معرفی کتاب طرز فکر | mindset – کارل دوک

سرفصل های مهم این مقاله

معرفی کتاب طرز فکر mindset (روانشاسی نوین موفقیت)

اگر به دنبال خرید کتاب مناسبی می گردید که با خواندن آن بتوانید دیدگاه جدیدی نسبت به خودتان و توانایی ها و تلاشتان پیدا کنید، به جای درستی آمده اید، کتاب طرز فکر یکی از بهترین کتاب ها در این زمینه است.

  • کتاب طرز فکر نوشته خانم پرفسور کارل دِوِک است. کتاب در سال 2007 منتشر شده , و جزو پر فروش ترین کتاب های سایت آمازون است.در کتاب طرز فکر خانم کارل دوک درمورد مفهوم طرز فکر انسان و تاثیر آن بر جنبه های مختلف زندگی مفاهیمی را مطرح می کند.

 

کتاب طرز فکر

پرفسور کارل دوک استاد دانشگاه استفورد است که طی تحقیقات خود به نتایجی در مورد تاثیر طرز فکر افراد بر موفقیت آن ها در زندگی پرداخته است. او در کتاب توضیح می دهد که ما دو نوع طرز فکر داریم:

 طرز فکر رشد

 طرز فکر ثابت

اگر بخواهیم کتاب را در یک جمله خلاصه کنیم به جمله ی زیر می رسیم:

دیدگاهی که برای خود اتخاذ می کنید، به شدت رو شیوه ای که زندگی تان را پیش می برید، تاثیر می گذارد.

ابتدا به سخنرانی خانم کارل دِوِک در تد توجه نماید:

در این سخنرانی پرفسور دِوِک در مورد تاثیر طرز فکر”هنوز نه” بر زندگی صحبت می کند:

 

 

دراین کتاب خانم کار دوک توضیح می دهد که چطور با تغییر باور ها میتوان تغییرات عمیقی در زندگی به وجود آورد،در صفحات آغازین کتاب به این اشاره می کند که چطور می توان با تغیر باورها، حتی ساده ترین باور ها می تواند اثرات عمیقی در زندگی داشته باشد.

یکی از جملات جالب و پر معنای کتاب را برایتان در این قسمت آورده ایم:

بسیاری از تفکراتی که در مورد شخصیت خودتان دارید ، در واقع ناشی از طرز فکر است.

یعنی میزان موفقیت یا شکست شما در تمام جنبه های زندگی به این بستگی دارد که چه نوع طرز فکری دارید.برای مثال وقتی به زندگی اغلب کارآفرینان موفق توجه می کنیم متوجه موضوعی می شویم، این که اغلب این افراد در زمینه ی کسب و کار طرز فکر رشد داشته اند، اغلب آن ها با چالش های گوناگونی در کسب و کار خود مواجه هستند و هر چه جلوتر می روند با چالش های بیشتری دست و پنجه نرم می کنند و وقتی از عهده ی حل کردن آن چالش ها بر می آیند به سراغ چالش جدیدی می روند و هر بار قوی تر از قبل می شوند.

برای مثال می توانید به زندگی نامه جف بزوس دقت کنید. 

جف بزوس ابتدا به عنوان یک کارمند با تحصیلات دانشگاهی در جایی مشغول به کار بود، سپس فروشگاه اینترنتی آمازون را تاسیس کرد که در آن به فروش کتاب مشغول بود. به مرور زمان با چالش های گوناگونی دست و پنجه نرم کرد و کم کم همه ی محصولات را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کرد، امروز  سایت آمازون بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی دنیا است و  تقریبا همه چیز در آن به فروش می رسد و جف بزوس بر سکوی پولدار ترین افراد جهان تکیه زده است.

او با طرز فکر رشد در کسب و کار خود پیش رفت و توانست قله های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کند. نکته ی جالب اینجاست که کتاب طرز فکر هم که در مورد آن صحبت می کنیم، در فروشگاه اینترنتی آمازون جزو پرفروش ترین کتاب هاست.

می توانید کتاب های دستچین شده در زمینه ی موفقیت و روانشناسی را از فروشگاه کتاب سایت بیشتر از یک تهیه کنید، برای مشاهده ی لیست کتاب ها کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید کتاب

در مورد طرز فکر رشد و طرز فکر ثابت بیشتر بدانیم

برای واضح شدن تفاوت بین دو طرز فکر کافی است به تصویر زیر نگاه کنید:

طرز-فکر-رشد

ویژگی افراد با طرز فکر رشد 

  • باور دارند که توانمندی ها قابل یادگیری و رشد هستند
  • توجه شان را روی روند رشد و یادگیری قرار می دهند
  • معتقدند تلاش لازمه ی موفقیت است
  • چالش یک فرصت برای رشد است
  • موانع فرصتی برای رشد و یادگیری هستند
  • می توان از انتقاد استفاده کرد و رشد کرد

 

ویژگی افراد با طرز فکر ثابت 

  • باور دارند افراد با توانایی های مشخصی به دنیا می آیند
  • توجه شان را روی عالی بودن قرار می دهند نه عالی شدن
  • معتقدند تلاش فقط برای احمق هاست
  • معتقدند باید از چالش ها فاصله گرفت
  • از موانع متنفر هستند و نباید باشد
  • انتقاد یعنی من خوب نیستم

 

نتیجه جالب یک تحقیق

 طی تحقیقی که انجام شد و در آن به تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی طرز فکر رشد را آموزش دادند و به تعدادی این طرز فکر را آموزش ندادند. نتیجه ی تحقیق بسیار جالب بود، دانش آموزانی که طرز فکر را رشد را آموخته بودند توانستند در درس ریاضی بسیار رشد کنند و دانش آموزانی که این نوع طرز فکر را آموزش ندیده بودند افت زیادی در نمره ی درس ریاضی داشتند. در نمودار پایین، خط سبز روند رشد دانش آموزان آموزش دیده را نشان می دهد و خط قرمز روند افت دانش آموزانی را نشان می دهد که از طرز فکر آگاهی نداشتند.

کتاب-طرز-فکر

 

 درباره خانم کارل دوک نویسنده کتاب طرز فکر بیشتر بدانیم

 

طرز-فکر-کارل-دوک

 

خانم کارل دوک به عنوان یکی از برجسته ترین محققان جهان در زمینه های شخصیت، روانشناسی اجتماعی و روانشناسی رشد در نظر گرفته می شود. او استاد روانشناسی در دانشگاه کلمبیا بوده است و در حال حاضر استاد روانشنی در دانشگاه استنفورد است.همچنین عضو آکادمی علوم و هنر آمریکا سات.خانم کارل دوک با همسر خود دکتر اس دوک در کالیفرنیا زندگی می کنند.

 

جملاتی جالب و کوتاه از کتاب طرز فکر

شکست به معنای رشد نکردن است، نرسیدن به آن چیزهایی است که برای شما ارشمند بوده و به معنای استفاده نکردن از توانایی هایتان است.

اگر در زندگی، خودتان را فقط برای انجام دادن کارهای آسان به زحمت می اندازید،شرم بر شما!!!

ویژگی های انسان، مانند مهارتهای فکری از طریق تلاش قابل پرورش یافتن است

افرادی که طرز فکر رشد دارند، می دانند که شکوفایی توانمندی ها نیازمند صرف زمان است

همیشه افرادی که به باهوش ترین نحو شروع می کنند،آن هایی نیستند که در آخر به بهترین نتایج دست می یابند.

 

اگر به خواندن کتاب هایی در حوزه موفقیت و روانشناسی علاقمند هستید ما کتاب های دست چین شده را معرفی کردیم، کافیست روی لینک زیر کلیک کنید

معرفی کتاب

 

قسمتی از متن کتاب طرز فکر

هنگامی که محقق جوانی بودم و به تازگی شروع به فعالیت کرده بودم، اتفاقی افتاد که زندگی مرا تغییر داد. درک این موضوع که چگونه افراد با شکست برخورد می کنند ذهن مرا به خود مشغول کرده بود و تصمیم گرفتم با تماشای چگونگی دست و پنجه نرم کردن دانش آموزان با مشکلات سخت، آن را مورد مطالعه قرار دهم؛ بنابراین بچه ها را یکی یکی به اتاقی در مدرسه شان بردم، کاری کردم که احساس راحتی داشته باشند و سپس یک سری پازل به آنها دادم تا حل کنند.

اولین پازل ها نسبتا آسان بودند اما بعدی ها سخت بودند. همان طور که دانش آموزان غر زدند، عرق کردند و به شدت تلاش کردند، راهکارهای آنها را تماشا کردم و آنچه را که فکر و احساس کردند، مورد بررسی قرار دادم. انتظار داشتم در میان کودکان، تفاوت هایی در چگونگی برخورد با مشکلات باشد، اما چیزی دیدم که هرگز انتظار آن را نداشتم. در مواجهه با پازل های سخت، پسر ده ساله ای صندلی اش را جلو کشید، دستهایش را به هم مالید، لبهایش را به هم زد و فریاد زد: «من عاشق چالش هستم!» یکی دیگر در حالی که به سختی مشغول پازل ها بود، با خوشحالی نگاه کرد و با اقتدار گفت: می دانید، امیدوار بودم این آموزنده باشه!»

متعجب شدم. آنها چه اشتباهی می کردند؟ همیشه فکر می کردم که شما یا شکستمی خورید یا نه! فکر نمی کردم کسی شکست را دوست داشته باشد. آیا آنها، کودکان عجیب و غریبی بودند یا از چیزی آگاه بودند؟

همه مردم الگویی دارند، الگویی که در لحظات بحرانی زندگی، راه را به آنها نشان داده است این کودکان الگوهای من بودند. آنها آشکارا چیزی می دانستند من از آن مطلع نبودم و مصمم شدم که باید از آن سر دربیاورم تا نوع طرز فکری را که می تواند «شکست را به یک موهبت» تبدیل کند، درک کنم. آنها چه می دانستند؟

آنها میدانستند که ویژگی های انسان، مانند مهارتهای فکری از طریق تلاش قابل پرورش یافتن است و این چیزی بود که انجام میدادند؛ یعنی باهوش تر می شدند. نه تنها با شکست دلسرد نمی شدند، بلکه حتی فکر نمی کردند که در حال شکست خوردن هستند. آنها فکر می کردند که در حال یادگیری هستند….

مشخصات کتاب طرز فکر

کتاب طرز فکر در 306 صفحه  سال 1395 در ایران توسط انتشارات نشر نوین توسعه ترجمه شده است و قیمت پشت جلد آن هم 18 هزار تومان است.

 

خبر خوب

برای خرید کتاب های دستچین شده ی روانشناسی و موفقیت می توانید از بخش محصولات دسته بندی خرید کتاب را انتخاب کنید.


چند نمونه معرفی کتاب دیگر در سایت بیشتر از یک نفر

معرفی کتاب «کِی؟» (بهترین راه حل ها برای یک زمان سنجی عالی)

معرفی کتاب اثر مرکب از دارن هاردی

معرفی کتاب «هنر شفاف اندیشیدن»

معرفی کتاب «تمرکز»

معرفی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

معرفی کتاب «هنر گمشده گوش دادن»

 معرفی کتاب سکوت قدرت درونگراها

 معرفی کتاب «سیر عشق»-آلن دوباتن

 معرفی کتاب چگونه با آمار دروغ بگوییم؟

 معرفی کتاب «حکایت آنکه دلسرد نشد»

 معرفی کتاب فن بیان اونجلین مچلین


مقالاتی در مورد طرز فکر

 انواع طرز فکر ؛ 7 طرز فکر خوب برای بهبود کیفیت زندگی

 هفت عادت کسانی که طرز فکر رشد دارند

 چطور در دنیای مدرن، عمیق تر فکر کنیم؟

 چطور سطحی نگر نباشیم و عمیق فکر کنیم؟

سعید عباسی

سعید عباسی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ دیدگاه دربارهٔ «معرفی کتاب طرز فکر | mindset – کارل دوک»

  1. مرتضی موسویزاده.

    اقا پیام سلام بعد از تشکر بخاطر مطالب نابت اینو بگم تقریبا کمتر از یک ماهه با بیشتر از یک اشنا شدم و چنان برام جذاب بود که تمام سایتو شخم زدم و مهر تاییدی بود به تمام اطلاعاتمو ازون طرف از نگاه نرو ساینسی هم چقدررررر کمکم کرد به درک بهتر مفاهیم . اینم بگم تمام دوره های رایگانو تقریبا بیشتر از ۵ بار نگاه کردم وبا توجه به شخصیتی که دارم میدونم که دیدین دوره ها همچنان ادامه داره الان دغدغه اینو دارم که کی مطالب ناب بیشتری میخواین بذارید با همین فرمون برو جلو قطعا میدرخشی اگرچه الانم در حال درخششی خیلی دوست دارم اطلاعات جامع تری د رخصوص عملکرد مغز رو بدونم واااااااقعا دمت گرم و بدون که یه دونه ای و مثلت نیست

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    همراهیتون باعث افتخاره و برامون ارزشمند هست…
    مرسی بابت همراهی و اعلام رضایتتون…
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید.

  3. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که برای رشد فردیتون اهل مطالعه هستید؛ همراهیتون برامون ارزشمنده.
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید.

اسکرول به بالا