چهار اپلیکیشن سخنرانی که حسابی کارتان را راه می‌اندازد

سرفصل های مهم این مقاله

پیام بهرامپور

دوره رایگان گپ و گفت کسب و کاری با پیام بهرام پور

گفتگوهایی عمیق برای نجات کسب و کارتان!!

قدیم‌ها، سخنرانی به شکل کنونی وجود نداشت. یک نفر که می‌خواست سخنران شود، باید به کتابخانه‌های عمومی سری می‌زد، کشوهای کوچک فهرست بندی را ساعت‌ها زیر و رو می‌کرد تا بلکه کتابی در زمینه سخنرانی عمومی پیدا کند. او نمی‌توانست به مقالات خارجی یا کتاب‌هایی که در خارج به چاپ می‌رسید دسترسی داشته باشد. ناچار بود برای جمع کردن اطلاعات پیش سخنرانان بزرگ آن زمان برود که البته کاری بود سخت و طاقت فرسا و در بسیاری از مواقع غیرممکن!
اما اکنون چطور؟ همان‌طور که شما با یک دایرکت در اینستاگرام می‌توانید با سلبریتی یا هنرمند مورد علاقه‌تان به صورت مستقیم در ارتباط باشید، برای اکثر مهارت‌ها هم اپلیکیشن هایی ساخته شده که هر روز بهبود می‌یابند.
سخنرانی و فن بیان هم از مهارت‌هایی است که اکنون یادگرفتنشان ضروری‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. اگر مقالات گذشته ما در مورد سخنرانی را خوانده باشید، می‌بینید که سخنرانی را از ابعاد بسیار متفاوتی حلاجی و بررسی کرده‌ایم. برای همین این بار می‌خواهیم به شما آپ ها یا برنامه‌هایی معرفی کنیم که از قافله موبایل بازان جا نمانید.

 چطور کلمات پرکننده را دور بریزیم؟

این شما و این هم 4 اپلیکیشن کاربردی و برتر که می‌تواند از شما سخنران بهتری بسازد:

اپلیکیشن سخنرانی اول: چطور کلمات پرکننده را دور بریزیم؟ (LikeSo)

استرس یک چیز خیلی معمول و شایع در سخنرانی همه ماست. اغلب ما عادت داریم که در خلال حرف زدن مدام از «کلمات پرکننده» مثل «اوووووم»، «عه ه ه ه ه»، «آآآآآآآآ» و غیره استفاده کنیم. استفاده از این کلمات برای یک سخنران حرفه‌ای عیب است و این تصور را در حضار به وجود می‌آورد که شما تسلطی روی بحث یا کلام خود ندارید. ضمن اینکه ممکن است باعث حواس پرتی مخاطبین شما شود.
اینجاست که LikeSo وارد می‌شود و به شما آموزش می‌دهد تا تکیه روی کلمات پرکننده را متوقف کنید.

اما این آپ چطور کار می‌کند؟

این برنامه سخنرانی شما را ضبط می‌کند (در موقع تمرین) و سپس یک گزارش آماری از میزان «کلمات پرکننده» ای که در سخنرانی استفاده کرده‌اید تهیه می‌کند و به شما می‌گوید چطور آنها را برطرف کنید. حتی یک بازی مکالمه دارد که شما را آموزش می‌دهد تا از استفاده از کلمات پرکننده در مکالمات روزمره را متوقف کنید.

 تبدیل گوشی شما به یک دستگاه تله پرامپتر (PromptSmart Pro)

اپلیکیشن سخنرانی دوم: تبدیل گوشی شما به یک دستگاه تله پرامپتر (PromptSmart Pro)

حفظ کردن کل ارائه یا سخنرانی بسیار دشوار است، به خصوص اگر موضوع نسبتاً پیچیده‌ای داشته باشد. برای اینکه کل سخنرانی‌تان را کنارتان داشته باشید، می‌توانید از PromptSmart Pro بهره ببرید.
یک گوشی هوشمند خود را به یک اتوکیو یا تله پرومتر تبدیل کند.

تله پرامپتر چیست؟

دستگاهی که جهت نمایش متن به مجریان خبر و برنامه به کار می‌رود و نیاز آنها به مشاهده برگه‌های چاپ شده را برطرف کرده و بدین‌ ترتیب مجری قادر خواهد بود در حالی‌ که کاملاً به دوربین نگاه می‌کند، متن خود را از تله پرامپتر بخواند.
اپلیکیشن یاد شده می‌تواند همین کار را با گوشی شما کند.
با استفاده از تکنولوژی تشخیص صدای اختصاصی، متن را به جلو می‌چرخاند و و شما آن را می‌گویید. با سیستم تشخیص صدا، این اپلیلیکشن می‌تواند با سرعت سخنرانی شما خود را تطبیق و سازگاری دهد.

سرعت سخنرانی‌تان را با این اپ تنظیم کنید (Pro Metronome)

اپلیکیشن سخنرانی سوم: سرعت سخنرانی‌تان را با این اپ تنظیم کنید (Pro Metronome)

من یک سخنران بسیار سریع هستم و در حین سخنرانی هیجان زده می‌شود. در این حالت کلمات را سریع از دهانم به بیرون پرتاب می‌کنم. در زندگی روزمره، این مسئله چیز مهمی نیست؛ اما در طول سخنرانی سریع صحبت کردن باعث می‌شود که مخاطبین تمرکز خود را از دست بدهند.
به تدریج روز این جنبه از سخنرانی‌ام کار کردم. اما این کار چند سال زمان از من گرفت. شاید اگر سال ها قبل این اپلیکیشنی که می‌خواهم معرفی کنم وجود داشت، کار راحت‌تری در این زمینه داشتم!
Pro metronome برای سخنرانی شما یک ضرباهنگ ویژه خودتان طراحی می‌کند. همچنین شما می‌توانید این اپ را در حالت تنظیمات دستی قرار دهید و یک ریتم برای سخنرانی خود تعریف کنید و به این اپ بگویید که این ریتم را در تمام طول سخنرانی برای شما نگه دارد.
نکته جالب توجه این است که این آپ برای نوازندگان و گروه ارکستر هم می‌تواند به کار رود. لابد می دانید که هماهنگی و یک پارچگی ریتم و صدا در یک گروه ارکستر تا چه اندازه حیاتی و ضروری است.

 تنظیم زمان بندی سخنرانی (Presentation Timer)

اپلیکیشن سخنرانی چهارم: تنظیم زمان بندی سخنرانی (Presentation Timer)

این اپلیکیشن می‌تواند زمان بندی سمینار شما را انجام دهد.
مثلاً شما یک تیم سه نفره از سه سخنران هستید و قرار است هرکدام نیم ساعت سخنرانی کنید.
طبیعتاً بروی این مدت حساب کرده‌اید و هیچکدام نمی‌خواهید به زمان دیگر سخنران، تجاوز کنید. اینجاست که Presentation Timer به کمک شما می‌آید و اجازه نمی‌دهد زمان بندی‌ها جابجا شود.
در دقایق پایانی و نزدیک شدن به پایان زمان بندی، این اپ روی LED گوشی هوشمند شما زمان را به صورت چشمک زن نشان می‌دهد تا شما را از نزدیک شدن به خاتمه سخنرانی‌تان مطلع کند.
چهار رنگ بندی برای زمان بندی تعبیه شده است. وقتی اپلیکیشن رنگ آبی را بر روی صفحه گوشی شما نمایش داد یعنی به اندازه کافی وقت دارید، وقتی سبز شد باید شروع به پایان بندی سخنرانی کنید، وقتی نارنجی شد، اخطار اتمام وقت است و وقتی رنگ قرمز را نشان داد یعنی زمان پایان پذیرفته و باید محل سخنرانی را سریعاً ترک کنید و به سخنران بعدی اجازه سخنرانی بدهید.

پنج +یک اپلیکیشن سخنرانی که حسابی کارتان را راه می‌اندازد

سخن پایانی…!

سخنرانی عمومی می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد، اما شما خواه ناخواه زمانی ناچار خواهید بود که یا در میان جمعی از افراد سخنرانی کنید و یا از پروژه‌ای که آماده کرده‌اید در میان طیف بزرگی از رهبران بین المللی دفاع کنید.
این برنامه‌ها به شما کمک می‌کند تا لااقل بخشی از نگرانی‌هایتان نسبت به سخنرانی در جمع از میان برود.

در پایان شما را به خواندن مقاله های مرتبط دعوت میکنیم…

جملاتی برای شروع سخنرانی

مدیریت زمان در سخنرانی با پاورپوینت

netpydar

netpydar

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا