال توسعه و بهبود فردی خود هستید و تلاش می‌کنید با سرمایه‌گذاری رو «خودتان» بر روی زندگی خود، اطرافیانتان و به طبع آن سایر افراد جامعه تأثیر مثبت بگذارید. مطمئناً نتایج این تأثیرگذاری را در آینده خواهید دید. کاری که شما می‌کنید، نمونه‌ای بارز از کارهایی است که افراد کمی حاضرند انجام دهند و در نتیجه افراد کمی هم می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ برسند چون رشد و توسعه فردی یکی از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت است.

شما با تکمیل این دفترچه، نشان می‌دهید که به دنبال بهبود کیفیت زندگی خود و اطرافیانتان هستید و این کار ارزشمندی است.

 سفارش دفترچه برنامه ریزی 

سعید عباسی

سعید عباسی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۲ دیدگاه دربارهٔ «بهترین دفتر برنامه ریزی (+ ویدئو)»

  1. سلام من دفترچه راتهیه کردم دو تا نکته اول جلد دفترچه وزیری نبود منتهی در تبلیغات وزیری بود دوم کل دفتر سیاه و سفید منتهی در تبلیغات رنگین می‌باشد

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام اقای کشاورز عزیز
    خیلی ممنون از کامنت شما
    متوجه منظورتون نشدیم لطفا دقیق تر توضیح بدین تا راهنماییتون کنیم
    ممنون از همراهی شما

  3. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    از شما ممنونیم که برای رشد و یادگیری خودتون مجموعه بیشتر از یک نفر رو انتخاب کردید.
    بعد از خرید از سایت میتوانید این دفترچه را در قسمت پروفایل خود داشته باشید و دانلود نمایید.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید …

  4. سلام‌‌.ای کاش لیست و ترمینال رو بیشتر توضیح میدادن‌…من هنوز کامل متوجه نشدم…ای کاش رنگی بود چاپها حتی با قیمت بیشتر

  5. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    در قسمت ترمینال باید تمام کارهای روزانتون رو موردی یادداشت کنید.
    پیشنهاد رنگی بودن دفترها هم برای چاپ های بعدی به تیممون منتقل خواهد شد.
    اگر باز هم موردی بود با ما در میان بگذارید.
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید…

  6. سلام
    ۲ تا سوال داشتم
    ۱.این برگه کی باید تکمیل شه؟اول صب یا شب قبل؟
    ۲.قسمت حس امروزم چطوره دقیقا صب اول وقت باید پر کنیم؟
    چون انسان در طول روز حس های مخلتفی تجربه میکنه
    کدوم حس دقیقا حس امروز رو توصیف میکنه؟

  7. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    این موضوع کاملا نسبی هست و بستگی به خودتون داره و اصلا قانونی برای همه نیست.
    بیشتر ازیک نفر…

  8. سلام در ویدئویی که در این صفحه از سایت برای دفتربرنامه ریزی قرار دادین؛فقط تا بخش سوم این دفتر صحبت کردین و الباقی خلاصه وار توضیح دادین…
    (ویدئو) یا (متنی) جدا وجود دارد تا بعد از خرید این دفترسالانه،از دیگر امکانات آن خبردار شویم؟
    چون واقعا آنجور که باید و شاید با این دفتر آشنا نشدم.
    باتشکر

  9. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    خیر متاسفانه ویدیو آموزشی استفاده از دفتر وجود نداره اما توضیحات کامل در صفحات اول نوشته شده است.
    همچنین دوره برنامه ریزی هم مکمل این موضوع می باشد و میتونه براتون کاربردی باشه…
    بیشتر ازیک نفر…
    برنامه ریزی به روش GTD چیست؟ | هنر بازدهی بدون استرس!

  10. سلام فایل وورد این دفترچه رو دارید برای یادداشت الکترونیکی و جلوگیری از هدر رفت منابع و مصرف هر چه کمتر کاغذ؟

  11. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که به فکر طبیعت هستید؛ اما متاسفانه صرفا نسخه چاپی موجود می باشد.
    بیشتر ازیک نفر بمانید.

  12. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    خوشحالیم که همراهمون هستید و دغدغه برنامه ریزی برای خود دارید.
    دفتر برنامه ریزی سالیانه فعلا موجود نیست؛ اما دفتر برنامه ریزی ماهیانه که صرفا تفاوتش با دفتر قبلی در تعدا صفحات آن بوده و مناسب برای ۱ ماه هست؛ موجود بوده و از طریق لینک زیر می توانید این دفتر رو تهیه کنید.
    لینک دفتر برنامه ریزی ماهانه
    بیشتر ازیک نفر…

  13. سلام درعجبم چرا ثبت سفارشم بعداز تکمیل فرآیند ثبت نمیشه لطفا پیگیری بفرمائید خیلی مشتاقم این دفترچه راهنما که برای هرکسی لازم و ضروریه تهیش کنم ممنونم ازلطفتون

  14. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    درگاه سایت بررسی شده و مسئله ای نداشته است اگر بازهم به باگ خورده اید می توانید از طریق کارت به کارت اقدام نمایید.
    ◀️جهت پرداخت بصورت کارت به کارت

    واریز وجه به حساب زیر
    نام صاحب حساب : پیام بهرام پور
    شماره کارت :

    ۶۱۰۴۳۳۷۸۷۷۸۴۹۷۱۹

    ❌جهت پرداخت بصورت کارت به کارت حتما ۱) فیش واریزیتون رو به همراه ۲)اسم و فامیل شریفتون و۳) ذکر نام دوره به شماره تلگرام زیر ارسال کنید

    ۰۹۹۳۶۸۶۷۰۷۲

    ⏰همکاران در ساعات اداری و غیر تعطیلی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ پاسخگوتون هستند.

  15. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    درگاه سایت بررسی شده و مسئله ای نداشته است اگر بازهم به باگ خورده اید می توانید از طریق کارت به کارت اقدام نمایید.
    ◀️جهت پرداخت بصورت کارت به کارت

    واریز وجه به حساب زیر
    نام صاحب حساب : پیام بهرام پور
    شماره کارت :

    ۶۱۰۴۳۳۷۸۷۷۸۴۹۷۱۹

    ❌جهت پرداخت بصورت کارت به کارت حتما ۱) فیش واریزیتون رو به همراه ۲)اسم و فامیل شریفتون و۳) ذکر نام دوره به شماره تلگرام زیر ارسال کنید

    ۰۹۹۳۶۸۶۷۰۷۲

    ⏰همکاران در ساعات اداری و غیر تعطیلی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ پاسخگوتون هستند.

  16. سلام، هیچوقت به اندازه این روزهایی که دفتر هدفگذاری رو داخل سایتتون دیدم اینقدر انگیزه تغییر نداشتم همیشه به دنبال تغییر عادت های خوب وخودشناسی بودم، از چندسال پیش یوگا انجام دادم وهمیشه به دنبال تغییرات بزرگ بودم وهستم با کتاب خوندن شروع کردم در زمینه روانشناسی ومتافیزیک مطالعه دارم، الان میخوام به زندگیم نظم بدم میخوام دفترهدفگداریتون رو خریداری کنم ولی متاسفانه هرکاری انجام میدم ثبت نمیشه خیییلی مشتاق تهیه این دفترهدفگدارتون هستم لطفا اگه امکانش هست راهنماییم کنیدباتشکر ازشما

  17. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز بیشتر ازیکی
    خوشحالیم که دغدغه هدفمند بودن دارید؛ تبریک به شما
    ثبت خرید دفتر برنامه ریزی بدون مسئله می باشد؛ لطفا در صورت عدم امکان از طریق کارت به کارت اقدام نمایید.
    ◀️جهت پرداخت بصورت کارت به کارت

    واریز وجه به حساب زیر
    نام صاحب حساب : پیام بهرام پور
    شماره کارت :

    ۶۱۰۴۳۳۷۸۷۷۸۴۹۷۱۹

    ❌جهت پرداخت بصورت کارت به کارت حتما ۱) فیش واریزیتون رو به همراه ۲)اسم و فامیل شریفتون و۳) ذکر نام دوره به شماره تلگرام زیر ارسال کنید

    ۰۹۹۳۶۸۶۷۰۷۲

    ⏰همکاران در ساعات اداری و غیر تعطیلی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ پاسخگوتون هستند.

اسکرول به بالا