تحمل مشکلات و کنار آمدن با مشکلات

سرفصل های مهم این مقاله

تحمل مشکلات و کنار آمدن با مشکلات

می توانید اجازه دهید شرایط سخت زندگی شما را نابود کند، یا قوی‌ترتان کند.

نگاهی به افراد موفق و جذاب که در اطراف تان هستند، بیندازید. اکثرا کسانی هستند که فقر، شکست، غم، مرگ عزیزانشان و…. را تجربه کرده‌اند و با مشکلات مبارزه کرده اند و راه خود را پیدا کرده‌اند. این افراد فراز و نشیب‌های زیادی را در زندگی‌شان تجربه کرده اند.راه حل مشکلاتشان را پیدا کرده اند و در عین داشتن مشکلات، شاد زندگی کرده اند. در عین داشتن مشکلات از زندگی ناامید نشده اند و به خدا ایمان داشته اند. در عین داشتن مشکلات به خود و به هدف های خود، باور داشته اند. این آدم ها از هنگام تولد ، موفق به دنیا به دنیا نمی‌آیند، بلکه تلاش می کنند و بارها شکست می خورند و بعد موفق می شوند.

در اینترنت و کتاب های مختلف هزاران نفر از این افراد را می توانید ببینید و زندگی شان را بخوانید. در بسیاری از موارد آنها با احساس سردرگمی و یکنواختی، به راهشان ادامه می دهند و مشکلات آنها را قوی تر می کند.

وقتی شرایط زندگی سخت می‌شود و با مشکلات زیادی در زندگی روبه‌رو می‌شوید، می توانید اجازه دهید آن شرایط زندگی شما را نابود کند، یا قوی‌ترتان کند. انتخاب با خودتان است.

فرق افراد معمولی با افراد موفق چیست؟

افراد موفق در هر شرایطی چه خوب و چه بد، همیشه تلاششان را می کنند.

افراد موفق به خود می گویند:

امروز کارهایی را انجام می دهم که دیگران حاضر نیستند انجام دهند

تا فردا کارهایی را انجام دهم که دیگران قادر نیستند انجام دهند.

چند ویژگی افراد موفق که افراد معمولی آنها را فراموش می کنند:

یکی از علت هایی که باعث ایجاد مشکلات در زندگی می شود، باورهای ما است. حرف هایی که در کودکی یا نوجوانی از والدین، معلمین، همسالان، تلویزیون و …. شنیده ایم، رفتارهایی که از اطرافیان دیده ایم و اعتقادات آنها، همه این ها باورهایی در ما ایجاد کرده اند.

وقتی سن ما کم است فکر می کنیم که بزرگترهایمان بیشتر از ما می دانند، پس به هرچه که می گویند اعتماد می کنیم. اما هرچه سنمان بالاتر می رود، دیگر خودمان اعتقادات و باورهایمان نسبت به دنیا را شکل می دهیم.

هر انسانی چه بخواهد و چه نخواهد مقداری از اعتقادات دوران کودکی اش در او باقی می ماند و بدون اینکه خودمان خبر داشته باشیم نیز درونمان رشد می کنند.

اگر این اعتقادات را در دورن خود می بینید، باید به فکرتغییر آنها باشید:

1- کار هر کس نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن

هیچ کس در دنیا تا زمانیکه کاری را شروع نکرده، مهارت کافی برای آن را ندارد. اگر می خواهید کاری را انجام دهید فقط کافی است که شروع کنید. از اینکه ممکن است برای شروع سخنرانی نتوانید خوب صحبت کنید، استرس نداشته باشید. شما شروع کنید و تلاش کنید تا به آن دست پیدا کنید. می توانید برای سخنران شدن در همین سایت سرچ کنید و بگردید و مطالب رایگان زیادی در این مورد پیدا کنید.

2- سر پیری و معرکه گیری

ما هیچ وقت برای شروع کردن یک کار جدید پیر نیستیم. امتحان کردن یک کار تازه بهترین راه برای فعال نگه داشتن مغز و بالا بردن انگیزه برای زندگی است. در کلاس مدرسه استادی افراد سن های بالای 40 ، 50 هم ثبت نام کرده اند و مدام تلاش می کنند تا موفق شوند.

اگر بگویید که : “دیگه از سن من گذشته و من نمی توانم”، پس نمی توانید. چون باورتان این است که نمی توانید، پس نمی توانید.

3- با تغییر سبک زندگی تان، زندگی تان را تغییر دهید.

هر کدام از ما فرد خاصی هستیم و استعداد خاصی داریم. اگر می خواهید فردی موفق باشید، باید تلاش کنید. تک تک ما استعداد خاصی داریم که از آن بی خبریم و هنوز آن را کشف نکرده ایم.

علاقه مندی هایتان را کشف کنید. استعدادهایتان را کشف کنید. مجبور نیستید به همان سبک قبلی زندگی تان ادامه دهید. شما می توانید روش زندگیتان را بارها و بارها تغییر دهید تا راهی را پیدا کنید که دوست دارید.

4- خانواده تان شما را باور ندارند.

اگر فکر می کنید خانواده تان شما را باور ندارند و شما را درک نمی کنند، همین الان فکر کنید که اگر خانواده ام من را باور داشتند، چه فرقی می کرد؟ حتی اگر خانواده تان شما را باور داشته باشند ولی خودتان، خودتان را باور نداشته باشید؛ بازهم پیشرفت نمی کنید. ولی اگر شما از درونتان واقعا خودتان را باور داشته باشید، دیگر نیازی به این ندارید که دیگران شما را باور داشته باشند، دیگر نیازی ندارید که در راه اندازی شغل جدیدتان به شما کمک کنند.

وقتی خودتان، خودتان را باور کردید، بقیه هم باورتان خواهند کرد اما شما به باور آنها نیازی نخواهید داشت.

من(فاطمه کهنسال) وقتی شغل جدیدم را داشتم شروع می کردم، از مادرم کلی حرف شنیدم: ” پولت اضافی کرده بود؟ ” ، ” اگر این پول را به من می دادی کلی مشکلاتم حل می شد.” ، ” به جای اینکه ادامه تحصیل بدهی و رشد کنی، این چه کاری است که شروع کردی” ، “پولت را در جوب آب ریختی” و…… ولی من با وجود این حرف ها باز هم به راه خودم ادامه می دهم.

5- این مشکل حل نمی شود.

شما می توانید هر مشکلی که در زندگی تان وجود دارد را حل کنید و زندگی تان را تغییر دهید. بعضی ها هیچ وقت این باور را کنار نمی گذارند. درست است که زندگی آسان نیست و فراز و نشیب زیاد دارد، ولی باور کنید که می توانید زندگی تان را تغییر دهید. برای تغییر آن شروع کنید و بدانید که از عهده آن برمی آیید. کافی است بدانید که چه می خواهید و برای رسیدن به آن چه قدم هایی باید بردارید.

6- نمی توانید کسی را تغییر دهید.

هر فرد در این دنیا فکرهای خودش و باورهای خودش را دارد. هر کس از دید خودش به مشکلات نگاه میکند. هر کس با روش خودش مشکلاتش را حل می کند. طوری که شما دنیا را می بینید با طوری که من می بینم متفاوت است و نگرش من هم با یک نفر دیگر متفاوت است. حالا کمی فکر کنید چگونه می خواهید اطرافیان راتغییر دهید؟

ولی اگر خودتان را تغییر دهید، با تغییر شما اطرافیان شما هم رفتارشان عوض می شود و تغییر می کنند. اطرافیان آنها هم تغییر می کنند و….. و به همین ترتیب کل جامعه تغییر می کند.

7- مشکلات بخشی از موفقیت است و به پیشرفت شما کمک می‌کند.

بسیاری از ما می ترسیم. از حقیقت، از احساساتمان، از خیلی چیزها می ترسیم. بارها و بارها در مورد اهدافمان برنامه ریزی می کنیم و درباره عمل به آن اهداف با افراد نزدیک خود صحبت می کنیم، ولی موقع عمل کردن به اهداف که می رسد، جا می زنیم و می ترسیم. خودمان را از موفقیت پنهان می کنیم. احساساتمان را پنهان می کنیم.

همه شکست ها بد و مضر نیستند. اگر از حس کردن احساسی که واقعا داریم بترسیم، چطور می‌توانیم با زندگی واقعی روبه‌رو شویم؟ چطور می توانیم موفق شویم؟ ما لازم داریم که درد و شکست را احساس کنیم، تا از آن درس هایی بیاموزیم.

تجربه دقیقا چیزی است که وقتی اوضاع آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود، به دست می‌آورید و تجربه ارزشمندترین تسهیلات زندگی است، همان چیزی که به شما قدرت می‌دهد.

همه چیز بستگی به برخورد شما با مشکلات دارد. این چیزی است که مهم است. برای موفق شدن، برای درس گرفتن از مشکلات، برای کنار آمدن با واقعیت‌های زندگی، عزت نفس و اعتماد به نفستان را بالا ببرید تا بتوانید قوی‌ترین، عاقل‌ترین و حقیقی‌ترین نسخه خودتان باشید.

وقتی مشکلات را حل می کنیم، قویتر و قدرتمندتر از قبل می شویم.

8- اگر تفکر شما مثبت باشد، نصف مشکل حل شود.

داشتن روزهای سخت و ناراحت‌کننده هیچ اشکالی ندارد. اینکه از زندگی انتظار داشته باشید همیشه عالی باشد، انتظار داشته باشید که زندگی شما هیچ پستی و بلندی ای نداشته باشد، غیرممکن است. ولی در کنار همین پستی و بلندی ها می توانید با آرامش زندگی کنید. اگر تفکر شما مثبت باشد، بهتر می توانید تمرکز کنید و مشکلاتتان را حل کنید.

9- صد درصد مسئولیت زندگی تان را بپذیرید.

اگر در زندگی تان صد در صد مسئولیت پذیر نباشید، زندگی تان تغییر نمی کند.

اکثر آدمها واقعا پیشرفت نمی کنند و واقعا موفقیت را نمی خواهند، زیرا برای اینکه موفق شوند، باید تلاش کنند و مسیئولیت پذیر هم باشند، مسئولیت پذیری هم کار خیلی سختی است. پس اکثر آدمها نمی خواهند موفق شوند.

یک تمرین ساده این است که از کارهای کوچک شروع کنید و مسئولیت هایتان را به عهده بگیرید و آنها را به دیگران واگذار نکنید. کم کم کارهای بزرگتر را هم خودتان انجام دهید.

یک تمرین دیگر این است که وقتی مشکلی پیش می آید، دیگران را مقصر ندانید و فکر کنید چرا این مشکل پیش آمده و چگونه باید آن را برطرف کنید.

10- موفقیت تدریجی بدست می آید.

توقع نداشته باشید که با کمی تلاش، زود به نتیجه برسید. با صبر و تلاش می‌توانید استعدادها و توانایی‌هایتان را به طرز قابل‌توجهی گسترش دهید. اگر همه آدم ها همیشه همه آرزوهایشان فورا برآورده شوند، پس همه موفق می شوند، آن وقت دیگر تلاش کردن معنی ندارد. موفق شدن خیلی سخت است، برای همین هم همه آدمها موفق نمی شوند.

فقط صبر کردن و منتظر ماندن کار درستی نیست.

1- باید صبر کنیم 2- باید تلاش کنیم 3- باید دید مثبت داشته باشیم 4- مشکلات را حل کنیم

تا موفق شویم

netpydar

netpydar

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا