رازهای زبان بدن افراد با اعتماد به نفس + الگوهای رایج!

سرفصل های مهم این مقاله

رازهای زبان بدن افراد با اعتماد به نفس + الگوهای رایج!

حتماً دیده‌اید افرادی را که کاریزماتیک و با اعتماد به نفس به نظر می‌رسند. آیا تابه‌حال به زبان بدن این افراد دقت کرده‌اید؟ چه الگوهایی در زبان بدن افراد با اعتماد به نفس دیده‌اید؟ اگر دوست دارید در مورد این ویژگی‌ها بیشتر بدانید، این مقاله را مطالعه کنید. بعد از شناخت این الگوها، راهکارهایی به شما می‌دهیم که شما هم بتوانید برخی از این ویژگی‌ها را برای خودتان شخصی‌سازی کنید. تا انتها همراهمان باشید و با گذاشتن نظرتان در قسمت کامنت‌ها، خوشحالمان کنید!

چرا شناخت زبان بدن افراد با اعتماد به نفس مهم است؟

حرکات و ژست‌های بدن و حالت‌های چهره ما، هرکدام حاوی پیام‌هایی غیرکلامی هستند که علاوه بر اینکه می‌توانند روی دیگران اثر بگذارند بر روی احساس، فکر و عملکرد خودمان هم تأثیر دارند. در دنیای امروز، آشنا بودن با اصول زبان بدن و دانستن سیگنال‌های آن، لازمه داشتن ارتباطات حرفه‌ای است.

همچنین دانستن این نکات، ممکن است منجر به افزایش اعتماد به نفس در خودمان هم شود. ما واقعاً بدون اینکه بدانیم، مجذوب زبان بدن یکدیگر هستیم و دوست داریم با زبان بدن هم ارتباط برقرار کنیم. با یک لبخند، یک نگاه تحقیرآمیز و یا حتی یک چشمک معنادار!

دراین‌باره، شاید بد نباشد فیلم خانم امی کادی در سخنرانی مشهورش در «TED» را ببینید که می‌گوید گرفتن ژست قدرت و حالات بدنی قوی می‌تواند به شدت در ما ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس کند.

 

 

4 راز در مورد زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا

 

4 راز در مورد زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا

ترفندها و رازهای زیر از بررسی ده‌ها فرد با اعتماد به نفس و حالات بدنی آن‌ها گرفته شده است. یکی از راه‌های ایجاد اعتماد به نفس این است که ببینیم افراد پر اعتماد به نفس دقیقاً چطور حالات بدنی به خود می‌گیرند و چه ژست‌هایی دارند.

از این ترفندهای ساده برای ایجاد تغییراتی جزئی در زبان بدن خود استفاده کنید. با این کار، حتی اگر نتوانید فردی با اعتماد به نفس خیلی بالا به نظر بیایید، دستکم می‌توانید تا زمانی که این ویژگی را در خود تثبیت نکرده‌اید، نداشتن اعتماد به نفس خود را پنهان کنید.

 

 

1- حرکات سر و گردن

سر به این دلیل که حاوی تمام افکار و خاطرات و احساسات ماست و از نظر آناتومیکی بالاترین موقعیت را دارد، بخش بسیار مهمی از زبان بدن محسوب می‌شود. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، سر و چانه خود را بالا می‌گیرند، طوری که انگار تاجی روی سر آن‌ها قرار گرفته که اگر سرشان پایین برود، ممکن است بیفتد.

افراد حرفه‌ای، حین صحبت با دیگران با حرکات سر، حرف‌های طرف مقابل را تأیید می‌کنند. دقت کنید که حتی سرعت حرکات سر می‌تواند مفاهیم مختلفی را به دیگران انتقال دهد. حرکات سر با سرعت آهسته می‌تواند نشان‌دهنده طمأنینه و آرامش خاطر فرد باشد؛ اما حرکات سر با سرعت بالا نشان از آشفتگی و هراس دارد.

اساتید زبان بدن می‌گویند بالا نگه داشتن سر و چانه از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد پر اعتماد به نفس است. چنین افرادی معمولاً سر و چانه‌شان بالاست و کمتر به زمین نگاه می‌کنند یا سرشان را پایین می‌اندازند.

بنابراین همان‌طور که گفتیم، سعی کنید همیشه سر خود را بالا نگه دارید، طوری که انگار یک تاج پادشاهی روی سر شما قرار داده‌اند و اگر به پایین نگاه کنید، می‌افتد!

 

2- حرکات و حالات دست‌ها

حالات حرکات دست ما می‌توانند پیام‌های مختلفی را به دیگران ارسال کنند. این پیام‌ها می‌توانند مثبت یا منفی باشند. ما با دست‌هایمان دیگران را در آغوش می‌گیریم یا آن‌ها را نوازش می‌کنیم و همین دست‌ها می‌توانند دیگری را کتک بزنند و به دیگران آسیب برسانند.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند دست‌ها را عضوی اضافه نمی‌دانند که مجبور باشند آن‌ها را در جیب‌های خود یا در پشت سر قایم کنند بلکه حین صحبت با دیگران دست‌های خود را آزاد و فعال حرکت می‌دهند و از حرکات ریزودرشت دست برای انتقال مفهوم حرف‌هایشان استفاده می‌کنند.

کف دست‌ها همیشه نشان از صداقت و شفافیت دارد و وقتی کسی کف دست خود را به شما نشان می‌دهد می‌توان احتمال داد که او با شما صادق است. برعکس، پنهان کردن دست‌ها می‌تواند پیام‌رسان عدم شفافیت و مخفی کردن حقیقت باشد. حرکات دست‌ها، نقش مهمی در شناخت زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا دارد. حرکت تند و تیز کف دست نشانه عدم خونسردی است. پس برای نشان دادن خونسردی و وقار، دست‌ها را به نرمی و آرامی تکان دهید.

 

3- حالت ایستادن و نشستن

 

گاهی تنها حالت ایستادن یا نشستن ما می‌تواند تمام احساسات ما را فاش کند. | زبان بدن افراد با اعتماد به نفس

گاهی تنها حالت ایستادن یا نشستن ما می‌تواند تمام احساسات ما را فاش کند. همان‌طور که در فیلم خانم امی کادی ملاحظه کردید، چگونگی حالت بدن هم می‌تواند بر احساسات و افکار ما اثرگذار باشد.

این خبر خیلی خوبی است؛ یعنی ما می‌توانیم با تمرین ژست‌های قدرتمند، حس اعتماد به نفس پیدا کنیم. زمانی که ما صاف می‌ایستیم و دست‌ها و پاهای خود را شبیه یک قهرمان باز می‌کنیم، احساس قدرت و تسلط در ما برانگیخته می‌شود و برعکس زمانی که خود را جمع‌وجور می‌کنیم و زبان بدن خاموشی داریم، احساس ضعف در ما ایجاد می‌شود.

سعی کنید از این به بعد در جلسات کاری، سخنرانی‌ها و هر موقعیتی که از آن کمی می‌ترسید، صاف بایستید به‌طوری‌که سر در راستای ستون فقرات باشد و تلاش کنید زبان بدن شما قدرتمندتر و فعال‌تر از بقیه اوقات باشد. در این صورت به راحتی حس اعتماد به نفس را در خود احساس خواهید کرد.

یکی از موارد مهم دیگر طرز ایستادن است. افراد نگرششان نسبت به شما، در ابتدا با طرز ایستادن شما می‌سنجند. وقتی قرص و محکم بایستید و قامت کشیده‌ای نشان دهید، با وقار و پر اعتماد به نفس به نظر خواهید رسید؛ اما قوز کردن و شل ایستادن، ضعف شما را آشکار می‌سازد و به دیگران فریاد می‌زند که “من فردی ضعیف هستم”

3- حالت چشم‌ها

چشم‌ها اعضایی از زبان بدن هستند که هیچ‌وقت دروغ نمی‌گویند. حالت و حرکات چشم‌ها می‌توانند معانی مختلفی را به دیگران انتقال دهند. برقراری ارتباط چشمی با افرادی که با آن‌ها تعامل داریم به افزایش کیفیت گفتگو کمک زیادی می‌کند.

کسی که نگاه خود را از ما می‌دزدد و سعی می‌کند ارتباط چشمی کاملی برقرار نکند، می‌تواند پیام‌هایی چون ترس، تردید، دروغ و یا عزت نفس پایین را از خود منعکس کند. تلاش کنید که ارتباط چشمی حرفه‌ای را یاد بگیرید و حین صحبت با افراد مختلف، با آرامش و اطمینان به چشم‌های آن‌ها نگاه کنید.

مردمک چشم‌های ما صادق‌ترین قسمت از زبان بدن به حساب می‌آید. تمام حالات و حرکات مختلف در زبان بدن قابل تقلید و شبیه‌سازی هستند اما مردمک چشم‌ها هیچ‌وقت دروغ نمی‌گویند. زمانی که مردمک چشم گشاد و بزرگ است و اصطلاحاً چشم‌ها برق می‌زند، می‌توان نشانه‌ها و احساسات مثبت را در طرف مقابل جست‌وجو کرد و زمانی که مردمک چشم‌ها کوچک می‌شود به معنی احساسات منفی چون خشم و ترس و نفرت است.

برای همین است که افراد مختلف بدون آن که کلمه‌ای حرف بزنند می‌توانند به ما حس مثبت یا منفی انتقال دهند. عینک زدن افرادی که قمار یا مذاکره می‌کنند برای پنهان کردن چشم‌هایی است که ممکن است احساسات افکار طرفین را لو دهند.

یک ارتباط چشمی فوق‌العاده، می‌تواند مهم‌ترین نشانه در زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا باشد. اگر حس می‌کنید با مستقیم نگاه کردن به چشمان مخاطبتان اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهید، یک ترفند جالب را تست کنید: 2 ثانیه به چشم‌ها، 2 ثانیه به بینی، 2 ثانیه به دهان و سرانجام 2 ثانیه به کل صورت فرد نگاه کنید و تا اتمام مکالمه، این روند را ادامه دهید. فقط حواستان پرت نشود که نتوانید حرف‌هایش را گوش دهید. با این تکنیک، مخاطبتان نمی‌فهمد که اعتماد به نفس کافی ندارید و نمی‌توانید هنگام صحبت به چشم‌های او نگاه کنید.

 

4- حالت پاها

 

حالت پاها | زبان بدن افراد با اعتماد به نفس

با اینکه پاها معمولاً قسمتی فراموش شده از زبان بدن به حساب می‌آیند، اما حالت ایستان و نشستن ما ممکن است حاوی پیام‌های غیرکلامی ارزشمندی باشد. برای اینکه فردی با اعتماد به نفس دیده شوید، سعی کنید که حین ایستادن، کف دو پای خود را به اندازه نصف عرض شانه فاصله دهید و با زاویه 45 درجه نسبت به هم قرار دهید. این حالت ایستادن که اغلب برای مردان توصیه می‌شود نشانه تسلط و قدرت شماست. خوب است بدانید که ایستادن به این حالت بهترین حالت تعادل را برای شما ایجاد می‌کند.

در خانم‌ها بهتر است که دو کف پا نسبت به هم فاصله زاویه نداشته باشند و پاهایی که جفت هستند بهترین و شکیل‌ترین فرم ایستان برای خانم‌ها به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد کمتر کسی به وضعیت پاها توجه می‌کند؛ اما در حقیقت این‌طور نیست. یکی از عناصر مهم زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا وضعیت پاهایشان است. اگر پاهای خود را جفت کنید، ممکن است کم‌رو و خجالتی به نظر برسید.

به‌طورکلی بهتر است باسن و شانه‌هایتان را در یک راستا قرار دهید. پاهای خود را طوری قرار دهید که به اندازه کافی از هم فاصله داشته باشند و جهت آن‌ها به سمت بیرون باشد. پاهای شما نباید در حالت شل و ول باشد. بلکه محکم روی زمین قرار گیرد. در چنین حالتی تعادل بدن هم بهتر حفظ می‌شود و فرد می‌تواند به خوبی اعتماد به نفس خود را آشکار سازد.

اما فردی که پاهایش را به صورت ضربدری یا جفت شده روی زمین قرار می‌دهد، به‌طور ناخودآگاه متزلزل و خجالتی جلوه می‌کند. مگر در حالات استثنائی.

 

به این 2 نکته مهم در زبان بدن افراد اعتماد به نفس دقت کنید!

رعایت این دو نکته، می‌تواند آموزش‌های بالا را مؤثرتر کند.

 

1- از کلمات بریده کمتر استفاده کنید!

کلمات گنگ و نامفهومی مثل «هوم»، «مثلاً» و غیره می‌تواند شما را کم اعتماد به نفس شتاب‌زده نشان دهد. وقتی فردی در حال صحبت است، مخاطبان (به ویژه آن‌ها که ریزبین و جزئی نگرند) میزان اعتماد به نفس او را تخمین می‌زنند.

بنابراین باید از لحن گفتار و رفتارتان آگاه باشید و کلماتی را به کار ببرید که بر دیگران تأثیرگذار باشد. کلماتی مانند «هوم»، «مثلاً»، «راستش را بخواهید» و مانند آن‌ها نشان می‌دهند که به گفته‌هایتان اطمینان چندانی ندارید.

تلاش کنید موقع صحبت ماهیچه‌های شکمتان را منقبض کنید و با صدای آرام و مطمئن حرف بزنید. با این کار، اعتماد به نفس خود را نشان می‌دهید. منظور از محکم و رسا حرف زدن، فریاد زدن نیست. منظور فن بیان قوی‌تر است. به جای بازی با کلمات، سعی کنید دقیق و مستقیم و بی‌پرده صحبت کنید. به لحن خود انعطاف بدهید و هم‌زمان با جدیت و استوار رفتار کنید.

2- به دنبال جلب توجه نباشید!

اگر می‌خواهید زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا را برای خود داشته باشید، تمرکزتان را بر دیگران افزایش دهید، اما به دنبال این نباشید که جلب توجه کنید. بیش از آنکه به خودتان توجه کنید به دیگران و تأثیری که موقع معاشرت بر آن‌ها می‌گذارید، تمرکز کنید. یادتان باشد که ترفندهایی که در این مقاله یاد گرفتید، قرار نیست فوراً بر همه مخاطبین شما تأثیر بگذارد. این ترفندها به آرامی و به تدریج تأثیر خود را اول بر اعتماد به نفس خودتان و سپس بر مخاطبین شما خواهند گذاشت. پس صبور باشید و تمرین کنید!

سخن پایانی

همانطور که در مقاله زبان بدن افراد با اعتماد به نفس خواندید، می‌توان با دنبال کردن الگوها در این زمینه و بررسی دقیق این موضوع، برخی از آن‌ها را برای خودتان شخصی سازی کنید. اگر سوالی دارید یا به طور کلی نظری در این مورد دارید، قسمت کامنت‌ها برای شماست. هرآنچه دلتان می‌خواهد بنویسید تا به آن پاسخ دهیم.

معرفی یک دوره جامع، علمی و کم‌نظیر در مورد اعتماد به نفس

یادگیری علمی مهارت «اعتماد به نفس» مطمئنا اثرات عمیق و بزرگی در زندگی‌تان خواهد گذاشت.

با کلیک روی عکس زیر، اطلاعات کامل به دست آورید:

دوره اعتماد به نفس - رازهای زبان بدن افراد با اعتماد به نفس

سعید عباسی

سعید عباسی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۶ دیدگاه دربارهٔ «رازهای زبان بدن افراد با اعتماد به نفس + الگوهای رایج!»

  1. لطفاا لطفاااا لطفااا درباره موضوعاتی که واقعااا مشکل زاست یه مقاله تهیه کنید درباره چشم زخم و سحر و جادو و این موارد
    شاید فکر کنید مگه کسی هست که هنوز به این چیزا اعتقاد داشته باشه و میخوام از جانب خودم بگم که
    من متنفرم از اینکه به این چیزا اعتقاد داشته باشم چون به کلی ناامیدم میکنن و نه عقلم این مواردو میپذیره نه قلبم!
    اما مشکل اینجاس که هیچ جا نیومدن به صورت منطقی این موضوعو رد کنن و در اکثر جاها ذکر کردن که واقعیت داره و اینا.
    واقعا لطف میکنید یه مقاله هم درباره این موضوعات بذارید مطمعن باشید خیلیا این مشکلو دارن
    ممنونم

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    اتفاقا ما قراره تو مقاله های بیشتر ازیک ذره بین موضوعات خرافی و شبه علمی رو بررسی کنیم.
    حتما استوری هامون رو دنبال کنید چون قراره از طریق استوری مقالات بیشتر از یک ذره بین رو بهتون معرفی کنیم.

  3. سلام.مطالب بسیار خوب و متفاوتی رو جمع آوری کردید
    ممنون از نویسنده و مجموعه خوبتون
    وقتی درباره “اهمال کاری” جستجو کردم با دیدن چندتا سایت اول داشتم به این موضوع فکرمیکردم که چرا مطالب تکراری هستش ولی با دیدن سایت شما لذت بردم و خوشحالم مطالب رو فقط برای ایجاد محتوایی با این عنوان کپی نکردید!

  4. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    به جمع بیشتر ازیکی ها خوش اومدید…
    رضایتتون خیلی برامون ارزشمند هست.
    امیداریم بتونیم مطالبی مفید در اختیارتون قرار بدیم.

  5. سلام دوستان
    من نمیتونم از کسی که مسخرم میکنه دوری کنم یا بهش بی محلی کنم چون اون برادرمه مادرم از دستم عصبانی میشه اگه این کارو بکنم ولی اون واقعا منو ازار میده و کمکم دارم از دستش مشکل روحی پیدا میکنم روانپزشکم رفتم چی کار باید بکنم؟

  6. سلام دوستان
    من نمیتونم از کسی که مسخرم میکنه دوری کنم یا بهش بی محلی کنم چون اون برادرمه مادرم از دستم عصبانی میشه اگه این کارو بکنم ولی اون واقعا منو ازار میده و کمکم دارم از دستش مشکل روحی پیدا میکنم روانپزشکم رفتم چی کار باید بکنم؟

  7. با سلام
    من به دنبال آموزش اصول و فنون مذاکره هستم
    آیا این دوره بدرد من میخوره؟
    یا اگر نه دوره دیگه ای که برای این منظور باشه دارید یا نه؟

  8. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    بله این دوره براتون مفید هست اما اگر بفرمایید دقیقا در چه خصوصی میخواید فنون مذاکرتون رو تقویت کنید دقیق تر میتونیم راهنماییتون کنیم.

  9. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    اگر نمیتونید حقتون رو بگیرید بهتون پیشنهاد می کنیم دوره اموزشی شهامت رو تهیه کنید.

  10. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    بله امکان پرداخت بصورت قسطی هم هست.
    در صورت اطلاعات بیشتر میتونید به شماره واتسپ زیر پیام دهید.

    ۰۹۳۰۷۳۲۸۳۸۱

    سوالی بود در خدمتیم…

  11. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    از دوره حضوری چه توقعی دارید که فکر می کنید توقعتون در دوره انلاین برطرف نمیشه؟

  12. من از پدر و مادرم شکست خوردم واقعا نگذاشتند و نخواستند من موفق شوم ولی بلخره من موفق میشم و خواهم خندید به همه شکست هایم

  13. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    بهتون تبریک میگیم که اهل جان سخت ها هستید.
    بهتون پیشنهاد میکنیم دوره رایگان زیر رو مشاهده کنید و بیشتر ازیک نفر باشید…

    شرایط سخت: دوره رایگان جان سخت

  14. عالی بود . ممنون از دقت نظر نویسنده محترم این مقاله در تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری منطقی و به دور از جهت گیریهای احساسی . درود

  15. نکات خیلی خوبی اشاره کردید. واقعا عالی بود من برای یادگیری این نکات چند میلیون پول خرج کردن اما شما خیلی کامل و رایگان در اختیار عموم قرار دادید.

  16. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال مقالات و محتوای آموزشی هستید؛ امیدواریم متن مقاله در این راستا براتون کاربردی باشد.
    بیشتر ازیک نفر…

  17. با سلام و عرض ادب

    نکات مورد صحبت شاکله ر‌وابط اجتماعی انسان‌هاست ( گرچه در میان حیوانات هم ما این را تجربه کردیم، توصیفا شنیدیم، عملا دیدیم)
    می میک‌بدن بطور کل ، مکمل کلام برای انتقال به مخاطب، انتقال دهنده معناهای مکالمه است. که بعضی اوقات بی اختیار و بعضی اوقات با اختیار(در نتیجه تمرین)به بیرون انتقال داده می‌شود ، تا تاثیر مد نظر را برقرار به انجام برساند.
    نکته ای که اینجا بسیار مهم است این است که فرد در این رفتار تفاوت بین اعتماد به نفس بودن بی ادب را با اعتماد به نفس بودن با ادب را تشخیص دهد. چرا که میان این دو برای القاع به مخاطب فاصله خیلی کم است.
    با آرزوی توفیق برای همگی

  18. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز

    خوشحالیم که به محتوای آموزشی توجه دارید؛ تبریک به شما

    امیدواریم بازهم بتونیم با محتوایی مفید در خدمتتون باشیم.

    بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا