چگونه در اینستاگرام مخاطبان خودمان را پیدا کنیم؟ راهی نیست!

سرفصل های مهم این مقاله

LOVELY

دوره رایگان چطور جذاب و دوست‌داشتنی باشیم؟!

جذابیت بر اساس اصول روانشناسی!

همین ابتدای کار این نکته مهم را یادآوری می‌کنم: اینستاگرام در آخرین نسخه‌های خودش، قابلیت پیدا کردن مخاطبین از طریق اینستاگرام را حذف کرده! این یعنی اگر قصد پیدا کردن اینستاگرام از طریق شماره تماس کسی را دارید، دیگر عملا این قابلیت در اختیارتان قرار ندارد.

اما با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی دائما آپدیت‌های جدید منتشر کرده و قابلیت‌های مختلفش را کم و زیاد می‌کند، در ادامه این مقاله به شما آموزش می‌دهم که چگونه در اینستاگرام مخاطبان خودمان را پیدا کنیم؟ ممکن است در نسخه‌های بعدی، باز هم بتوانیم از طریق مسیری که در این مقاله گفته می‌شود، مخاطبان را پیدا کنیم اما در حال حاََضر و در این تاریخ، چنین قابلیتی در اختیارمان نیست.

چگونه شماره موبایل دیگران را در اینستاگرام پیدا کنیم

پیش از اینکه به سراغ مقاله آموزش یافتن مخاطبین اینستا برویم، توصیه می کنم اول آموزش اینستاگرام مقدماتی ببینید، بعد یاد بگیرید که چطور یک پروفایل حرفه‌ای بسازید. بعد از اون، نکات ساده ولی مهمی در مورد استوری اینستاگرام رو داریم.
اگه بلد نبودین چطوری از اینستا فیلم دانلود کنید، من 7 راه خوب برای دانلود فیلم از اینستا بهتون یاد دادم. بهتون گفتم راه رفع بلاک و ریپورت چطوریه و توی دوتا مقاله هم گفتم که خرید فالوور فیک و خرید لایک فیک، چه عواقبی می‌تونه داشته باشه! راستی 5 راهکار خطرناک افزایش فالوور اینستارو هم یاد بگیرید!

خب دیگه بریم سراغ مقاله خودمون! چگونه در اینستاگرام مخاطبان خودمان را پیدا کنیم؟

آموزش پیدا کردن مخاطبان اینستاگرام با شماره تماس

در حالت پیش فرض، اینستاگرام از ابتدا به مخاطبان خودش اجازه می‌داد از طریق این شبکه اجتماعی، مخاطبان‌شان در شبکه اجتماعی فیسبوک را پیدا کنند. همینطور در ادامه به کاربران اجازه داد مخاطبانی که شماره تماس‌شان را در تلفن همراه ذخیره دارند، در اینستاگرام پیدا کنند.

همانطور که در ابتدا هم گفتم، در حال حاضر و در آخرین آپدیت‌ها، این قابلیت حذف شده اما ممکن است در آینده‌ای نزدیک، دوباره اینستاگرام تصمیم به فعال سازی آن بگیرد. در هر حال برای پیدا کردن مخاطبان اینستاگرام با شماره تماس، باید به سراغ بخش تنظیمات اینستاگرام خودتان بروید. بعد از اینکه گزینه تنظیمات یا همان setting را انتخاب کردید، این صفحه به شما نمایش داده می‌شود:

حالا در این بخش گزینه account را انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده شده، باید این بار گزینه Contact Syncing را انتخاب کنید:

حالا وارد صفحه‌ای می‌شوید که صرفا یک گزینه به نام Connect Contacts در آن قابل مشاهده است:

در واقع در این بخش اینستاگرام از شما سوال می‌کند که آیا مایلید این شبکه اجتماعی به شماره‌های تماس‌تان دسترسی داشته و آنها را همگام سازی کند؟ در صورتی که این گزینه را روشن کنید، قابلیت پیدا کردن مخاطبین از طریق شماره تماس در اینستاگرام برای شما فعال می‌شود. بعد از اینکه این گزینه را انتخاب کنید، ظاهر آن به به این شکل تغییر پیدا می‌کند:

اگر قصد دارید دوباره این قابلیت را غیرفعال کرده و به اینستاگرام اجازه بررسی مخاطبان شما در دفترچه تلفن همراه‌تان را ندهید، کافی است به سراغ آن رفته و دکمه‌اش را به سمت چپ بکشید تا رنگ آبی آن به خاکستری تغییر کند.

چگونه در اینستاگرام مخاطبان خودمان را پیدا کنیم؟ 

خب، بعد از اینکه قابلیت گفته شده را فعال کرده و به اینستاگرام اجازه بررسی مخاطبان تلفن همراه‌تان را دادید، حالا نوبت به این می‌رسد که به سراغ کاربران‌تان رفته و مشاهده‌شان کنید. برای این کار گزینه “3 خط” در اینستاگرام را لمس کرده و وارد گزینه Discover People بشوید:

حالا صفحه جدیدی در این بخش به شما نمایش داده می‌شود:

 در این بخش، اگر اینستاگرام هنوز روی رویکرد جدیدش پافشاری کرده و نخواهد مخاطبان تلفن همراه‌تان را به شما نمایش دهد، صرفا گزینه‌ای به نام connect to facebook را مشاهده می‌کنید.

اما اگر در آپدیت‌های جدیدش که روی تلفن همراه شما نصب شده، تصمیم گرفته باشد دست از لجبازی برداشته و مخاطبان‌تان را نشان‌تان دهد، علاوه بر گزینه گفته شده در بالا، گزینه connect contacts را هم مشاهده می‌کنید.

حالا اگر دکمه connect مقابل این گزینه را هم انتخاب کنید، احتمالا این صفحه برای‌تان به نمایش در می‌آید:

البته اگر قبلا به این بخش دسترسی پیدا کرده باشید، دیگر این صفحه نمایش داده نمی‌شود. در هر حال، با انتخاب دکمه get started، در این صفحه مخاطبانی را مشاهده می‌کنید که روی تلفن همراه‌تان شماره‌شان را ذخیره دارید.


در آزمون رایگان زیر شرکت کنید.

اینستاگرام جیب شما را پر می‌کند یا خالی؟ 

آزمون رایگان اینستاگرام


سوال: آیا می‌توان در اینستاگرام به کمک شماره تماس، مخاطبان را پیدا کرد؟

ببینید، حتی زمانی که اینستاگرام به کاربرانش اجازه پیدا کردن مخاطبان از طریق شماره تماس را می‌داد هم باز کمی در این رویکرد محتاط بود. یعنی چه؟ این یعنی اینستاگرام در بهترین حالت، صرفا لیستی از افراد مختلف را به شما نمایش داده و توضیح می‌دهد که شماره تماس این افراد روی تلفن همراه‌تان وجود دارد. اما هیچ گاه اینطور نبود که دقیقا به شما نمایش دهد هر مخاطب چه شماره تماسی دارد! بنابراین به هیچ عنوان تصور نکنید در اینستاگرام چنین قابلیتی وجود دارد.

سوال: در نسخه جدید، اینستاگرام به ما مخاطبین دفترچه تلفن را نمایش نمی‌دهد. پس چه مخاطبینی در حال نمایش هستند؟

همانطور که در ابتدا گفتم، در نسخه‌های جدید شما توانایی پیدا کردن مخاطبین به کمک شماره تماس آنها را در اینستاگرام ندارید. اما با این حال باز هم در بخش Discover People تعداد زیادی مخاطب را مشاهده می‌کنید. اما اینها چه کسانی هستند؟

خب راستش را بخواهید، این افراد اغلب افرادی هستند که اینستاگرام طبق الگوریتم‌هایش آنها را به شما پیشنهاد یا به قول خودش suggest می‌دهد. مثلا اگر شما آقای x را دنبال کرده باشید و آقای x مخاطبی به اسم آقای y داشته باشد، اینستاگرام طبق الگوریتم‌هایش تشخیص می‌دهد که احتمال دارد شما هم به دنبال کردن آقای y علاقه‌مند باشید. بنابراین در بخش پیشنهادات خودش، این اکانت این فرد را هم به شما نمایش می‌دهد.

علاوه بر این، خیلی از افرادی که در این بخش به شما پیشنهاد می‌شوند، افراد معروف و اصطلاحا سلبریتی‌های فعال در کشور ما یا دیگر کشورها هستند.

آموزش بستن مخاطبین در اینستاگرام

اگر بعد از همه اینها، قصد دارید همگام سازی مخاطبین در اینستاگرام را غیر فعال کنید، باید از طریق این مسیر پیش بروید:

از طریق منو 3 خطی، گزینه Accounts را انتخاب کنید، به Contact Syncing بروید، در این بخش دوباره تیک آبی گزینه Connect Contacts به سمت چپ بکشید تا این قابلیت برای شما غیرفعال شود. حالا یک پیغام جدید روی صفحه ظاهر می‌شود که کافی است گزینه Disconnect روی آن را انتخاب کنید:

 به این ترتیب دیگر اینستاگرام برای بررسی مخاطبان شما، دفترچه تلفن همراه‌تان را همگام سازی نمی‌کند.

آیا می‌توانیم از اینکه دیگران ما را در اینستاگرام به کمک شماره تماس پیدا کنند، جلوگیری کنیم؟

ببینید در حال حاضر که قابلیت پیدا کردن مخاطبان اینستاگرام با شماره تماس غیر فعال شده است، اما اگر روزی هم این قابلیت دوباره فعال شود، اینستاگرام تا الان گزینه‌ای در برنامه خود قرار نداده که بتوانیم به کمک آن، از پیدا شدن اکانت‌مان با شماره تماس توسط دیگران جلوگیری کنیم.

اما یک راهکار برای رسیدن به این هدف وجود دارد. چه راهکاری است؟ باید به بخش پروفایل خودتان رفته و گزینه Edit Profile را انتخاب کنید. حالا در این بخش شماره تماس خودتان را از اینستاگرام حذف کنید. به این ترتیب، دیگر مخاطبان توانایی پیدا کردن شما از طریق شماره تماس‌تان را ندارند.

نکته: دقت کنید که برای حذف کردن شماره تماس، حتما باید یک ایمیل در اینستاگرام ثبت کرده باشید. اگر ایمیل‌تان ثبت نشده، در همان بخش ویرایش پروفایل، در بخش Email Address یک آدرس ایمیل ثبت کنید. علاوه بر این دقت کنید که حذف کردن شماره تماس ممکن است کمی روی امنیت اکانت شما، تاثیر منفی داشته باشد.

در مورد کسب درآمد از اینستاگرام، این دو مقاله را بخوانید:

آموزش فروش در اینستاگرام | از یافتن محصول تا تکنیک های افزایش فروش

16 روش کسب درآمد از اینستاگرام | چگونه از اینستا کسب درآمد کنیم؟

سخن آخر….

خب، بالاخره به انتهای مقاله آموزش پیدا کردن مخاطبین اینستاگرام از طریق شماره رسیدیم. در این مقاله با هم مسیر پیدا کردن مخاطبان در اینستاگرام را بررسی کرده و به شکل قدم به قدم و تصویری آن را پیش رفتیم. اگر سوال و نظری دارید، در بخش کامنت‌ها منتظر شما هستم.


چطور اینستاگرام را از صفر تا صد برای کسب درآمد یاد بگیریم؟

برای اینکه کسب درآمد از اینستاگرام را یاد بگیرید، به شما یک بسته  حرفه‌ای معرفی می کنیم به اسم «صفر تا صد اینستاگرام». در این دوره غیرحضوری، بهترین و تازه‌ترین روش‌های تست شده کسب درآمد از اینستا را یاد بگیرید:

روی تصویر کلیک کنید 

پشتیبانی بیشتر از یک

پشتیبانی بیشتر از یک

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا