چطور صبح از خواب بیدار شویم؟ سحرخیزی

سرفصل های مهم این مقاله

از من در حاشیه وبینارها و آموزش هایم می پرسند که ” بهترین برنامه صبح چیست “.

یکی از کلیدی‌ترین و اثربخش‌ترین آموزش‌ها برای برخاستن از خواب، قانون 20 و 20 و 20 است که آقای رابین شارما آن را مطرح کرده وقتی پس از گذشت 1 ماه و نیم، پیشرفت فوق‌العاده دوستان مدرسه استادی را مشاهده کردم و احساس کردم این عزیزان با استفاده از قانون مطرح شده توانستند به چه نتایج فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنند، واقعاً حیفم آمد که این موضوع را با شما عزیزان و همراهانم در وبسایت بیشتر از یک نفر به اشتراک نگذارم.

به همین دلیل یک فیلم 9 دقیقه‌‌ای در مورد این که چطور صبح از خواب بیدار شویم؟ و ابتدای صبح چه کنیم؟ برای شما ضبط کرده‌ام که روش‌های بسیار عالی برای بیدار شدن و همچنین بهره بردن از ابتدای صبح را با شما به اشتراک می‌گذارم. همچنین می توانید برای مشاهده هشتگ‌های #سحرخیزم در اینستاگرام  اینجا کلیک کنید.

کمپین #سحرخیزم! لطفاً در شبکه‌های اجتماعی علی الخصوص اینستاگرام فعالیت‌های صبح خود را از کمپین #سحرخیزم به اشتراک بگذارید و بگویید که احساستان چیست؟

مشاهده فیلم چطور صبح از خواب بیدار شویم؟

[hide-contents-ir]

 

 

متن فیلم چطور صبح از خواب بیدار شویم؟

به نام خدا! سلام،  امیدوارم حالتون خوب باشه.

اولش بگم این ویدئو هیچ ربطی به موضوع تخصصی سایت ما نداره و اصلا ارتباطی به موضوع سخنرانی و فن بیان و این ویدئویی که شما  شاهدش هستید وجود نداره.

اما از آنجایی که احساس کردم تقریبا تمام اعضای وبسایت ما آدم های بیشتر از یک نفر هستند آدم های مثبتی هستند که تلاش میکنند دنیا جای بهتری برای زندگی کردن بشه حیفم اومد یک موضوع بسیار مهم را با اون ها به اشتراک نگذارم.

موضوعی که چند وقتی هست خودم در زندگی شخصیم از اون استفاده کردم و نتایج فوق العاده عالی رو از اون شاهد بودم و  جالبه که توی دوره مدرسه  استادی هم با شرکت کننده ها این رو به اشتراک گذاشتم و کسانی که اون را انجام دادند اعتقاد داشتند این کار فوق‌العاده بی نظیر هست .

بنابراین حیفم اومد که این موضوع را با شما مطرح نکنم و امیدوارم که این موضوع را دوست داشته باشید.

فقط یک نکته ای بگم ،احتمالا ما اینجا یه کوچولو دعوامون بشه با کسانی که هدف ندارند یا یه خرده تنبل هستند!

قاعدتا مخاطبان ما آدم های بیشتر از یک نفر هستند. آدم های مثبت یک کسانی هستند که بیشتر از یک نفرند. کسانی که  حاضرند زحمت بکشند، تلاش کنند و گاهی اوقات سختی بکشند. پس اگه می خواهید که بهونه بیارید و اینها که میدونم شما اینطور نیستید فکر میکنم دیدن این ویدئو اصلا مناسب نباشه.

من میخوام درباره این صحبت کنم که چطور یک روز فوق العاده را برای خودمون بسازیم که بتونیم هم از ابتدای صبحمون بصورت عالی استفاده کنیم، هم  اینکه بقیه روزمون بسیار برنامه ریزی شده و قشنگ و جذاب باشه. میخوام خیلی راحت بگم ما باید ساعت پنج صبح هر روز بیدار بشیم،بله ساعت پنج صبح. وقتی ساعت پنج صبح پا میشیم یه سری اتفاقات فوق‌العاده رخ میده.

مهمترین و اولین اتفاق اینکه کاملا احساس میکنیم از بقیه جلوتر هستیم چون ساعتی که همه خوابن ما داریم تلاش میکنیم، کار میکنیم و کاملا این احساس جلو بودن در ما شکل میگیره و اعتماد به نفس مارا بسیار  زیاد میکنه.

مورد بعدی بحث هورمون هایی هست که در مغز ما و بدن ما ترشح میشه و اثرات فوق‌العاده ای که داره، بازدهی ما بالاتره، بسیار کمتر خسته میشم چون تصمیمی تابحال  نگرفتیم ذهنمون بسیار سطح هوشیاری بالاتری داره و میتونیم کارهای خیلی خیلی خوبی انجام بدیم.

فایده سوم بحث تمرکز هست. معمولا پنج صبح تو شبکه های اجتماعی کسی به ما پیغام نمیده… نمیتونیم با کسی اس ام اس بازی کنیم… نمیریم سراغ شبکه های اجتماعی…

بنابراین تمرکز بسیار بالایی داریم و ضمنا کسی هم مزاحممون نمیشه.

پس یه زمانی داریم که کاملا برای خودمون هست و میتونیم کارهای بسیار عالیی را انجام بدیم.

و نکته آخر اینکه تقریبا اکثر انسان های بزرگ از این ساعت ها بخوبی استفاده میکردند. شاعر ها، نویسنده ها، عارف ها، مدیران بزرگ همه و همه اعتقاد دارند که بیدار بودن صبح آدم را واقعا جلو میندازه. من با یکی از ثروتمندترین مردان ایران که باهاش صحبت میکردم و به عنوان مشاور سخنرانی در خدمت ایشون بودم همیشه اینو از ایشون میشنیدم که ایشون میگفتند من همیشه سعی میکنم  زودتر از همه بیدار باشم و بخاطر همین هست که همیشه جلوتر از دیگران هستم و خب خیلی خوبه که ماهم این عادت را در خودمون نهادینه کنیم و تا حد ممکن سعی بکنیم که ساعت پنج صبح بیدار شویم.

اما چطوری این عادت را بسازیم؟

یک اینکه معمولا آدم ها یک روز این کار را انجام میدهند و بعد ولش میکنند، همین که به این موضوع آگاه باشیم و مسلما تصمیم میگیریم تو این دام نیفتیم و فردی نباشیم که یک روز این کار رو انجام میده و  دیگه از فردا میگه:« حسش نیست، حالش نیست، خوابمون میاد یا کم خوابیدم »یا بهونه های دیگه، پس نکته اول که این رو باید بدونیم.
نکته دوم اینکه اینکارو نکنیم که بگیم من همیشه ساعت شش پا میشم خب فردا پنج دقیقه به شش، پس فردا ده دقیقه به شش، سه روز بعد یک پانزده دقیقه به شش و همینطور زمان رو ببریم عقب بلکه راس همون ساعت باید بیدار بشیم.

از همان اول به مدت شصت و شش روز اگر عادت بکنیم که این کار رو انجام بدیم مسلما دیگه عادت ما میشه و حتی بدون ساعت هم میتونیم تحت هر شرایطی از خواب بیدار شویم.

پس این باید عادت مابشه از فردا دقیقا تصمیم بگیریم راس ساعت پنج بیدار بشیم نه پنج دقیقه زودتر نه پنج دقیقه دیر تر باید عادت ما بشه که راس ساعت این اتفاق برامون محقق بشه. ممکن هست باز اون تنبلها بگند:«اوه!شصت و شش روز، نمیشه دیگه جمعه ها رو حداقل از ما نگیرید»  نه، این باید عادت ما بشه تحت هر شرایطی اینکار رو انجام بدیم. البته بگم ممکنه که برخی فکر بکنند که یه جمعه را استراحت کنیم یا دیگه این یه جمعه را از ما نگیر حداقل، نه وقتی اینکار که عادت بشه لذت بسیار زیادی داره و این حس فوق العاده با هیچ چیزی نمیخواهید عوض کنید.

خب ما حالا پنج صبح بیدار شدیم حالا چکار کنیم؟!

به برنامه فوق‌العاده را میخوام با شما اشتراک بگذارم خیلی سادست اما نتایج وحشتناک عجیبی برای من داشت و امیدوارم این نتایج فوق العاده برای شما هم محقق بشه که مطمئنم این اتفاق میوفته اگر شما بخواهید ما برنامه صبح را به سه قسمت تقسیم میکنیم ابتدا که بیدار شدیم مسلما اولین کارمون نوشیدن یک لیوان کامل اب ولرم هست، نه اب خیلی سرد نه خیلی گرم«اب ولرم »، تا سیستم ما یه مقدار منظم بشه و بدنمون یه مقدار سر حال بیاد خب بیست دقیقه اول صبح یعنی پنج تا پنج و بیست دقیقه مختص به ورزش هست ورزش ما باید به گونه ای باشه که متناسب ما باشه اونقدری نباشه که خسته بشیم و هیچ جونی نداشته باشیم یا انقدر سطحی نباشه که اصلا بهمون هیچ فشاری نیاد.

یک سطح بهینه متناسب با خودمون و برنامه خودمون را پیدا کنیم حالا برخی دوست دارند بیرون بدوند، برخی دوست دارند روی تردمیل بدوند، برخی دوست دارند طناب برنند، هرکاری که فکر میکنید متناسب  با شرایط شماست را انتخاب بکنید و حدود پانزده تا بیست دقیقه اینکار را انجام بدید، بعد از اون؛ بیست دقیقه دوم زمان بازنگری هست، بازنگری به اهداف زندگی خودمون، بازنگری به برنامه های اون روزمون و اولویت بندی کارها، همه اینها باید نوشته شده باشد.

یعنی 5:20 تا 5:40 دقیقه اهداف زندگیمون رو مرور میکنیم. اگر بلدیم تصویر سازی ذهنی را انجام میدیم و بعد میریم سراغ نوشتن اولویت هامون که من باید امروز این کارها رو انجام بدم حالا مهمترین کار که اولین کار هست چی هست دومین کار چی هست، بترتیب کارها را اولویت بندی میکنیم. بازم تاکید میکنم که این موضوعات باید مکتوب باشد

و نکته سوم ساعت 5:40 تا 6 هست. بیست دقیقه ویژه یادگیری از هر طریقی که دوست دارید یاد بگیرید فرقی نمیکند میتونه دیدن ویدئو های سایت تد باشه، میتونه خوندن یک کتاب الکترونیکی باشه، میتونه مرور یک صفحه آموزشی در اینترنت باشه «نه اخبار»، میتونه خوندن یک کتاب باشه که مسلما من خوندن یک کتاب فیزیکی را توصیه میکنم. این میتونه فوق‌العاده عالی باشه اگر شما هم این کارها را انجام دادید ازتون خواهش میکنم تو شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، تویتر، اینستاگرام از هشتگ سحرخیزم  استفاده کنید و با بقیه دنیا هم به اشتراک بگذارید که شما هم وارد این کمپین شدید و جزو افرادی هستید که کارهایی را انجام میدند که دیگران حاضر نیستند انجام بدهند و در آینده کارهایی را انجام خواهیم داد که دیگران قادربه انجام آن نیستند.

پس کمپین سحرخیزم را با هشتگ سحرخیزم را فراموش نکنید . این سه کار را انجام بدید بیست دقیقه اول ورزش، بیست دقیقه دوم بازنگری، اولویت بندی و نوشتن کارها و اهداف و بیست دقیقه سوم بحث یادگیری!

خب یک نگرانی وجود داره که ما چطور میتونیم پنج صبح بیدار بشیم؟!

به نظر میاد کار سختی باشه، چند تا راهکار کوچک میخوام بهتون بگم که امیدوارم مفید باشه راهکار هایی که هم کمک میکنه راحت تر بیدار بشید و راهکار هایی که کمک میکنه خواب خوبی داشته باشیم.

 اولین نکته این هست که قبل از خواب تکنولوژی تعطیل!

یعنی به هیچ عنوان قبل از خواب با موبایلتون کار نکنید، به هیچ عنوان قبل از خواب سراغ کامپیوتر نرید اثرات بسیار بدی داره، تو تحقیقات نوشتن نمیخوام راجع بهش صحبت کنم بنابراین سعی کنیم تا حد ممکن سراغ تلویزیون، نمیدونم موبایل، لپتاپ، کامپیوتر ،تبلت و اینجور چیزها نریم. اخبار نبینیم و کار های مشابه این راتحت هیچ شرایطی انجام ندهیم.

 دوم اینکه حتما تخت خواب رو به عنوان وسیله ای برای خواب استفاده کنیم.

کار دیگه ای روی تخت خواب انجام ندهیم. مثلا خواندن کتاب، مثلا اینکه لپتاپ را بگذاریم روی پامون، روی تخت، کارها را انجام بدیم. اینکار از کیفیت خوابمون کم میکنه. مورد بعدی که کمک میکنه خوابمون کیفیت بالاتری داشته باشه، محل خوابمون باید ساکت و تاریک باشه.

 نکته بعدی این هست که هیچ وقت نباید خیلی گرسنه یا خیلی سیر و با شکم پر بریم به رختخوابمون و نکته اخر اینکه حتما سر ساعت بخوابیم همانطور که سر ساعت بیدار میشیم سر ساعت هم بخوابیم.

راههای خیلی زیادی وجود دارد که شما بتوانید یادبگیرید کیفیت خوابتون را بالا ببرید و مسلما با یک جستجوی ساده مخصوصا به زبان انگلیسی میتونید راهکارهای بسیار بسیار زیادی را پیدا کنید.

بنابراین اگر این کارها را انجام میدید و پنج صبح بیدار میشید و عضو کمپین سحرخیزم هستید میتونید با هشتگ سحرخیزم در شبکه مجازی علی الخصوص اینستاگرام این موضوع را با دیگران به اشتراک بگذارید.

امیدوارم یک فرهنگی جا بیفته که همه ما که بیشتر از یک نفر هستیم کمک کنیم دنیا جای بهتری برای زندگی کردن باشه.

از شما متشکرم

دوستتون دارم….

Morning-Plan-Edite

 

 

 

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ دیدگاه دربارهٔ «چطور صبح از خواب بیدار شویم؟ سحرخیزی»

  1. سلام دوست عزیز
    خوشحالیم که مقاله چطور صبح از خواب بیدار شویم؟ براتون مفید بوده
    مارو در جریان موفقیات هاتون قرار بدید.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید …

  2. به نظرم برای زود بیدار شدن باید خواب خوبی داشته باشیم
    که لازمه اش اینکه حداقل یه ساعت قبل خواب سراغ تکنولوژی نریم

اسکرول به بالا