چگونه خجالتی نباشیم؟ +7 تمرین عجیب و جالب!

سرفصل های مهم این مقاله

چگونه خجالتی نباشیم؟ +7 تمرین عجیب و جالب!

چگونه خجالتی نباشیم؟ کم رو بودن بلاهای زیادی همراه خودش دارد. از یک سو باعث از دست رفتن فرصت‌های مختلف می‌شود، از دیگر سو باعث کاهش اعتماد به نفس ما خواهد شد. علاوه بر آن احتمال دارد در صورت تشدید حس خجالت، آسیب‌های روحی و روانی به خودمان وارد کنیم. شاید بارها قصد انجام کاری را داشتید اما به خاطر احساس خجالت منصرف شدید و همین باعث شده که کلی از اهداف خود عقب بمانید. چند بار خواستید پولی که برای خودتان بوده اما زمانی به دوستی قرض دادید را پس بگیرید اما به خاطر اینکه خجالت می‌کشیدید پشیمان شده‌اید؟ قطعا کلی موارد مشابه این مثال‌ها را در زندگی روزمره داشته‌اید اما پاسخ و یا راهی برای رهایی از این احساس خجالت نیافتید. اما جای خوشحالیست که الان دست به اقدام زده و با مطالعه روش‌های درست قصد رهایی از خجالت را دارید. پس اگر شما هم به دنبال پاسخی برای چگونه خجالتی نباشیم هستید در ادامه متن همراه ما باشید.

 

پاسخ پیام بهرام پور را در فایل ویدئویی 8 دقیقه‌ای زیر بشنوید و با ادامه مقاله همراه شوید:

 

آیا خجالت کشیدن، یک نقطه ضعف یا ترس است؟

خیلی مواقع در گوش ما خوانده‌اند که «آدم خجالتی، ترسو است» و یا «آدم خجالتی، ضعیفِ!» این گزاره‌ها صحیح نیست. واقعیت این است که ترس‌ها و خجالت‌های ما، چیزهایی کاملاً طبیعی و عادی در وجود ما هستند که طی میلیون‌ها سال تکامل به وجود آمده‌اند.

اتفاقاً من به شما می‌گویم که «اگر هیچ ترسی در وجودتان ندارید، عادی نیستید!» بنابراین نخستین موضوع مهم برای اینکه یاد بگیریم «چطور خجالتی نباشیم؟» این است که بپذیریم چنین احساساتی کاملاً عادی، طبیعی و همگانی است.

این خیلی مهم است. به این رویکرد می‌گویند «رویکرد مبتنی بر پذیرش». پذیرش اینکه از موقعیت‌های مختلف خجالت می کشید، مطمئناً به شما کمک می‌کند برای مدیریت آن (نه از بین بردن خجولی) گام های محکمی بردارید.

 

شناخت مفهوم درست خجالت می‌تواند در انتخاب بهترین راه برای رهایی از آن کمک بسزایی داشته باشد. برای شناخت بیشتر خجالت مقاله خجالت چیست؟ معرفی 7 روش کنار گذاشتن خجولی را پیشنهاد می‌کنیم.

 

آیا خجالت را می‌توانیم از بین ببریم؟

همانطور که گفتم، بهترین کار این است که تلاش کنیم خجالت و ترس‌هایمان را مدیریت کنیم. یعنی چه؟ تلاش برای از بین بردن یا سرکوب احساساتی مثل خجالت و ترس، اولاً انرژی بسیار زیادی از ما می‌گیرد. ثانیا، نادیده گرفتن یک پدیده، به معنای عدم وجود آن نیست.

همین حالا قدری به بعضی از ترس‌ها یا موقعیت‌های خجالت خود فکر کنید. آیا واقعاً تا به حال توانسته‌اید آن‌ها را از بین ببرید؟ اگر هم از ترسی خلاص شده باشید، حدس می زنم که آن را مدیریت کرده یا با آن اصطلاحاً کنار آمده‌اید. بنابراین طبق رویکرد مبتنی بر پذیرش، اصلا سعی نکنید ترس‌ها یا خجالت خودتان را از بین ببرید.

 

ما از ناشناخته‌ها می ترسیم…

ریشه بسیاری از ترس‌های ما، ناشناخته‌هاست. ما از ناشناخته‌ها می‌ترسیم. مثلاً وقتی که از یک دیدار تازه خجالت می کشیم یا در جایی قرار می‌گیریم که تا به حال نبوده‌ایم، خجالت می‌کشیم و می‌ترسیم.

ترس و خجالت البته چیز بدی نیست. همزاد آدمی است چرا که ما را در برابر خطرات ایمن می‌کند. جای تعجب ندارد بخشی از مغز (سیستم لیمبیک) که مسئولیت ترس را بر عهده دارد در یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌های آن واقع شده است. مراقب ترس خود باشید زیرا از شما محافظت می‌کند. خوشحال باشید و افتخار کنید که مکانیسم جادویی دارید که به شما امکان می‌دهد بسیار مؤثرتر زنده بمانید.

خجالت کشیدن هم نوعی ترس است. ترس از یک جمع جدید، از یک مکان جدید، از یک آدم جدید یا مثلاً با پست بالاتر از ما. تنها چند نمونه از این تمرینات را در اینجا برای شما می‌گوییم.

 

چگونه خجالتی نباشیم؟ تمرین‌هایی برای کنار گذاشتن خجالت

 

چگونه خجالتی نباشیم؟ تمرین‌هایی برای کنار گذاشتن خجالت

انجام این تمرینات به شما کمک می کند که در مواجهه واقعی با خجالتی بودن خودتان قرار بگیرید و کاملا با آن روبرو شوید. راستش را بخواهید، این تمرین ها خیلی موثر است. چون شما هرچه مقاله بخوانید و کتاب مطالعه کنید، تا وقتی در مواجهه واقعی با شرایط واقعی قرار نگیرید، نمی‌توانید خجالت خودتان را کنار بگذارید.

 

تمرین اول: پول خرد کردن!

چندتا پول درشت مثل تراول و 10 هزار تومانی بردارید و به مغازه‌های مختلف بروید و از مغازه دار بخواهید پول را برای شما خرد کند.

چه فایده‌ای دارد؟

  • شنیدن «نه» های زیاد به شما کمک می کند از نه شنیدن نترسید و همچنین از کارهایی مثل «درخواست کردن» از دیگران، واهمه نداشته باشید.
  • برای تاثیر بیشتر، پیش کسانی بروید که احتمال داشتن پول خرد برایشان کم باشد. مثل نمایشگاه اتومبیل، املاکی، مبل فروشی و غیره!

 

شنیدن نه و پذیرفتن آن یک مهارت است. برای مطالعه بیشتر برای یادگیری مهارت نه شنیدن به شما مقالهچرا از نه شنیدن می ترسیم و چگونه بر آن غلبه کنیم؟ را پیشنهاد می‌کنیم.

 

تمرین دوم: یک جفت دمپایی، یک جفت کفش!

می‌خواهید بروید بیرون، یک جفت کفشتان را یادتان برود، به جایش دمپایی بپوشید. یعنی یک لنگه پا کفش و لنگه دیگر دمپایی!

چه فایده‌ای دارد؟

  • خیلی وقت‌ها ما نگران قضاوت دیگرانیم. دائماً این فکر مغزمان را می‌خورد که «فلانی در مورد من چطور فکر می کند».
  • این کار به شما کمک می‌کند که نگاه‌های مردم را به سوی خود ببینید و در برابر نگاه‌ها و قضاوت‌های مردم، به نوعی «واکسینه» شوید.
  • شاید در ابتدا کمی خجالت زده شوید. اما بعداً میبینید که مسخره شدن آنقدرها هم که فکرش را می کردید فشار روانی بالایی ندارد. در واقع آنقدرها هم مهم نیست!

 

تمرین سوم: از غریبه آدرس بپرس!

برای شما هم پیش آمده که از آدرس پرسیدن یا حرف زدن با دیگران خجالت بکشید؟ اگر پیش نیامده شاید باور نکنید که این، مشکل خیلی هاست. پس این بار برای یک هفته، روزی از دو سه نفر آدرس بپرسید! هیچ اشکالی هم ندارد. حتی اگر در خیابان خودتان هستید، از کسی آدرس همان خیابان را بپرسید.

چه فایده‌ای دارد؟

فایده‌اش این است که باز کردن سر صحبت با دیگران، برای شما راحت می‌شود و همچنین از دیدن یک فرد غریبه و صحبت با او، خجالت نمی‌کشید.

 

تمرین چهارم: با لباس راحتی جیغ، بیرون برو!

یکی از بهترین و البته شاید سخت‌ترین تمرین‌هاست.شما باید با یک لباس عجیب و غریب بیرون بروید. یکی از لباس‌های راحتی‌تان (که البته توهین‌آمیز یا غیر قانونی نباشد!) را بپوشید و بیرون بروید.

چه فایده‌ای دارد؟

توجه زیادی سمت شما جلب می‌شود و این موضوع در ابتدا حسابی اذیتتان می‌کند. اما رفته رفته باعث می‌شود سنگینی نگاه‌های بقیه شما را آزار ندهد. حتماً امتحانش کنید. حتی اگر سخت بود.

 

تمرین پنجم: از راننده درخواست رانندگی کن!

چگونه خجالتی نباشیم؟ شاید خیلی سخت باشد، اما می توانید در یک اسنپ یا تپسی بنشینید و بعد از طی مسیری کتاه، از راننده بخواهید که شما رانندگی کنید. به احتمال بسیار قوی، راننده نه تنها قبول نخواهد کرد، بلکه کلی تعجب کرده یا شاید از شما بترسد!

چه فایده‌ای دارد؟

باعث می‌شود مهارت درخواست کردن را تمرین کنید و همچنین از بیان درخواست‌های خود (حتی غیرمعمول) خجالت نکشید.

 

 

تمرین ششم: تمرین رفع خجولی با عزیزان

خیلی از ما، سال ها هیچ ابراز علاقه‌ای به عزیزترین‌هایمان نکرده‌ایم. حتی ممکن است از کسی خوشمان آمده اما جلو نرفته‌ایم. همین الان به 3 نفر  از کسانی که واقعاً برای شما عزیز هستند زنگ بزنید و به او عمیقاً ابراز علاقه کنید. احتمالاً واکنش طرف مقابل هم دیدنی خواهد بود.

چه فایده‌ای دارد؟

علاوه بر احساس خوب دو طرفه، این یک راهکار فوق‌العاده برای ابراز نظر، بیان و احساسات است. شما سال هاست به خاطر خجالت کشیدن نتوانسته‌اید احساسات واقعی‌تان را به افراد مختلف بگویید. به مدیرعاملتان، به همسرتان، به مادرتان و به دوستانتان. پس تمرین را حتماً انجام دهید تا پاسخ سوال چگونه خجالتی نباشیم را پیدا کنید.

 

تمرین هفتم: درخواست همکاری با یک فرد مهم!

همه ما در فامیل یا دوستان، کسی را سراغ داریم که فرد مهمی است! با او تماس بگیرید و در کمال ادب، از او درخواست کنید که می خواهید با او همکاری کنید!

چه فایده‌ای دارد؟

خیلی وقت‌ها ما واهمه داریم تا با افرادی برتر و بالاتر از خودمان ارتباط برقرار کنیم. این یک راه بسیار خوب است و سایر تمرین های متنوعی که همه در محصول «شهامت» وجود دارد…!

 

سخن پایانی مقاله چگونه خجالت را کنار بگذاریم؟

تلاشمان در این مقاله، این بود که مطالب تئوری را رها کرده و چند تمرین واقعاً ساده اما در عین حال عملی برای رفع خجالت و کمرویی خدمتتان معرفی کنیم. شاید در نگاه اول، این تمرینات ساده به نظر برسند، اما انجام دادنشان هم کار هر کسی نیست. لطفا نظراتتان را در مورد این مقاله در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

 

یک قول: بعد از شهامت دیگر مثل قبل نخواهید بود!

روی تصویر زیر کلیک کنید و درباره این دوره بیشتر بدانید:

آرمان مهراوران

آرمان مهراوران

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷۳ دیدگاه دربارهٔ «چگونه خجالتی نباشیم؟ +7 تمرین عجیب و جالب!»

  1. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    تبریک به شما که اهل اموزش و یادگیری هستید.
    همراهیتون ارزشمند و باعث افتخاره…
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید…

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالیم که اهل اموزش و یادگیری هستید.
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید…

  3. سلام کسی از دوسنان این تمرینات رو واقعا انحام داده اگه آره میتونه بگه چیجوری بود چجوری شروع گردی؟ بازحوردت چی بود

  4. سلام.
    من اونقدر خجالت و ترس دارم، ک وقتی ب طرف مقابل نزدیک میشم، تنم ب لرزش مییوفته و اون روز تا شب نمیتونم خودمو کنترل و آروم کنم .
    امیدوارم مطالبتون مفید باشه ،ممنون .

  5. سلام تمرین کفش و دمپایی و تمرین لباس جیغ راحتی غیرممکنه انجامش باعث میشه مردم فکر کنن طرف دیوونس. با این نظر مردم نسبت به خودمون چکار کنیم؟

  6. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    جقدر خوب که به فکر تغییر و رشد هستید.
    دقیقا باید از همین گام ها خجالت نکشیدن رو شروع کنیم…
    بیشتر ازیک نفر بمانید.

  7. سلام من وقتی با یک نفر رو به رو می شوم نمی توانم حرف بزنم من شاید در یک ساعت ۵ یا ۶ کلمه ا دهانم خارج بشود خیلی کم حرفم هستم یعنی خجالت میکشم حرف بزنم کمکم کنید

  8. بنظرتون کسی ک خجالتیه یهو میاد این کارای سختو انجام بده؟
    ترجیح میده بمیره تا اینکه بخواد صحبت کنه
    من درسامو کامل میخونم و انجام میدم ولی میرم مدرسه قدرت تکلممو از دست میدم دستام یادم میره فشارم میفته
    چیکنم

  9. سلام. ممنون از راهنمایی های مفیدتون
    من تازه ۵۰ سالگی رو رد کردم و بنا به عللی هنوز موفق به دریافت گواهینامه پایه ۳ رانندگی نشدم. یعنی هنوز اقدامی نکردم. مشکل من اینکه با توجه به سن بالا و موهای سپید شده ای که دارم، یک احساس بد و حس خجالت در رابطه با شرکت توی کلاس های تئوری آموزشگاه رانندگی دارم و متأسفانه همین حس باعث میشه که هر بار ثبت نامم رو به تعویق بندازم. برای مقابله و ریشه کن کردن این حس خجالت و بدی که دارم چه راهکاری میتونید بدید. صمیمانه متشکرم

  10. سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.
    در این راستا دوره رایگان اکسیر هم براتون کاربردی خاهد بود…
    دوره رایگان اکسیر | مس ارتباطاتت را طلا کن!
    بیشتر ازیک نفر…

  11. سلام، من حقیقتا رقصیدن را خوب بلدم و شاید هم منحصر به فرد باشم، ولی در دید جمع مردم ضعیف هستم و اعتماد به نفس را از دست میدهم راهنمییم کنید، ممنون

  12. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.
    بهتون پیشنهاد می کنیم دوره رایگان اکسیر رو مشاهده کنید.
    دوره رایگان اکسیر | مس ارتباطاتت را طلا کن!
    بیشتر ازیک نفر…

  13. میشه راهنماییم بکنید . داره زندگیم از بین می‌ره .
    من اولین باره پیام میدم .از پیام دادن خجالت میکشم .هیچ وقت مقاله ننوشتم . همیشه فرار کردم .حالا هم نمیدانم چکار بکنم .
    ولی هیچ وقت نگفتم خجالت میکشم . فکر میکنم حوصله حرف زدن زیاد و بی معنی را ندارم . در جمع شرکت نمیکنم . همیشه تنها هستم . ولی اگر بخواهم راحت میتوانم سخن رانی بکنم . با کسی حرف میزنم خسته میشم .همیشه با خودم و خدایم حرف میزنم . حتی حوصله ندارم با مادر ،برادر و خواهرم حرف بزنم. ولی از مجبوری حرف میزنم ولی در ذهن خودم خیلی خسته میشم .

  14. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.
    در این راستا دوره رایگان اکسیر میتونه براتون خیلی کاربردی باشد.
    دوره رایگان اکسیر | مس ارتباطاتت را طلا کن!
    بیشتر ازیک نفر…

  15. درود بر شما ، آقایونی که با این جور موارد نتونستن خودشون رو اصلاح کنن و تغییری تو زندگیشون نشده، چه دیر چه زود درگیر میشن ..چطور؟
    راه های مختلفی هست که ناخاسته درگیرش میشید و باعث میشه خجالت و کم رویی داخل وجودتون کمرنگ و بی معنی بشه ، در جاهای شلوغ و خیابان های پر تردد و میادین شهر جاهایی هست که باعث بشه دیدگاهتون عوض بشه در مورد خودتون ، بخصوص زندان که یکی از جاهایی هست که چه بخاید چه نخاید باید ریشه خجالت رو بزنید و همرنگ جماعت قدیمی و حبس کشیده بشین تا بتونید از حقتون در برابر لاشخور ها دفاع کنید ،خجالت ی باگی هست که باید برطرف بشه ،البته فراموش نکنیم مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی به صورت دائم باعث میشن ب مرور زمان اعتماد ب نفسمون رو از دست بدیم و سر ب زیر و خجالتی بشیم! هرچه زودتر بفهمیم و عیب رو برطرف کنیم زندگی بهتر و راحت تری داریم ، اینجاس که شاعر میگ (دانستن عیب نیست نداستن عیب است )
    (نظر و تجربیات بنده از این موضوع)

  16. سلام من وقت جای صحبت مکنم خجالت مکشم نمتونم صحبت کنم استرس دارم هر کسی یک گب با عصبانیت مزنه ساکت مشم مترسم نمدونم چکار باید کرد وقت حرف زدن با صدا بلند تر هم نمتونم گب بزنم

  17. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.
    بهتون پیشنهاد می کنیم در این راستا جهت اطلاعات بیشتر در دوره رایگان اکسیر نیز همراهمون باشید.
    بیشتر ازیک نفر…
    دوره رایگان اکسیر | مس ارتباطاتت را طلا کن!

  18. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.
    بهتون پیشنهاد می کنیم در این راستا جهت اطلاعات بیشتر در دوره رایگان اکسیر نیز همراهمون باشید.
    بیشتر ازیک نفر…
    دوره رایگان اکسیر | مس ارتباطاتت را طلا کن!

  19. من یک کودک ۱۰ ساله هستم می‌خوام یه راه پیدا کنم که خجالت از تنم بره بیرون
    اگه امکانش هست لطفاً یه راه به من پیشنهاد بدید
    ممنونم

  20. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.
    در ادامه بهتون پیشنهاد می کنیم در خصوص این موضوع در دوره رایگان اکسیر همراهمون باشید.
    دوره رایگان اکسیر | مس ارتباطاتت را طلا کن!
    بیشتر ازیک نفر…

  21. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که در مسیر رشد فردی قدم برداشته و بیشتر ازیک نفر شدید.

    مرسی که نظرتون رو با عموم و با ما به اشتراک می گذارید.

    روزگارتون نیک؛ بیشتر ازیک نفر…

  22. امروز با شلوارک و زیر پوش سوراخم رفتم تا سر کوچه، حدودا ۱۰۰ متری بود و یکم شلوغ
    چند تا از همسایه ها و غریبه هایی که داشتن رد میشدن حسابی خندیدن ولی واقعا حس خوبی بهم دست داد وقتی رسیدم خونه
    هیچ تاثیری بدی روم نزاشت که هیچ حتی از خنده ای که کردن حس خوبی گرفتم، حس میکنم مثل مار پوست انداختم
    یه دنیا ازتون ممنون، راه کار عجیب و ترسناکی بود ولی عاالی جواب داد:))

  23. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    تبریک به شما که فردی اهل تغییر، رشد و عملگرایی هستید.
    خوشحالیم بابت همراهی و رضایتتون…
    موفق و بیشتر ازیک نفر

  24. سلام راهکارهای خیلی‌ خوبی پیشنهاد دادین ممنونم ازتون ولی دوتاشون خیلی سخته لباس خونگی با کفش لنگه به لنگه
    باید ترسو بشکنم برم سراغشون

  25. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز

    خوشحالیم که در مسیر رشد فردی قدم برداشته و بیشتر ازیک نفر شدید.

    مرسی که نظرتون رو با عموم و با ما به اشتراک می گذارید.

  26. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.

    بهتون پیشنهاد می کنیم جهت ارتقای بیشتر در دوره رایگان اکسیر همراهمون باشید.
    بیشتر ازیک نفر…

  27. من خجالتی هستم ولی انگار بعضی ها فکر می کنن از خود راضی هستم و به خاطر همینه که کم حرفم
    من یادمه از همون ۳ سالگی هم خجالتی بودم در حال حاظر بیشتر سعی کردم خجالتو بزارم کنار ولی هنوزم موفق نشدم

  28. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.

    بهتون پیشنهاد می‌کنیم در این راستا در دوره رایگان اکسیر نیز همراهمون باشید.
    بیشتر ازیک نفر…

  29. من که خیلی خیلی خجالتی هستم معلم ورزشی چند روز پیش من رو فرستاد تا برم دنبال چند تا از دوستام توی یه کلاس دیگه و وقتی کلی هم سن خودم دیدم استرس گرفتم احساس می‌کردم که نمیتونم درست نفس بکشم

  30. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.
    بهتون پیشنهاد می کنیم در این راستا در دوره رایگان اکسیر نیز همراهمون باشید.
    بیشتر ازیک نفر…

  31. عالی بود من واقعآ مژالبتون رو عملیاتی دیدم و انشااله برای دخترم اجرا میکنم لطفآ برای شرکت در کلاس یا سمینارها راهنمایی بفرماید موبایل بنده ۰۹۱۰۸۵۵۵۱۰۸

  32. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    همراه عزیز

    خوشحالیم که همراهمون هستید و به آموزش و یادگیری علاقه مندید؛ بهتون تبریک میگیم که تصمیم گرفتید با مشاهده آموزش، آگاهانه تر زندگی کنید.

    بصورت کلی دوره های ما غیر حضوری بوده و از طریق لینک زیر می توانید به دوره های ما دسترسی یابید؛ همچنین با دنبال کردن ما در ایسنتاگراممون می توانید از دوره های حضوری ما اطلاع یابید.

    دسترسی به دوره های ما

    بیشتر ازیک نفر

  33. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که برخی از محتوا براتون کاربردی بوده است؛ امیدواریم بتونیم در مقالات بعدی با محتوایی مفید در خدمتتون باشیم.
    بیشتر ازیک نفر

  34. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    خوشحالیم که اهل مطالعه و آموزش هستید؛ این تمرینات برای تمامی افراد خجول تقریبا غیر ممکن می باشد؛ بلکه باید بر این ویژگی محدود کننده خود غلبه کرده و این تمرینات را انجام دهند تا بصورت کامل فردی با اعتماد به نفس شوند.
    امسالتون مبارک؛ بیشتر ازیک نفر

  35. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که همراهمون هستید و تو روزای اول سال جدید به فکر رشد فردیتون هستید؛ تبریک به شما
    امسالتون مبارک؛ بیشتر ازیک نفر

  36. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که در این مقاله همراهمون بودید؛ امیدواریم بازهم با محتوایی کاربردی در خدمتتون باشیم.
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید.

  37. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    خوشحالیم که در این مقاله در خدمت شما بودیم؛ امیدواریم باز با محتوایی مفید همراهتون باشیم.
    بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا