کتاب قدرت بیان برایان تریسی

سرفصل های مهم این مقاله

معرفی کتاب قدرت بیان برایان تریسی
یکی از بهترین کتاب‌های برایان تریسی، کتاب «قدرت بیان» اوست. نام اصلی این کتاب «صحبت کن تا برنده شوی» است.
تریسی در کتاب قدرت بیان یا قدرت فن بیان به شما می‌گوید که چگونه هنر سخنرانی و فن بیان را یاد بگیرید و از آن برای رسیدن به اهداف غیر قابل باور خود استفاده کنید!
افراد موفق می‌دانند که صحبت کردن و فن بیان می‌تواند به آنها کمک کند که احترام دیگران را برایشان به ارمغان بیاورد، آن‌ها را به میزان قابل توجهی برای شرکت‌هایشان ارزشمندتر کند و آنها را در نزد افراد با نفوذ که می‌توانند درب‌های مهمی برای زندگی و حرفه‌شان باز کنند، مثبت و مؤثتر جلوه دهند.
برایان تریسی کیست؟
برایان تریسی یکی از مشهورترین سخنرانان دنیاست. اگر می‌خواهید با زندگینامه برایان تریسی به صورت کامل آشنا شوید، لینک زیر را باز کنید تا با زوایای پنهان زندگینامه برایان تریسی آشنا شوید و او را به خوبی بشناسید.
زندگینامه برایان تریسی
چرا قدرت بیان مهم است؟
به طور طبیعی تصور می‌شود افرادی که به خوبی صحبت می‌کنند و به خوبی خود و یا کسب و کارشان را ارائه می‌دهند با استعدادتر و باهوش‌ترند. هنر صحبت کردن می‌تواند به صورت سیستماتیک و مرحله به مرحله آموخته شود.
اگر تمایل به انضباط و عزت را داشته باشید، می‌توانید از یکی از بزرگترین سخنرانان جهان به عنوان معلم خود یاد بگیرید چطور فن بیان خودتان را قوی کنید و ارتباطات موثرتری بسازید.
ترفندهای آزمایش شده از لحاظ تجاری هم در کتاب قدرت بیان برایان تریسی در کتاب آورده است که می‌توانید از آن برای ارائه قدرتمندانه استفاده کنید و به طور قانع صحبت کنید، چه در جلسه غیر رسمی و چه در جلوی گروه بزرگی از مردم.
با این کتاب می‌آموزید که چگونه:
در برابر هر مخاطب، پراعتماد به نفس، مثبت و آرام صحبت کنید
با استفاده از زبان بدن، سخنرانی‌ها و فن بیان موثرتری داشته باشید
به طرز ماهرانه‌ای از طنز، ضرب المثل، نقل قول و شعر در داستان خود استفاده کنید.
هنگام ارائه ایده‌های جدید با قدرت بیان کنید بدون شک و تردید.
از همان ابتدای سخنرانی توجه مخاطبان را جلب کنید
سخنرانی را با اقتدار تمام کنید
کتاب قدرت بیان دیگر چه چیزهایی دارد؟
این کتاب فراتر از اصول صحبت کردن است و قوی‏‎ترین اسرار فن بیان را برای شما فاش می‏کند تا به کمک آنها، دیگران را با سخنرانی‏‌هایتان تحت تأثیر قرار بدهید و نه تنها با دیگران ارتباط مؤثر برقرار کنید، بلکه با مهارت، ذهن آنها را در رابطه با مسائلی که برای موفقیت‏تان ضروری هستند تغییر بدهید.
این کتاب مؤثر سرشار از استراتژی‏‌های اثبات شده است.
کتاب قدرت بیان برایان تریسی یک فصل ویژه درباره ارائه سخنرانی‌های متقاعد ‏کننده تجاری هم دارد.
فن بیان قوی به شما کمک می‏کند سریع‏تر در حرفه‌‏تان پیشرفت کنید، مورد احترام دیگران قرار بگیرید و به بزرگترین اهدافتان برسید.
توانایی صحبت در جمع همچنین باعث بهبود سطح عزت نفس شما می‌شود.
در واقع همین عزت نفس است که شما را در مصاحبه‌ها شاد و پر انرژی می‌کند و می‌تواند توجه دیگران را به شما جلب نماید. با خوب صحبت کردن می‌توانید افراد مختلف را در کوتاه‌ترین زمان متقاعد کنید و با طی مراحل بعدی به اهداف خود نزدیکتر شوید.
در این میان چه چیزی مهم‌ترین دارایی شماست؟ مغزشما، ذهن شما، حافظه شما!
از با ارزش‌ترین مهارت‌هایی که شما و هر کس دیگری به آن نیاز دارید، این است که خوب و دقیق فکر کنید تا بتوانید احساسات و خواسته‌های خود را به صورت باز و آشکار بیان کنید. این مهارت به شما کمک می‌کند تا خیلی سریعتر از افراد باهوش و زیرکی که در کنارتان هستند، پیشرفت کنید.
برای هر صحبتی ابتدا باید مطالب خود را جمع‌آوری و سپس طبقه‌بندی کنیم. این کار باعث می‌شود که قبل از صحبت ذهن‌مان را آماده کنیم و نحوۀ بیان خود را در حد قابل قبولی بهبود ببخشیم.
فهرست مطالب کتاب قدرت بیان برایان تریسی چیست؟
فهرست مطالب کتاب قدرت بیان برایان تریسی از این قرار است:
فصل 1: هنر بیان و سخن گفتن
فصل 2: تهیه و آماده‌سازی مطالب، بسیار آسان است
فصل 3: اعتماد به نفس و تسلط ذهنی
فصل 4: تمرین خود را با یک سالن سخنرانی خالی شروع کنید
فصل 5: ابتدا برای گروه‌های کوچک سخنرانی کنید
فصل 6: ارائه سخنرانی و مذاکره با گروه‌های کوچک
فصل 7: تسلط برای ایستادن روی سن و صحبت کردن
فصل 8: تسلط زبانی
فصل 9: فوت و فن یادگیری، آشنایی با روش‌ها و تکنیک‌های یک سخنران خوب
فصل 10: شرایط را کنترل کنیم
فصل 11: با شادمانی سالن را ترک کنید
فصل 12: چگونه دیگران را متقاعد کنیم؟

فصل اول کتاب قدرت بیان برایان تریسی
فصل اول هنر صحبت کردن و فن بلاغت نام دارد.
هدف او از تمام سخنوری‌هایش، تاثیرگذاری واقعی بود. او هرگز صرفاً برای این که کسی به حرف‌هایش گوش کند، صحبت نمی‌کرد.
در طول تاریخ، اوج تاثیرگذاری انسان، توانایی ترغیب دیگران بوده است؛ به عبارت دیگر، هدف یا مقصود از صحبت کردن در میان جمع، کمک به روی دادن اتفاقی است که در صورت نبود صحبت‌های گوینده رخ نمی‌دهد.
مثلاً وقتی دموستنز صحبت می‌کرد، مردم می‌گفتند: « چه سخنران خوبی!» اما وقتی آلسیبیدز صحبت می‌کرد، مردم می‌گفتند: « پیش به سوی هدف!»

وظیفه شما به عنوان یک سخنران این است که مخاطبتان را وادار و ترغیب کنید؛ به گونه‌ای که حرف‌های شما، طرز تفکر، احساس و عملکردشان را تغییر دهد؛ به عبارت دیگر، باید آنها را مجبور کنید کاری انجام دهند و آنها را به « حرکت کردن» تشویق کنید.
خوشبختانه، تبدیل شدن به یک سخنران مسلط و خوش بیان، یک مهارت اکتسابی است. اگر بتوانید رانندگی، تایپ یا استفاده از تلفن همراه را بیاموزید، پس می‌توانید یک سخنران تاثیرگذار هم باشید و نه تنها زندگی خودتان، بلکه زندگی مخاطبانتان را نیز تغییر دهید.
سه رکن ترغیب کردن
ارسطو، اولین فیلسوف برجسته‌ای بود که به اهمیت سخنوری، به عنوان ابزار ضروری رهبری، پی برد. او ارکان اصلی ترغیب کردن را به سه بخش تقسیم کرد: منطق، اخلاق و احساس. اجازه بدهید به ترتیب این سه رکن را بررسی کنیم.
منطق:
به منطق، واژه‌ها و دلیل‌ها در صحبت‌های شما اشاره می‌کند. باید هرچیزی را که می گویید مانند حلقه‌های زنجیر یا تکه‌های جورچین با هم هماهنگ باشند تا جمله یا بحث منسجمی به وجود بیاید.
وقتی درباره حرف‌هایتان فکر و برای بیان آنها برنامه ریزی می‌کنید، نکات مختلفی را در یک زنجیره از مسائل کلی به مسائل جزئی، یا از شروع تا پایان سازماندهی می‌کنید؛ برای ایجاد یک بحث ترغیب کننده، هر نکته بر نکته قبلی تکیه می‌کند.
ترغیب کردن یا اخلاق:
این جنبه به شخصیت، رفتار و صداقت شما هنگام صحبت کردن اشاره دارد. افزایش اعتبار قبل و بعد از سخنرانی نزد مخاطبان، احتمال این که آنها حرف‌های شما را بپذیرند و بر اساس توصیه‌هایتان اقدام کنند، بالا می‌برد.
احساس
این جنبه درون مایه عاطفی صحبت‌های شما و احتمالاً مهم‌ترین رکن است. این بعد فقط زمانی نمود می‌یابد که شما با افراد، ارتباط عاطفی برقرار کنید و آنها را به اندازه‌ای تحت تأثیر قرار دهید که طرز تفکرشان را تغییر و یک اقدام خاص انجام دهند.
اگر می‌خواهید افراد را تغییر دهید و آنها را به دیدگاه خود ترغیب کنید، باید هر سه رکن (منطق، اخلاق و احساس) در هم ادغام شوند.
سه قسمت پیام شما
چند سال قبل، آلبرت محرابیان تحقیقاتی درباره ارتباط مؤثر انجام داد و پس از این تحقیقات نتیجه گرفت، هر پیام شفاهی سه قسمت دارد: واژه، لحن صدا و زبان بدن گوینده.
واژه
شگفت انگیز است که براساس نتایج تحقیقات پروفسور محرابیان، واژه‌ها فقط 7 درصد از هر پیام انتقال یافته را تشکیل می‌دهند. البته واژه‌هایی که شما به کار می‌برید، بسیار مهم هستند و باید به دقت انتخاب شوند. آن‌ها باید به لحاظ دستوری صحیح باشند و درست در کنار هم قرار بگیرند؛ اما همه ما صحبت‌های سخنرانان تحصیل کرده و در عین حال کسل کننده‌ای را شنیده‌ایم که از واژه‌های بی نظیری استفاده می‌کنند، اما پیامشان تاثیرگذار نیست؛ پس واژه‌ها به تنهایی کافی نیستند.
لحن صدا
قسمت دوم که محرابیان به اهمیت آن در برقراری ارتباط پی برد، لحن صداست. طبق محاسبات او، 38 درصد از هر پیام، در نواخت و تاکید بر واژه‌های مختلف جلوه پیدا می‌کند.
این جمله را تکرار کنید: « خیلی دوستت دارم.» با تاکید بر هر یک از واژه‌ها یا با ادای این جمله به حالت سوالی، به جای حالت خبری، می‌توانید معنی کل جمله را تغییر دهید. امتحان کنید. جمله را طوری ادا کنید که لحنتان کاملاً خبری یا سوالی به نظر برسد. توجه داشته باشید که صرفاً با تاکید بر یکی از واژه‌ها معنی جمله کاملاً تغییر می‌کند.
همه مردان در زندگی‌شان بحث با زنان را بر سر مسائل بی اهمیت تجربه کرده‌اند. مردها عادت دارند از واژه‌ها به عنوان ابزار استفاده کنند، اما زنان برای درک کردن و برقراری ارتباط آنها را به کار می‌گیرند، پس برداشت آنها از واژه‌های یکسان متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است زن از حرفی که مرد زده عصبانی یا آزرده شود، اما مرد این طور استدلال می‌کند: « من فقط چنین و چنان گفتم.»
و زن با عصبانیت جواب می‌دهد: « حرفی که زدی مهم نیست، لحنی که داشتی مرا عصبی کرد.»
شما می‌توانید با تغییر عمدی لحنتان و توجه به اهمیت آن، کل پیام و تأثیر متعاقب آن بر مخاطبانتان را تغییر دهید.
زبان بدن گوینده
به علاوه، محرابیان پی برد که دست کم 55 درصد از پیام از طریق زبان بدن گوینده منتقل می‌شود. دلیل این امر آن است که تعداد عصب‌های چشم تا مغز 22 برابر تعداد عصب‌های گوش تا مغز است؛ به همین دلیل تأثیر دیداری، بسیار قوی است.

 

netpydar

netpydar

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا