معرفی بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان

سرفصل های مهم این مقاله

معرفی بهترین سایت های آموزشی زبان انگلیسی

بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان - مقدمه


مسیر زبان‌آموزی، مسیری در عین حال پیچیده و در عین حال ساده.

 مسیری که مثل هر کار دیگری در ابتدا مسیری مبهم است و نیاز به انرژی بیشتری دارد. دقیقا مثل هواپیما که وقتی می‌خواهد از روی زمین بلند شود نیاز به یک شتاب زیادی دارد. بعد از بلند شدن هم برخی مواقع باید از بین ابرها عبور کند، پس تکان زیادی می‌خورد؛ بالا و پایین می‌شود؛ چپ و راست می‌شود تا بالاخره به مرحله اتوپایلوت می‌رسد.

 زبان‌آموزی هم مثل همین داستان هواپیما است. یک مبدا و مقصد زبانی داریم و بعد نیاز به یک تلاش فراوان دارد. هیچ قرص زبانی وجود ندارد. هیچ پکیج معجزه‌آمیز زبانی وجود ندارد. یک تصمیم و یک اراده قوی فولادین داشته باشیم. مبدا و مقصد تا حدودی دقیق مشخص کنیم. مسیر و منابع زبانی را مشخص کنیم.  نهایتا بسم الله بگوییم و شروع کنیم؛ قبل از آن‌که انالله وانا الیه راجعون شویم.

حالا بعد از این صغری کبری چیدن برویم سراغ معرفی برخی از بهترین سایت‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی. مخصوصا در شرایطی که به خاطر سلامتی شاید از رفتن به موسسات زبان اجتناب کنیم؛ سایت‌های آموزش زبان انگلیسی می‌تواند گزینه خوبی باشد. فقط یک نکته خالی از لطف نیست که اشاره کنیم، سایت های آموزش زبان انگلیسی به عنوان منابع مکمل و تا حدودی سرگرمی استفاده شود تا منبع اصلی یادگیری.  

حالا یک، دو، سه برویم سراغ معرفی بهترین سایت های آموزشی زبان انگلیسی 

 سایت آموزش زبان www.irlanguage.com

بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان - سایت irlanguage


سایتirlanguage  یکی از بهترین سایت‌ها برای محصولات آموزش زبان است. شاید به جرات بتوان گفت یکی از کامل‌ترین سایت‌ها برای منابع زبان است. از انواع کتاب ها، فایل های صوتی و ویدیویی رایگان تا یک سری محصولات پولی.

اگر به سمت راست در میانه سایت نگاهی بیندازیم، بخش دسترسی سریع را خواهیم دید. بسیار عالی دسته بندی صورت گرفته است. 

دقیقا مثل زمانی که به سوپر مارکت می‌رویم اگر به دنبال شیر و ماست باشیم به سمت یخچال می‌رویم. اگر به دنبال حبوبات باشیم به سمت قفسه مربوطه می‌رویم. در سایت irlanguage هم دقیقا همین‌طور است. فقط کافی است بدانیم نیاز به چه منبع آموزشی زبان هستیم تا بر روی آن کلیک کنیم.

از دسته بندی چهار مهارت اصلی: لیسنینگ، اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ گرفته تا زیر شاخه‌های آن ها مثل آموزش لغات، گرامر، تلفظ. کتاب داستان‌های سطح بندی شده. مقالات و مجلات زبان. نرم افزارهای آموزشی و دیکشنری. 

خلاصه که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد که میگن؛ در خصوص منابع زبان در سایت irlanguage وجود دارد. جالب است بدانیم که این سایت علاوه بر زبان انگلیسی منابع خوب برای سایر زبان‌ها هم دارد.

سایت آموزش زبان www.listenaminute.com

 

بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان - listenaminute.com

برویم به سراغ معرفی یکی دیگر از  سایت های آموزشی زبان انگلیسی رایگان که برای تقویت مهارت شنیداری  برای سطح زبانی مبتدی تا سطح متوسط می‌تواند جزو سایت‎‌های خوب باشد. در این سایت به ترتیب الفبایی موضوعاتی ردیف شده است، کافی است بر روی هر موضوعی که علاقه‌مند هستیم کلیک کنیم تا یک فایل صوتی یک دقیقه‌ای به همراه متن آن را داشته باشیم. به عنوان مثال بر روی واژه success یعنی موفقیت کلیک کردیم. همان طور که می‌بینید یک فایل صوتی به همراه متن آن باز شده است.

بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان - فایل صوتی

همچنین علاوه بر فایل صوتی یک دقیقه‌ای و متن فایل؛ در بخش پایین صفحه تمرینات مرتبط با همان فایل صوتی ارائه شده است. 

از آن جایی که فایل‌ها هر کدام یک دقیقه است برای ذهن انسان که اغلب به دنبال بهانه است کار سختی به نظر نمی‌آید. پس می‌تواند هر روز این کار را انجام دهد. از طرف دیگر هم دسترسی به متن و تمرینات مرتبط با فایل صوتی عالی است.

سایت آموزش زبان www.easyworldofenglish.com

 

بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان - easyworldofenglish.com

یکی دیگر از بهترین سایت ‌های آموزش زبان انگلیسی سایت easy world of English است. سایتی که کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند و از آن دسته سایت‌های پیچیده نیست که وقتی کاربری وارد آن می‌شود نتواند مسیر مورد نظر خودش در سایت را پیدا کند. چرا که اگر تجربه جستجو در برخی سایت‌های زبان انگلیسی را داشته باشیم، می‌دانیم که برخی سایت‌ها بسیار جامع هستند اما نقشه سایت بسیار پیچیده‌ای دارند. 

در سایت easy world of English  فقط کافی است مشخص کنیم آیا دنبال یادگیری گرامر هستیم؟ دنبال یادگیری واژگان هستیم؟ و غیره. سپس در هر بخش سطح مبتدی و پیشرفته آن را مشخص کنیم و نهایتا پیش به سوی یادگیری آسان.

سایت www.grammarly.com

بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان- grammarly.com

 آموزش زبان انگلیسی از صفر  – آموزش انگلیسی – آموزش زبان انگلیسی رایگان – آموزش زبان انگلیسی در 50 روز – آموزش زبان انگلیسی در 50 روز – برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی – بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل – آموزش آنلاین زبان انگلیسی – آموزش زبان انگلیسی از پایه – نرم افزار یادگیری زبان انگلیسی – برنامه آموزش زبان انگلیسی – بهترین روش یادگیری زبان
یکی از مواردی که اغلب زبان‌آموزان به مرحله‌ی جیغ بنفش می‌رساند، مهارت رایتینگ است. مهارتی که نیازمند سطح قابل قبولی از دستور زبان انگلیسی، واژگان، اصطلاحات، نکات نگارشی، نشانه‌گذاری و غیره است. از طرف دیگر هم یکی از دغدغه‌ها این است که وقتی مقاله و متنی به انگلیسی نوشتند حالا زیر بار منت چه کسی بروند که آن را تصحیح کند! 

ولی دیگران نگران نباشید، کافی است مهرات زبان عمومی خودتان را با هر روشی که برای خودمان مناسب می‌بینیم بالا ببریم و بعد از نگارش متن آن را به دست سایت grammarly  بسپاریم.

 سایت grammarly از سایت‌های معروفی است که برای تصحیح متن‌های نگارشی به کار می‌رود. این سایت با هدف غلط‌گیری، رفع ایرادات نگارشی و گرامری، جلوگیری از سرقت علمی در سال 2009 راه‌اندازی شد. 

بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان - سایت تصحیح نوشتار انگلیسی

 

همچنین افزونه گرامرلی برای مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس، مایکروسافت آفیس و نرم‌افزار برای ویندوز را می‌توان از خود سایت دریافت کرد و نصب کرد.

به طور کلی می توان از اکانت گرامرلی به صورت رایگان استفاده کرد که محدودیت‌های جزئی  دارد ولی کار را راه می‌اندازد نگران نباشید. در نسخه رایگان  Grammarly امکان استفاده از یک سری ویژگی‌ها امکان پذیر است که شامل بررسی املایی متن، اصلاح غلط‌های نگارشی احتمالی و همچنین پیشنهاد موارد جایگزین می‌باشد. همچنین می‌توانیم مشخص کنیم متن را از  چه جهتی بیشتر بررسی کند. ولی خب  اگر مایل به بررسی حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر باشیم؛ باید نسخه پرمیوم پولی آن را تهیه کنیم که امکانات گسترده‌تر و نامحدودی دارد.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود به سایت زیر  سر بزنید.
گرامرلی چیست و چه امکاناتی دارد؟

  سایت www.learnenglish.britishcouncil.org

 

بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان - britishcouncil

آموزش زبان انگلیسی از صفر  – آموزش انگلیسی – آموزش زبان انگلیسی رایگان – آموزش زبان انگلیسی در 50 روز – آموزش زبان انگلیسی در 50 روز – برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی – بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل – آموزش آنلاین زبان انگلیسی – آموزش زبان انگلیسی از پایه – نرم افزار یادگیری زبان انگلیسی – برنامه آموزش زبان انگلیسی – بهترین روش یادگیری زبان

در نهایت یکی از معروف‌ترین‌ها و مطرح‌ترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی رایگان که حتما به گوشتان خورده است و خالی از لطف نیست که به عنوان اختتامیه معرفی سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی رایگان معرفی شود سایت British Council  است. یکی از سایت‌های بسیار جامع مخصوص آموزش زبان که مخصوص بزرگسالان، نوجوانان و کودکان است. همچنین بعد از انتخاب رده سنی هر بخش شامل آموزش از طریق پادکست، ویدیو، بازی و داستان است که به همراه یک سری تمرین برای مرور و تکرار بیشتر است.

سخن پایانی  بهترین سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی رایگان

بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان - سخن پایانی

همان‌طور که در ابتدا مقاله بهترین سایت های آموزشی زبان انگلیسی اشاره کردیم، درست است که استفاده از سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی رایگان بدون هزینه و در دسترس است اما نباید جایگزین منابع اصلی شود. سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی را به عنوان مکمل استفاده کنیم. درست مثل وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام زبانی خود را داشته باشیم حالا چه با موسسات زبان، چه با مدرس خصوصی زبان و چه به صورت خودآموزی. به عنوان میان وعده و تنقلات از سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی استفاده کنیم.

یک پیشنهاد سایت آموزش زبان دیگر هم قسمت مقالات و وبلاگ سایت‌های موسسات زبان انگلیسی است. کافی است در موتور جستجو گوگل اسم موسسات زبان انگلیسی را جستجو کنیم و بعد وارد بخش مقالات آن‌ها شویم. مخصوصا موسسات معتبر مقالات آموزشی رایگان خوبی بر روی وبلاگ خود قرار دادند.

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه دربارهٔ «معرفی بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی رایگان»

اسکرول به بالا