چطور در مسافرت دعوا نکنیم؟!

سرفصل های مهم این مقاله

در این مقاله قصد داریم بگوییم چطور در مسافرت دعوا نکنیم؟! چیکار کنیم که در سفرها سر زمان، پول، خرج کردن و… بحث نکنیم! و سفرمون خراب نشه…

 

چطور در مسافرت دعوا نکنیم؟!

 

پس امیدواریم که با گوش دادن به این فایل صوتی بتوانید به خوبی با خانواده صحبت کنید و ارتباط داشته باشید و از سفرتان لذت ببرید

 

 

شما می توانید فایل صوتی چطور در مسافرت دعوا نکنیم؟! را از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود فایل صوتی

 

1. مدیریت زمان

قبل از سفر توافق کنیم که ما می خواهیم در چه مدت زمانی سفر کنیم و چطور این زمان را تقسیم کنیم که بتوانیم بهره خوبی ببریم و سفرهایمان منجر به دعوا و ناراحتی سر این گونه مسائل نباشد.

 

چطور در مسافرت دعوا نکنیم؟!

 

2.مدیریت هزینه

قبل از سفر بودجه سفر را مشخص کنیم که دقیقاً چه مقدار هست و بعد با هم قرار بذاریم که چطور این مبلغ را هزینه کنیم و هر مقدار را به چه کاری اختصاص بدهیم که بتوانیم سفر خوبی داشته باشیم.

 

چطور در مسافرت دعوا نکنیم؟!

این کار باعث می شه که با برنامه ریزی باشیم و تمام اعضای خانواده را در تصمیم گیری و کارها دخیل کنیم

 

متن فایل صوتی چطور در مسافرت دعوا نکنیم؟!

به نام خدا

سلام خدمت دوستان عزیزم، همراهان عزیز مجموعه بیشتر از یک نفر

ازتون یک عذرخواهی بزرگ می کنم چون حتما یک عالمه سر و صدا می شنوید،من این فایل رو چند روزه میخوام ضبط کنم اما هربار فرصت نمیشه. الان یک مسیری رو باید قدم می زدم، گفتم چه فرصت خوبیه این کار رو انجام بدم و همین جا ضبط کنم. بنابراین صدای ماشین، ترمز، حرف عابرین پیاده و هر چیز دیگه ای شنیدین امیدوارم من رو به بزرگواری خودتون ببخشید. سعی می کنم محتوایی رو بگم که بگید ارزششو داشت این سر و صداها رو تحمل کنیم.

دوستان عزیز، توی تعطیلات نوروز و توی مسافرت هامون یک اتفاقی که می افته و متداول هست، این هست که بین اعضای خانواده معمولا ناراحتی رخ میده به دلیل مدیریت هزینه ها، مدیریت زمان و یک سری مدیریت های دیگه از منابعی که در اختیار داریم.

به چه معنی؟ به این معنی که خوب مثلا سر این که شما چرا این قدر خرید می کنی تو مسافرت؟همه پول رو دادی به خرید،همه پول رو دادی به تفریح، همه پول رو دادی به هتل یا هر چیز دیگه ای،یک درگیری یا ناراحتی رخ میده. حالا درگیری نه به معنی این که دعوای بزرگ ولی همین که حالمون خوب نباشه از مسافرتی که اومدیم لذت ببریم، بهم دیگه نگاه نمی کنیم یا حالمون خوب نیست، خوب اتفاق خوشایندی نیستش.

 

مقاله برنامه ریزی تعطیلات عید را هم مشاهده کنید.

 

یک راهکار خیلی خیلی ساده وجود داره و اون هم مقرر کردن و توافق کردن همه چیز به شکل مشخص از قبل هست.

یعنی چی؟ یعنی اگر مدیریت هزینه ها با آقا هستش توی خانواده، مثلا پدر زحمت بکشه بگه: “خوب ما کلا بودجه ای که برای این سفر می تونیم در نظر بگیریم ماکسیمم مثلا دو میلیون هست یا بیست میلیون تومان هست یا دویست هزار تومان هست،‌ فرقی نمیکنه هر عددی که هست. خب حالا بیایم با هم قرار بگذاریم اینو چطوری هزینه بکنیم”.

  • این اولا اثر خیلی خوب برای بچه ها داره، به شدت کمک میکنه که بچه ها مدیریت مالی و توان تخمین زدن و خیلی ویژگی های دیگشون ارتقا پیدا کنه.
  • نکته دوم این هستش که جلوی خیلی از اتفاقات رو می گیره.

 

این فرهنگیه که ما کم داریم تو کشور خودمون و این مشارکت معمولا کم هست یعنی اعلام نمیشه ک ما چقدر داریم؟ چیکار می خوایم بکنیم.

اصلا این که چقدر داریم مهم نیست، من این قدر بودجه در نظر گرفتم. حالا با هم نقشه بریزیم که چقدرش واسه چه کاری اختصاص پیدا کنه. اینقدرش برای مسافرت، اینقدرش برای نمی دونم مکان های تفریحی این قدرش برای خرید و این قدرش مثلا برای غذا و بعد بر اساس اون خیلی تصمیم ها راحت گرفته می شه.

توی زمان هم همینطور مثلا شما پنج روز، هفت روز، ده روز، نمی دونم هرچقدر زمان تنظیم کردید که بیاین و یک سفر داشته باشید. ببینید که این وقت رو چطور می تونید تقسیم کنید و از قبل با هم قرار بگذاریم و بعد سر اون مواضع بمونیم که این یک عادت و رفتار خیلی قشنگ بشه.

 

دوتا اتفاق فوق العاده مهم می افته:

یکی مدیریت کردن رو یاد می گیریم و دوم اینکه درگیری ها کم میشه و برنامه ریزی و دخیل دونستن همه اعضای خانواده با هم یک اتفاق خیلی خیلی قشنگ هستش.

از صمیم قلب آرزو می کنم بگید خوب خسته نباشید، این چی بود گفتی؟ حرف به این تکراری که گفتن نداشت.

از این بابت مطمئن باشید من خوشحال میشم به این معنی که شما این نکته رو می دونستین و خدارو شکر می کنم اگر نمی دونستین، خیلی خوشحالم چون می تونه جلوی خیلی از مسائل رو بگیره.

یادم میاد دوران کودکی خودم واسه همین نکته ساده ای که رخ نمی داد خیلی ناراحتی ها ایجاد می شد برای خودم، برای اعضای خانوادم و مسافرت هارو کوفت اون بندگان خدا و خودم می کردم.

بنابراین اگر که احساس می کنین این فایل به درد کسی می خوره در اختیار سایر عزیزان قرار بدین و امیدوارم که همیشه از تک تک لحظه های زندگی خودمون بهترین لذت ها رو ببریم و حالمون خیلی خیلی خوب باشه تا بتونیم بیشتر و موثرتر از یک نفر باشیم تا دنیا جای قشنگ تری برای زیستن بشه.

متشکرم، خدانگهدار

دانلود فایل PDF

کاری کنیم که از تک تک لحظات زندگی مون بهره ببریم و بتونیم با این کارها بیشتر و موثرتر از یک نفر در جامعه اثر بگذاریم.

علیرضا

علیرضا

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا