چگونه صحبت کنیم تا به کار ما رسیدگی کنند؟

سرفصل های مهم این مقاله

پیام بهرامپور

دوره رایگان گپ و گفت کسب و کاری با پیام بهرام پور

گفتگوهایی عمیق برای نجات کسب و کارتان!!

چگونه صحبت کنیم تا به کار ما رسیدگی کنند؟

 

چگونه صحبت کنیم تا به کار ما رسیدگی کنند؟ برای همه ما پیش آمده، در شرایطی قرار گرفته ایم که دوست داشتیم در آن زمان به درخواستمان رسیدگی کنند و کارمون انجام بشه، اما شاید به دلیل اینکه درخواست مان را به خوبی مطرح نکردیم یا خیلی عوامل دیگر کار انجام نشده است.

 

 در این ویدئو آموزشی قصد داریم بگوییم که چگونه صحبت کنیم تا به کار ما رسیدگی کنند و در ادارات و موسسات وقتی درخواستی داریم کار ما راه بیفتد.

 

مطمئناً با عمل به تکنیک های گفته شده می توانیم کاری کنیم که دیگران سریع به درخواست مان رسیدگی کنند. از طریق لینک زیر می توانید این فیلم آموزشی را که در جلسه شانزدهم دوره مدرسه استادی بندرعباس برگزار شده است دانلود و  مشاهده نمایید:

 

امیدوارم که از دیدن این فیلم لذت ببرید.

 

 

برای دانلود فیلم کافیست اینجا کلیک کنید

 

متن فیلم چگونه صحبت کنیم تا به کار ما رسیدگی کنند؟

به نام خدا، سلام دارم خدمت شما همراهان عزیز وب سایت بیشتر از یک نفر

من محمد پیام بهرام پور هستم و قصد دارم در فیلم تکنیک های خیلی کاربردی رو به شما بگم که چطور در ادارات و موسسات کارتون راه بیفته. وقتی یک درخواستی دارید که این کار انجام بشه. البته گفتنی هست من قصد داشتم این فیلم رو حتما من حتما امروز ضبط کنم چون هیچ فرصتی برای ضبط این فیلم نبود، از همراهان عزیز دوره مدرسه استادی بندرعباس که برخی شون رو اینجا مشاهده می کنید خواستم که اینجا باشند و بصورت عملی نحوه فیلم برداری رو هم مشاهده کنند.

خیلی از دوستان من توی دوره دانشگاه از من خواستند که راهکارهایی رو بهشون بگم که چطوری کارمون رو تو دانشگاه اینقدر سریع راه میندازند.

با مسئول آموزش ارتباط خیلی خوبی دارم، ازش می خوام درسها رو جا به جا می کنه، کاری که امکان نداره برای هیچ کسی انجام بدن رو خیلی راحت انجام میده و خیلی وقت ها دیدم افراد خیلی زیادی تو صف هستن تا من میام و صحبت می کنم کار همه ی اونها رو هم در کنار کار من راه میندازن.

من شخصا 100 درصد از این موضوعات جواب گرفتم ولی اصلا متوجهش نبودم که شاید گفتن این موضوعات به دیگران هم می تونست کمک بکنه تا چند نفر از دوستان هم از من خواستن تا این موضوع رو مطرح کنم.

البته نمی گم که با این موضوعات 100 درصد هر کار اداری رو می تونید انجام بدید اما من شخصا نتایج بسیار خوبی گرفتم و می تونم بگم که تا حالا دفعه ای نبوده که نتیجه ای از این روش ها نگرفته باشم.

یک دوره رایگان که به تازگی ضبط شده!

با محتوای به روز و کاربردی!!

رایگان کلیک کنید:

​​​​​​​

اولین راهکاری که به من کمک می کنه این هستش که شرایط اون فرد رو درک می کنم البته به این معنی نیستش که بهش حق میدم هر کاری بخواد انجام بده، نه ولی شرایطش رو درک می کنم، دقیقاً متوجه هستم که اون چه سختی هایی داره به عنوان مثال وقتی می بینیم که در روز، 100 نفر، 200 نفر مثل من میان این درخواست رو دارند با چهره عبوس متوجه میشم که شرایط خیلی ساده ای نداره و دشواری ها ی خاص خودش رو داره.

مورد بعدی این هستش که کمی با اون فرد همگامی می کنم. به این معنی که اول یک اتفاق مشابه رو پیدا میکنم اتفاقی که حالا یک شباهتی بین من و اون فرد ایجاد می کنه مثلاً بهش میگم که واقعا خدا قوت می گم اینکه از صبح همه با عبوس و طلبکار میان سراغتون، یک اعصاب فولادی می خواد که ماشالله شما خیلی خوبید که الان دارید لبخند میزنید.

وقتی چنین موضوعی رو بگم اون فرد احساس همگامی با من می کنه و حس بهتری داره یا مثلا یک مشکل اون فرد رو مطرح بکنیم و بگیم ای کاش مسوولین براتون این مشکل رو رفع بکنند.

مثلاً کسی که تو قسمت آرشیو کار می کنه بگیم: واقعا سخت نیست بین این همه سند و برگه شما دنبال یک کاغذ بگردید؟، ان شاالله که زودتر اینو الکترونیکی بکنند که شما اینقدر به زحمت نیفتید.

همین که با اون فرد همگامی بکنیم و راجع به یک  مشکل اون فرد صحبت کنیم و بگیم ای کاش مشکل رفع بشه یا سختی کار اون فرد رو ببینیم و بهش خدا قوت بگیم، خودش می تونه به ما خیلی خیلی کمک کنه.

مورد دوم که بسیار کلیدی هست، زدن لبخند و خدا قوت هست. پیشنهاد می کنم از واژه خسته نباشید استفاده نکنید و ببینید چقدر اثر بخشه. همه با چهره عبوس میان کار اداری شون انجام شه.

طلبکار، شما با لبخند میاید و میگید خدا قوت. ببینیدد چقدر نتیجه خوب می گیرید.

بعدی به جای اینکه به شخص دستور بدید بگید این کارو بکن، اینو امضا می کنید یا اینو زحمت می کشید بگید که میشه منو راهنمایی کنید یعنی به جای زحمت دادن، درخواست راهنمایی داشته باشیم.

با درخواست راهنمایی می بینید که اشخاص دوست دارن مارو راهنمایی کنند ولی هیچکس دوست نداره بهش دستور بدیم، پس اگر کمک بخوایم احتمال اینکه کار ما رو راه بندازند خیلی زیاده اما اگر دستور بدیم احتمال راه انداختن کار ما خیلی کم هست.

اعتماد به نفس چیست؟ اهمیت داشتن اعتماد به نفس!

پیشنهاد بعدی من این هست: حتی وقتی با کسی کاری نداریم ازش تشکر بکنیم. مثلا یکبار میانه های ترم بود، در اتاق اموزش رو باز کردم، وارد اناق آموزش شدم، به کارشناس آموزش گفتم که: مسئول عزیز، من فقط اومدم ازتون تشکر کنم همه دم انتخاب واحد و وقتی کارشون لنگ شماست میان تشکر می کنند من گفتم بیام بی دلیل بیام بهتون یه خدا قوت بگم.

 

کاری رو کردم که هیچ کسی تو اون همه سالیانی که مدیر آموزش اونجا حضور داشت، ندیده بود و همین باعث شد که یک ارتباط خیلی خوبی شکل بگیره.

پس شما می تونید بی دلیل از افراد تشکر بکنید و ببینید که چه نتیجه خوبی برای شما به ارمغان خواهد اورد.

و نکته بعدی تشکر بعد از انجام کار هست. 

خیلی ها وقتی کارشون انجام میشه دیگه سریع میرن و محل رو ترک می کنند ولی یادمون باشه کارمون که انجام شد برگردیم به اون اتاقی که شخص کارمون رو انجام داده ازش تشکر بکنیم و بگیم که واقعا از لطفت ممنونم.

این کمک می کنه که دفعه های بعد اون شخص کار ما رو با علاقه انجام بده.

و باز هم پیشنهاد می کنم به جای دستور دادن یا سوال کردن، درخواست کمک بکنید.

یعنی به شخص بگید میشه به من کمک بکنید من  این کار امروز رو انجام بدم؟

 

معمولاً افراد خیلی راحت کمک می کنند ولی وقتی بهشون دستور میدیم یا سوال می پرسیم و منتظر جواب هستیم یک گارد می گیرند.

من از این روش ها استفاده کردم و اکثر اوقات جواب خیلی خوبی گرفتم.

احتمال میدم اگر از این روش ها استفاده می کنید و جواب خیلی خوبی نگرفتید شاید هنوز به قدر کفایت هنوز تسلط ندارین یا اینکه این کار رو درست انجام نمی دید و مطمئنم با درست انجام دادن این تکنیک ها می تونید حداقل از 50 درصد موارد بهترین نتیجه رو بگیرید.

 

ممنون که با ما همراه بودید و امیدوارم که بیشتر از یک نفر باشید…

 

مرسی از شما و ممنونم.

 

برای دانلود متن فیلم کافیست اینجا کلیک کنید


چطور فن بیان‌مان را برای رسیدگی به کارمان، تقویت کنیم؟

بسته غیرحضوری زیر که به تازگی ضبط شده، به شما کمک می‌کند فن بیان قوی تری داشته باشید و در بهتر به کارتان رسیدگی شود!

کلیک کنید!!!!

محمدرضا رمضان نیا

محمدرضا رمضان نیا

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۳ دیدگاه دربارهٔ «چگونه صحبت کنیم تا به کار ما رسیدگی کنند؟»

  1. من یکبار رفتم از فروشنده خانوم کتابفروشی تشکر کردم بابت توضیحاتی که راجب کتاب ها به من داده بود. بعد از چند ماه برای خرید کتاب دوباره مراجعه کردم. برام خیلی جالب بود! هنوز چهره من رو یادش بود و آخرین کتابی هم که خریده بودم (آیین دوست یابی) رو فراموش نکرده بود.
    اونجا بود که تاثیر تشکر و قدرانی از افراد رو فهمیدم.

  2. تشکر حتی از ادمایی که مارو قرار نیس دیگه ببینن خیلی خوبه
    زمین گرده و کوچیک
    و اینکه ما عادت به تشکر کنیم هم خوبه
    و همچنین همگامی و همدلی با افراد خیلی خوبه باغث میشه اونا حص خوبی از صحبت با ما بگیرن البته اگر اصول همدلی رو بلد باشیم

  3. با سلام
    فکر نمیکردم مقاله ای با این موضوع وجود داشتا باشه
    که اصولی و جدی اموزش بده چکونه در ادارات صحبت کنیم تا به کار ما رسیدگی بشه
    خیلی ممنونم

اسکرول به بالا