مشخصات کامل و معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

سرفصل های مهم این مقاله

مشخصات کامل و معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

به نظر می‌رسد اگر 83 سال از عمر چیزی بگذرد، دیگر باید آن را کهنه و از مد افتاده به حساب بیاوریم. اگر این چیز، یک کتاب آموزشی هم باشد که دیگر به احتمال قوی خیال می‌کنیم محتوای آن دیگر کاربردی نیست.

اکنون دقیقاً 83 سال از سالی که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید گذشته و هنوز که هنوز است، این کتاب دارد می‌فروشد و آموزش می‌دهد و الهام می‌بخشد.

در مقاله زیر می‌خواهیم کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از آقای ناپلئون هیل را به صورت کامل به شما معرفی کنیم.

این معرفی کامل را بخوانید و سپس آب دستتان است این کتاب را در دستور مطالعه خودتان قرار دهید.

معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را چه کسی نوشته است؟

ناپلئون هیل، (Napoleon Hill) نویسنده سرشناس آمریکایی است. 

او در سال 1883 میلادی متولد شد؛ یعنی 54 سال قبل از نوشتن کتاب معروف «بیندیشید و ثروتمند شوید».

ناپلئون هیل در کودکی در یک خانه بسیار کوچک که بیشتر شبیه به یک آلونک بود در نزدیکی شهر آپالاچی پوند در جنوب غربی ویرجینیا همراه پدر و مادرش جیمز مونرو هیل و سارا سیلوانیا (بلر) زندگی می‌کرد.

او از پیشگامان سبک مدرن ادبیات موفقیت شخصی و تا مدت‌های مدید، یکی از مهم‌ترین این افراد بود. (چه بسا هنوز هم هست!)

آقای نالئون هیل البته آن‌طور که فکر می‌کنید، همه‌جا محبوب و مشهور نیست.

جالب است بدانید یک وب سایت همین چندسال قبل مقاله‌ای منتشر کرد و ناپلئون هیل را «بزرگ‌ترین کلاه‌بردار خودیاری تاریخ» نام گذاشت! اما چه کسی است که نداند ناپلئون هیل زندگی چندین میلیون نفر را تحت تأثیرات مثبت آموزش‌هایش قرار داده و رسالتش در این دنیا را به نحو احسن در این دنیا انجام داده است.

کمی بیشتر در مورد ناپلئون هیل نویسنده کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (think and grow rich)

ناپلئون هیل موقعی که ده ساله بود، مادرش را بر اثر بیماری و تغذیه ناسالم از دست داد. 

پس از مرگ مادر، زندگی برای ناپلئون هیل دشوار شد. هیل همیشه به هم سن و سالان خودش که لباس خوب می‌پوشیدند و زندگی راحت‌تری داشتند، با حسرت نگاه می‌کرد. پدر ناپلئون بدون توجه به وضعیت مالی خود که یک آهنگر بود، دو سال بعد از مرگ همسرش ازدواج کرد. روزها سپری می‌شد و ناپلئون هیل بزرگ‌تر شد.

او که حالا یک نوجوان شده بود، علاقه زیادی به مطالعه کتاب‌های داستانی در ژانرهای مختلف داشت. به صورتی که در هنگام مطالعه هر چیزی را که برایش جالب بود خلاصه نویسی می‌کرد.

همین امر ادامه پیدا کرد و علاقه زیاد ناپلئون باعث شد که در سن سیزده سالگی سر از دفتر خبرنگاری روزنامه ویرجینیا دربیاورد ناپلئون هیل در آنجا به صورت نیمه وقت کار می‌کرد و بعد از مدرسه به جای خانه به دفتر روزنامه می‌رفت.

از آنجا که ناپلئون هیل خانواده ثروتمندی نداشت، درآمد حاصل از خبرنگاری را صرف ادامه تحصیل خود می‌کرد. به همین دلیل برای این که بتواند از عهده همه هزینه‌های شخصی خود بر بیاید پس از مدتی کوتاه، زمان حضور خود در محل کارش را به حداکثر رساند به‌طوری‌که فقط وقت این را داشت که تحصیل کند و سپس به محل کار خود مراجعه کند.

مشخصات کامل و معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

نقطه عطف زندگی ناپلئون هیل

روزها همین‌طور برای ناپلئون هیل جوان سپری می‌شد و می‌گذشت تا اینکه… 

او یک روز با مردی آشنا شد که به گفته خود ناپلئون هیل به «فرشته نجاتش» تبدیل شد.

این فرشته کسی نبود جز «اندرو کارنگی» ثروتمندترین مرد اسکاتلندی که در آمریکا زندگی می‌کرد. اندرو کارنگی صنعت فولاد آمریکا را در دست داشت و به همین دلیل ثروت فوق‌العاده‌ای داشت.

کارنگی که ناپلئون هیل را خوب نمی‌شناخت و فقط خلاصه‌ای از شرایط زندگی‌اش را می‌دانست، حاضر شد قراری با هم بگذارند و کمی صحبت کنند.

ناپلئون هیل که حالا دیگر یک خبرنگار کار کشته شده بود، پس از اولین قرارش با اندرو کارنگی توانست با زیرکی این ملاقات‌ها را ادامه دهد. پس از مدتی کوتاه کارنگی به ناپلئون هیل پیشنهاد داد تا از دوستان نزدیکی که دارد و همگی ثروتمند هستند سؤالاتی گزارش گونه با موضوع چگونه موفق و ثروتمند شده‌اند تهیه کند.

ناپلئون از بزرگی اسم اندرو کارنگی دچار نوعی شک و دودلی بود که «آیا می‌تواند از عهده این کار بر آید یا نه!» به همین دلیل تصمیم گرفت افکاری که در مورد خودش دارد را به کارنگی باز گو کند.

ذهنیت ناپلئون هیل به عنوان یک شخص متوسط جامعه با سواد کم باعث شد بود که در مقابل پیشنهاد کارنگی کمی دچار ناامیدی و ترس شود.

ناپلئون هیل بالاخره دل را به دریا زد و به کارنگی گفت: «من می‌توانم این کار را انجام دهم ولی ترس این را دارم که شخص اشتباهی را برای این کار انتخاب کرده باشی! چون همین‌طور که میدانی من آموزش‌های لازم را در مورد موفقیت نمی‌دانم و خودم از نظر مالی انسانی موفق نیستم…»

جواب اندرو کارنگی از زبان خود ناپلئون هیل این بود:

«به من گفت هیل! بگذار توجه تو را به قدرتی جلب کنم که تحت اختیار توست و شاید از آن اطلاع نداشته باشی! قدرتی فراتر از فقر و کمبود و آموزش‌ها و خرافاتی که در ذهن تو و همه افراد جامعه نقش بسته…» و این‌طور ادامه داد که این قدرت فوق‌العاده هدیه خالق این جهان برای ماست…!

آقای کارنگی این‌طور توضیح داد که «وقتی ذهنت را روی فقر و بدبختی و چیزهای منفی معطوف کنی همه این‌ها ر به زندگی خودت دعوت می‌کنی! ساده است؛ هر چیزی که مغز با آن تغذیه می‌کند، همان در زندگی برای خودت پدیدار می‌شود.»

بعدازاین مکالماتی بیشتری بین ناپلئون هیل و کارنگی اتفاق افتاد و تأثیرات عمیقی بر ناپلئون هیل گذاشت. حتی ایده نوشتن «کتاب قوانین موفقیت» از طرف کارنگی به ناپلئون هیل داده شد…

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید در مورد چیست؟ 

اگرچه عنوان و بیشتر متن «کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید» درباره افزایش درآمد فرد است، ولی نویسنده اصرار دارد که در کنار فلسفه‌ای که در این کتاب آموخته می‌شود به فرد در موفقیت در هر زمینه شغلی کمک خواهد کرد.

او می‌گوید:

«هر چیزی که فرد تصورش را بکند به آن دست خواهد یافت.»

100 میلیون نسخه فروش این کتاب!!!! 

این کتاب اولین بار در زمان رکود بزرگ منتشر شد. تا زمان مرگ هیل در سال 1970، 20 میلیون نسخه از این کتاب فروخته شد. تا سال 2016 حدود 100 میلیون نسخه در سرتاسر جهان به فروش رفته است و یکی از پرفروش‌ترین آثار هیل است.

سرفصل‌های کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید 

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید که حاصل 20 سال تحقیق ناپلئون هیل بر زندگی، پیشه و روش افراد موفق است، دارای 13 فصل زیر است:

اشتیاق

ایمان

پیشنهاد

علم و تخصص

تصویرسازی

برنامه‌ریزی سازمان‌دهی شده

تصمیم گیری

پافشاری

قدرت ذهن برتر

راز میل جنسی

ضمیر ناخودآگاه

مغز

حس ششم

معرفی کتاب بیندیشیدی و ثروتمند شوید

هیل اعتقاد دارد با به کار بستن این 13 روش هرکسی می‌تواند به ثروت و موفقیت دست پیدا کند. همان‌طور که گفتیم، او کتابش را در سال‌های جنگ جهانی و اوج رکود اقتصادی-اجتماعی نوشت.

آقای ناپلئون هیل برای نوشتن این کتاب با حدود 500 نفر از افراد موفق مصاحبه کرد و یا زندگی آن‌ها را مورد مطالعه قرار داد. ازجمله این افراد می‌توان به فورد، ادیسون، گراهام بل، محمدعلی کلی و… اشاره کرد.

این کتاب می‌تواند باورهای قبلی ما در رابطه باکار و موفقیت را برهم بزند و قوانین تازه‌ای را جایگزین کند. هیل می‌گوید: «با آرزو کردن ثروتمند نمی‌شوید.»

هیل می‌گوید: «در هر بخش کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، من به راز رسیدن به ثروت اشاره‌کرده‌ام که خودم به‌شخصه از مطالعه زندگی 500 نفر از ثروتمندترین افراد کره زمین کشف کرده‌ام، اما هیچ اشاره مستقیمی به آن نکرده‌ام. شما می‌توانید با خواندن هر فصل، یک قسمت از جورچین این رمز بزرگ را درک کنید و قطعات جورچین را در ذهنتان، کنار هم قرار دهید.»

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید تا به امروز پرفروش‌ترین کتاب بعد از انجیل و هری پاتر بوده است.

چرا پیشنهاد می‌کنیم کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را بخوانید؟ 

بیندیشید و ثروتمند شوید، نوشته ناپلئون هیل، از نخستین و جامع‌ترین کتاب‌هایی است که در قرن بیستم به معرفی «روش‌های موفقیت در زندگی و کسب و کار» پرداخته و این روش‌ها را که تا آن زمان تنها در اختیار معدود افراد موفق بوده، همگانی کرده است.

می‌گویند شما میانگین 5 نفری خواهید شد که بیشترین وقتتان را با آن‌ها سپری می‌کنید.

پس به نظر می‌رسد یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه بتوانیم 5 نفر اطرافمان را از لیست ثروتمندترین‌ها انتخاب کنیم، خواندن همین کتاب باشد.

در این کتاب می‌توان به این پی برد که توانگری تنها با معیار پول قابل‌اندازه‌گیری نیست و دوستی‌های ادامه‌دار، مناسبات خانوادگی و احساس درک همدلانه میان همکاران نعمت بزرگی است که اسباب آرامش ذهن می‌شود.

اگر از زندگی روزمره خسته شده‌اید و به فکر یک تغییر بزرگ در زندگی‌تان هستید این کتاب راهش را به شما نشان خواهد داد.

چیزی که شما را پولدار می‌کند اشتیاق و میل شدید پولدار شدن و تفکر دائمی به آن، سپس برنامه‌ریزی راه و روشی برای پولدار شدن و درنهایت پیگیری این برنامه با حداکثر پشتکار است.

هیل اعتقاد دارد در دنیا به میزان فراوانی ثروت و موفقیت وجود دارد و ما با به کار بستن یک سری قوانین مشخص درب را به روی آن‌ها می‌گشاییم.

یکی از قوانینی که در این کتاب می‌آموزیم این است که ما باید به همه کمک کنیم زیرا هر کاری که ما در این دنیا برای دیگران انجام دهیم بازخوردش به خود ما خواهد رسید پس اگر ما مشکلات دیگران را حل کنیم قطعاً مشکلات خودمان نیز حل خواهد شد.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، نه‌تنها راه‌هایی برای رسیدن به ثروت و موفقیت دارد بلکه راه‌های آن برای رسیدن به هر موفقیت دیگری در زندگی کارگشا است.

همچنین کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید هم در سطح اینترنت موجود است که می‌توانید دانلود کنید.

خرید و معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از زبان یکی از خوانندگان «بیشتر از یکی» 

آقای امین غلامی یکی از کاربران و دنبال کنندگان وب سایت بیشتر از یک، در مورد معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید یک یادداشت نوشته که با هم می‌خوانیم:

سلام، داشتم فکر می‌کردم از کجا شروع کنم!؟ و برگردیم به چند سال قبل!!!

من چند سال قبل یک فروشگاه مواد غذایی داشتم، یعنی در کنار اینکه کار می‌کردم، درس هم می‌خوندم و به هر حال اون مغازه هم می چرخوندم. همه چیز خدارو شکر خیلی خوب بود، خیلی سرخوش و خوشحال بودم ولی یه جای کار من می‌لنگید، تلاش زیادی برای بهبود زندگی خودم نمی‌کردم.

نه هدفی داشتم، نه برنامه ریزی و نه چیز دیگه ای، فقط پول خرج می‌کردم و خوش گذرونی می‌کردم…!

بر اساس یک سلسله اشتباهات مجبور شدم جنس‌های مغازه رو بفروشم و مغازه تعطیل بشه، تا اون لحظه فکر می‌کردم اون مغازه تا آخر عمر با من هست. یک درس بسیار بزرگ از زندگی یاد گرفتم:

دو تا حالت بیشتر نداره! یا داریم به سمت خوشبختی صعود می‌کنیم، یا داریم به سمت بدبختی سقوط می‌کنیم! و هیچ حد وسطی تو این جهان وجود ندارد!

آگه روی خودمان کار نکنیم و آماده پیشرفت نباشیم، داریم آماده بدبختی و بیچارگی می‌شویم!!! این قضیه را با تمام وجودم حس و تجربه کردم. بعدازاین اتفاق تصمیم گرفتم روی خودم کار کنم، و این کتاب وارد زندگی‌ام شد.

وقتی شروع به خواندن کردم، انگار پرده‌ای که جلوی چشمام بود کنار رفت و وارد دنیای دیگه ای شده بودم…! آن‌قدر حس عجیبی بود که نمی‌توانستم درست فکر کنم، کلمات مانند رمز وارد ذهنم می‌شد.

هر فصل کتاب که جلوتر می‌رفت یکی از قفل‌های ذهنی من باز می‌شد. وقتی برای سومین بار کتاب را تمام کردم ذهن و بدنم آرام گرفت و تا حد خیلی زیادی متوجه ماهیت این جهان شده بودم. نیروی ذهنی خودم را درک کرده بودم.

این کتاب دیدگاه من را عوض کرد، مسیر زندگی من را تغییر داد. علاقه‌مند به کتاب‌خوانی شدم و الآن بیش از صد جلد کتاب فقط در حوزه موفقیت از نویسندگان و بزرگان جهان دارم

و در انتها…

چند جمله از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

– آنچه را مغز انسان تصور و باور کند به آن می‌رسد…

– محدودیت ذهن ما همان محدودیتی است که خودمان برای آن در نظر می‌گیریم. فقر و ثروت هر دو نشاءت گرفته از ذهن ما است.(بخوانید: باورهای محدود کننده؛ 7 باور که اجازه موفقیت به شما نمی‌دهد!)

– مطالعه روی 25000 زن و مرد شکست‌خورده نشان داد که، ناتوانی در تصمیم‌گیری از جمله مهم‌ترین دلایل شکست است.

– وقتی به این فرا سطح اندیشه می‌رسیم، شخص در شرایط کسی قرار می‌گیرد که در هواپیما و در دل آسمان‌هاست و می‌تواند از آن بالا خط افق را ببیند و حال آنکه اگر روی زمین باشد چنین امکانی وجود ندارد.

امیدواریم همه مردم ایران با خواندن این کتاب آزادی و استقلال مالی را تجربه کنند. «بیشتر و موثرتر از یک نفر باشید…)

شما در بخش «خرید کتاب» سایت بیشتر از یک نفر، می توانید معرفی کامل بهترین کتاب‌های دست‌چین شده آموزشی و توسعه فردی را ببینید و در صورت تمایل، سفارش دهید.

روی لینک زیر کلیک کنید: 

  خرید کتاب 

سعید عباسی

سعید عباسی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا