۶ روش موثر برای پیشرفت فردی و شغلی + دوره مرتبط

سرفصل های مهم این مقاله

LOVELY

دوره رایگان چطور جذاب و دوست‌داشتنی باشیم؟!

جذابیت بر اساس اصول روانشناسی!

چندین روش مؤثر برای پیشرفت فردی و شغلی

این میل به پیشرفت و رشد است که انگیزه‌های حرکت را در ما ایجاد می‌کند. همه ما دوست داریم موفق شویم و موفقیت‌ها و دستاوردها، رضایتمان از زندگی را زیاد می‌کنند. تلاش می‌کنیم پیشرفت کنیم تا هم خودمان را به عالم و آدم نشان دهیم و هم در رفاه زندگی کنیم. علاوه بر آن بتوانیم این رفاه را به خانواده و همکاران، دوست و رفقایمان هم تزریق کنیم. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که دست‌یابی به این موفقیت به همین راحتی که گفته شد نیست. باید خیلی از موانع را پشت سر گذاشت و تلخی‌ها و ناکامی‌ها را تحمل کرد و تسلیم نشد. البته هیچ‌گاه نمی‌توان با قاطعیت از آینده صحبت کرد. بااین‌حال وظیفه ما این است که کارمان را درست و اصولی انجام دهیم تا احتمال پیروز شدن را بالاتر ببریم. در این مقاله، در کنار هم هفت روش مؤثر برای پیشرفت فردی و شغلی
را بررسی می‌کنیم تا بی‌راهه نرویم و زودتر به مقصد برسیم.

 

۱- خواسته خود را به شکل شفاف تعیین کنید

 

پیشرفت شغلی و فردی | اهداف شغلی باید در خدمت اهداف فردی باشند!

اولین مرحله‌ای که برای رسیدن به اهداف و پیشرفت شغلی و فردی کمکمان می‌کند، تعیین خواسته‌های خود به صورت شفاف است. دقیق مشخص کنیم که چه می‌خواهیم و چقدر هزینه دارد و آیا حاضریم هزینه‌اش را بپردازیم یا نه.

اهمیت شفافیت این است که ارزش‌هایمان را کشف می‌کنیم و وقتی ارزش‌هایمان را بدانیم قطعاً مسیرمان هموارتر خواهد شد. بهتر است اهداف شغلی خود را تعیین کنیم و در کنار آن اهداف فردی و خانوادگی را هم مشخص کنیم؛ چون اهداف فردی دلیل اهداف شغلی هستند و در تحقیقات ثابت شده که هشتادوپنج درصد شادی‌ها از روابط می‌آید. اینجا هفت مؤلفه را برای تعیین اهداف بیان می‌کنیم:

  • اهداف باید دقیق باشد
  • آن‌ها را مکتوب کرده و بنویسید
  • مهلت زمانی تخمینی برایشان تعیین کنید
  • از اهدافتان فهرستی تهیه کنید
  • آن‌ها را اولویت‌بندی کنید
  • بر اساس برنامه عمل کنید
  • هرروز در راستای رسیدن به اهداف، کاری انجام دهید؛ حتی اگر کوچک باشد.

 

  • یک پیشنهاد خیلی خوب هم برایتان داریم. در دوره رایگان هدف‌گذاری، اصولی‌ترین و تازه‌ترین مطالب علمی جهان را در مورد هدف‌گذاری یاد بگیرید

 

۲- تقویت عادت شجاعت و اعتمادبه‌نفس

اگر می‌خواهید به خواسته‌هایتان برسید، باید عادت شهامت و شجاعت و اعتمادبه‌نفس را در خودتان تقویت کنید و پرورش دهید. هیچ انسان ترسویی تا الان به خواسته‌هایش نرسیده که من و شما دومی‌اش باشیم. ترس یعنی تجربیاتی غیرواقعی که واقعی جلوه می‌کنند. پس ترس‌هایتان را شناسایی کنید و دل را به دریا بزنید و بروید به دل ترس‌هایتان و با آن‌ها رویارو شوید.

برای داشتن اعتمادبه‌نفس هم طوری رفتار کنید که انگار اعتمادبه‌نفس لازم را دارید. از همه مهم‌تر شجاعت و اعتمادبه‌نفس باعث سلامت جسمانی شما شده و شادی و هیجانات مثبت را در شما بیشتر می‌کنند و باعث تقویت روابطتان هم می‌شود.

 

 

۳- برای پیشرفت فردی و شغلی، عمل محور باشید

 

عملگرایی و چابک و اجایل بودن، نقش مهمی در پیشرفت شغلی و فردی ایفا می کند

سومین مرحله که من خودم خیلی دوستش دارم و تلاش می‌کنم حواسم به آن باشد، چابک بودن و اجایل بودن است. به این معنی که سعی کنید کارهایتان را با سرعت بیشتری انجام دهید و در محل کارتان اگر کاری هست سریع دست‌به‌کار شده و داوطلب شوید و آن را به اتمام برسانید.

این‌گونه هم در ذهن مدیر و همکارانتان به یک فرد عمل‌گرا معروف می‌شوید و هم خودتان حس خوبی پیدا می‌کنید و از همه مهم‌تر کارهایتان زودتر به نتیجه می‌رسد. پس فرصت‌ها را به سرعت نور دریابید و ابتدا سراغ مهم‌ترین کارها بروید و احساس فوریت را در خود تقویت کنید و در نهایت بر روی نتایج تمرکز داشته باشید.

 

۴- خودتان را وقف یادگیری پیوسته کنید

در این قسمت می‌خواهم به شما یک فرمول سه بخشی یاد بدهم که با انجام دادن آن همیشه در بازار خودتان برند خواهید ماند، پیشرفت فردی و شغلی خواهید داشت و و از قافله موفقیت عقب نخواهید ماند.

 

۱. هر روز مطالعه کنید؛ حتی یک صفحه

 

مطالعه پیوسته، یکی از رموز پیشرفت کاری و فردی و شغلی است

حتماً در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید هر روز مطالعه داشته باشید، حتی یک صفحه، این‌طوری به روز و آپدیت خواهید بود.

 

 

۲. گوش کنید و بیاموزید

پادکست‌های زیادی در اپلیکیشن‌‌های متفاوت وجود دارد که می‌توانید به راحتی تهیه کنید و در ماشین که هستید و یا در خیابان که راه می‌روید با هندزفری بزنید به گوشتان و گوش کنید. هم یاد می‌گیرید هم انگیزه‌تان بیشتر می‌شود و هم لذت می‌برید و حتی ممکن است ایده‌های جذابی به ذهنتان برسد، برای من که این‌طور بوده و خیلی هم کیف کردم.

 

۳. آموزش‌های حضوری یا آنلاین

آخرین بخش فرمول سه بخشی، شرکت در سمینارها و یا کارگاه‌های آموزشی است. با افراد جدید آشنا می‌شوید و در جمع‌های خوب قرار می‌گیرید که برای یادگیری کنار هم جمع شده‌اند و هم اندوخته علمی‌تان افزایش پیدا می‌کند و پیشرفت می‌کنید. البته که فعلاً باید وبینارها یا آموزش‌های آنلاین را دریابید.

 

۵- برنامه‌ریزی کاربردی داشته باشید

برای پیشرفت فردی و شغلی و در نهایت موفقیت، بی‌شک باید برنامه‌ریزی داشته باشید آن هم از نوع کاربردی‌اش. چشم‌انداز خودتان را مشخص کنید و ارزش‌های زندگی‌تان را کشف کنید و در کنار آن به چرایی خلقتتان و رسالت فردی‌تان فکر کنید و پیدایش کنید و مقصود و اهدافتان را تعیین کرده و اولویت‌بندی کنید و بعد از این‌ها شروع کنید به اقدام کردن. به همین راحتی شما می‌توانید برنامه‌ریزی داشته باشید.

 

۶- از ثروت به نفع خود استفاده کنید

و اما آخرین مرحله از شش مرحله مهم برای رسیدن به اهدافمان استفاده از ثروت به نفع خودمان است. دنیا به‌طورکلی بر اساس احتمالات عمل می‌کند و کسی موفق‌تر است که بتواند این احتمالات را به نفع خودش گسترش دهد. برای اینکه احتمال موفق شدنتان بیشتر شود این هفت کار مهم را حتماً انجام دهید:

  • تصمیم جدی برای درآمد بالاتر از میانگین جامعه
  • داشتن اهداف مشخص
  • تمرکز بالا بر روی عملکردهای مهم
  • پذیرش مسئولیت صددرصدی زندگی
  • استفاده از فرصت‌ها برای نشان دادن خود
  • تقویت مهارت‌های که در آن‌ها دچار ضعف هستیم و قوی‌تر کردن مهارت‌هایی که در آن قوی هستیم
  • تسلیم نشدن و تمرین جان‌سخت بودن!
  • استفاده از احتمالات به نفع خود برای پیشرفت

 

سخن پایانی

در این مقاله، شش روش برای پیشرفت فردی و شغلی خدمتتان ارائه کردیم. همچنین تلاش کردیم دوره‌هایی مرتبط که البته دو تایشان کاملاً رایگان هستند را معرفی کنیم تا از آن‌ها برای پیشرفت شغلی و شخصی خودتان استفاده لازم را ببرید. هرسوال یا مشکلی داشتید، در قسمت کامنت‌ها برایمان بنویسید.

 

در هر جایگاهی که هستید، با روش‌های این دوره پیشرفت فردی و شغلی کنید!

دوست دارید در هر شغل و جایگاهی که هستید پیشرفت کنید؟ در دوره کاربردی و مهم پیشرفت شغلی، روش‌های موثری برای این کار به شما آموزش داده‌ایم!

لطفا روی تصویر، کلیک کنید:

پیشرفت فردی و شغلی با یک دوره بی‌نظیر!

پیشرفت شغلی – مسیر پیشرفت شغلی کارکنان – پیشرفت شغلی چیست – مسیر پیشرفت شغلی چیست – مدل مسیر پیشرفت شغلی کارکنان – تعریف پیشرفت شغلی – ارائه الگوی مسیر پیشرفت شغلی – نمونه کارراهه شغلی

سعید عباسی

سعید عباسی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا