متفاوت‌ترین و بهترین کارها در زمان قرنطینه

سرفصل های مهم این مقاله

متفاوت‌ترین و بهترین کارها در زمان قرنطینه

کرونا آمده و خواهی نخواهی سبک زندگی تازه‌ای با خودش به همراه آورده است. دو حالت دارد

یا باید خودمان را با شرایط تازه سازگار کنیم و از آن لذت ببریم.

 یا می‌توانیم دست روی دست بگذاریم، کلافه شویم و فقط انتظار بکشیم.

ما اینجاییم تا اگر راه اول را انتخاب کردید، به شما کمک کنیم که ایام کرونایی (!) بهتر و موثرتری داشته باشید؛ بنابراین در این لیست خوب، بهترین کارها در زمان کرونا که می‌توانید در خانه و در ایام تعطیلات و قرنطینه انجام دهید را لیست کرده‌ایم.

استفاده مفید از اوقات فراغت و خانه نشینی می‌تواند موجب افزایش انگیزه و خلاقیت شما باشد. همچنین احساس مفید بودن با افزایش سطح رضایتمندی از خود، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند. این زمان فرصت خوبی است تا تجربه‌های جدیدی به دست آورید.

بهترین کارها در زمان قرنطینه خانگی چیست؟

متفاوت‌ترین و بهترین کارها در زمان قرنطینه

شاید همه ما اولین کارهایی که انجام می‌دهیم، مطالعه و دیدن فیلم و گوش دادن به موزیک و کارهایی از این دست باشد که البته خیلی هم خوب است؛ اما این‌ها مواردی هستند که می‌دانیم. ما کارهای دیگری هم به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

اول: به درون خودت سفر کن!

ایام قرنطینه فرصت بسیار مناسبی است تا نگاهی به خودمان بیندازیم. بسیاری از ما آن‌قدر غرق در کار و فعالیت بوده‌ایم که مدت‌هاست فرصتی برای خلوت کردن با خود پیدا نکرده‌ایم. بهتر است یک ارزیابی در این دوران از خودمان داشته باشیم. ببینیم کجای زندگی و اهدافمان قرار داریم، چطور باید به آینده فکر کنیم، چقدر به دنبال علایق و خواسته‌های واقعی زندگی‌مان رفته‌ایم و به طور کلی با خودمان چند چندیم؟

اصلاً چه می‌شود اگر یک روز کامل را به فکر کردن اختصاص دهید. آرام شوید و به این فکر کنید که چه ظرفیت‌های عظیمی در شما نهفته و چطور می‌توانید امسال را به یک سال رؤیایی تبدیل کنید.

پیشنهاد من به شما این است که اگر هنوز هم فیلم وبینار رایگان هدف گذاری را ندیده‌اید، ساعتی وقت بگذارید و به دقت بار دیگر آن را ببینید. مطمئناً دید گسترده‌تری به شما خواهد داد.

دوم: این همه آموزش رایگان!

علاوه بر آموزش‌های رایگان وب سایت بیشتر از یک، می‌توانید در سایت‌های دیگر هم مهارت‌های مختلفی آموزش ببینید.

توصیه من این است که لزومی ندارد ده‌ها موضوع مختلف را آموزش ببینید. حتی اگر یک مهارت تازه و یا دو موضوع هم کار کنید، خوب است.

دو سایت فرانش و فرادرس، آموزش‌های رایگان بسیار خوبی دارند که با یک جستجوی ساده در سایت‌هایشان می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

علاوه بر آن در وب سایت یوتیوب، صدها آموزش تصویری رایگان وجود دارد که می‌تواند اوقات قرنطینه را به یک فرصت طلایی تبدیل کند.

فقط نیاز به اینترنت خوب دارد و فیلترشکن! همین!

سایر سایت های خوب آموزش به زبان فارسی: 

مکتب خونهمرکز آموزش‌های جهاد دانشگاهی

سوم: کارهای فان و لذت‌بخش انجام دهید

اولین گزینه، تماس تصویری است. از برخی دوستان قدیمی مدت‌هاست بی خبرید؟ کافی است به او پیامی بدهید و از دور ملاقاتش کنید.

تماس تصویری واتساپ بهترین راه دید و بازدید در ایام قرنطینه و تعطیلات است. اگر اصول بهداشتی را رعایت کرده‌اید و در خانه مانده‌اید، می‌توانید با سایر اعضای خانواده، تماس تصویری برقرار کنید و یک دل سیر تماشایشان کنید. ساده، کم هزینه و مؤثر!

همچنین راه‌های دیگر برای تماس تصویری اینهاست: جیتسی (بدون نیاز به ساخت آی دی)  اسکایپ – زوم (برای ویدئو کنفرانس)

گزینه دوم گوش دادن به پادکست است.

گزینه فان بعدی، کارائوکه است! می‌دانم احتمالاً تابه‌حال این واژه به گوشتان نخورده است! بسیار خب توضیح می‌دهم! حتماً شما هم تابه‌حال زیر آواز زده‌اید و در دل حسرت خورده‌اید که چرا این صدای رؤیایی را کسی کشف نکرده است!

این بار خودتان آن را به منصه‌ی ظهور برسانید! کارائوکه یعنی صدای خودتان را روی آهنگ‌های مشهور خوانندگان مختلف بگذارید. انگار آن آهنگ را شما خوانده‌اید. وب‌سایت‌های خارجی زیادی برای این کار وجود دارد که خیلی‌هایشان هم رایگان هستند. در ایران، با این وب سایت می‌توانید کارائوکه کنید. اغلب آهنگ‌ها رایگان است؛ اما برای برخی آهنگ‌ها باید کمی سر کیسه را شل کنید!

آهنگ‌های خوانندگان ایرانی را به صورت بی کلام در اختیار شما می‌گذارد و متن آهنگ‌ها هم در زیر هر آهنگ موجود است. می‌توانید دانلود کنید و خودتان روی آهنگ بخوانید. فقط اگر مشهور شدید، حواستان به ما باشد!

بهترین کارها در زمان قرنطینه و در زمان کرونا

گزینه فان چهارم: ریدکوراسیون!

وقت خوبی است تا دکوراسیون منزل را تغییر بدهید. هم فال است و هم تماشا!

مطمئناً دوران قرنطینه خانگی، دورانی برای خلاق‌تر شدن شماست. پس اگر مدت‌هاست باغچه خانه را تمیز نکرده‌اید، الآن وقتش است. اگر مدت‌هاست کمدها را جابه جا نکرده‌اید، اگر مدت‌هاست وسایل اضافی را دور نریخته‌اید و اگر مدت‌هاست دستی به سر و گوش کتاب‌ها نکشیده‌اید، از این ایام اجباری حصر استفاده کنید!

چهارم: انسانیت را به اوج برسانید!

در خانه هرکدام از ما، مقدار بسیار زیادی لباس، کتاب و وسایل هست که یا هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم تا خراب شود و دورش بیندازیم و یا چون مشابه جدیدش را خریده‌ایم، دیگر قابل استفاده نیست؛ اما همین الآن، افراد بسیاری حتی در نزدیکی شما هستند که همین وسایل می‌تواند کیفیت زندگی‌شان را به صورت قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهد.

تصور کنید اگر هرکدام از ما، لباس‌های بلااستفاده‌ای که مدت‌هاست در کنج خانه خاک می‌خورد را به خیریه‌ها اهدا کنیم؛ و یا به افرادی که در استان‌های محروم مثل سیستان و بلوچستان هستند، کتاب هدیه بدهیم. این کار حس مسئولیت پذیری شما را ارتقا می‌دهد و علاوه بر آن احساس خوبی خواهید داشت.

خیریه‌های زیادی وجود دارند که لباس‌های در حد نو و بلااستفاده شما را جمع می‌کنند و به دست افراد نیازمند می‌رسانند.

از جمله این موارد: 

همچنین خیریه‌های زیر می‌توانند کتاب‌های اضافی شما را جمع‌آوری کرده و به دست افراد محروم و نیازمند برساند.
پایان کارتن‌خوابی
33546846 (021)
موسسه خیریه نیکان ماموت
22176001 (021)
انجمن خیریه اسباب‌بازی‌ها
89765432 (021)
موسسه خیریه توان یاب
66935533 (021)
موسسه خیریه کهریزک
38465 (021)
موسسه خیریه امام علی (ع)
5595831 (021)
موسسه خیریه طلوع بی‌نشان‌ها
55157989 (021)
خیریه محام
55388450 (021)
خیریه مهرگیتی
021-88369567
خیریه امید فردا
021-22911646
خیریه موج مهربانی
071-54220274
خیریه رشد
021-22677613

همچنین گروه نیکوکاری سنا، می‌تواند کتاب‌های بلااستفاده شما را جهت ارسال به مناطق محروم، دریافت کند.

پنجم: ورزش و نرمش و مدیتیشن

در ایام کرونا، همه باشگاه‌های ورزشی به تعطیلی کشیده شده است؛ اما این دلیل خوبی برای ورزش نکردن نیست.

نرمش‌های خانگی و مدیتیشن نقش مهمی در کاهش استرس شما و در نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن شما ایفا می‌کند.

برای مدیتیشن، اول این مقاله را مطالعه کنید و سپس در یوتیوب به دنبال تمرین‌های مدیتیشن بگردید. بهترین تمرین‌ها را می‌توانید به صورت رایگان ببینید و لذتش را ببرید.

همچنین اینها چند لینک خوب و رایگان برای مدیتیشن و مراقبه هستند البته به زبان انگلیسی: لینک اوللینک دوملینک سوم

وقتی در قرنطینه خانگی هستید، زمان آزادتری دارید و بنابراین تمرکز و آرامش بیشتری خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنم از این زمان استفاده کنید تا بتوانید بیشتر بر ذهن خود تسلط داشته باشید و افکار مزاحم و منفی را از خود دور کنید. تصویرسازی و تمرکز بر دم و بازدم از فعالیت‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن ذهن خود را آرام کنید.

از این لینک‌ها و اپلیکیشن‌های عالی هم می توانید استفاده کنید:

کافی است روی لینک کلیک کنید، دکمه Start را بزنید و 7 دقیقه تمریناتی که توصیه می‌کند را انجام دهید. (اپلیکیشن موبایل تمرین‌های 7 دقیقه‌ای)

6 ﺣﺮﮐﺖ ﺳﺎده

ﻣﺠﻤﻮﻋﻪای از 6 ﺣﺮﮐﺖ ﺳﺎده ﮐﻪ ﻫﺮ روز اﻧﺠﺎم و ﺳﻪ ِﺳﺖ ﺗﮑﺮار ﻣﯽﺷﻮد (ﺑﺎ دو دﻗﯿﻘﻪ اﺳﺘﺮاﺣﺖ ﺑﯿﻦ ﻫﺮ ِﺳﺖ)

در این لینک تمریناتی برای یوگا در خانه در نظر گرفته شده است.

ﭼﻨﺪ اﭘﻠﯿﮑﯿﺸﻦ ﺑﻬﺘﺮ ورزش روزاﻧﻪ در ﺧﺎﻧﻪ

https://dailyworkoutapps.com/

https://aaptiv.com/

https://8fit.com/

ششم: مهارت‌های تازه یا مهارت‌های قدیمی؟

هرکدام از ما مهارت‌هایی را بلد هستیم. دوران قرنطینه می‌تواند دورانی طلایی برای تبدیل مهارت‌های نصفه نیمه ما به مهارت‌های فوق‌العاده باشد.

فرض کنید فتوشاپ را تا حدودی بلدید. این ایام می‌تواند کمک کند شما در فتوشاپ حرفه‌ای شوید. همان‌طور که گفتم، سایت‌های فرانش و فرادرس و یوتیوب حاوی آموزش‌های رایگان و خوبی در این زمینه است.

هفتم: بازی‌درمانی و شکست کرونا!

دکتر صاحبی در این لایو، به صورت کاملاً علمی به شما یاد می‌دهد که «بازی‌درمانی» چطور می‌تواند نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا کند و چرا ما بازی را این‌قدر دستکم گرفته‌ایم.

بازی کردن یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس و همچنین تقویت قدرت خلاقیت است. به ویژه اگر بازی جمعی باشد تأثیر مثبت بیشتری بر آرامش شما خواهد داشت. سعی کنید با اعضای خانواده خود بازی کنید. به این ترتیب روحیه جمعی‌تان هم بهبود خواهد یافت و شما را به هم نزدیک‌تر خواهد کرد.

اگر کودکی در منزل دارید بازی کردن می‌تواند نقش مهمی در بهبود خلاقیت و تصویرسازی ذهنی او داشته باشید. با این کار، می‌توانید به جبران روزهایی که فرصت نداشتید با آن‌ها بازی کنید، هم کمک کنید. این مقاله را بخوانید: 9 بازی عالی و کم خرج و نابغه شدن فرزندان شما! (بازی فکری کودکان))

راستی این ویدئو شاد را هم ببینید. خالی از لطف نیست!!!

هشتم: بازدید مجانی و مجازی از موزه‌ها

اگر تابه‌حال به موزه‌های سراسر دنیا یا همین ایران خودمان سری نزده‌اید، نگران نباشید.

درحالی‌که روی تخت دراز کشیده‌اید یا روی مبل نشسته‌اید، می‌توانید به موزه‌های دنیا سفر کنید و فوق‌العاده‌ترین آثار هنری دنیا را به صورت مجانی تماشا کنید.

این لینک می‌تواند دست شما را گرفته و به موزه‌های سراسر دنیا هدایت کند.

بهترین کارها در زمان قرنطینه - در زمان کرونا چه کنیم؟

همچنین این پیشنهادات هم می‌‌تواند تجربه خوبی باشد (این بخش از صفحه تلگرام محمدرضا جلائی پور برداشت شده است)

(بهتر است فیلترشکن خود را روشن کنید)

موزه گردی:
ﻣﻮزه ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎ در ﻟﻨﺪن 
ﻣﻮزه ﻣﻮﻣﺎ در ﻧﯿﻮﯾﻮرک
ﻣﻮزه ونﮔﻮگ در آﻣﺴﺘﺮدام
ﮔﺎﻟﺮی اوﻓﯿﺰی در ﻓﻠﻮراﻧﺲ
ﻣﻮزه ﻣﺘﺮوﭘﻮﻟﯿﺘﻦ در ﻧﯿﻮﯾﻮرک
ﮔﺎﻟﺮی ﻣﻠﯽ در ﻟﻨﺪن
ﻣﻮزه Belvedere در وﯾﻦ
ﻣﻮزه Leopold در وﯾﻦ
ﻣﻮزه ﻣﺎﻧﭻ در اوﺳﻠﻮ

ﻃﺒﯿﻌﺖﮔﺮدی:
ﻗﻠﻪ اورﺳﺖ – ﻧﭙﺎل
ﮔﺮﻧﺪ ﮐﻨﯿﻮن – آﻣﺮﯾﮑﺎ
ﺳﺎﺣﻞ ﮐﺎﻫﺎﻻ – ﻫﺎواﯾﯽ
ﺟﻨﮕﻞ آﻣﺎزون

ﺗﻤﺎﺷﺎی ﺑﻨﺎ
داﻧﺸﮕﺎه آﮐﺴﻔﻮرد – ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎ
ﺗﺎج ﻣﺤﻞ – ﻫﻨﺪ
ﺼﺮ ورﺳﺎی – ﻓﺮاﻧﺴﻪ
ﮐﻮﻟﻮﺳﯿﻮم – رم
ﮐﺎخ ﺳﻔﯿﺪ – آﻣﺮﯾﮑﺎ
اﺳﺘﻮﻧﻬﻨﺞ – وﯾﻠﺘﺸﺎﯾر ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎ

نهم: وب‌سایت‌های بامزه و جذاب!

برای شما چند وب سایت یافته‌ام که می‌توانید کارهای جالبی در آن‌ها انجام دهید.

این وب سایت ساده، متن وارد شده را با حالت‌های مختلف شتر نمایش می‌دهد. هر چه دوست دارید را در جعبه متن تایپ نمایید و نتیجه بامزه را مشاهده کنید. اگر قرار است خبر بدی را به کسی بدهید شاید بهتر باشد از این فونت استفاده کنید!

در این وب سایت بیست سوالی بازی کنید. وقتی بچه بودید، حتماً 20 سوالی بازی کرده‌اید. شما باید در مورد یک شخص و یا یک مکان خاص سؤال می‌پرسیدید تا به جواب برسید و دوستتان هم با بله و خیر، سعی به هدایتان به سوی پاسخ داشت. حالا می‌توانید 20 سوالی را با کامپیوتر بازی کنید.

به هیچ وجه به کاراکترهای فیلم و سریال و بازی فکر نکنید، تمام سعی خود را به کار گیرید تا به سؤالات پاسخ دهید، مطمئن هستیم که جا خواهید خورد.

اگر به گرافیتی یا طرح‌های نقاشی شده بر روی دیوارها علاقه دارید کلکسیونی کامل از آن‌ها را می‌توانید در این وب سایت مشاهده کنید. انیمیشن‌های موجود در بخش ویدیو سایت را از دست ندهید.

در این لینک می‌توانید یک عکس 360 درجه 70 میلیارد پیکسلی، از بوداپست پایتخت مجارستان ببینید که با حمایت شرکت‌های مایکروسافت، سونی و اپسون گرفته شده است. وضوح این عکس آن‌قدر بالاست که تا پنجره خانه‌ها می‌توانید نزدیک شوید. تصاویر 360 درجه دیگری نیز در پایین صفحه وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید مشاهده کنید.

دهم: مقالات رایگان بخوانید!

علاوه بر آموزش‌های رایگان، شما می‌توانید مقالات رایگان و بی‌شماری در سایت بیشتر از یک نفر مطالعه کنید. کافی است روی این لینک کلیک کنید.

شما همچنین می‌توانید دوره رایگان نیلوفر مرداب را دانلود کرده و گوش کنید. بدون تردید ما به جز بحران کرونا، اسیر بحران‌های دیگری هم خواهیم شد. دوره رایگان نیلوفر مرداب به شما کمک می‌کند آماده‌تر از هر زمان دیگری با بحران‌های مختلف مبارزه کنید.

پیشنهاد شما برای روزهای قرنطینه اجباری چیست؟

اگر پیشنهاد دیگری دارید، حتماً در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا