4.67
(15 امتیازات)

صفر تا صد ساخت اسلاید و پاورپوینت فوق حرفه ای

دسته بندی ها: سواد مالی و کسب و کار
لیست علاقه‌مندی‌ها اشتراک گذاری
اشتراک گذاری محصول
لینک صفحه
در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

درباره دوره

دوره صفر تا صد پاورپوینت و اسلاید سازی من به زبان انگلیسی به همراه آقای تی جی واکر یکی از پرفروش‌ترین دوره‌های انگلیسی آموزش پاورپوینت در دنیا است.

The Complete PowerPoint Design and Delivery Course for 2022

واقعاً حیفم آمد که محتوای این دوره را به زبان فارسی ارائه نکنم.

به همین دلیل این دوره را به زبان فارسی و با مبلغی بسیار بسیار کمتر ارائه کردم

 

اطلاعات کلی دوره ساخت اسلاید و پاورپوینت فوق حرفه ای

 مخاطبان: تمام افرادی که قصد دارند ارائه داشته باشند و اسلایدهای حرفه ای طراحی کنند.

محل برگزاری: هر جایی که شما دوست دارید (کامپیوتر، موبایل، اتومبیل یا هر جای دیگری که دوست داشته باشید فیلم‌ها را مشاهده کنید)
    مبلغ سرمایه گذاری: مبلغ این محصول 2 میلیون تومان است که با تخفیف ویژه میتوانید 990 هزار تومان تهیه کنید

 

اسلاید

 

نحوه ارائه هر چیزی اهمیت آن موضوع را مشخص می کند

چرا باید این دوره را تهیه کنم؟

اگر سخنران هستید و برای عده ای صحبت می کنید این محصول به شما کمک می کند که بتوانید از یک روش ارزشمند با مخاطبان تان در ارتباط باشید. چون هم نگرش و هم مهارت‌هایی را در اختیار شما می‌گذارد که در ارائه شما بی نهایت موثر است.

 

 بعید است کسی در اهمیت یادگیری پاورپوینت و اسلایدسازی تردید داشته باشد. با این حال، صرفاً برای تأکید بیشتر بر اهمیت این مهارت، چند مورد از کاربردهای اسلاید در فضای آموزش و کسب و کار را برایتان فهرست می‌کنیم:

✅ اسلاید به عنوان یک ابزار کمک آموزشی ارزان‌‌قیمت و در دسترس، می‌تواند نقش مهمی در آموزش اثربخش‌تر و یادگیری بهتر مخاطبان ایفا کند.

✅ اسلاید در صورتی که به شکل حرفه‌ای طراحی شود می‌تواند متقاعدکننده‌تر از صحبت‌های شفاهی باشد (روی هر دو مسیر متقاعدسازی تأثیر می‌گذارد). بنابراین از آن می‌توان به عنوان یکی از ابزارهای متقاعدسازی در جلسات معرفی محصولات و خدمات یا ارائه‌ گزارش یک پروژه استفاده کرد.

✅ یک سخنرانی با پاورپوینت باید از یک روایت متقاعدکننده برخوردار باشد.

✅ اسلاید، یکی از انواع محتوا است که کاربران بسیاری در فضای وب، آن را جستجو می‌کنند.
بنابراین، اسلایدسازی را می‌توانید به عنوان یکی از ابزارهای موثر و ارزان قیمت در تولید محتوا در نظر بگیرید و از‌ آن در بازاریابی محتوا استفاده کنید.

نظر یکی از تهیه کنندگان دوره اسلایدسازی:

 

نظر شرکت کنندگان 4

 

محتوا پادشاه است و اسلاید، تاج او…
در این دوره با هم یاد می گیریم که چطور به صورت فوق حرفه ای اسلاید سازی حرفه ای انجام دهیم

 

 

با تهیه این محصول چه چیزهایی را دریافت خواهید کرد؟

 

   11 ساعت ویدیوی آموزشی                                                                                                                                                                                                                                            

  فایل صوتی کامل دوره

 فایل جزوه سمینار


⚫️ مزایا و معایب دوره های مجازی:

محصولات مجازی نقاط قوت زیادی دارند، شما می توانید یک محصول را چندین و چند بار ببینید. یا اگر از دیدن آن خسته شدید می توانید سر فرصت مناسب تری مجدد به سراغ آن بروید و آن را با آرامش ببینید.

البته ممکن است حین دیدن فیلم های دوره تمرکزتان را از دست بدهید پس بهتر است حین دیدن فیلم ها موبایل و تکنولوژی را کنار بذارید. برای اینکه در حین دیدن فیلم های دوره خسته نشوید ما فیلم های دوره را به بخش های کوتاه تری تقسیم کردیم تا بتوانید به راحتی فیلم های این دوره را تماشا کنید.

 

اگر سوالی دارید و یا به مشاوره رایگان نیاز دارید با شماره 02191090908 تماس بگیرید


این محصول به درد شما می‌خورد اگر که:

اگر سخنران هستید و برای عده ای صحبت می کنید این محصول به شما کمک می کند که بتوانید از یک روش ارزشمند با مخاطبان تان در ارتباط باشید. چون هم نگرش و هم مهارت‌هایی را در اختیار شما می‌گذارد که در ارائه شما بی نهایت موثر است.

اگر سخنرانی های جابز (موسس اپل) را گوش کرده باشید، می بینید که در هر بار سخنرانی، او سعی می کند داستانی هر چند کوتاه را تعریف کند. آقای جذاب به طور کلی روایتگر و داستان گوی قهاری بود. برای همین هم حرف هایش به دل حضار می نشست.

یک سخنرانی با پاورپوینت باید از یک روایت متقاعدکننده برخوردار باشد. وجود روایت و داستان جذاب، احساسات مخاطبین را برمی انگیزد و باعث می شود آنها حتی در مواجه با سخنرانی هایی با موضوع «ادغام بدهی شرکت با مباحث مالی تکمیلی» و موضوعاتی از این دست که پیچیده به نظر برسد با شما همراهی کنند.

✅ دوست دارید مثل اکثر سخنرانان نباشید و هر بار اسلایدهای جدیدی طراحی کنید.

✅ دوست دارید محتوای ارزشمندتان را به بهترین نحو به مخاطب تان منتقل کنید.

✅  صحبت‌هایی دارید که باید نظر و توجه مخاطب را به یک مطلب جلب کنید.

وجود روایت و داستان جذاب، احساسات مخاطبین را برمی انگیزد و باعث می شود آنها حتی در مواجه با سخنرانی هایی با موضوع «ادغام بدهی شرکت با مباحث مالی تکمیلی» و موضوعاتی از این دست که پیچیده به نظر برسد با شما همراهی کنند.

 

نظر یکی از تهیه کنندگان دوره اسلایدسازی:

 

نظر شرکت کنندگان 1

 

نظر شرکت کنندگان2

استفاده از اسلاید هنگام ارائه مطلب، می‌تواند فضای خسته کننده‌ جلسات را تغییر داده و میزان توجه و تمرکز مخاطبان را افزایش دهد.


 نگاهی به سرفصل های این محصول می اندازیم:

✅ تجربه چندصد میلیونی من در سالن سه هزار نفره وزارت کشور

✅ چگونه قالب‌های فوق‌العاده حرفه‌ای بسازیم

✅ چطور پاورپوینت را تبدیل به نرم افزار پرزی کنیم؟

✅ از کجا تصاویر فوق‌العاده برای اسلاید‌هایمان پیدا کنیم؟

✅ چرا اغلب اسلاید‌ها اثر منفی روی یادگیری دارند؟

✅ مکانیزم های مغز انسان در یادگیری چیست و چطور در پاورپوینت از آن استفاده کنیم؟

✅ گرافیک و طراحی اسلایدهای زیبا

✅ مودالیتی و مجاری ارتباطی در اسلایدسازی

✅ تکنیک های خاص در هنگام ارائه

✅ انتخاب بهترین دستگاه پرزنتر (کنترل از راه دور)

✅ قوانین مورفی در طراحی اسلاید

✅ رویکردهای نوین آموزشی در طراحی اسلاید چیست؟

 و….

شرکت کنندگان


محصول ساخت اسلاید و پاورپوینت فوق حرفه ای شامل چه مطالبی می شود؟

اسلاید حرفه ای علاوه بر اینکه جذابیت زیادی در ارائه و صحبت شما ایجاد می کند، سبب می شود از خستگی مخاطب جلوگیری شده و مخاطب تا پایان برنامه پرانرژی باشد!

نظر یکی از تهیه کنندگان دوره اسلایدسازی

نظر شرکت کنندگان

 

⭕️ اگر این دوره آموزشی را تهیه نکنم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

باور کنید هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد! و اصلاً دلیل ارائه فیلم این محصول این است که اتفاق خوبی رخ بدهد! انسان‌هایی که موفق بوده اند هیچگاه با فرار از موقعیت‌ها موفقیتی کسب نکرده‌اند بلکه با استفاده بهینه از موقعیت به این جایگاه رسیده‌اند… اگر دنبال تغییر هستید، این تصمیم را همین الان بگیرید تا سطح ذهن خود را ارتقا دهید…

 وقت هایی که می خواهید حجم زیادی از اطلاعات را به مخاطبین ارائه دهید و می خواهید از حالت خسته کننده بودن دربیاید. باید به صورت حرفه ای این مهارت را یاد بگیرید

 مدرس دوره: پیام بهرام پور

 

پیام بهرام پور

✅ موسس مجموعه آموزشی بیشتر از یک نفر

✅ نگارش بیش از 10 جلد کتاب از جمله کتاب جعبه ابزار سخنرانی (با مقدمه‌ای از Diane Windingland) و کتاب انسان 2020 و ازشنبه و تیغ و مهندس خوشبختی و مهندسی آرزوها و چگونه در بیست ساعت هر چیزی را یاد بگیرید؟

✅ اجرای بیش از 20000 نفر ساعت سخنرانی و کارگاه آموزشی (در مراکز مختلف از جمله دانشگاه‌های شریف، تهران و …)

✅ نگارش بیش از 100 مقاله آموزشی (در مجلاتی از جمله راز، خلاقیت و …)

✅ تدارک بیش از 15 دوره آموزشی غیر حضوری

✅ اجرای بیش از 30 برنامه در رسانه ملی (شبکه دو سیما، شبکه استانی همدان، شبکه استانی یزد، رادیو اقتصاد)

✅ مشاور و مربی شماری از غول‌های اقتصادی کشور

می‌توانید مستند زندگی پیام بهرام‌پور را در اینجا مشاهده کنید:

 

حتماً این فیلم آموزشی را ببینید

اگر کمی تردید دارید، یا احساس می‌کنید که وقت ندارید، حتماْ وقت بگذارید و این فیلم آموزشی را ببینید. این فیلم اصلاً تبلیغاتی نیست و آموزشی است و امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرید.

 

 چقدر به این محصول مطمئن هستم؟

از آنجاکه طی چندین سال گذشته در کارگاه‌ها و سمینارهای مجموعه بیشتر از یک نفر، هزاران نفر شرکت کرده اند و محصولات و دوره های غیر حضوری ما را افراد زیادی از شهرهای مختلف تهیه کرده اند همواره غالب مخاطبان در نظرسنجی‌ها از کارگاه‌ها و مطالب ارائه شده رضایت داشتند، این ضمانت را به شما می‌دهیم که در صورت عدم رضایت شما از مطالب ارائه شده در  این محصول آموزشی، تمام مبلغ پرداختی  شما را در همان روز بدون هیچ سوالی و با رضایت کامل به شما بازگردانیم.

از این بابت آسوده باشید که هیچ ریسکی انجام نمی‌دهید!

 

اگر سوالی دارید و یا به مشاوره رایگان نیاز دارید با شماره 02191090908 تماس بگیرید


مبلغ سرمایه گذاری شما چقدر است؟

من ماهیانه چند میلیون تومان برای یادگیری خودم همسرم و همکارانم سرمایه گذاری می‌کنم و در کارگاه‌ها و دوره‌ها و سمینارهای معتبر دنیا شرکت می‌کنم. این کار من شاید برای بسیاری از افراد، نشانه احمق بودن من و دور ریختن پول باشد! اما به نظر من این دید بسیار ساده لوحانه است! چطور است که ما در یک رستوران یا وقتی که برای خرید پوشاک مراجعه می‌کنیم به سادگی چندصدهزار تومان خرج می‌کنیم اما زمانی که موقع سرمایه گذاری روی خودمان می‌شود، دستمان می‌لرزد و اصطلاحاً چرتگه می‌اندازیم؟؟؟

پیشنهاد می‌کنم شما نیز مانند من، همیشه بخشی از درآمد خود را برای یادگیری اختصاص دهید، درست مثل قبض آب و برق و یا خوراک و پوشاک!

با همه این اوصاف، تمام تلاش مجموعه ما بر این بوده که مبلغ این دوره کاملاً منصفانه باشد ما این دوره را به همراه 11 ساعت فایل های ویدیویی و فایل های صوتی به قیمت فقط 2 میلیون تومان قرار داده ایم تا بتوانید به صورت حرفه ای اسلایدهای خود را بسازید هم خودتان لذت ببرید هم مخاطبانتان در طول تدریستان خسته نمی شوند.

2 میلیون تومان خیلی زیاد نیست؟

متأسفانه همیشه یکی از بزرگترین بهانه‌های ما برای فرار از آموزش همین موضوع است. ما موقع سرمایه گذاری بر روی خودمان دائماً مبلغ را بزرگ جلوه می‌دهیم و حال اگر بخواهیم در یک رستوران خوب غذا بخورم اصلاً این قیمت‌ها به چشم نمی‌آید. پیشنهاد می‌کنم که این مبلغ را هزینه‌هایی مانند تعییر ماشین، مبلغی که به یک لوله کش برای باز کردن لوله ساختمان می‌دهید، هزینه‌ای که برای خرید یک جفت کفش می‌کنید و … مقایسه کنید و ببینید کدام ضروری تر و ماندگارتر خواهند بود.

فراموش نکنید، تهیه محصولات و دوره‌های آموزشی مناسب، سرمایه گذاری است


⭕️گارانتی و وفای به عهد

از آنجایی که به راهکارهای ارائه شده بر این دوره اطمینان داریم (و شخصاً آن را تجربه کرده ایم) به کاربردی بودن این دوره و نتایج آن بدون هیچ تردیدی ایمان داریم از همین رو با خیال آسوده این دوره را به صورت صد در صد گارانتی می نماییم.

البته از آنجایی که به محتوای ارائه شده ایمان داریم، تردید نداریم که شما در انتهای این دوره اینقدر از مطالب آن استفاده کرده‌اید و تغییرات خوبی در زندگی خود ایجاد نموده‌اید که اصلاً به مقوله گارانتی فکر نمی‌کنید.

 

بازگشت وجه

 

سوالاتی درباره محصول ساخت اسلاید و پاورپوینت فوق‌ حرفه‌ای

خیر. این محصول کمک می کند تا با داشتن اسلایدهایی فوق العاده بتوانید صحبت‌های موثری را ارائه کنید همچنین در آن در مورد تکنیک های سخنرانی حین ارائه با اسلاید صحبت می کند.

بعید می‌دانم که این مطالب را پیش از این در هیچکدام از دوره‌ها یا سمینارهای ما شنیده باشید! البته ممکن است 10 یا 20 درصد از مطالب آن برای شما آشنا باشند اما عموم مطالب آن تا کنون در جایی بیان نشده است.

پرداخت ارزی مبلغ محصولات

برای پرداخت ارزی (ویژه دوستان و همراهان خارج از کشور) روی تصویر زیر کلیک کنید:  (پرداخت ارزی، پرداخت با بیت کوین و پرداخت با تتر)

پرداخت ارزی بیشتر از یک نفر

 

در صورت تهیه این محصول، تمام فایل ها در بخش پروفایل کاربری برای شما در دسترس قرار خواهد گرفت.

 بهانه‌هایی برای تهیه نکردن این دوره

از آنجا که افراد اهمال کار برای تغییر نکردن بهانه‌هایی می‌خواهند، من می‌خواهم به دوستان اهمال کار کمک کنم تا زحمت کمتری بکشند و لیست بهانه‌های متداول را در ادامه برایشان آماده کرده‌ام:

❌ باشه یکم سرم که خلوت شد

❌ الان کارهای مهم تری دارم

❌ با همین اسلایدهایی که دارم سخنرانی هامون انجام میدم!

❌ خیلی گرونه، ارزشش رو نداره!

❌ بعید می دونم تاثیرگذار باشه

❌ دیگه از من که گذشته

❌ من که نمی‌خوام آپولو هوا کنم، همین اسلایدهای عادی که دارم خوبه لیست بالا و بسیاری از بهانه‌های دیگر، نمونه‌ای کوچک از مکانیزم مغز است که می‌خواهد ما را در حالت موجود حفظ کند.

عجله داریم

همه چیز آماده است!

و هیچ بهانه‌ای باقی نمانده است!

حالا تصمیم با شماست که حتی دقیقه‌ای را برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت هدر نکنید و شما نیز به جمع شرکت کنندگان خوشحال دوره‌ها و سمینارهای ما بپیوندید

چند اصل آموزشی استفاده از پاورپوینت

اصول آموزشی استفاده از پاورپوینت، برای ساخت یک پاورپوینت باید نکاتی آموزشی را رعایت کرد تا جذاب تر و اصولی تر باشد. در ادامه به برخی از این نکات کاربردی می پردازیم.

بزرگ بنویسید!

بله! پاورپوینت برای دیده شدن ساخته می‌شود نه برای نگاه کردن با ذره‌ بین! خیلی‌ها اعتقاد دارند که متن باید فقط تا اندازه‌ای که قابل خواندن است بزرگ باشد و این یک اشتباه بزرگ است! تا می‌توانید باید کوتاه اما بزرگ بنویسید!

از تصاویر استفاده کنید

تصاویر باعث می‌شوند که همه چیز در خاطر مخاطبان شما بماند، البته اگر تصاویر هنرمندانه انتخاب شوند نه هر تصویری!

سعی کنید از تصاویر مرتبط، آموزشی و به یاد ماندنی استفاده کنید. گاهی برای ساخت تمام یک پاورپوینت یک ساعت وقت می‌گذارم و برای ساخت یک تصویر آن دو ساعت!

پاورپوینت قرار نیست که مثل نرم‌افزار word باشد که تماماً در آن بنویسید! عکس‌ها را به کمک خود بیاورید

از افکت‌های زیاد استفاده نکنید

یک اصل کلی! هیچگاه بیش‌ از اندازه از افکت‌ها و جلوه‌های بصری استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود که مخاطبان شما پس از مدتی خسته شوند و هیچ تمایلی به نگاه کردن به پاورپوینت شما نخواهند داشت.

این که یک متن با یک جلوه خاص ظاهر شود و با یک جلوه عجیب و غریب مخفی شود، اصلاً جالب نیست! مخصوصاً اگر بیش از اندازه برای مخاطبانتان تکرار شود!

هرچقدر که می‌توانید از افکت‌ها استفاده نکنید و ساده باشید!

جمله نویسی نکنید

قرار نیست در یک صفحه پاورپوینت جمله نویسی کنید! فقط باید محتوا را به گونه‌ای که نکات اصلی را برساند به صورت «تیتر» بیان کنید.

مثلاً اگر قرار است بگویید که:

سیاره زهره گرم‌ترین سیاره در منظومه شمسی است و تنها سیاره‌ای است که زمان چرخیدن آن به دور خودش (چرخش وضعی)، از چرخیدنش به دور خورشید (چرخش انتقالی) طولانی تر است.

باید در پاورپوینت خود اینطور عمل کنید:

سیاره زهره

oo گرم‌ترین

o چرخش وضعی طولانی تر از انتقالی!

قرار نیست همه چیز در پاورپوینت باشد، فقط باید نکات اصلی باشد که شما در مورد آنها بیشتر و کامل‌تر صحبت کنید.

قانون 6 * 6 را رعایت کنید!

قانون 6 * 6 یک قانون اجتناب ناپذیر است که می‌گوید پاورپوینت شما حداکثر باید 6 خط داشته باشد و در هیچ خطی هم نباید از 6 کلمه بیشتر استفاده شده باشد.

اگر این قانون را زیر پا بگذارید، مطمئناً مسیر اشتباهی در طراحی پاورپوینت خود رفته‌اید!

مطمئنم که این مطالب، تمام نیازهای شما را برطرف نخواهد کرد به همین دلیل منتظر مقالات دیگر ما در رابطه با ساخت پاورپوینت باشید.

با این هفت ترفند ارائه خلاقانه، مدیرتان را متعجب کنید!

گاهی لازم است برای مدیرتان، همکارانتان یا افرادی که شما تحت تأثیر آنها هستید، ارائه بدهید. یک ارائه خوب، می‌تواند تأثیر زیادی بر روی وجهه کاری شما داشته باشد.

در اغلب اوقات، اگر ارائه شما در راستای اهداف سازمانی‌تان باشد، مدیر حسابی از این ارائه خوشش خواهد آمد و واکنش مثبتی به آن نشان خواهد داد.

ترفندهای ارائه خلاقانه - اسلایدسازی فوق حرفه ای

ترفندهای ارائه خلاقانه

در ادامه، 8 ترفند ارائه خلاقانه به شما معرفی شده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید باعث اثربخشی بیشتر ارائه‌تان برای مدیران، روسا و یا همکاران شوید.

ترفند اول ارائه خلاقانه: از تشبیه و استعاره استفاده کنید…

تشبیه و استعاره در ادبیات، به بلاغت و شیوایی متن‌ها کمک می‌کند.

تشبیه در سخنرانی و ارائه هم می‌تواند منجر به این شود که ارائه‌ای جذاب‌تر و دلنشین تر داشته باشید.

تشبیه کمک می‌کند تا مخاطب شما (اگر مدیر باشد احتمالاً به دنبال جزئیات نیست و دوست دارد حرف حساب شما را بشنود) فوراً به قول معروف «دوزاری‌اش بیفتد» و سراصل مطلب برود.

برای اینکه نوشته‌های ما برجسته‌تر، متقاعدکننده‌تر و شخصی‌تر شود می‌توانیم از استعاره استفاده کنیم. به کمک استعاره می‌توانیم معانی هیجان‌انگیزتری به پدیده‌های معمولی ببخشیم و مخاطب را به وجد بیاوریم.

استفاده از تشبیه و استعاره همچنین باعث شکل گیری تصاویر در ذهن مخاطب می‌شود.

ترفند اول ارائه خلاقانه: از تشبیه و استعاره استفاده کنید...

شاید بپرسید فرق استعاره و تشبیه چیست؟

در تشبیه چیزی به‌طور خاص به چیزی دیگر تشبیه می‌شود و جایی برای پرواز ذهن باقی نمی‌ماند. درحالی‌که استعاره ذهن را پرواز می‌دهد ازآن‌رو که وجوه مختلف شباهت را بررسی می‌کند.

برای مثال وقتی می‌گوییم موهایش مثل برف سفید است تشبیه صورت گرفته و نمی‌توانیم در دنیای اطرافمان اشتراکی جز سفیدی برای آن در نظر بگیریم اما وقتی می‌نویسیم «موهایش برفی است» نرمی و لطافت هم کنار سفیدی برف می‌نشیند.

استعاره‌ها در ذهن مخاطب تصاویر زنده می‌سازند و قدرت خلاقیت را بیشتر از هر چیزی افزایش می‌دهند. مغز ما علاقۀ عجیبی به برقراری ارتباط بین وقایع مختلف دارد و استعاره می‌تواند به این کار کمک کند. سعی کنید این قضیه را تمرین کنید که تشبیه و استعاره را بیشتر به دایره واژگان خود اضافه کنید.

ترفند دوم ارائه خلاقانه: شوخ طبعی و مزاح را به کلام خود به صورت هنرمندانه‌ای اضافه کنید…

درست است. شاید پیش رئیس یا مدیرتان خیلی سخت بتوانید از طنز در کلام و طنز در سخنرانی بهره ببرید؛ اما ارائه شما نباید خشک و خالی و خیلی رسمی باشد. طنز یکی از ترفندهای ارائه خلاقانه است.

 اندکی مزاح و شوخ طبعی مؤدبانه و به جا، نه تنها از یکنواختی جلوگیری می‌کند، بلکه کاریزما و اعتماد به نفس شما را نشان می‌دهد و مخاطب را برای شنیدن ادامه‌ی کلام متقاعد می‌کند

طنز کلامی و شوخ‌طبعی ارائه شما را تاثیرگذارتر می‌کند.

با خندیدن، بدن ما دوپامین آزاد می‌کند… دوپامین یک ماده شیمیایی است که در ایجاد احساس خوب در فرد نقش دارد. دوپامین مراکز یادگیری را هم در مغز فعال می‌کند.

ترفند دوم ارائه خلاقانه: شوخ طبعی و مزاح را به کلام خود به صورت هنرمندانه‌ای اضافه کنید...

ترفند سوم ارائه خلاقانه: در ارائه خود از موسیقی استفاده کنید

سؤال این است: آیا استفاده از موسیقی حواس مخاطب را پرت نمی‌کند؟

جواب: اگر درست و به جا استفاده شود خیر!

رونالد‌ ای. برک در نمونه مطالعه خود با عنوان «پاورپوینت: از ویژگی‌های ابتدایی تا چندرسانه‌ای»، می‌گوید پخش موسیقی در حین ارائه سطح تمرکز و توجه را بالا می‌برد، حافظه را تقویت می‌کند، زمان یادگیری متمرکز را بیشتر می‌کند و مهارت‌های تفکر را افزایش می‌دهد.

به یاد داشته باشید که در سرتاسر ارائه نباید از موسیقی استفاده کرد، چون حالت تکراری و بد پیدا می‌کند.

می‌توانید در مقدمه ارائه یا در حین بیان قسمت‌های کلیدی ارائه، از موسیقی استفاده کنید.

ترفند چهارم ارائه خلاقانه: فعالیتی انجام دهید و مخاطبین را وادار به فعالیت کنید

از روش‌های خلاقانه برای فعال کردن فضای ارائه خود استفاده کنید.

گاهی اوقات یک کار ساده می‌تواند منظور شما را بهتر به مخاطب برساند.

مثلاً اینکه از رئیس یا مدیرتان بخواهید اهداف شش ماهه آینده را بنویسند، یا سوالاتی ساده از قبل طراحی کنید و از آنها بپرسید.

حتی می‌توانید تمریناتی ساده در حین ارائه خود طراحی کنید. شاید لازم باشد از آنها بخواهید اسلاید بعدی را حدس بزنند.

اصلاً به جای استفاده از اسلاید و نمودار، می‌توانید گروه را تقسیم کنید و 20‌ درصد آنها را به گوشه‌ای از اتاق بفرستید تا نشان دهید رشد 20 درصدی هدف شما چطور خواهد بود

هرکاری که می‌کنید مهم است که مخاطب شما بدون حرکت یا فعالیت نماند و فضای ارائه شما یک فضای پویا و فعال باشد.

ترفند چهارم ارائه خلاقانه: فعالیتی انجام دهید و مخاطبین را وادار به فعالیت کنید

ترفند پنجم ارائه خلاقانه: درستی حرف خود را با آمار و ارقام، اثبات کنید

آمار و ارقام، خیلی قدرتمندند!

استفاده از آمار و ارقام به شدت کمک می‌کند تا ادعاهای خود را ثابت کنید. به ویژه اگر این آمار و ارقام را به شیوه‌های متنوع مثل اینفوگرافیک، نمودار یا روش‌های دیگر بیان کنید.

البته از کاربرد بیش‌ازحد آمار خودداری کنید و به جای آن از شیوه‌های دیگری برای اثبات کلام خود استفاده کنید. مثلاً به مدیرتان شرح دهید که رقبایتان چطور موفق به انجام فلان پروژه شده‌اند و دلایلی بیاورید که او را متقاعد کند به حرف‌های شما گوش دهد.

و یا اگر محصولی ساخته‌اید، قابلیت‌های آن را نشان دهید. مثلاً در حین ارائه بر روی کاور ضدآب گوشی خود، آب بریزید.

ترفند چهارم ارائه خلاقانه: فعالیتی انجام دهید و مخاطبین را وادار به فعالیت کنید

ترفند ارائه خلاقانه ششم: سؤال بپرسید!

همانطور که در ترفند چهارم هم گفتیم، مخاطب شما نباید فکر کند که دارد رادیو گوش می‌دهد!

شما باید با طرح کردن سوالاتی مربوط به نقطه نظرات و تجارب رئیس و تیم خود، آن‌ها را وادار کنید در بحث شرکت کنند. با این روش مخاطبین فرصت پیدا می‌کنند درباره خود صحبت کنند و خودشان به اهمیت واقعی ارائه شما پی خواهند برد.

همچنین مراقب باشید قرار است چه سوالاتی از شما پرسیده شود. اگر گمان می‌کنید سؤالات پیچیده‌ای از شما در حین ارائه می‌پرسند، از قبل، روی این موضوع کار کنید و با خود یا دوستانتان یک طوفان ذهنی بگذارید و سؤالات احتمالی را پیش بینی کنید.

حتی می توانید یک دستیار متخصص با خود به محل ارائه ببرید.

مثلاً اگر به شما گفته شده یک وب‌سایت بسازید و قصد ارائه آن را دارید، برای پاسخ به سؤالات فنی، طراح سایت را با خود به جلسه ببرید؛ و سعی کنید هرجا نمی‌دانید، از او کمک بگیرید.

ترفند چهارم ارائه خلاقانه: فعالیتی انجام دهید و مخاطبین را وادار به فعالیت کنید

ترفند ارائه خلاقانه هفتم: فقط به پاورپوینت و اسلاید تکیه نکنید

برای جذاب‌تر کردن اسلایدها هزارتا راه هست؛ اما به ابزارهای کاربردی دیگر هم فکر کنید.

با وجود این ابزارها، ارائه شما چند قدم بهتر خواهد شد. مثلاً از وب سایت Powtoon برای ساخت ویدئوهای انیمیشن استفاده کنید که می‌تواند اسلایدهایتان را جذاب‌تر کند. همچنین وبسایت Ease.ly هم در ساخت اینفوگرافی به شما کمک می‌کند. Prezi هم برنامه‌ای مشابه پاورپوینت و البته بسیار حرفه‌ای‌تر است!

سعی کنید در اسلایدهایتان ویدئوهای فوق العاده ای هم بگنجانید. ویدئو می‌تواند درک، فهم، حافظه و حتی یادگیری عمیق مخاطبان شما را به شدت افزایش دهد.

سه تکنیک حرفه ای در پاورپوینت

اگر از شرکت کنندگان در سمینار معارفه مدرسه استادی ۶ بوده باشید، دیدید که آقای بهرام‌پور اسلایدهای کاملاً متفاوت و جذابی برای این سمینار درست کرده بود.

شاید باور نکنید که برای همین سمینار 4 ساعته، حدود 50 تا 60 ساعت وقت مفید برای ساخت اسلایدهای آن صرف شده و ساعت‌ها به دقت و با ظرافت بر روی تک‌تک اسلایدها کار شده است.

حال آقای بهرام‌پور به عنوان هدیه به شما اعضای خوب وب سایت بیشتر از یک، سه مدل از اسلایدهای خودش را انتخاب کرده تا نحوه شکل‌گیری و تولد آن‌ها را به شما آموزش دهد. با نحوه یادگیری سه اسلاید و آموزش سه تکنیک حرفه ای در پاورپوینت همراه شوید.

به احتمال زیاد، این تکنیک‌ها را در سطح اینترنت پیدا نخواهید کرد. چون هم از تازه‌ترین نسخه‌های پاورپوینت استخراج شده و هم اینکه تعداد افرادی که از چنین تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند، چندان زیاد نیست.

استفاده از تکنیک‌های حرفه‌ای در پاورپوینت که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم باعث جذاب‌تر شدن، شکیل‌تر شدن و همچنین اثربخشی بیشتر آموزش‌ها بر مخاطب می‌شود.

پس در کنار آموزش‌های دیگری که در رابطه به پاورپوینت دیده‌اید (در محصول اسلایدسازی فوق حرفه ای می‌توانید بهترین آموزش‌ها در این زمینه را یاد بگیرید) یادگیری این سه تکنیک هم می‌تواند مفید باشد.

این تکنیک‌ها بسیار جذاب به نظر می‌رسند اما یادگیری آن‌ها خیلی هم سخت نیست.

می‌گویید خیر؟ پس فیلم بالا را تماشا کنید.

سه تکنیک حرفه ای در پاورپوینت

بعد از تماشای فیلم، می‌توانید این توضیحات را مطالعه کنید

تکنیک اول:

مسیر سمینار من چیست؟ نشان دادن یک تصویر کلی از محتوای سمینار 

برای اینکه مخاطبین شما درک بهتر و تصویر بزرگ‌تری از آنچه می‌خواهید به آن‌ها بگویید داشته باشند، لازم است این تصویر کلی را در ابتدای صحبت‌ها یا در میانه صحبت‌ها (به‌طورکلی هرجایی که لازم بود) به آن‌ها ارائه کنید.

یک راه عالی استفاده از آیکون‌ها و ساختن یک مسیر برای آن‌هاست. یک نمونه از چنین تکنیکی را در ویدئوی بالا مشاهده کرده‌اید.

3 تکنیک حرفه ای در پاورپوینت

نمونه‌ای از طراحی مسیر محتوایی سمینار

پیام بهرام پور از این تکنیک استفاده چطور استفاده کرد؟
محتوای آقای بهرام پور در سمینار معارفه مدرسه استادی 6 بر محوریت رشد دانه‌های کوچک و تبدیل آن‌ها به درختان تنومند و پرثمر بود.

بنابراین او تلاش کرد چنین مسیری را با استفاده از این تکنیک به مخاطب خود آموزش دهد. در نتیجه مخاطب درک بهتری از فضای کلی سمینار خواهد کرد و بهتر یاد خواهد گرفت.

تکنیک دوم:

روی هرکدام کلیک کنید، بزرگ می‌شود! فرض کنید مسیر کلی سمینار خود را به گونه‌ای دیگر می‌خواهید ترسیم کنید. فرض کنید سمینار شما دارای 6 سرفصل کلی است.

می‌توانید تمام این سرفصل‌ها را به همراه یک تصویر در یک اسلاید قرار دهید. سپس با کلیک بر روی هرکدام از این سرفصل‌ها صفحه بزرگ می‌شود و شما می‌توانید به دلخواه آن را توضیح دهید. سپس دوباره می‌توانید به اسلاید فشرده برگردید و روی هرکدام که خواستید کلیک کنید و مجدداً صفحه بزرگ می‌شود.

چنین تکنیکی به صورت مشابه در نرم افزار پرزی هم موجود است که آقای بهرام‌پور در سمینار استادی ۵ برای تشبیه مسیر پرچالش استادی به کوهنوردی از آن استفاده کرده بود.

سه تکنیک حرفه ای در پاورپوینت

تکنیک سوم:

شبیه‌سازی واتساپ در پاورپوینت (یا هر شبکه اجتماعی دیگری که بخواهید). در لابه‌لای سمینار معارفه مدرسه استادی 6، بخشی بود که قرار بود قسمتی از مکالمه خیالی آقای بهرام پور با آقای روحانیان را نشان دهد.

برای اینکه صفحه چت واتساپ را شبیه‌سازی کنید، می‌توانید از تکنیک آقای بهرام پور استفاده کنید.

سه تکنیک حرفه ای در پاورپوینت

نمونه ای از صفحه واتساپ شبیه سازی شده 

برای یادگیری این تکنیک که فیلم آن را در بالا ملاحظه کردید، نیاز به کمی خلاقیت و صبر و حوصله و سلیقه دارید تا بتوانید به راحتی یک صفحه چت واتسپ، تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری را شبیه‌سازی کنید.

ابتدا در اینترنت به دنبال بک گراند واتسپ می‌گردید. سپس با استفاده از ابزار Shape پاورپوینت، المان‌های دیگر واتسپ را درست می‌کنید و در نهایت عکس و تصویر فردی که با او چت می‌کنید را می‌سازید.

و این‌گونه است که می‌توانید یک صفحه چت جالب بسازید بدون اینکه کسی متوجه شود این صفحه، ساختگی است.

چطور از سایت بیشتر ازیک محصول بخریم؟

راهنمای خرید محصول از طریق تلفن همراه

راهنمای خرید محصول از طریق کامپیوتر

مشاهده توضیحات کامل

محتوای دوره

اسلایدسازی حرفه ای (قسمت اول)

  • 01- روزی که مسیر زندگیم عوض شد…
    14:02
  • 02- اسلاید چه تاثیری در یادگیری دارد؟
    12:43
  • 03- باورهای غلط درباره اسلایدسازی
    11:25
  • 04- کی میتونیم عاشق سخنرانی خودمان باشیم؟
    09:40
  • 05- از چه روش هایی برای جلب توجه استفاده کنیم؟
    10:06
  • 06- چه تعداد اسلاید باید داشته باشیم
    11:00
  • 07- تنظیم رنگ ها در پاورپوینت
    14:01
  • 08- بدون اسلاید هم میتونیم کار کنیم!
    09:52
  • 09- استیو جابز هم همیشه اسلاید داره
    10:17

اسلایدسازی حرفه ای (قسمت دوم)

اسلایدسازی حرفه ای (قسمت سوم)

اسلایدسازی حرفه ای (قسمت چهارم)

اسلایدسازی حرفه ای (قسمت پنجم)

اسلایدسازی حرفه ای (قسمت ششم)

اسلایدسازی حرفه ای (قسمت هفتم)

اسلایدسازی حرفه ای (قسمت هشتم)

فایل های صوتی اسلایدسازی حرفه ای

کارگاه اسلایدسازی در یک نگاه

آموزش مبانی پاورپوینت

پیوست

معرفی پرزنتر

حق استفاده از محصول

به روز رسانی دوره اسلاید سازی پاورپوینت(تاریخ به روز رسانی 1399/10/13 )

رتبه بندی و نظرات دانشجویان

4.7
جمع 15 امتیاز
5
۱۲ رتبه بندی
4
۲ رتبه بندی
3
۰ رتبه بندی
2
۱ رتبه بندی
1
۰ رتبه بندی
ام
3 ماه قبل
عاااااااااااااااااالی
شادی جورکش
7 ماه قبل
واقعا عالی بود خیلی خیلی پرمحتوا و کاربردی بود
واقعا تمام تجربه و دانششون رو در اختیار مون گذاشتن که به نظرم بیشتر از هزینه دوره می‌ارزه. اسم دوره به درستی انتخاب شده بود از صفر تا صد بود برای مبتدی تا پیشرفته محتوا داشت و سرنخ های زیادی میداد که می‌تونستید بیشتر هم دنبالش رو بگیرید ولی به نظر من همینقدر کفایت می‌کنه
اگر مدرس هستید که بدون شک لازم دارید اگر هم دانشجو و... هستید و هر از چند گاهی با اسلایدسازی سر و کار دارید باعث میشه هم سرعت کارتون بیشتر بشه و هم یه سر و گردن بالاتر از بقیه باشید.
مج
8 ماه قبل
عالی
اس
9 ماه قبل
عالیییییی بود در تعجبم 1000 نفر اومدند!....
989126897238
1 سال قبل
دوره خوبی بود
م
1 سال قبل
سپاسگزارم فوق العاده عالی و حرفه ای و جذاب
بسیار با ارزش ممنونم
من
1 سال قبل
جالب بود
امیرمحمد ملکی
2 سال قبل
خداقوت بسیار مفید هست.
خض
2 سال قبل
کامل و جامع
کاش آپدیت هم بشه
سم
2 سال قبل
بي نظير
به شدت كاربردي براي دانشجو ها به واسطه ارايه هاي دوران دانشجويي
اسکرول به بالا