رتبه الکسا چیست؟ بیش از 5 راهکار برای کاهش رتبه الکسا

سرفصل های مهم این مقاله

پیام بهرامپور

دوره رایگان گپ و گفت کسب و کاری با پیام بهرام پور

گفتگوهایی عمیق برای نجات کسب و کارتان!!

احتمالاً بارها با این جمله روبرو شده‌اید که فلان سایت، رتبه زیر هزار الکسا است یا سایتِ فلان، در الکسا رتبه خوبی دارد. فکر می‌کنم این‌ها جملاتی باشند که بیشتر از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، توسط ما ایرانیان استفاده می‌شود!

رتبه الکسا چیست؟

خب راستش را بخواهید من خودم علاقه خاصی به الکسا و رتبه الکسا ندارم اما حداقل این بین اغلب ایرانی‌ها، این یک سنجه معتبر برای بررسی اعتبار وب سایت‌هاست.

در هر حال، در این مقاله قصد دارم به شما آموزش بدهم که الکسا چیست؟ رتبه آن چطور پایین و بالا می‌شود؟ نحوه تقلب کردن در الکسا به چه صورت است و اصلاً هر چه سؤالی در مورد این مفهوم داشته باشید را پاسخ دهم:

رتبه الکسا چیست؟

الکسا، یک وب سایت قدرتمند و بزرگ از زیرمجموعه‌های سایت amazon است. یکی از فعالیت‌های مهم وب سایت الکسا، فروش ابزار سئو سایت. ابزار الکسا، یک ابزار معتبر در زمینه بررسی سئو سایت رقبا است که بیشتر توسط سئوکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رتبه الکسا چیست؟ بیش از 5 راهکار برای کاهش رتبه الکسا

علاوه بر این، این وب سایت یک فعالیت مهم دیگر هم انجام می‌دهد؛ رتبه بندی سایت‌ها. الکسا طبق یک سری معیار مربوط به «میزان محبوبیت» تمامی وب سایت‌های سطح وب را رتبه بندی می‌کند. این رتبه بندی در سطح جهانی و همین‌طور کشوری انجام می‌شود.

به عنوان نمونه، رتبه الکسا سایت ورزش 3، به دلیل محبوبیت بالایی که دارد، رتبه 16 ایران و همین‌طور رتبه 215 جهان است! این یعنی وب سایت ورزش 3 از نظر الکسا، شانزدهمین سایت پربازدید و محبوب ایرانیان و 215مین سایت پربازدید و محبوب برای کل افراد دنیاست! اما الکسا چطور این محبوبیت را می‌سنجد و رتبه بندی الکسا طبق کدام معیارها عمل می‌کند؟

نحوه رتبه بندی سایت الکسا

طبق مطالب راهنمایی که در سایت الکسا منتشر می‌شود، رتبه بندی این سایت طبق دو معیار اصلی پیش می‌رود:

1. میانگین بازدید سایت شما،

2. میانگین بازدید «صفحات» سایت شما!

مورد اول، همان ترافیک سایت است. الکسا در بازه‌های زمانی 3 ماهه وب سایت‌های سطح وب را بررسی می‌کند و بازدیدکنندگان آن را از نظر تعداد در نظر می‌گیرد. این که وب سایت شما در ماه 2 هزار بازدید کننده داشته باشد و وب سایت رقیبتان 1 هزار، عامل خوبی است که شما در الکسا رتبه بهتری بگیرید. (دقت کنید که در الکسا هر چه رتبه یک سایت پایین‌تر باشد، اعتبار آن بیشتر است؛ یعنی پربازدیدترین سایت جهان که وب سایت گوگل است، پایین‌ترین رتبه در بین سایت‌ها را دارد: رتبه یک الکسا!)

اما مورد دوم؛ میانگین بازدید صفحات. در میان اصطلاحات سئو و دیجیتال مارکتینگ عبارتی وجود دارد به اسم page view. معنای این واژه، «میانگین بازدید صفحات هر کاربر در سایت» شما است.

این یعنی اگر منِ مخاطب از طریق مقاله آموزش سخنرانی و فن بیان وارد سایت بیشتر از یک بشوم، سپس به صفحه محصول سخنرانی آسانسوری بروم و از آنجا وارد بخش ماجراهای کاربران شوم، حدوداً 3 صفحه مختلف را بازدید کرده و 3 پیج ویو داشته‌ام.

در ادامه الکسا برای رتبه دادن به سایت بیشتر از یک، میزان page view بقیه کاربران را هم سنجیده و طبق آن، رتبه نهایی را اعلام می‌کند. دقت کنید که میزان page view یکی از نکات تأثیرگذار در خود سئو سایت هم محسوب می‌شود که از طرف گوگل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نکته مهم: طبق اطلاعاتی که سال‌هاست در سطح وب فارسی و غیرفارسی در مورد الکسا داده می‌شود، در اصل این وب سایت برای بررسی اعتبار وب سایت شما، صرفاً آمار رفتاری کاربرانی را بررسی می‌کند که افزونه الکسا تولبار را روی مرورگرشان نصب داشته باشند. (این یک افزونه است که به مرورگر شما اضافه می‌شود و به کمکش می‌توانید رتبه الکسا سایت‌های مختلف را بررسی کنید.) البته به نظر می‌رسد الکسا توانایی بررسی «حدودی» رفتار کاربرانی که این افزونه را نصب نداشته باشند را هم دارد.

خب، قبل از اینکه به سراغ آموزش افزایش رتبه الکسا برویم، بهتر است کمی هم در مورد اهمیت این رتبه و اینکه چرا اصلاً باید برای افزایش تلاش کنیم، حرف بزنم:

اهمیت رتبه الکسا (Alexa Rank)

اما چرا اصلاً باید به رتبه الکسا اهمیت داد؟ خب راستش را بخواهید اگر این سؤال را قرار باشد شخصِ من جواب بدهم؛ می‌گویم همین حالا این مقاله را ببندید، مانند کسی که در یک لحظه همه چیز را فراموش می‌کند رتبه الکسا را فراموش کنید و بی‌خیال آن شده و اهمیتی هم برای این ابزار قائل نشوید! (در ادامه دلیل این خصم خودم نسبت به الکسا را برای شما توضیح می‌دهم.)

 

رتبه الکسا چیست؟ بیش از 5 راهکار برای کاهش رتبه الکسا

اما اگر این سؤال را قرار باشد کمی به صورت کارشناسانه و نه شخصی پاسخ دهم، جواب این است:

اغلب کاربران وب سایت، قبل از اینکه بخواهند در مورد اعتبار آن تصمیم بگیرند، رتبه الکسا را به عنوان یک «معیار» مورد توجه قرار می‌دهند. این موضوع مخصوصاً در بین کاربران ایرانی رواج بیشتری دارد.

یعنی حتی آن‌هایی که اطلاعات به شدت کمی در مورد علوم رایانه‌ای و کار با دنیای وب دارند، یک ابزار بررسی رتبه الکسا روی مرورگر خود نصب کرده‌اند و به محض ورود به یک سایت فروشگاهی و… به عنوان اولین قدم رتبه الکسا آن را بررسی می‌کنند.

نمونه آن همین چند وقت پیش بود که یکی از دوستان من قصد خرید مقداری ارز دیجیتال از یک وب سایت خارجی را داشت و سپس با مشاهده رتبه نامناسب الکسای آن، از خریدش منصرف شد.

به‌طورکلی رتبه الکسا نوعی ابزار اعتبار سنجی است که از طرف کاربران سایت شما، رقبا، همکاران، شرکا و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به همین موضوع شاید مجبور باشیم برای بهبود آن تلاش کنیم! خب پس بهتر است برویم و از همین حالا استارت این تلاش را بزنیم:


بخوانید: چرا باید سایت داشته باشیم؟ (مزایای راه اندازی سایت)


آموزش بهینه‌سازی و افزایش رتبه الکسا در سایت (کاهش رتبه)

راستش خودم هم گاهی گیج می‌شوم! در اصل بهبود رتبه الکسا همان کاهش آن است اما بیشتر مخاطبان هنوز عبارت افزایش رتبه الکسا را در سطح وب جستجو می‌کنند و من هم برای نوشتن یک مقاله مثل این، مجبورم به ساز آن‌ها برقصم! در هر حال، قصد دارم در این بخش از مقاله به این سؤال که چگونه رتبه الکسا را افزایش دهیم، پاسخ بدهم. پس با من همراه باشید:

رتبه الکسا چیست و چه اهمیتی دارد؟

در قسمت‌های قبلی گفتم که 2 فاکتور روی بهبود رتبه و رنک الکسا تأثیر دارد. مورد اول میزان ترافیک سایت شما و مورد دوم میانگین بازدید صفحات. در ادامه هر فعالیتی که باعث افزایش نرخ این 2 شود، باعث بهبود رتبه الکسا خواهد شد!

این یعنی اگر همین حالا یک گروه واتساپ خانوادگی تشکیل بدهید و از اعضای آن بخواهید در عرض 3 ماه آینده دائماً به صفحات سایتتان بروند، چند دقیقه در آنجا مانده و برگه‌های مختلف را بازدید کنند، رتبه الکسا شما کاهش پیدا می‌کند! ولی خب مطمئناً ما علاقه زیادی به انجام این کار نداریم، پس سراغ راهکارهای بهتری برویم که انجامشان عقلانی‌تر است:

1_ بهینه‌سازی سایت برای کاربر

هرچه کاربران سایت شما صفحات بیشتری از سایت را مشاهده کنند، رتبه الکسا بهتری خواهید داشت؛ بنابراین اولین قدم برای افزایش رتبه الکسا این است که ساختار سایت را بهبود دهید! یعنی اینکه سایت را طوری بهینه کنید تا کاربر حتی بعد از ورود تصادفی به آن، حداقل ترغیب به بازدید از چند صفحه آن بشود. در ادامه چند راهکار برای رسیدن به این هدف را توضیح می‌دهم:

تولید محتوا

 

رتبه الکسا چیست؟ راهکارهای کاهش رتبه الکسا

اولین و مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود وب سایت شما توسط کاربر مشاهده شود، وجود محتوا در آن است. مطمئناً شما علاقه‌ای به مشاهده یک سایت خالی از محتوا ندارید و کاربر هم همین‌طور؛ بنابراین به عنوان اولین قدم یک سری محتوای جذاب، کاربردی و مناسب برای کاربرتان تولید کنید.


بیشتر بخوانید: چطور برای تولید محتوا ایده یابی کنیم؟ 10 راه خوب


لینک سازی داخلی

خب راستش را بخواهید ما در ایران زندگی می‌کنیم و کاربران ایرانی خیلی علاقه‌ای به مطالعه ندارند؛ مخصوصاً اینکه بخواهند این مطالعه را در سطح وب انجام بدهند. این یعنی ممکن است با جستجو در سطح وب به سایت شما برسند، مقاله مورد نظرشان را با سرعت نور (!) مطالعه کرده و سریعاً از سایت خارج شوند.

اما شما می‌توانید با هوشمندی از انجام این کار جلوگیری کنید. چطور؟ با کمک لینک‌های داخلی. مثلاً کاربری که از طریق مقاله آموزش فن بیان وارد وب سایت بیشتر از یک شده، احتمالاً به مقاله آموزش زبان بدن هم علاقه مند است! با توجه به همین موضوع ما سعی می‌کنیم در بخشی از مقاله لینک مطلب دوم را هم قرار دهیم تا او را ترغیب به ورود به آن و افزایش زمان ماندگاری و page view سایت کنیم.

بهینه‌سازی ظاهر سایت و محتواها

تا همین چند سال پیش ظاهر گرافیکی سایت برای کاربران اهمیت زیادی نداشت. چرا؟ چون اغلب سایت‌های سطح وب به ظاهرهای پیش پا افتاده وبلاگی مزین بودند و مشاهده یک سایت با متن بهم ریخته و هزار بنر چشمک زن یک چیز عادی بود؛ اما الآن شرایط فرق کرده! امروزه فلان شرکت موفق صرفاً برای بهینه‌سازی ظاهر وب سایت خودش یک تیم گرافیست قوی استخدام می‌کند!

در این شرایط دیگر ظاهر نه چندان مناسب وب سایت ما سریعاً چشم مخاطب را اذیت کرده و او را ترغیب می‌کند که دکمه قرمز رنگ خروج از سایت را انتخاب کند. نمی‌خواهم این موضوع را تحمیل کنم که باید هزینه زیادی برای ظاهر سایت صرف کنید، اما حداقل انتخاب یک قالب حرفه‌ای وردپرسی انتخاب هوشمندانه‌ای است. علاوه بر این استفاده از محتوای تصویری، ویدیویی و صوتی با کیفیت در صفحات، روی افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت تأثیر می‌گذارد.

افزایش سرعت

بگذارید یک آمار تکراری به شما بدهم: کاربران سطح وب صرفاً حاضرند بین 5 تا 7 ثانیه زمان صرف کنند تا صفحه سایتتان را ببینند. اگر لود سایت بیشتر از این زمان ببرد، نباید انتظار داشته باشید که مانند یک انسان فداکار تا انتهای آن به پای شما بنشینند! بنابراین به شدت به افزایش سرعت سایت و به‌طورکلی تجربه کاربری (ux) اهمیت بدهید.

خب تا اینجا ما یک وب سایت بهینه و باکیفیت داریم که می‌توانیم آن را در معرض دید مخاطب قرار دهیم. در ادامه سراغ ادامه مسیر افزایش یا همان کاهش رتبه الکسا برویم:

2_ جذب کاربر از طریق سئو سایت

سئو یک راهکار مناسب، کم هزینه و البته گاها زمان‌بر برای جذب مخاطب به وب سایت است. راهکارهای دیگری هم برای جذب مخاطب وجود دارد (در ادامه توضیح می‌دهم) اما دقت کنید که ماندگارترین راهکار در مرحله اول سئو سایت است؛ اما چطور وب سایت را سئو کنیم تا به رتبه بهتر الکسا برسیم؟ سئو سایت فعالیت بسیار گسترده‌ای است. اگر در مورد آن اطلاعات کافی ندارید، بهتر است مقاله سئو چیست را در بیشتر از یک مطالعه کنید. در ادامه این مقاله هم به‌طورکلی 2 راهکار اصلی و مهم در زمینه سئو را به شما توضیح می‌دهم:

رتبه الکسا چیست و چطور می توان آن را کاهش داد؟

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

تصور کنید که شما یک وب سایت در زمینه آموزش سخنرانی دارید، تازه‌کار هستید و بودجه زیادی هم برای سئو سایت در اختیار ندارید. مطمئناً با این شرایط نمی‌توانید در مدت زمان کوتاه روی کلمه آموزش فن بیان به صفحه اول گوگل رسیده و مخاطب جذب کنید؛ اما نظرتان در مورد واژه «آموزش حرف زدن در جمع» چیست؟ این یک کلمه کلیدی طولانی یا اصطلاحاً «لانگ تیل» است و سئو شدن روی این عبارت و عبارات مشابه برای شمایی که تازه در اول راه هستید، بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تر است.

بنابراین در ابتدای راه، کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید و اگر هم توان صرف هزینه‌های بالا را دارید، علاوه بر کلمات لانگ تیل، کلمات کلیدی پر جستجو را مورد توجه قرار دهید. همه این عبارات در فرآیند «تحقیقات کلمات کلیدی» مشخص می‌شود. می‌توانید انجام این فعالیت را به یک سئوکار بسپارید.


بخوانید: هفت ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی برای وب سایت


لینک خارجی بگیرید

بعد از تولید محتوا روی کلمات مناسب، شما برای دریافت رتبه‌های خوب در گوگل نیاز به لینک سازی خارجی یا همان بک لینک دارید. در این فرآیند شما باید لینک‌هایی را از سایت‌های دیگر دریافت کنید (بسازید یا بخرید) تا به گوگل نشان دهید من وب سایت با اعتباری دارم؛ آن‌قدر که بقیه به من لینک داده و من را معرفی می‌کنند!

دقت کنید که فعالیت لینک سازی خارجی یک موضوع بسیار تخصصی است و اگر در مورد آن اطلاعات کافی ندارید، بهتر است انجامش را به یک سئوکار حرفه‌ای بسپارید. (البته منظورم این نیست که قیمت‌های نجومی بابتش پرداخت کنید!)

3_ برندسازی!

یک راهکار عالی که قصد دارم در این آموزش بهبود رتبه الکسا در اختیارتان قرار دهم، برندسازی است! سایت ورزش 3 را یادتان هست که رتبه 16 الکسا ایران بود. (البته قبلاً رتبه‌های بهتری داشت.) این سایت برخلاف اغلب وب سایت‌های دیگر، بازدید کمی از گوگل دارد.

رتبه الکسا چیست؟ بیش از 5 راهکار برای کاهش رتبه الکسا - برندسازی

یعنی اغلب مخاطبان آن نه از طریق سئو و موتور جستجو، بلکه از طریق برند شناخته شده‌اش به آن سر می‌زنند. کافی است امروز زمان پخش فوتبال دربی استقلال و پرسپولیس باشد تا همزمان چند میلیون مخاطب برای مشاهده آنلاین مسابقه به این سایت هجوم بیاورند!

ورزش 3 روی موضوعات مختلفی تبدیل به یک برند شده. از مشاهده مسابقات آنلاین گرفته تا اخبار ورزشی و… به این صورت ترافیک زیادی را بدون نیاز به انجام فعالیت خاصی دریافت می‌کند. همین‌طور وب سایت بیشتر از یک هم شرایط مشابهی دارد؛ سایت ما در رتبه زیر 300 الکسای ایران است و قسمت اعظمی از بازدید آن را صرفاً مخاطبانی تشکیل می‌دهند که برای مطالعه مقالات آموزشی، دانلود دوره‌های رایگان و… به آن سر می‌زنند.

با توجه به این 2 مثال بالا، اگر شما هم بتوانید روی یک موضوع مشخص تبدیل به برند معتبری شوید، می‌توانید به شدت به بالا بردن رتبه الکسا سایتتان امیدوار باشید.

خودتان چه راهکاری مد نظر دارید؟ مثلاً راه اندازی یک انجمن پرسش و پاسخ در مورد حیطه فعالیتتان؟ یا… می‌توانید اگر ایده‌ای دارید آن را در بخش نظرات با ما و بقیه مخاطبان به اشتراک بگذارید:

4_ تبلیغات و کاهش رتبه الکسا

و راهکار مناسب بعدی برای کاهش رتبه الکسا، این است که به تبلیغات یا عوامل بیرونی که می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایتتان شود روی بیاورید. چطور؟ در ادامه توضیح می‌دهم:

تبلیغات مستقیم

توصیه نمی‌کنم که صرفاً با هدف افزایش رتبه الکسا تبلیغ کنید اما اگر محصول و خدماتی داشته و قصد فروششان را دارید، با این دید به سمت تبلیغات بروید که ورود کاربران به وب سایت شما باعث بهبود رتبه الکسا می‌شود. با توجه به همین موضوع در رسانه‌هایی اقدام به نشر تبلیغات کنید که حتی اگر مخاطبان آن اقدام به خرید از شما نمی‌کنند، موضوعات سایت آن‌قدر برایشان جذاب باشد که حاضر شوند وارد آن شده و زمانشان را در صفحاتش صرف کنند.

البته دقت کنید که رتبه الکسا هر 3 ماه یک بار به‌روزرسانی می‌شود، بنابراین اگر روند تبلیغاتی سایت شما قطع شده و مخاطبانتان کاهش پیدا کنند، ممکن است رتبه آن کمی به عقب برگردد. پس این طبیعی است.

کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی

اگر پیج اینستاگرام بیشتر از یک را فالو داشته باشید، می‌دانید که ما در ماه بارها به بهانه‌های مختلف مخاطب را ترغیب می‌کنیم که از اینستاگرام، به سایتمان مراجعه کند. البته هدف ما به هیچ عنوان بهبود الکسا نیست اما در هر حال این فعالیت روی الکسا هم تأثیر داشته و باعث می‌شود رتبه ما بهتر از قبل شود.

بنابراین اگر شما هم بتوانید با تولید محتوای واقعاً مفید، جذاب و کاربردی، مخاطبانی را در شبکه‌های اجتماعی جذب کنید، می‌توانید در ادامه آن‌ها را با محتوای جذاب‌تر سایت سرگرم کرده و رتبه الکسا را بهبود دهید. پیشنهاد می‌کنم سری به پیج اینستاگرام بیشتر از یک بزنید و از نزدیک استراتژی ما را ببینید تا بهتر متوجه حرف‌هایم شوید.

ایمیل مارکتینگ کنید

یک راهکار دیگر برای جذب ترافیک به سایت که اتفاقاً ما از آن هم استفاده می‌کنیم (!) ایمیل مارکتینگ است. در این فعالیت ما ایمیل مخاطبان را دریافت کرده و هر هفته مقالات واقعاً مفید و کاربردی خودمان را برای آن‌ها ارسال می‌کنیم. به این شکل مخاطبی که احتمالاً یک بار به سایت ما وارد شده، با کمک ایمیل ارسالی باز به سمت سایتمان می‌آید و ترافیک آن را افزایش می‌دهد.

دقت کنید که فعالیت ایمیل مارکتینگ نیاز به یک بخش مهم‌تر به اسم «دریافت لید یا همان دریافت ایمیل» دارد. در این فعالیت ما باید محتوا یا محصول جذابی داشته باشیم که مخاطب حاضر شود برای دریافت آن، لینک ایمیلش را برایمان ارسال کند.

آموزش افزایش رتبه الکسا به صورت فیک

این بخش از آموزش همان موضوعی است که باعث شده من از اول آشنایی با الکسا، نسبت به آن بدبین باشم و این بدبینی را احتمالاً در نوشتن این مقاله هم مشاهده کردید!

بله شما و هر کس دیگری غیر از شما هم می‌تواند رتبه الکسا وب سایت خودش را با کمک چند روش فیک و تقلبی کاهش و بهبود بدهد. چطور؟ با 2 راهکاری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم:

1_ تبلیغات پاپ آپ

حتماً بارها به وب سایت‌های مختلف دانلودی سر زده و مشاهده کرده‌اید که در زمان خروج از آن، 4 صفحه اضافی هم در بک‌گراند مرورگر شما به شکل پاپ آپ باز شده است. در اصل اغلب این پاپ آپ‌ها برای افزایش رتبه الکسا سایت است. در این راهکار زمانی که صفحه سایت مورد نظر بدون اطلاع شما باز می‌شود، الکسا حضور شما را به عنوان یک ترافیک سایت محسوب کرده و در ادامه از آن برای بهبود رتبه سایت مورد نظر استفاده می‌کند.

به همین راحتی است که شما می‌توانید با پرداخت یک هزینه ده تا چند ده میلیون تومانی به شرکت‌های تبلیغاتی و… در عرض کمتر از 6 ماه به رتبه‌های الکسای زیر 1000 ایران برسید! دقت کنید که این رتبه هیچ فروش مستقیم و بازخوردی برای شما ندارد و البته که بعد از مدتی و با کاهش بازدیدها، به مرور با برگشت رتبه روبرو می‌شوید.

2_ بازدیدهای فیک

راهکار دوم برای افزایش رتبه الکسا به صورت تقلبی، کمک گرفتن از سیستم‌های بازدید فیک است. این سیستم‌ها به صورت منظم تعداد زیادی ربات و بازدید فیک را به وب سایت شما راهنمایی می‌کنند و به این صورت رتبه الکسا آن را بهبود می‌دهند.

دقت کنید که با توجه به همین روش‌های فیک و تقلبی کاهش رتبه، رتبه الکسا شما دائماً در حال تغییر است؛ زیرا شما در یک مسابقه دو هستید که تعداد زیادی از رقبا به جای دویدن، سوار دوچرخه و موتور از شما جلو می‌زنند. پس بهتر است حساسیت زیادی به رتبه الکسا نشان ندهید.

سؤال: کد الکسا چیست؟ سیستم آماری الکسا چه کمکی می‌کند؟

صرفاً به عنوان یک جواب خلاصه: الکسا قابلیتی ایجاد کرده تا صاحبان سایت‌ها بتوانند با ثبت نام در آن و دریافت یک کد و قرار دادنش در سایت، آمار بهتری را نسبت به کاربران سایت خودشان دریافت کنند. همین‌طور این کد باعث می‌شود رتبه الکسا دقیق‌تری هم داشته باشند. البته که استفاده از این خدمات و مزایای اضافی، نیاز به پرداخت هزینه دارد که برای ما ایرانی‌ها صرفه اقتصادی زیادی ندارد.

کلام آخر…

خب، بالاخره مقاله الکسا چیست هم به پایان رسید. در این مقاله سعی کردم در ابتدا به سؤال الکسا چیست پاسخ بدهم، سپس نحوه رتبه بندی الکسا را توضیح داده و آموزش افزایش رتبه الکسا را هم در اختیارتان بگذارم. در نهایت هم به دلیل عدم علاقه‌ام به الکسا پرداختم و گفتم که چرا هیچ موقع به رتبه این وب سایت توجهی نداشته‌ام و بهتر است شما هم نداشته باشید! امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا