7 راه و روش آسان دانلود فیلم از اینستاگرام | بدون زحمت

سرفصل های مهم این مقاله

7 راه و روش آسان دانلود فیلم از اینستاگرام | بدون زحمت

نمی‌دانم چرا، ولی اینستاگرام با این همه طرفدار، همیشه محدودیت‌های مختلفی برای کاربران خودش ایجاد کرده. یکی از اعصاب خوردکن‌ترین این محدودیت‌ها، محدودیت دانلود ویدیو است. این یعنی شما نمی‌توانید برای دانلود فیلم از اینستاگرام به شکل مستقیم از داخل خود اپلیکیشن یا حتی نسخه رایانه اقدام کنید.

اما خب در مقابل این محدودیت، برنامه نویسان بیکار ننشسته و یک سری راهکار برای دانلود فیلم از اینستاگرام ایجاد کرده‌اند. در این مقاله قرار است دقیقا همه راه‌های واقعی برای دانلود کردن ویدیو اینستاگرام را به شما معرفی کرده و نحوه انجامش را هم توضیح بدهم. پس با من همراه باشید:

اول بهتون آموزش اینستاگرام دادیم. بعد بهتون یه راهنمای کامل دیلیت اکانت اینستاگرام رو آموزش دادیم و یاد گرفتیم که چطوری یک پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام داشته باشیم. ضمن اینکه با هم دیگه همه چیز رو در مورد گذاشتن استوری های اینستاگرام یاد گرفتیم. بعدش هم که یاد گرفتیم اگر  بلاک و ریپورت شدیم چطور درستش کنیم، وقتشه به این مقاله برسیم که یاد بگیریم چطور فیلم های اینستا رو ذخیره کنیم!

چطور فیلم های اینستاگرام را ذخیره کنیم؟

فرقی ندارد قصد دانلود فیلم از اینستاگرام با موبایل را داشته باشید یا قصدتان دانلود ویدیو از آن به کمک کامپیوتر و لپ تاپ باشد، در راهکارهایی که ادامه مقاله به شما توضیح می‌دهم، برای هر دوشان برنامه‌ها دارم.

البته بگذارید یک موضوع مهم را هم همین ابتدای کار توضیح بدهم. سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که من امروز در این مقاله به شما معرفی می‌کنم، همگی‌شان به خوبی برای دانلود ویدیو کارایی دارند و قبل از معرفی، تست‌شان کرده‌ام.

اما طبق تجربه می‌گویم که احتمالا بعد از مدتی، ممکن است بعضی از آنها دیگر کارایی قبل را نداشته باشند، همین‌طور امکان دارد بعضی‌های‌شان تصمیم بگیرند کاربران ایرانی را تحریم کنند و اصلا هزار مشکل دیگر. بنابراین اگر یکی از آنها کار نکرد، ناامید نشوید، این را هم پای بی‌مسئولیتی من نگذارید و به سراغ گزینه بعدی بروید.

1_ Video Downloader for Instagram‏

اگر قصد دانلود ویدیو اینستاگرام با موبایل را دارید و البته سیستم عامل تلفن همراه‌تان اندروید است، فکر می‌کنم تا الان نزدیک به 30 اپلیکیشن صرفا برای رسیدن به این هدف برای شما ساخته شده! کافی است به گوگل پلی رفته و عبارت Video Downloader for Instagram‏ را در آن جستجو کنید.

البته شاید خیلی حال و حوصله گشت و گذار کردن در گوگل پلی را نداشته باشید. بنابراین پیشنهاد می‌کنم از طریق این لینک، برنامه‌ای برای دانلود ویدیوهای اینستاگرام را دانلود کنید. نظراتی که در مورد این برنامه ثبت شده بود، نشان می‌داد که مخاطبان از آن به شدت راضی هستند. نحوه کار با این برنامه هم مثل دیگر برنامه‌های مشابه، راحت است:

  

صرفا کافی است به سراغ پست ویدیویی مورد نظر خودتان بروید، گزینه 3 نقطه موجود در آن را بزنید. سپس گزینه copy link را انتخاب کنید و در نهایت لینک کپی شده را در کادری که در وسط برنامه قرار گرفته، قرار بدهید.

به این ترتیب ویدیو مورد نظرتان دانلود شده و در گالری تلفن همراه قرار می‌گیرد. به نوعی می‌توان گفت Video Downloader بهترین نرم افزار موبایل برای دانلود ویدیو از اینستاگرام است. 

2_ وب سایت IFTTT

البته که می‌دانم این راهکار برای خیلی از مخاطبان این مقاله کارساز نیست! چرا؟ خب دانلود ویدیوهای اینستاگرام به کمک سایت IFTTT، به این صورت است که باید ابتدا در آن ثبت نام کرده، سپس به سراغ سایت dropbox رفته و یک فضای ابری در آن بسازید. بعد از این دیگر ویدیوهای مورد نظر شما در اینستاگرام، دانلود شده و به طور خودکار در فضای ابری دراپ باکس‌تان آپلود می‌شود.

خب همانطور که گفتم احتمالا اغلب مخاطبان این مقاله علاقه‌ای به طی کردن این مسیر طولانی ندارند اما این راهکار برای آن دسته از عزیزانی که با فضاهای ابری و مزیت‌های آن آشنا هستند، بسیار کارساز است. بنابراین از قرار دادنش در این مقاله صرف نظر نکردم.

3_ وب سایت w3toys

  راهکار بعدی، مخصوص دانلود ویدیو اینستاگرام به کمک مرورگر رایانه یا تلفن همراه است. در این راهکار هم کافی است ابتدا به سراغ پست مورد نظر بروید، لینک آن را از طریق گزینه 3 نقطه و گزینه copy post یا اصلا از کادر لینک در مرورگر کپی کرده و در کادر موجود در سایت w3toys قرار بدهید. بعد از این و انتخاب گزینه download که در سایت تعبیه شده، می‌توانید به راحتی فایل مورد نظر را در تلفن همراه یا رایانه خودتان دانلود کنید. به همین راحتی 🙂

4_ وب سایت Dredown

سایت Dredown یکی از آن قدیمی‌های دنیای دانلود ویدیو اینستاگرام است. در گذشته این وب سایت با نام Instadown شناخته می‌شد اما بعد از مدتی نام خودش را به Dredown تغییر داد و قابلیت‌های دیگری را هم به خودش اضافه کرد. این قابلیت‌ها به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل یوتیوب، فیسبوک و… را هم دانلود کنید.

برای دانلود فیلم یا عکس اینستاگرام به کمک این سایت هم کافی است صرفا لینک پست مورد نظر را کپی کرده و درون کادر وسط صفحه قرار بدهید. به این ترتیب و به راحتی محتوای شما دانلود می‌شود.

نکته: دسترسی به این سایت نیاز به فیلترشکن دارد.

5_ دانلود ویدیو اینستاگرام برای ios

  کاربران ios برای دانلود ویدیوهای اینستاگرام نسبت به دیگر کاربران کمی در محدودیت هستند و مشکلاتی بر سر راه‌شان وجود دارد. یکی از راهکارهایی که برای دانلود کردن پست های اینستا در تلفن‌های همراه آیفون ذکر شده، کمک گرفتن از وب سایت instadownloader است. البته مسیر به همین سادگی‌ها هم نیست.

قبل از اینکه به سراغ این برنامه بروید، باید مطمئن شوید که برنامه Documents روی تلفن همراه شما نصب شده باشد. این برنامه یک اپلیکیشن برای مدیریت فایل‌های شخصی تلفن شماست که به رایگان هم عرضه شده.

نکته: می‌توانید صرفا با کمک مرورگر و سایت‌های ذکر شده در این مقاله، صرف نظر از سیستم عامل تلفن همراه‌تان و بدون نیاز به نصب نرم افزار، ویدیوهای مورد نظر را دانلود کنید.


هنوز در دوره رایگان و حرفه‌ای «چطور جذاب و دوست داشتنی باشیم؟» شرکت نکردید؟

کلیک کنید!


6_ Blaze: Browser & File Manager

راهکار دیگر برای دانلود ویدیوهای اینستاگرام در سیستم عامل ios، استفاده از این اپلیکیشن است. به کمک این برنامه هم کافی است لینک صفحه پست مورد نظر را کپی کرده، در کادر وسط صفحه قرار داده، دکمه وسط را فشار دهید و در نهایت گزینه Export video To Camera Roll را انتخاب کنید. به همین راحتی ویدیو مورد نظر دانلود می‌شود.

دانلود ویدیو از اینستاگرام با رایانه

علاوه بر تمامی راهکارهای بالا، یک سری نرم افزار هستند که روی رایانه شما نصب شده و این قابلیت را در اختیارتان می‌گذارند که در هر زمان، ویدیو مورد نظرتان را از اینستاگرام، یوتیوب و… دانلود کنید. در ادامه نام چند تا از این نرم افزارها را برای‌تان می‌نویسم:

دانلود ویدیو از اینستاگرام با 4K Video Downloader

4K Video Downloader یک برنامه است که روی رایانه شما نصب شده و در دانلود ویدیو سایت‌های مختلف کمک‌تان می‌کند. خوشبختانه این برنامه در نسخه‌های Windows, Mac, Linux در اختیار مخاطبان قرار گرفته.

دانلود ویدیو از اینستاگرام با Freemake Video Downloader

خود من مدت زیادی است که برای دانلود ویدیوهای سایت‌های خارجی از این برنامه استفاده می‌کنم و تا الان هم نسبت به آن رضایت کامل دارم. البته نصب این برنامه صرفا برای کاربران ویندوز ممکن است.

دانلود ویدیو از اینستاگرام با JDownloader

یک برنامه عالی دیگر برای دانلود ویدیوهای اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی که روی سیستم عامل‌های مختلف مک، ویندوز و لینوکس هم قابل نصب است. علاوه بر این برنامه، برنامه دیگری با نام Youtube-Dl هم وجود دارد که روی سیستم عامل‌های مختلف نصب شده و در دانلود ویدیو به شما کمک می‌کند.

دانلود ویدیو از اینستاگرام با Video DownloadHelper

یک افزونه کروم و همینطور فایرفاکس است که می‌توانید بعد از نصب کردنش روی مرورگر مورد نظر، به راحتی و در کمترین زمان اقدام به دانلود ویدیوهای دلخواه از شبکه‌های اجتماعی مختلف کنید.

ذخیره فیلم از اینستاگرام بدون نرم افزار

همانطور که در اواسط این مقاله از وب سایت «بیشتر از یک نفر» هم گفتم، ممکن است به دلایل مختلف، هر کدام از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله، با مشکل روبرو شده و به خوبی در مسیر دانلود کردن ویدیوهای اینستاگرام کمک‌تان نکنند.

چرا نمی‌توانیم ویدیوهای اینستاگرام را دانلود کنیم؟!

احتمالا بارها شده بخواهید یک ویدیو از اینستاگرام دانلود کنید ولی با مشکلاتی مثل پیدا نکردن لینک آن و… روبرو شوید. در این حالت به احتمال زیاد مشکل شما این است: خصوصی بودن حساب اینستاگرام فرد مورد نظر!

در واقع اینستاگرام به هیچ وجه به شما اجازه نمی‌دهد پست‌های حساب افرادی که اکانت آنها خصوصی یا همان private است را دانلود کنید. بنابراین احتمالا شما قصد دانلود کردن این ویدیوها را داشته و به مشکل خورده‌اید. با توجه به تنظیمات اینستاگرام، پیشنهاد می‌کنم بیخیال این ویدیوها شده و به سراغ پیج‌هایی بروید که حساب‌شان عمومی و public است.

آیا دانلود ویدیوهای اینستاگرام غیر قانونی است؟

البته که منظورم از غیرقانونی بودن، نه قانون کشور خودمان بلکه قانونی جهانی حقوق ناشر یا همان کپی رایت است. در هر حال باید این نکته را بدانید که طبق قوانین، مشاهده کردن و حتی دانلود کردن ویدیوهای اینستاگرام برای هیچکس غیرقانونی نبوده و به هیچ عنوان حقوق ناشر را نقض نمی‌کند. اما بارگذاری دوباره این ویدیوها به نام شخص یا شرکت خودتان در دنیای رسانه‌ها و اینترنت، به نوعی از نظر قانون کپی رایت، تخلف محسوب می‌شود.

همین موضوع ممکن است باعث شود بعضی از ویدیوهای دانلود شده از اینستاگرام، توسط این شبکه اجتماعی در زمان آپلود شدن حذف شده و حتی امکان دارد پیج شما هم برای مدتی در اثر این کار محدود شود! بنابراین مراقب این مشکل و موضوع باشید.

چطور ویدیوهای igtv اینستاگرام را دانلود کنیم؟

IGTV قابلیتی است که حدودا چند سال پیش به اینستاگرام اضافه شد و به کاربران اجازه انتشار ویدیوهای طولانی بیشتر از یک دقیقه را داد. اگر قصد دانلود ویدیوهای این بخش از اینستاگرام را هم داشته باشید، کافی است لینک آن را کپی کنید و به سراغ یکی از سایت‌های معرفی شده در این مقاله رفته و آن را دانلود کنید. اغلب این سایت‌ها قابلیت دانلود از IGTV را در اختیار مخاطبان خودشان قرار می‌دهند.

سخن پایانی مقاله دانلود ویدئو از اینستاگرام

خب، به انتهای این مقاله رسیدیم. در این مطلب سعی کردم یک راهنمای جامع به همراه خلاقیت برای دانلود ویدیو از اینستاگرام را در اختیار شما دوستان عزیز قرار بدهم. منبع بخشی از این مقاله، وب سایت makeuseof بود و بخش دیگری را هم با جستجو در وب انگلیسی نوشتم. اگر نظری در مورد مطالب این مقاله دارید، مشتاقانه در بخش نظرات منتظر شما هستم.

راستی، برای نشر دانش و علم، از شما می‌خواهیم با به اشتراک گذاری این لینک با دوستانتان، در تولید محتوای ارزشمندتر به ما کمک کنید!

سوالی در خصوص دانلود فیلم از اینستا مانده؟

هر سوالی در زمینه دانلود ویدئو از اینستاگرام دارید، آن را در قسمت کامنت‌ها بنویسید. در کمترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت خواهید کرد!

چطور صفر تا صد اینستاگرام را حرفه‌ای بیاموزیم؟

با بسته جامع آموزش صفر تا صد اینستا، بهترین و تازه‌ترین روش‌های کسب درآمد چند میلیون تومانی از اینستاگرام به شما آموزش داده می‌شود. مطابق با تازه ترین الگوریتم‌های اینستاگرام!

روی تصویر کلیک کنید 

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه دربارهٔ «7 راه و روش آسان دانلود فیلم از اینستاگرام | بدون زحمت»

  1. اگر بخواهم بدون فیلتر شکن فیلمی را ذخیره کنم امکان پذیر نیست چه با سایت و چه با اپ های متفاوت ولی حال که اینستاگرام رفع فیلتر شده لطفا در مورد دانلود بدون فیلتر شکن هم توضیح دهید تشکر.

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    چقدر خوب که دنبال محتوای آموزشی هستید.
    حتما پیشنهادتون منتقل خواهد شد.
    بیشتر ازیک نفر..

اسکرول به بالا