در شب یلدا چه کارهایی کنیم؟ +آهنگ های مخصوص شب یلدا

سرفصل های مهم این مقاله

LOVELY

دوره رایگان چطور جذاب و دوست‌داشتنی باشیم؟!

جذابیت بر اساس اصول روانشناسی!

در شب یلدا چه کارهایی کنیم؟

همه می‌دانیم که یلدا، باوجوداینکه لقب «بلندترین شب سال» را یدک می‌کشد، تنها یک دقیقه از شب‌های دیگر طولانی‌تر است!

اما یلدای ما «بیشتر از یکی‌ها» باید متفاوت با سایرین باشد. جالب است! پارسال همین موقع،، توصیه ما «یک شب یلدای بدون موبایل» بود. اما امسال مثل پارسال اوضاع متفاوت است. به سیاق سال های قبل نمی‌توانیم دور هم جمع شویم. شاید اتفاقا امسال، ناچار باشیم موبایل‌ها را پیش روی‌ممان بگذاریم و با عزیزان‌مان این بار به صورت مجازی دور هم جمع بشویم

مثل شب یلدای پارسال، امسال هم پیشنهادات خوبی برایتان گردآوری کرده‌ام تا یلدایی سراسر لذتبخش را سپری کنید و با روحیه‌ای تازه و قبراق به زمستان زیبا سلام کنید…

با هم این پیشنهادات را مرور کنیم…!

پیشنهاد اول: حافظ هیچ‌وقت قدیمی نمیشه…!

شب یلدا بهترین موقع هست که یه جرقه در ذهن خودمون بزنیم تا درک کنیم چه مفاخر ارزشمندی داریم و ازشون غافلیم! حافظ یکی از این مفاخر است که اغلب ماها هیچ‌وقت به عمق شعرهاش نرفتیم و از دریای وجودش جرعه‌ای ننوشیدیم… پس یه ایده خوب اینه: حافظ خونی کنید!

حافظ خوندن میتونه کلی امید و روشنایی به جمع شما بده. از یه نفر که بهتر از پسش برمیاد، بخواهید که براتون یه غزل بخونه، یا اگه همه موافق هستن، یه بازی مشاعره راه بندازین و اطلاعاتتون رو به نمایش بگذارید. شب یلدا شعر بخوانید.

اگر کتاب دیوان حافظ ندارید، می‌تونید از نسخه های مجازی حافظ بهره ببرید. مثلاً از این موارد استفاده کنید:

پیشنهاد دوم: استاد شجریان را دریابید!

امسال محمدرضا شجریان از میان ما رفت… شاید بد نباشد، یلدای امسال را با شنیدن موسیقی و صدای بی نظیر استاد آواز ایران بگذرانیم. اینطوری، هم می‌توانیم شب یلدای سنتی و جذاب‌تری داشته باشیم و هم می‌توانیم با کسی که صدای ماندگار موسیقی ایران بود، شبی به یاد ماندنی داشته باشیم.

پیشنهاد نواهای ماندگار شجریان و لینک دانلود برای هرکدام: (روی هرکدام کلیک کنید، به صورت مستقیم دانلود می‌شود)

دانلود مستقیم تصنیف “آن که هلاک من همی…” شجریان

دانلود مستقیم صبح است ساقیا شجریان

دانلود مستقیم ساز خاموش شجریان

دانلود مستقیم قاصدک شجریان

دانلود مستقیم اشک مهتاب شجریان

دانلود مستقیم فریاد شجریان

3- تا دیر نشده… 

مامان بزرگ‌ها و بابابزرگ هاتون اگه هنوز در قید حیات هستند؟شاید نتوانید به دیدارشون بروید، پس ترتیبی اتخاذ کنید که بتوانید تماس تصویری با آن‌ها برقرار کنید. یادتان نرود که مامان باباها با هیچ چیزی به اندازه شادی بچه‌هایشان خوشحال نمی‌شوند.پس با حضور و قوت قلب پیششون باشید و براشون یه شب رؤیایی بسازید… می‌توانید از آن‌ها بخواهید برای شما خاطرات بامزه و تاریخی تعریف کنند و ازشون هم فیلم بگیرید تا براتون به یادگار بمونه…

4- بازی کنید! 

کلی بازی هست که خوراک شب یلداست! از پانتومیم که به شدت خنده آوره تا بازی‌های ایرانی دیگه. پس اگر حتی دورهمی هم ندارید و خانواده سه نفره هم دارید، می‌توانید با همسر و فرزندانتان بازی کنید.   هیجان و بازی ایجاد کنید. از همین بازی‌های ساده خودمانی مثل اسم فامیل شروع کنید، پانتومیم یا 20 سوالی بازی کنید، گروه بندی کنید و در شب یلدا هیجان و خنده‌های بلند بلند را از دست ندهید.

اگر حوصله بازی‌های فکری و پیچیده را ندارید، کارهای ساده‌تری هم می‌توانید بکنید، برای مثال ببینید چه کسی می‌تواند توپ را از دور به داخل یک سطل بیاندازد و یا اینکه از هرکسی بخواهید یک تکه از آواز مورد علاقه‌اش را بخواند و یا یک کار سرگرم کننده انجام بدهد.

چند بازی برای شب یلدا هم در آخر این مقاله می‌توانید بخوانید

5- شب یلدا هم آموزش ببینید و کیف کنید!

هیچ‌وقت برای آموزش دیدن، دیر نیست. می‌توانید شب یلدا هم آموزش ببینید و لذت ببرید. ما کلی آموزش رایگان برای شما داریم. می‌توانید از لینک زیر، آموزش‌های رایگان بیشتر از یک را ببینید.

 لیست محصولات رایگان بیشتر از یک 

اگر هم آموزش دیگری می‌خواهید، می‌توانید از محصولات ما که تخفیف یلدایی خورده‌اند، استفاده کنید.

6- جوک و خاطره تعریف کنید! 

اگر مهارت صحبت در جمع رو دارید، میتونید با گفتن جوک‌های دست اول یا چیستان، بقیه رو حسابی خوشحال کنید.

 از گپ و خنده و جوک‌های دسته اول، هرچیزی که به ذهنتون میرسه، استفاده کنید تا نقش خودتون رو توی خوشحال سازی اطرافیان انجام بدین. آگه هر یک نفر این کار رو انجام بده، میتونید تصور کنید شب یلدا چه شب خاطره انگیزی میتونه بشه؟

یه ایده دیگه دیدن عکس‌های خانوادگی و یا قدیمی است! وقتی جمع صمیمی تره، دور هم عکس‌های یادگاری رو تماشا کنید و به خاطرات خوب و بد گذشته بخندید. ضمن اینکه می‌تونید برای بچه‌هاتون، خاطرات قدیمی رو تعریف کنید تا اون‌ها هم از شنیدن تجربه‌هاتون، کیفور بشن!

7- لباس‌های شاد بپوشید و کلاً غم و غصه هارو فراموش کنید!

یک شب است دیگر! بیایید واقعاً یه شب به هیچ گرفتاری و مشکلی فکر نکنیم! ما ایرانی‌ها حق داریم که شاد باشیم، حتی با وجود تمام مشکلات و مصائب… ساده‌ترین کاری که می‌توانید بکنید این است که از همه بخواهید لباس‌هایشان را به رنگ مشخصی انتخاب کنند که بدون شک بهترین رنگ برای مهمانی شب یلدا رنگ قرمز است.

کار دیگری که می‌توانید کنید این است که لباس‌های تمام اعضای خانواده را با ترکیبی از رنگ قرمز انتخاب کنید. لازم نیست این کار را پیچیده کنید. 

یک ایده جالب دیگر انتخاب رنگ‌های سبز، سفید و قرمز به عنوان رنگ غالب لباس هر یک از اعضای خانواده است. یک خانواده نقلی هندوانه‌ای! رنگ سبز مناسب برای باباها، رنگ سفید مناسب برای مامان‌ها و رنگ قرمز مناسب برای بچه‌هاست. با چنین ستی می‌توانید کلی عکس‌های دوست داشتنی هم بگیرید.

8- هدیه بدهید!

شب یلدا، شب خاطره‌هاست. شما می‌توانید با هدیه‌هایی کوچک این شب را به یاد ماندنی‌تر هم کنید. می‌توانید از هدیه‌های کوچک نمدی یا اوریگامی (سازه‌های کاغذی) به عنوان یادبود شب یلدا استفاده کنید و یا اینکه از کاغذهای رنگی کارت پستال‌های به یاد ماندنی بسازید.

9- عشق بورزید…

توصیه شخصی من این است که با وجود تمام اختلافات، برای یک شب هم که شده، بدون هیچگونه چشمداشتی عشق بورزید. به هرکسی که می‌شناسید. به خصوص به خانواده!

خانواده تنها چیزی است که هیچ نسخه دومی از آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

پس حسابی با هر روشی که بلدید، اطرافیان خود را خوشحال کنید. یادتان باشد: «ناگهان خیلی زود دیر میشه…» آن هم در شرایطی که یک همه گیری جهانی، بر زندگی ما غالب شده…

10- یک برنامه برای بچه‌ها

برای اینکه یک شب به یادماندنی برای بچه‌ها بسازید که تا آخر عمر در ذهنشان بماند، باید تلاش کنید!  ترتیب دادن برنامه ویژه برای کودکان در شب یلدا اهمیت زیادی دارد!

می‌توانید نقاشی‌های آماده چاپ کنید و رنگ آمیزی آنها را بچ بچه‌ها بسپارید، بازی‌های فکری آماده برایشان فراهم کنید و… فقط لطفاً برای یک شب هم که شده اجازه پلی استیشن و بازی‌های کامپیوتری و موبایل بازی را به بچه‌ها ندهید. البته برایشان به دقت توضیح دهید و قانعشان کنید

11- چند تا عکس یادگاری… (البته در صورت امکان!)

عکس‌های شب یلدا ماندگار، شادی آور و گاهی غم انگیز هستند. به یاد دارم چند سال پیش عکس دسته جمعی خانواده 40 نفره مان که در شب یلدا انداختیم همه را منقلب کرده بود.

چرا که چند نفر از خانم‌های تصویر مادر شده بودند و هم اکنون به جای شکم‌های برآمده کودکی در آغوش داشتند و از سوی دیگر دو نفر از میان ما به رحمت خدا رفته بودند. شب یلدا بهانه خوبی است برای یک عکس دسته جمعی خاطره انگیر با قرار گرفتن پدربزرگ در مرکز خانواده و همه فرزندان و نوه‌ها و نتیجه‌ها در اطراف او.

پیشنهاد می‌کنم با دوربین‌هایی که بصورت اماده تصویر چاپ می‌کنند هم برای شب یلدا یک عکس بیاندازید که تماشایش در آینده بسیار لذت بخش است.

امسال البته شاید نتوانید دور هم جمع شوید، اما می‌توانید هرکدام از شمما، در خانه‌هایتان عکس بگیرید، آن را برای یک نفر ارسال کنید و او همه این عکس‌ها را با هم کلاژ کند و یک تصویر کلی از دل آن دربیاورد!

چند بازی برای شب یلدا

بازی هایی که برای شب یلدا مناسب است:

1- پانتومیم یا لال بازی

شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول کلمه‌ای را با توافق انتخاب می‌کنند. از میان گروه دوم، یک نفر انتخاب می‌شود و گروه اول این کلمه را فقط به او می‌گویند.

این فرد باید با اجرای پانتومیم (نمایش، بدون صحبت کردن) به بقیه‌ی اعضای گروه خودش بفهماند که اعضای گروه اول چه کلمه‌ای انتخاب کرده بودند. بقیه افراد گروه می‌توانند صحبت کنند و سؤالاتی بپرسند، و کسی که پانتومیم را اجرا می‌کند می‌تواند با ایما و اشاره به آن‌ها جواب دهد.

هر گروه مدت زمان خاصی (مثلاً 3 دقیقه) فرصت دارد تا کلمه‌ی موردنظر را بیابد.

در دور بعد، یک نفر از اعضای گروه اول باید همین نمایش را برای کلمه منتخب گروه دوم انجام دهد. در هر دور، گروهی که کلمه را صحیح حدس زده است، یک امتیاز می‌گیرد و گروهی که در تعداد دورهای مساوی، امتیاز بیشتری گرفته، برنده است.

2- سنگ‌ کاغذ قیچی 

دو بازیکن هر دو با هم شروع به شمردن تا سه می‌کنند. این شمارش لزوماً با شمردن اعداد نیست بلکه معمولاً با گفتن سه واژه سنگ، کاغذ و قیچی انجام می‌پذیرد.

در انتهای شمارش دست خود را که به حالت مشت بالا نگه داشته‌اند پایین آورده و به یکی از سه حالت مجاز درمی‌آورند. در نهایت بازیکن برنده بر اساس قوانینی که برتر هر یک از حالت‌ها بر حالت دیگر را معلوم می‌کنند، مشخص می‌شود. در صورت همسان بودن حالت‌های دست این عمل تا پیروزی یکی بر دیگری ادامه پیدا می‌کند.

3- گل یا پوچ

گل یا پوچ یک بازی مهیج برای شب یلدا و یک پیشنهاد فوق‌العاده است که معمولاً دسته جمعی انجام می‌شود. در این بازی یکشی گرد کوچک مانند نخود، کاغذ، سنگ‌ریزه و یا هر چیز کوچک مشابه را داخل یکی از دستان قرار داده به‌طوری‌که افراد دیگر آن را نبینند، سپس افراد مقابل باید به‌اصطلاح گل را پیدا کنند.

4- بیست سوالی 

بیست سوالی گونه‌ای بازی شفاهی چند نفره است. در این بازی یک نفر یا یک تیم، واژه‌ای را در نظر می‌گیرند. بازیکن یا تیم طرف مقابل باید با پرسیدنِ تنها 20 پرسش بتواند آن واژه را حدس بزند. به پرسش‌های او تنها پاسخِ بله/خیر داده می‌شود.

5- معما و چیستان ❕

همان‌طور که گفتیم چیستان و جوک تعریف کردن می‌تواند ایده جذابی باشد.

یکی دیگر از فعالیت‌های مفرحی که می‌توانید در جمع خانواده انجام دهید مطرح کردن معما و چیستان‌هایی است که دیگران را به فکر کردن وادارد. سعی کنید اگر جواب معما یا چیستانی را می‌دانید در همان اولین لحظه جواب را نگویید!

6- تردستی و شعبده‌بازی

با کمی تردستی و چشم بندی موافق هستید؟ می‌توانید تردستی‌های ساده و جالبی را از اینترنت پیدا کنید که با انجام آنها موجبات شگفتی خانواده‌تان را فراهم کنید. فقط مواظب باشید هندوانه شب یلدا را غیب نکنید!

7- مشاعره‌ی جذاب 

برای یک نبرد شاعرانه حتماً لازم نیست چندین دیوان شعر حفظ باشید. می‌توانید از اشعار فی‌البداهه‌ای که خودتان می‌سرایید نیز بهره ببرید.

در شب یلدا چه کارهایی کنیم؟

8- جمله‌سازی 

بازی به ارث رسیده از دوران مشقت کلاس دوم ابتدایی!

شکل ساده‌اش این است که نفر اول سه تا کلمه به دومی بگوید تا با آنها جمله با ربطی بسازد. این چرخه می‌تواند به ترتیب تا نفر آخر ادامه پیدا کند تا هرکسی که نتوانست جمله معناداری رو کند یا زیادی طول کشید تا جملاتش را قطار کند، از بازی برود بیرون.

اگر بخواهید بازی را سخت‌تر و جذاب‌تر کنید می‌توانید با همان سه کلمه شروع کنید، بعد نفری که جمله را می‌سازد، یک کلمه به نفر بعدی بدهد تا در ادامه همان جمله، جمله جدیدی بسازد. احتمال شکل‌گیری جملات بی معنا اینجا بیشتر می‌شود که تا جایی که فانتزی ادبیات تحمل می‌کند، شما هم باید صبور باشید وگرنه نفر گوینده باید به سمت سکوهای تماشاگرها هدایت شود.

9- داستان سازی 

نوع پیشرفته جمله‌سازی، بیشتر سرگرمی آدم‌هایی است که فیلم و داستان را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنند. منطق بازی از این قرار است که نفر اول یک جمله می‌گوید که کشش و ظرفیت ادامه‌دار شدن را دارد. نفر بعدی یک جمله با ربط به آن می‌گوید و همین داستان همین‌طوری دست‌به‌دست می‌شود.

شرط  ادامه بازی، هوشمندی در به‌کارگیری جملاتی است که بتوان داستان را با آنها ادامه داد و در ادامه منطقی جمله قبلی باشد. دیده شده که این بازی در بین اعضای یک اتوبوس از تهران تا خرم آباد جواب داده و از دل آنها داستان‌های شیرینی درآمده که حتی اعضای ادبیات فهم اتوبوس هم از درک خلق چنین داستان جذابی انگشت به دهان مانده‌اند.

10- اسم پیشانی 

نوعی 20 سوالی جمعی؛ همان بازی است که نقی در «پایتخت 1» با بابایش، «پنجعلی» در آخرین قسمت سریال انجام می‌داد. هر بار یکی از جمع می‌شود سوژه بازی و جماعت با اجماع روی او اسم می‌گذارند و می‌چسبانند روی پیشانی‌اش.

آن فرد از همه‌جا بی‌خبر هم آن‌قدر سؤال می‌کند تا اسمش را حدس بزند و کشف کند. بازی وقتی تمام می‌شود که روی همه اسم بگذارند و همه بتوانند اسم‌هایشان را حدس بزنند.

11- بداهه‌پردازی

نوعی تمرین نمایش یا نمایشنامه خوانی. آن‌هایی که تماشاچی حرفه‌ای و پایه ثابت تئاتر هستند، منطق بازی را بهتر درک می‌کنند.

ابتدا کسی که کمی از منطق قصه‌پردازی و شخصیت‌پردازی‌های داستان‌ها و فیلم سر درمی‌آورد، یک موقعیت اولیه می‌گذارد. مثلاً می‌گوید این اولین باری است که به خانه فرهاد و همسرش آمده‌ایم و می‌خواهیم سر دربیاوریم چقدر پول‌وپله در دست‌وبالشان است.

هرکسی نقشی را به عهده می‌گیرد و بازی را با دیالوگ‌هایی که به پیشبرد قصه کمک می‌کند، پیش می‌برد. این بازی می‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد، فقط باید حواستان را خوب جمع کنید که کار به جاهای خطرناکی مثل لو دادن رازها یا دعوا بر سر پول‌هایی که اصلاً وجود خارجی دارد، نکشد.

یک محصول مرتبط و عالی:

دوره غیر حضوری و تصویری مهارت‌های سخنرانی بداهه حرفه ای

12- بطری بازی 

 سکانسی را که رضا عطاران در «اسب حیوان نجیبی است» می‌رود دم خانه مجردی اشکان خطیبی، یادتان هست؟ استاد با شلوارکی خیس در را باز می‌کند و با گوشی موبایلش به جناب پلیس قلابی توضیح می‌دهد برای این خیس شده که چند نفری دور هم نشسته‌اند و یک بطری را روی زمین بین خودشان می‌چرخانند و سرش به طرف هر کس افتاد، خیسش می‌کنند.

بازی را می‌توانید با چیزهای دیگری مثل همین گوشی موبایل هم برگزار کنید و به جای خیس کردن بقیه، مجازات‌های دیگری مثل خرید بستنی برای جمع را در نظر بگیرید.

در شب یلدا چه کارهایی کنیم؟

13- خروس جنگی 

مخصوص پسرهای خانه. وسط هال منزل دوتا از غولتشن های نسبتاً هم هیکل خانواده یا فامیل روبروی هم می‌ایستند. دست‌به‌سینه می‌شوند و یک لنگه پا می‌ایستند. وقتی داور سوت می‌زند، به سمت همدیگر حمله‌ور می‌شوند و سعی می‌کند با تنه زدن از روبرو با دست‌های بسته، تعادل طرف مقابل را به هم بزند و از زمین‌بازی بیرون یا کاری کند که رقیبش دیگر نتواند روی یک پایش بایستند.

تماشاچی‌ها هم وظیفه دارند حسابی به بازی جو بدهند و با کلماتی مؤدبانه مثل اینکه «فرهاد که سوسکه، لهش کن» حریف را تحقیر کنند. قاعده بازی هم این است که طرفی که می‌بازد، باید یک دور تمام دور خانه یا حیاط به نفر برنده کولی بدهد.

آهنگ های شب یلدا رو دانلود کن و لذت ببر!

این هم مجموعه ای از آهنگ های یلدا و و اهنگ های مخصوص شب یلدا که به صورت مستقیم می توانید دانلود کنید و لذت ببرید.

آهنگ شب یلدا حامد محضرنیا

شب یلدامو کل آرزوهامو
زیبایی دنیامو تقسیم میکنم با تو
دل چسبی این حالو آرامش این سال
نیستم تو هر فالو تقسیم میکنم با تو…

دانلود آهنگ شب یلدا حامد محضرنیا


آهنگ شب یلدا علی مولایی

تو شب یلدای منی
دیوونه ی دوست داشتنی!
لبای تو رنگ اناره و…
هندونه شیرینیش کم یاره پیش بوسه های تو…

دانلود آهنگ شب یلدا علی مولایی


دانلود آهنگ شب یلدا کلمست

توو این شب یلدا …
غم هات واسه فردا…
بیا و اخمو نباش جون همه مردا …

دانلود آهنگ شب یلدا کلمست


آهنگ یلدای قرمز دانیال هندیانی:

یلدای قرمز؛ بدون رنگ رژ تو یعنی هیچ
شبهای مشکی بدون سرمه ی چشات
یعنی هیچ
لبت طعم انار دونه دونه!
دلت سفیدی برف روی بومه…
صدات لالایی و من واسش دیوونه!

دانلود آهنگ یلدای قرمز دانیال هندیانی


آهنگ یلدا مهدی مطلق

یلدا شب عشقه
یلدا شب ماست
یلدا دستاتو دارم تو دستام
یلدا تا همیشه میمونی تو قلبم

دانلود آهنگ یلدا مهدی مطلق


آهنگ یلدا حامد فقیهی

تو پیشم باشی
هر شب من یه شب یلدای قشنگه
زیر بارون عشق
خونه ی ما غرقه یه رویای قشنگه…
کاشکی سپیده نزنه این شب یلدا
کاشکی جدامون نکنه؛ غصه ی فردا

دانلود آهنگ یلدا حامد فقیهی


آهنگ یلداترین شب سهیل رحمانی

تو فال منی!
حس و حال منی…
تو یلداترین شب؛ تو سال منی…

دانلود آهنگ یلداترین شب سهیل رحمانی


آهنگ یلدا سعید متین

امشب تا صبح دور همیم با ساز و آواز
محو تماشای توام ای یار طناز
چشمای من چشمای تو خیره به عشقه
خوشحال و میدونم این تاثیر عشقه!
یلدای من رنگ انار روی لباته!
هندونه سرخیه که روی گونه هاته…

دانلود آهنگ یلدا سعید متین


دانلود آهنگ یلدایی

آهنگ یلدا محسن علیمردانی

جانا ای دلبر! جانا ای مادر!
جانا ای پدر! همگی دور هم…
شب یلدا با دورهمی ها و دستا میره یهو بالا…
میخونیم با هم یک دل و
یک عالم عشق؛ میاد واسه ما
این زمستونو شب یلدا؛ کنار هم صفا داره عزیزم

دانلود آهنگ یلدا محسن علیمردانی


آهنگ یلدا مجتبی کبیری

یه شب یلدا تو هر ساله
ولی تو واسم یلداترین شبهای خوبی…
یه حس مشترک انگیزه ی ناب که هر لحظه توی قلبم میکوبی
دلم میخواد تو این شبهای زیبا
از این یلدا برات دنیا بسازم
تو این دنیا تموم زندگیمو به پای عشق و احساست ببازم

آهنگ یلدا مجتبی کبیری


آهنگ یلدا علیرضا طلیسچی

بازم ساعت گوشه ی دیوار خوابش برده
یه خواب عمیق زمستونی
میدونی روی هیچ ساعتی
نمیشه حساب بلند مدت باز کرد

آهنگ یلدا علیرضا طلیسچی


آهنگ یلدا محمد معتمدی

توو چله‌ی من امسال کدوم شعر و کدوم فال
باز یاد اونو زنده کرده
حافظ بگو کدوم فال کدوم روز و کدوم سال
اونی که رفته بر میگرده؟

آهنگ یلدا محمد معتمدی


آهنگ شبی خوش سیامک عباسی

معاشران گره از زلف یار باز کنید
شبی خوش است بدین حیله اش قصه اش دراز کنید
به جان دوست که غم پرده بر شما نبرد
گر اعتماد بر الطاف کار ساز کنی
میان عاشق و معشوق فرق بسیار است
چو یار ناز نماید شما نیاز کنید

آهنگ شبی خوش سیامک عباسی


آهنگ یلدا ایمان فلاح

نمیفهمم سکوت امشبم رو
نمیتونم کنار سفره باشم
ببین اسمش اگه هرچی که باشه
باید از پای این سفره جدا شم

آهنگ یلدا ایمان فلاح


آهنگ یلدا رستاک

این که بارون گرفته این که اون توی راهه
این که فهمیده دوری بدترین اشتباهه
مثل شومینه روشن مثل آیینه رو راست
بعد یک سال دوری این که آخر خودش خواست…

آهنگ یلدا رستاک


آهنگ یلدا مازیار فلاحی

مست بگو راست بگو تا شب یلداست بگو
تا نفسی هست بگو
هرچی دلت خواست بگو
خسته و بی تاب شدم
محو شدم خواب شدم
خسته از این پنجره ها منتظر باد شدم

آهنگ یلدا مازیار فلاحی


آهنگ یلدا رضا صادقی

رنگ سیاه شب یلدا
آخه از روشنی هیچ خیری ندیدم
عاشق تلخی انتهای عشقم!
حالا که به آخر قصه رسیدم…

دانلود آهنگ یلدا رضا صادقی


آهنگ یلدا حمید حامی

شب رسید از راه
نوبت مهمانی دل هاست
شب شبِ یلداست
آشنایی در به روی آشنا وا کرد

دانلود آهنگ یلدا حمید حامی


آهنگ شب یلدا شهرام پارسا

شب یلداتون مبارک…
مرگ غمهاتون مبارک
چه قشنگه خنده هاتون؛ آره یلداتون مبارک…

دانلود آهنگ شب یلدا شهرام پارسا


آهنگ شب یلدا سون بند

تو مث عصرای جمعه توی کوچه های پاییز
تو مث نم نم بارون توی فصل گل گلریز

دانلود آهنگ شب یلدا سون بند


آهنگ شب بلند یلدا شهرام زندی

پر قصه تو شب بلند یلدا
پر گریه برای قصه ی فردا

دانلود آهنگ شب بلند یلدا شهرام زندی


آهنگ شب یلدا کورش یغمایی

بلندی موی سیاهت شبِ یلدا
اشکای تو به پاکی آب چشمه ها
سپیدی سینه ی تو برف زمستون
چشمای آبی تو مثل یه دریا

دانلود آهنگ شب یلدا کورش یغمایی


آهنگ شب یلدا فرزین

امشب که شب یلداست
طولانی ترین شب هاست…
شوق وصال تو روی چو ماه تو در نظرم پیداست!

دانلود آهنگ شب یلدا فرزین


آهنگ شب که شد حمید هیراد

شب که شد نگاه گیرای تو ایمان مرا خواهد
شب که شد وسوسه ی نگاه تو جان مرا خواهد

دانلود آهنگ شب که شد حمید هیراد


آهنگ به مناسبت یلدا دریابم محسن یگانه

وای خدا تو ببین حال خراب چشاش
منو میکشه میبره انگار سرابه چشاش!
کم نگام میکنه اما کمشم خوبه
تو چشاش غم هست اما غمشم خوبه

دانلود آهنگ به مناسبت یلدا دریابم محسن یگانه


آهنگ درکم کن محسن یگانه برای یلدا

منو درکم کن یه کم؛ از پیشم نرو
هرچی تو بخوای همون میشم نرو…
از حسم بهت فرصت بده که بگم
بگم دیوونتم؛ منو درکم کن یه کم

دانلود آهنگ درکم کن محسن یگانه برای یلدا


آهنگ چالش امید آمری شب یلدا

بی تو زنده بودن من؛ یه درصده احتمالش
نبودت زنده بودنم رو
هر لحظه میکشه به چالش!
با دیدنم دیگه دلت؛ عوض نمیشه حالش
نبودم برات مهم نیس؛ نه یه روز و نه یه سالش

دانلود آهنگ چالش امید آمری شب یلدا


آهنگ نامه سامان جلیلی برای شب یلدا

سر حرفات که نموندی نموندی نموندی
منو بیراهه کشوندی کشوندی کشوندی
تو که عشقت همه ی دار و نداره دل من بود
دلو بدجوری سوزوندی سوزوندی سوزوندی!

دانلود آهنگ نامه سامان جلیلی برای شب یلدا


آهنگ یلدا چالش علیسا

باز شیک کردی کجا داری میری؟!
کشتی ما رو با سر به زیریت
چیزی نمیگی ولی میدونم
نه اهل پیچی نه بهونه گیری!

دانلود آهنگ یلدا چالش علیسا


آهنگ باریکلا

باریکلا عشق من شدی
باریکلا واسه خودم شدی
باریکلا خوب شد اومدی
باریکلا عاشقم شدی!
باریکلا چه دلبری تو!
باریکلا از هم سری تو

دانلود آهنگ باریکلا


آهنگ مهدی یراحی حیک بابا حیک

میحانه میحانه؛ میحانه میحانه
غابت شمس نا الحلو ما جانا
حیک حیک؛ حیک بابا حیک
الف رحمه علی بیک…
هذول العذبونی هذول المرمرونی
علی جسر المسیب سیبونی

دانلود آهنگ مهدی یراحی حیک بابا حیک


آهنگ گرشا رضایی مو مشکی

عشق یعنی روزای طلایی
یه شب خوب دوتایی
من کنارت بیقرارم، بیقرارم!
عشق خودتی! با موی مشکی…
نگم از تو خود عشقی!
من کنارت بیقرارم، بیقرارم!

دانلود آهنگ گرشا رضایی مو مشکی


آهنگ خاتون فرشاد آزادی

خاتون قلبم دورت بگردم بدجور به تو وابستم…!
آروم جونم عشق مهربونم…
تویی تک ستاره توی آسمونم
طعمِ عشق واقعی رو میشه با تو فهمید

دانلود آهنگ خاتون فرشاد آزادی


آهنگ دلبری مهدی عسگری

نازتو من میخرم بگو چند؟!
دلبری کن تو با موی بلند!
جونمو میدم؛ تو فقط بخند
این دلم واسه تو از همه کند…

آهنگ دلبری مهدی عسگری


آهنگ ش ب یلدا حسین منتظری تاج سر

بده اوضام!
همش حوصلم سر میره…
روی اون چشای ناز تو درگیره…
آره درگیره…
روی تو غیرتی میشم!
هی به چشمات خیره…
دروغه بگم از عشق تو قلبم سیره

دانلود آهنگ حسین منتظری تاج سر


آهنگ ماکان بند انگار یه خبراییه برای شب یلدا

آره انگار یه خبراییه…!
که دلم احساسش عالیه
قلبم هنوز یه جاییش خالیه
میدونم؛ عشقم همین حوالیه
شک ندارم پیداش میکنم
راز دلمو فاش میکنم!
صد بار منو پس بزنه هزار بار تلاش میکنم!

دانلود آهنگ ماکان بند انگار یه خبراییه


آهنگ علی عباسی نظرت چیه برای شب یلدا

نظرت چیه؟
بزنیم تو دل جاده؟!
منو تو و یه موزیک خوب و یه سفر ساده
تو یه امشبو بپیچون!
بیخیال فردا…
راه میفتیم دوتایی؛ مقصدش هرجا!

دانلود آهنگ علی عباسی نظرت چیه


آهنگ تو خوشگلی بنیامین بهادری

تو خوشگلی از بس!
هی میکنی دست دست…
دلو میکنی میبری با خودت
ولی دل نمیدی از قصد…!
تو این بازیو خیلی خوب بلدی؛ که اصلا ندی دست من سندی…
که تو ببری هر دست تو بازیگری در اصل


آهنگ دمتون گرمه معین زد

هیچکی مث تو حال منو نمیدونه احوالمو
صبح به صبح که پا میشه چشام
با تو خوب و خوشحالمو…
با تو میشه پروانه شد و به گلا بوسه زد!
بودنتو هی جشن گرفت
تا هفت هشت روز بعد…

با تو میشه تا صبح قیامت؛ بنویسم از عشق

دانلود آهنگ دمتون گرمه معین زد


توصیه بیشتر از یک نفر: یلدای کرونایی را مجازی برگزار کنید!

شاید این چند سال، متفاوت‌ترین شب های یلدایی را داشته ایم… همانطور که نوروز 98 و 99 را متفاوت تجربه کردیم. ما ایرانی‌ها منتظریم جشنی، مراسمی چیزی در پیش باشد که بتوانیم دورهم جمع شویم، بگوییم و بخندیم و خوش بگذرانیم. منتها از سال 98 که شیوع ویروس کرونا شروع شد، محکوم شدیم به ندیدن، به نرفتن، به نماندن و به ندیدن…!

اگرچه دورهم جمع نشدن در یلدا سخت و دشوار است، اما لااقل باعث می‌شود سلامتی خود و عزیزانمان به خطر نیفتد. ضمن اینکه فضای مجازی و تکنولوژی کمک‌مان می‌کند تا بتوانیم این دورهمی را به صورت مجازی برگزار کنیم.

مجموعه بیشتر از یک نفر بر خود لازم می داند تا از مخاطبین فرهیخته و آگاهش درخواست کند که امسال، شب یلدا را با دورهمی‌ها خطر آفرین نکند. لطفاً امسال را بدون دور هم جمع شدن و صرفاً به صورت مجازی شب نشینی کنید تا به امید خدا، این زنجیره کرونایی هم قطع شود.

در نهایت….

همه این 10 مورد بهانه‌ای بودند برای اینکه به یاد داشته باشیم ما فرصت‌های زیادی برای شادی و با هم بودن نداریم و باید بهانه‌های شگفت انگیزی مانند شب یلدا و جشن شب یلدا را قدر بدانیم. ما 10 موردی را که به نظرمان مهم بود برای شما نوشتیم، اگر ایده دیگری دارید شما هم آن را با خوانندگان «بیشتر از یک نفر»  در میان بگذارید. باشد که جشن یلدای امسال همه‌مان زیباتر شود…

سعید عباسی

سعید عباسی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۱ دیدگاه دربارهٔ «در شب یلدا چه کارهایی کنیم؟ +آهنگ های مخصوص شب یلدا»

  1. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالیم که مجموغه بیشتر از یک نفر رو برای رشد خودتون انتخاب کردین.
    ممنون که مقاله شب یلدا رو مطالعه کردین.
    ممنون از همراهیتون.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید.

  2. زحماتتون قابل تقدیره
    همینکه وقت خودتونو برای تهیه و تنظیم مطالب صرف کردین و با سلیقه و حساسیت خاصی برای مطالعه دوستان در سایت قرار دادین بسیار تحسین برانگیزه
    درود بر شما

  3. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالیم که مجموغه بیشتر از یک نفر رو برای رشد خودتون انتخاب کردین.
    خوشحالیم که مقاله در شب یلدا چه کارهای کنیم رو مطالعه کردین.
    ما رو در جریان موفقیت های بیشترتون قرار بدین.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید.

  4. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام خانم علیخانی عزیز
    خیلی خوشحالیم که مجموغه بیشتر از یک نفر رو برای رشد خودتون انتخاب کردین.
    خوشحالیم که مقاله در شب یلدا چه کارهایی کنیم براتون موثر بوده.
    ما رو در جریان موفقیت های بیشترتون قرار بدین.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید.

  5. سلام آقای اکبری پور عزیز
    خیلی خوشحالیم که این مقاله براتون مفید و کاربردی بوده.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید …

  6. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    همراه عزیز

    خوشحالیم که همراهمون هستید و به آموزش و یادگیری علاقه مندید.

    بهتون تبریک میگیم که تصمیم گرفتید با مطالعه آموزش، آگاهانه تر زندگی کنید.

    بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا