انواع اهمال کاری | شما اسیر کدام نوع اهمال کاری شده‌اید؟

سرفصل های مهم این مقاله

پیام بهرامپور

دوره رایگان گپ و گفت کسب و کاری با پیام بهرام پور

گفتگوهایی عمیق برای نجات کسب و کارتان!!

انواع اهمال کاری | شما اسیر کدام نوع اهمال کاری شده‌اید؟

اگر برای اولین بار است که واژه «اهمال کاری» و انواع اهمال کاری به گوشتان خورده است، از شما دعوت می‌کنیم موقعیت‌های زیر را با خود مرور کنید و بببینید تا به حال با خودتان چنین واگویه‌هایی داشته‌اید یا خیر: از این مهمانی به بعد رژیم غذایی خاصی را شروع می‌کنم، از فردا تصمیم من این است که فلان برنامه را داشته باشم، از هفته بعد به باشگاه ورزشی خواهم رفت و یا در شرایطی مشابه شرایط زیر گیر افتاده‌اید؟ زمان‌هایی وجود دارد که حس می‌کنید بیش از حد، کاری را پشت گوش می‌اندازید؟ در انجام کارهایی که دوستشان ندارید، تنبلی می‌کنید؟ قطعا بارها در کارها اهمال‌کاری کرده‌ایم. اما آیا دقیقا می‌دانیم که در لحظه چه چیزی ما را به سمت اهمال‌کاری سوق می‌دهد؟ آیا انواع مختلف اهمال‌کاری را می‌شناسیم؟ احتمالا پاسخ بسیاری از شما به این دو سوال «خیر» است. اما نگران نباشید. ما در این مقاله به بررسی کامل اهمال‌کاری و انواع مختلف آن می‌پردازیم. اگر به دنبال پنجره‌ و نگاهی جدید به اهمال‌کاری هستید حتما تا انتهای این مقاله با من همراه باشید.

اهمال کاری چیست؟

 

جمله جالب و جذاب جیم ران در مورد انواع اهمال کاری

قبل از اینکه بدانید انواع اهمال کاری به کدام دسته‌ها تقسیم می‌شود، لازم است تعریف اهمال کاری را یاد بگیرید: اهمال کاری یا Procrastination در ساده ترین شکل آن، تعلل ورزیدن در انجام کارها و به تاخیر انداختن کارهاست! در مقاله پیش رو صرفا به انواع اهمال کاری خواهیم پرداخت و برایتان خواهیم گفت که این انواع اهمال کاری، خودش به زیرمجموعه‌های دیگری نیز تقسیم خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با اهمال کاری، پیشنهاد می‌کنیم مقاله اهمال کاری چیست؟ تعریف،دلایل، راهکارها و معرفی کتاب مرتبط را حتما مطالعه نمایید.

راستی ما یک آزمون اهمال کاری هم در سایت بیشتر از یک نفر داریم. بنابراین اگر می‌خواهید مطمئن شوید که اهمال کار هستید یا خیر، در این آزمون خوب شرکت کنید:​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

انواع اهمال کاری بر اساس رفتار؛ این ۶ مورد جالب!!

اهمال‌کاری را می‌توان با توجه به معیارهای مختلف به شیوه‌های متفاوتی دسته‌بندی کرد؛ در این قسمت من با توجه به مطلبی (1) از سایت معروف Healthline و با توجه به ریشه‌های مختلف اهمال‌کاری، شش نوع متفاوت آن را معرفی خواهم کرد:

1. اهمال‌کار کمال‌گرا

اولین نوع از اهمال‌کاری، اهمالکاری از روی کمال‌گرایی است. در واقع یک فرد کمال‌گرا به جزییات بسیار زیادی توجه می‌کند و برای انجام کارهایش نیز ملاک‌های سفت‌وسختی تعیین می‌کند.

یک‌فرد کمال‌گرا با نگاهِ صفروصدی خود به مسائل، همواره به دنبال ارائه کارها به بهترین شکل ممکن است و زمانی که می‌بیند آمادگی کافی برای انجام یک‌کار به بهترین شکل ممکن را ندارد، تصمیم می‌گیرد به صورت کلی از انجام آن‌کار دست بکشد.

این موضوع می‌تواند باعث شود که فرد کارهایش را یکی پس از دیگری به زمان دیگری موکول کند. در نهایت این فرد ممکن است که در چرخه باطل اهمال‌کاری بیفتد.

2. اهمال‌کار رویاپرداز

دسته دیگری از اهمال‌کاری‌ها بخاطر رویاپردازی و عدم توجه به جزییات اتفاق می‌افتند. در واقع یک اهمال‌کارِ رویاپرداز (Dreamer) برعکس یک اهمال‌کار کمال‌گرا (Perfectionist) به جزییات کارها دقت نمی‌کند و خیلی رویاپردازانه به مسائل نگاه می‌کند. مثلا باور دارد که می‌تواند سخت‌ترین کارها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد، یا اینکه توانایی خود در انجام کارها را بیش از حد واقعی آن تخمین می‌زند.

ذهن چنین فردی پر از ایده‌‌های جذاب و فوق‌العاده برای انجام است. اما این ایده‌ها همواره صرفا در حد ایده باقی می‌مانند؛ چرا که فرد به جزییات انجام و عملی‌ کردن آن توجهی نمی‌کند. در نهایت چنین فردی با رویاپردازی‌های بسیار و عدم نگاه واقع‌بینانه‌اش به زندگی و کارها، خود را در چرخه باطل اهمال‌کاری گیر می‌اندازد.

3. اهمال‌کار مضطرب

اهمال‌کاران مضطرب (The worriers) نگرانی شدیدی در رابطه با امنیت روانی خود دارند. در واقع آن‌ها مدام نگران‌اند و می‌ترسند که با قدم گذاشتن و حرکت به سوی یک هدف با خطری مواجه شوند.

در واقع ابهامِ شرایط و غیر‌قابل‌پیش‌بینی‌بودن آن باعث می‌شود این افراد گوشه امن خود را به قدم‌برداشتن در شرایطی ناامن ترجیح می‌دهند. در واقع آن‌ها به شدت نگران این هستند که اگر به سمت کاری حرکت کنند چه اتفاقی برای آ‌ن‌ها خواهد افتاد؟! آیا امنیت کافی را خواهند داشت؟ آیا از پس آن کار برخواهند آمد؟

در مجموع همه این نگرانی‌ها کنار یکدیگر جمع می‌شوند و انرژی زیادی برای فرد باقی نمی‌ماند. اضطراب‌ و نگرانی بیش از حد نسبت به یک کار توانی برای انجام کارها در فرد باقی نمی‌گذارد و اینگونه می‌شود که فرد از فرط نگرانی و اضطراب‌ خود و ترس از ناامن‌شدن دنیایش به سراغ اهمال‌کاری و تعویق کارها می‌رود.

4. اهمال‌کار دردسر‌ساز

به این نوع از اهمال‌کاران اصطلاحا «Crisis-maker» گفته می‌شود. در واقع این گروه برخلاف اهمال‌کاران مضطرب که به دنبال شرایطی امن و آرام برای انجام کارها هستند، میل دارند که کار خود را در زیر فشار و با تحمل بیشترین میزان استرس انجام دهند.

این افراد، همان افراد دقیقه نودی هستند که کارها را انجام نمی‌دهند و نمی‌دهند تا زمانی که مجبور باشند و وقت کمی برایشان باقی مانده باشد. در این شرایط فرد وقت کمی برای انجام‌کار خود دارد و باید در سریع‌ترین زمان ممکن کار را عملی کند. گویی این افراد به دنبال یک فشار بیرونی برای انجام کارها می‌گردند و زمانی که این فشار بر روی آنان قرار می‌گیرد نیز استرس و اضطراب زیادی را برای انجام یک‌کار تحمل می‌کنند.

در نهایت این فشار و دردسر بیرونی ممکن است عملکرد آنان را مختل کند و اجازه ندهد که کار خود را آنطور که باید انجام دهند و یا ممکن است که به‌کلی قید انجام آن کار را بزنند.

5. اهمال‌کار ناسازگار

دسته دیگری از اهمال‌کاران افرادی هستند که دلیل کافی برای انجام کارها را نمی‌یابند. به این افراد اصطلاحا «Defier» چرا که مدام در حال مخالفت و ناسازگاری هستند؛ آن‌ها مدام با این سوال روبرو هستند که «من چرا باید آن کار را انجام دهم؟» و از آنجایی که پاسخ مناسبی برای این سوال نمی‌یابند از انجام‌ آن کار خودداری می‌کنند.

حتی ممکن است به دیگران نیز بگویند که آن‌ کار را انجام خواهند داد، ولی در عمل از انجام کارها خودداری کنید. کودکانی را تصور کنید که مدام از سمت والدین این پیام را می‌گیرند که باید به سراغ انجام تکالیف و کتاب‌هایش برود. کودک ممکن است دلیل کافی برای درس‌خواندن را نیابد و با خود بگوید که: «واقعا چرا باید درس بخوانم؟» زمانی که کودک پاسخ درستی برای این سوال نداشته باشد و ارزش و معنایی در آن کار نیابد دست به اهمال‌کاری و مخالفت با دیگران می‌زند و از انجام آن کارها خودداری می‌کند.

6. اهمال‌کار خجول

دسته آخر از اهمال‌کاران، افرادی هستند که خود را غرق کارهای غیرضروری و مخصوصا کارهای دیگران می‌کنند و وقتی برای انجام‌ کارهای خود پیدا نمی‌کنند. برنامه کاری این افراد پر از کارهای مختلف است و اصطلاحا به آن ها «Overdoer» گفته می‌شود.

مشکل این افراد این نیست که توانایی انجام کار را ندارند، بلکه مشکل این است که حدومرزهای ضعیفی برای روابط خود وصف می‌کند و مدام دیگران را بر خود اولویت می‌دهند. این افراد شهامت کافی برای نه گفتن را ندارند و مدام در رابطه با دیگران خجولی می‌کنند و کارهای دیگران را در اولویت برنامه خود قرار می‌دهند. در نهایت وقت و فرصت کافی برای انجام کار خود را پیدا نمی‌کنند و در دام اهمال‌کاری می‌افتند.

انواع اهمال کاری بر اساس گرایش | چند نوع اهمال کاری وجود دارد؟

 

انواع اهمال کاری بر اساس گرایش | چند نوع اهمال کاری وجود دارد؟

اما دسته بندی دیگری نیز برای انواع اهمال کاری وجود دارد. انواع مختلف اهمال کاری بر اساس گرایش را می‌توانیم در سه دسته کلی قرار دهیم.

  • دسته اول: اهمال کاری گرایشی
  • دسته دوم: اهمال کاری شناختی 
  • و دسته سوم: اهمال کاری جسمی

دسته اول انواع اهمال کاری: اهمال کاری گرایشی

دسته اول که اهمال کاری «فرار از زحمت» و یا به صورت ساده‌تر «تنبلی» هم نامیده می‌شود، این‌طور تعریف می‌شود که خیلی از ما به این دلیل اهمال کاریم که می‌خواهیم از یک زحمت شانه خالی کنیم.

نمونه‌های خیلی پیچیده‌ای برای فهمیدن این نوع اهمال کاری لازم نیست. همین که شما غذا داشته باشید، اما چون حال گرم کردنش را ندارید با چیپس و پفکی که دم دستتان است خودتان را سیر می‌کنید، یعنی اهمال کار گرایشی هستید.

یک راه خوب برای جلوگیری از اهمال کاری و درمان این اهمال کاری این است که به خودمان جایزه بدهیم.

مثلاً اگر برای فرار از درس خواندن مشغول وب گردی بیهوده هستیم، به خودمان بگوییم : «اگر درس خواندن (که زحمت هم دارد) را انجام دادم به خودم ده دقیقه وب گردی یا یک بستنی جایزه می‌دهم.»

راه بعدی این است که همه مقدمات را آماده کنید. مثلاً اگر قرار است فردا به کوهنوردی بروید، احتمال اینکه صبح بیدار شوید و حال این کارها را داشته باشید کم است. در عوض اگر از شب قبل تمام تجهیزات لازم را کنار بگذارید، صبح همه چیز آماده است و کافی است شما بردارید و دل به کوه بزنید…

1- اهمال کاری اجتنابی

اهمال کاری‌های اجتنابی گروهی از اهمال کاران (!) هستند که احتمالا به خاطر لج کردن با دیگران اهمال کاری می‌کنند.

وقتی کسی به این افراد دستوری بدهد مبنی بر اینکه : «باید تا فردا فلان کار را انجام دهی»، این فرد ممکن است به خاطر لجبازی و یا انجام نشدن دستور فرد دیگر، کار را انجام ندهد و در نتیجه اهمال کاری کند.

برای اینکه از اهمال کاری اجتنابی دست برداریم، اولین کار این است که  از اهمیت آن کار خودمان را آگاه کنیم. آیا آن کار برای خودمان فایده‌هایی دارد و انجام ندادنش چطور می‌تواند مضر باشد.

مثلاً اگر استادتان شما را مجبور کرده که کتابی را بخوانید و شما به خاطر لجبازی این کار را نمی‌کنید، به این فکر کنید که انجام دادن این کار و خواندن این کتاب می‌تواند باعث شود شما رشد کنید و انجام ندادنش باعث می‌شود کتاب خوانده نشده و در نتیجه چیزی یاد نگیرید.

راه بعدی این است که اگر می‌توانیم به دیگران بگوییم که «چطور می‌توانند از ما درخواست کنند؟».

خیلی از مواقع که لجبازی می‌کنیم، به خاطر لحن بد گوینده است. در نتیجه با تغییر لحن و درخواست دوستانه طرف مقابل، می‌توانیم از اهمال کاری اجتنابی دست برداریم.

2- اهمال کاری به دلیل ترس از شکست و موفقیت

یکی دیگر از انواع اهمال کاری، اهمال کاری به دلیل ترس از شکست و موفقیت است. خیلی اوقات کاری را انجام نمی‌دهیم چون از شکست یا موفقیت ناشی از آن کار می‌ترسیم.

ترس از شکست

خیلی اوقات ما کاری را نمی‌کنیم چون می‌ترسیم در آن شکست بخوریم.

به این نمونه‌ها دقت کنید:

❌ نکند اگر در آزمون تافل شرکت کنم، رد بشوم!

❌ نکند اگر بوتیک باز کنم، کسی از من جنس نخرد؟

❌ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی زیاد شده! اگر راه بیندازم، حتماً شکست خواهم خورد…

❌ و نمونه‌های دیگر…

ترس از موفقیت!

شاید از شنیدن عبارت «ترس از موفقیت» جا خورده باشید. اما این امر واقعیت دارد. مثلاً ممکن است شما از اینکه یک ماشین مدل بالا بخرید و ترس از این داشته باشید که تصادف کنید یا روی آن خط بیندازند، یک نوع ترس از موفقیت است.

یا از این بترسید که اگر به رده‌های بالای سازمانی برسید، افرادی علیه شما توطئه کنند. ترس از موفقیت و شکست می‌تواند از دلایل اهمال کاری باشد. یکی از کارهایی که می‌توانیم برای غلبه بر این نوع اهمال کاری کنیم، این است که نظر دیگران برایمان اصلاً اهمیتی نداشته باشد.

شما برای دیگران زندگی نمی‌کنید. شما تنها برای خودتان زندگی می‌کنید.

یک راهکار دیگر این است که به این آگاه باشیم که شکست خوردن یک امر کاملاً طبیعی است. شاید سیستم آموزشی ما یا خانواده مدام ما را از شکست ترسانده‌اند و گفته‌اند نباید شکست بخوریم. اما شکست‌ها بوده‌اند که در طول تاریخ باعث خلاقیت و به وجود آمدن اختراعات گوناگون شده‌اند. اگر ادیسون از شکست خوردن می‌ترسید، هرگز لامپ اختراع نمی‌شد. یا هزاران دانشمندی که این همه اختراع و تحقیق انجام داده‌اند…

3- اهمال کاری به دلیل کامل گرایی

یکی دیگر از انواع اهمال کاری، کامل گرایی است. کامل گرایی یکی از بزرگ‌ترین دام‌های اهمال کاری است.

چند راه برای جلوگیری از اهمال کاری کامل گرایی:

یکی از این راه‌ها، کار کردن در تیم است. افراد در تیم، کمتر احتمال دارد اسیر کامل گرایی شوند. راه دوم این است که سعی کنیم بهتر از متوسط باشیم. در واقع باید برای خودمان یک مرز تعریف کنیم. یک مرز در حد متوسط نه خیلی عالی.

در این مرز شما به خودتان میگویید نباید از این مرز کمتر باشید. اما اگر بالاتر رفتید، هیچ مشکلی ندارد. کمک گرفتن از دیگران راه سوم برای دست برداشتن از اهمال کاری کامل گرایی است. «اقدام» مهم‌ترین کاری است که باید برای کامل گرایی به کار ببریم. پس همواره اقدام کنید و از اقدام کردن نترسید.

این جمله را یادتان باشد: «ترجیح می‌دهم برای کارهایی که انجام دادم حسرت بخورم تا کارهایی که انجام ندادم…»

4- اهمال کاری به دلیل تصمیم‌های هیجانی

دسته آخر از اهمال کاران گرایشی افرادی هستند که دائماً هیجان شروع دارند.

لابد شما هم دیده‌اید کسانی که مدام ایده‌پردازی می‌کنند و برای عمل کردن به آن ایده هیجان دارند. اما پیش از شروع آن، به سراغ کاری دیگر می‌روند. مثلاً پروژه‌ای را می‌خواهند شروع کنند و قبل از شروع آن، با خود فکر می‌کنند که پروژه دیگری که در فکرشان هست، حتماً بهتر است.

برای جلوگیری از نوع اهمال کاری هیجانی، پیشنهاد می‌شود: ببینید ایده‌هایی که می‌خواهید اجرایی کنید در راستای اهداف و رسالتتان هست یا خیر. از خود بپرسید: «چرا می‌خواهم این کار را انجام دهم؟». «آیا کاری که می‌خواهم انجام دهم اولویت دارد؟». «آیا کارهای ناقص قبلی را کامل کرده‌ام؟»

دسته دوم انواع اهمال کاری: اهمال کاری شناختی

در بخش قبلی اهمال کاری گرایشی و انواع آن را بررسی کردیم. وقت آن است که بر روی اهمال کاری شناختی تمرکز کنیم.

1- اهمال کاری زحمت گریزی

 

انواع اهمال کاری | اهمال کاری زحمت گریزی

زحمت گریزی از انواع اهمال کاری شناختی است. این دسته افراد می‌خواهند همه چیز بر وفق مرادشان باشد تا کاری را شروع کنند. آن‌ها حاضر نیستند به خود زحمت زیادی دهند و شرایط را خودشان مهیا کنند. مثلاً می‌خواهند سایتی راه‌اندازی کنند. اما حاضر نیستند کمی برای یادگیری آن زحمت بکشند و وقت بگذارند.

آدم‌های زحمت گریزی، دائماً آیه یاس می‌خوانند و پیش از اینکه اصلاً تست کنند، می‌گویند: «نمی‌شود که نمی‌شود!» و یا «این چیزا که جواب نمی‌ده!»

یک راه خوب می‌خواهید؟ قانون 49 را رعایت کنید. با خودتان بگویید : «در هر کاری حتی اگر 49 مشکل سر راهم پیش بیاید، باید پایش بایستم و انجامش دهم.» اگر این 49 به 50 رسید، دیگر می‌توانید رهایش کنید.

شاید بد نباشد بدانید این مشکل در اکثر مواقع در همان تعداد اولیه رفع می شود. اما اکثر انسان ها حاضر نیستند چنین زحمتی را به جان بخرند.

2- اهمال کاری به دلیل ناتوانی در تصمیم‌گیری

دومین اهمال کاری از نوع شناختی، اهمال کاری ناشی از ناتوانی در تصمیم‌گیری است. خیلی اوقات ما ممکن است زحمت گرایی یا تنبل نباشیم اما از تصمیم خوب گرفتن ناتوان باشیم. در واقع این به دلیل آن است که مهار تصمیم‌گیری را بلدنیستیم. اولین راه خوب برای رد شدن از این اهمال کاری، کشیدن نمودار تی است. اگر به نظرتان جدول تی چندان کارآمد نیست از جدول SWOT استفاده کنید.

3- اهمال کاری ناشی از درک مسئله و حل مسئله

یکی دیگر از دلایل اهمال کاری، ناتوانی در درک و حل مسئله است.

4- اهمال کاری به دلیل مردد بودن نسبت به خود

چهارمین نوع اهمال کاری از نوع شناختی، اهمال کاری به دلیل تردید است. اینکه آن‌ها به خود شک دارند می‌تواند ناشی از عوامل زیادی باشد. مثلاً ناشی از نظام آموزشی، خانواده یا هرچیز دیگری.

راه خوب برای گذشتن از این نوع اهمال کاری «مهربانی با خود» است. وقتی با خود مهربان باشید، تردیدهای کمتری برای شما پیش می‌آید. راه بعدی انجام کارهای کوچک اما پیوسته است. عادات کوچک باعث گذشتن از اهمال کاری از نوع تردید است.

5- اهمال کاری به دلیل نامنظم بودن

افراد نامنظم، به دلیل بی‌نظمی اهمال کارند. مثلاً می‌گویند: «دیر نمیشه! به وقتش انجامش میدم.» و یا «در فلان تاریخ تحویلت میدم.» اما انها به دلیل بی‌نظمی تاریخ را یادشان می‌رود یا انجام نمی‌دهند.  این افراد همیشه در حال تاخیر در کارها هستند.

یک راه خوب، داشتن لیست کارها و اولویت‌بندی آن‌هاست. به این ترتیب کارهای با اولویت کم از دست شما خارج می‌شود.

6- اهمال کاری به دلیل افراط کاری و در نتیجه مشکلات جسمی

آخرین دسته از انواع اهمال کاری از نوع شناختی، افراط‌کاران هستند. آن‌ها گاهی آن‌قدر کار می‌کنند که خسته و دل‌زده از کار می‌شوند. در نتیجه از ادامه کار انصراف می‌دهند. یک کار خوب استراحت های مقطعی و پیوسته در حین کار است. اگر کارتان دائماً با کامپیوتر است، پیشنهاد می شود نرم افزار IPRO را نصب کنید. این نرم افزار از خستگی چشم جلوگیری می کند و شما را وادار به پلک زدن و قدم زدن می کند.

دسته سوم انواع اهمال کاری: اهمال کاری جسمانی

 

انواع اهمال کاری | اهمال کاری جسمانی

دسته سوم از انواع اهمال کاری اهمال کاری جسمی است. اهمال کاری جسمی می‌تواند ناشی از استرس، خستگی و یا بیماری باشد. خستگی تا حدی قابل‌قبول است اما خستگی مفرط و دائمی می‌تواند از ادامه کار منصرفتان کند و باعث اهمال شود.

سخن پایانی در مورد انواع اهمال کاری

تلاش کردیم جامع‌ترین تقسیم‌بندی را راجع به انواع اهمال کاری در این مقاله خدمتتان ارائه کنیم. قبل از آن، تعریفی ساده و سرراست از اهمال کاری ارائه کردیم و در ادامه مقاله، به همراه مثال، سعی‌مان بر این بود که بتوانیم تا حدی، مانع از این شویم که اهمال کاری، جلو موفقیتتان را بگیرد.

بسیار خوشحالمان می‌کنید اگر هر نظر و پیشنهادی راجع به این مقاله دارید، در قسمت کامنت‌ها برایمان بنویسید.

منبع:

  1. www.healthline.com

راه درمان و رفع انواع اهمال کاری به صورت تضمینی!

تردید نکنید بهترین دوره‌ای که در مورد روش‌های رفع اهمال کاری و در نتیجه، به دست آوردن موفقیت‌های زیاد در زندگی، دوره‌ای است که مجموعه بیشتر از یک نفر طراحی و تولید کرده است! روی لینک زیر کلیک کرده و در مورد این دوره بیشتر مطالعه کنید:

چطور از اهمال کاری و انواع آن دست برداریم؟

سعید عباسی

سعید عباسی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «انواع اهمال کاری | شما اسیر کدام نوع اهمال کاری شده‌اید؟»

  1. سلام و واقعا به آقای بهرام پور و تیم خوبشون خدا قوت میگیم ، من الان ۳۴ ساله هستم و از دوم دبیرستان مشکل اهمال کاری پیدا کردم و همیشه دنبال این بودم که بفهمم چرا من اینجوری هستم و امروز با خوندن مطالب شما متوجه خیلی مسائل شدم و حس میکنم از امروز دیگه میدونم تو زندگیم باید چه کار کنم .
    خیلی دوست دارم دوره های شما تهیه کنم مخصوصا دوره شرم و خجالتتون که با این مشکل هم شدیدا دارم دست و پنجه نرم میکنم؛ اما الان با توجه به بیکار شدم و بی پول شدنم شرایط خرید دوره ها ندارم ولی تو اولین فرصتی که بتونم حتما دوره های خوب شما تهیه میکنم چرا که بین این همه مدرس اقای بهرام پور تنها کسی هستند که تونستم بهش اعتماد کنم و حرف ها و گفته های ایشون علمی و کار دست هست و فقط چند تا جمله انگیزشی نیست.

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خانم رضوی عزیز سلام
    از شما ممنونیم مجموعه بیشتر از یک نفر رو برای رشد و یادگیری خودتون انتخاب کردید.
    ما رو در جریان موفقیت هاتون قرار بدید.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید …

  3. من به تازگی برنامه ریزی کرده ام تا کتاب از شنبه را مطالعه کنم و خیلی خوشحال هستم که در ابتدای جلد این کتاب من به سایت بیشتر از یک راهنمایی شدم تا بتوانم با مطالعه ی این مقالات که کاملا واضح است که برایشان زحمت و تلاش زیادی کشیده شده است به یک نگاه اجمالی از کل کتاب برسم و می دانم که اشنایی و چهاچوب بندی قبل از مطالعه ی یک کتاب می تواند به شدت در یادگیری موثر باشد.
    دسته بندی جالبی در این مقاله مورد توجه قرار گرفت و من خیلی ممنونم بابت اطلاعات مفیدی که مجموعه ی بیشتر از یک در اختیار ما گذاشته است اما ارزو دارم که به این مقاله کمی توجه بیشتری شود و در رابطه با اهمال کاری به دلایل جسمانی کمی بیشتر پرداخته شود.

  4. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    دوست عزیز سلام خوشحالیم که همراهانی چون شما داریم . ممنون که نظرات خود را با ما به اشتراک میگذارید. پیروز و بیشتر از یک نفر باشید.

  5. سپاسگزارم برای ین مطلب بسیار منسجم و مفید ، مطلب بسیار زیبا طبقه بندی شده بود و واقعا معنای اهمال کاری را ریشه ای برایم باز کرد و مشکل خودم رو درک کردم . قدردان زحمات استاد بهرام پور و تیم قدرتمند بیشتر از یک هستم.

  6. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    ممنون که همراهمون هستید و دغدغه آموزش و یادگیری دارید؛ همراهیتون باعث افتخارمون هست…
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید.

  7. من همیشه آدم اهمال کاری بودم اما الان با کمک آموزش های خوب شما، مقالات مفید و دوره های خوبی که دارید، در حال تلاش برای رفع اهمال کاری هستم.
    ممنونم از آموزش های عالی شما

  8. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    همراه عزیز

    خوشحالیم که همراهمون هستید و به آموزش و یادگیری علاقه مندید.

    بهتون تبریک میگیم که تصمیم گرفتید با مشاهده آموزش، آگاهانه تر زندگی کنید.

    رضایت و همراهیتون باعث افتخارمون هست؛ مرسی که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

    بیشتر ازیک نفر

  9. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که تو اولین روز سال جدید هم، دغدغه رشد و آموزش دارید؛ تبریک به شما
    امسالتون مبارک؛ بیشتر ازیک نفر

  10. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سپاس بابت همراهی ارزشمندتون؛ امیدواریم در مقالات بعدی در این خصوص در خدمتتون باشیم.
    بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا