5 راز کاربردی زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا

سرفصل های مهم این مقاله

حرکات و ژست‌های بدن و حالت‌های چهره ما، هر کدام حاوی پیام‌هایی غیر کلامی هستند که علاوه بر اینکه می‌توانند روی دیگران اثر بگذارند بر روی احساس، فکر و عملکرد خودمان هم تاثیر دارند.

5 راز کاربردی زبان بدن در افراد قدرتمند

در دنیای امروز ،آشنا بودن با اصول زبان بدن و دانستن سیگنال‌های آن لازمه‌ی داشتن ارتباطات حرفه‌ای است. در این مقاله سایت بیشتر از یک نفر درباره‌ی 5 راز کاربردی زبان بدن که باعث می شود درهر جمعی حرفه ای و با اعتماد به نفس رفتار کنیم، بیشتر می‌خوانید:

5 راز کاربردی زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا

با این 5 راز کاربردی زبان بدن ، در هر جمعی حرفه‌ای به نظر برسید.

 1- حرکات سر و گردن

سر به این دلیل که حاوی تمام افکار و خاطرات  احساسات ماست و از نظر آناتومیکی بالاترین موقعیت را دارد، بخش بسیار مهمی از زبان بدن محسوب می‌شود. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، سروچانه ی خود را بالا می گیرند طوری که انگار تاجی روی سر آن ها قرار گرفته که اگر سرشان پایین برود، ممکن است بیفتد.

افراد حرفه ای، حین صحبت با دیگران با حرکات سر حرف‌های طرف مقابل را تایید می کنند. دقت کنید که حتی سرعت حرکات سر می تواند مفاهیم مختلفی را به دیگران انتقال دهد. حرکات سر با سرعت آهسته می‌تواند نشان دهنده‌ی طمئنینه و آرامش خاطر فرد باشد اما حرکات سر با سرعت بالا نشان از آشفتگی و هراس دارد.

 2- حالات دست‌ها

حالات  حرکات دست ما می توانند پیام های مختلفی را به دیگران ارسال  کنند. این پیام ها می توانند مثبت یا منفی باشند. ما با دست هایمان دیگران را درآغوش می‌گیریم یا آن‌ها را نوازش می‌کنیم و همین دست‌ها می‌توانند دیگری را کتک بزنند وبه دیگران آسیب برسانند.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند دست‌ها را عضوی اضافه نمی‌دانند که مجبور باشند آن ها را در جیب‌های خود یا در پشت سر قایم کنند بلکه حین صحبت با دیگران دست های خود را آزاد و فعال حرکت می‌دهند و از حرکات ریز و درشت دست برای انتقال مفهوم حرف هایشان استفاده می کنند.

کف دست ها همیشه نشان از صداقت و شفافیت دارد و وقتی کسی کف دست خود را به شما نشان میدهد  می توان احتمال داد که او با شما صادق است. برعکس، پنهان کردن دست‌ها می تواند پیام‌رسان عدم شفافیت ومخفی کردن حقیقت باشد. 

5 راز کاربردی زبان بدن در افراد قوی- حرکات دست ها

 3- حالت ایستادن و نشستن

گاهی تنها حالت ایستادن یا نشستن ما می تواند تمام احساسات ما را فاش کند.

خانم امی کادی یک روانشناس است که در حوزه ی زبان بدن پژوهش می کند، ظی تحقیقی دریافت که علاوه بر اینکه افکار و احساسات ما بر زبان بدن اثر می گذارند، چگونگی حالت بدن هم می‌تواند بر احساسات و افکار ما اثر گذار باشد. (فیلم این سخنرانی جذاب را ببینید):

 

این خبر خیلی خوبی است. یعنی ما می توانیم با تمرین ژست‌های قدرتمند، حس اعتماد به نفس پیدا کنیم. زمانی که ما صاف می ایستیم و دست ها و پاهای خود را شبیه یک قهرمان باز می کنیم، احساس قدرت و تسلط در ما برانگیخته می شود و برعکس زمانی که خود را جمع و جور می‌کنیم و زبان بدن خاموشی داریم، احساس ضعف در ما ایجاد می شود.

سعی کنید از این به بعد در جلسات کاری ،سخنرانی ها و هر موقعیتی که از آن کمی می ترسید، صاف بایستید به طوری که سر در راستای ستون فقرات باشد و تلاش کنید زبان بدن شما قدرتمند تر و فعال تر از بقیه‌ی اوقات باشد. در این صورت به راحتی حس اعتماد به نفس را در خود احساس خواهید کرد.


بخوانید:

یازده راه علمی برای یک ارتباط اولیه عالی


 4- حالت چشم‌ها

چشم ها اعضایی از زبان بدن هستند که هیچ وقت دروغ نمی گویند. حالت و حرکات چشم ها می توانند معانی مختلفی را به دیگران انتقال دهند. برقراری ارتباط چشمی با افرادی که با آن ها تعامل داریم به افزایش کیفیت گفتگو کمک زیادی می کند.

کسی که  نگاه خود را از ما می دزدد و سعی می کند ارتباط چشمی کاملی برقرار نکند می تواند پیام هایی چون ترس، تردید، دروغ و یا عزت نفس پایین را از خود منعکس کند.

رازهای زبان بدن در افراد قدرتمند و کاریزماتیک

تلاش کنید که ارتباط چشمی حرفه ای را یاد بگیرید و حین صحبت با افراد مختلف، با آرامش و اطمینان به چشم های آن ها نگاه کنید.

مردمک چشم های ما صادق‌ترین قسمت از زبان بدن به حساب می‌آید. تمام حالات و حرکات مختلف در زبان بدن قابل تقلید و شبیه سازی هستند اما مردمک چشم ها هیچ وقت دروغ نمی گویند. زمانی که مردمک چشم گشاد و بزرگ است و اصطلاحا چشم ها برق می زند، می توان نشانه ها و احساسات مثبت را در طرف مقابل جست و جو کرد و زمانی که مردمک چشم ها کوچک می شود به معنی احساسات منفی چون خشم و ترس و نفرت است.

برای همین است که افراد مختلف بدون آن که کلمه ای حرف بزنند می توانند به ما حس مثبت یا منفی انتقال دهند. عینک زدن افرادی که قمار یا مذاکره می کنند برای پنهان کردن چشم هایی است که ممکن است احساسات  افکار طرفین را لو دهند.


در مورد ارتباط چشمی، این مقالات را مطالعه کنید:

دانلود رایگان فیلم ترفند های ارتباط چشمی

7 حقیقت جالب در مورد ارتباط چشمی


  5- حالت پاها

با اینکه پاها معمولا قسمتی فراموش شده از زبان بدن به حساب می آیند اما حالت ایستان و نشستن ما ممکن است حاوی پیام های غیرکلامی ارزشمندی باشد.

برای اینکه فردی با اعتماد به نفس دیده شوید سعی کنید که حین ایستادن،کف دو پای خود را به اندازه‌ی نصف عرض شانه فاصله دهید و با زاویه ی 45 درجه نسبت به هم قراردهید. این حالت ایستادن که اغلب برای مردان توصیه می شود نشانه‌ی تسلط و قدرت شماست . خوب است بدانید که ایستادن به این حالت بهترین حالت تعادل را برای شما ایجاد می کند.

در خانم ها بهتر است که دو کف پا نسبت به هم فاصله  زاویه نداشته باشند و پاهایی که جفت هستند بهترین و شکیل ترین فرم ایستان برای خانم ها به حساب می آید.

بخوانید: اعتماد به نفس چیست؟

زبان بدن افراد کاریزماتیک – اعتماد به نفس افراد موفق – راههای افزایش اعتماد به نفس درسالان – نشانه های اعتماد به نفس بالا – تاثیر اعتماد به نفس در جذابیت – اعتماد به نفس در انجام کار – اعتماد به نفس چیست و راههای تقویت آن – راه های افزایش اعتماد به نف

 

پشتیبانی بیشتر از یک

پشتیبانی بیشتر از یک

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ دیدگاه دربارهٔ «5 راز کاربردی زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا»

اسکرول به بالا