معرفی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

سرفصل های مهم این مقاله

پیام بهرامپور

دوره رایگان گپ و گفت کسب و کاری با پیام بهرام پور

گفتگوهایی عمیق برای نجات کسب و کارتان!!

مجموعه بیشتر از یک نفر چند وقتی است که بر بخش معرفی کتاب‌ها، تمرکز بیشتری کرده است. «کتاب‌ها خوانده نمی‌شوند، چون به درستی معرفی نمی‌شوند».
این بار به سراغ یک کتاب خوب با موضوعی رفتیم که شاید مسئله هرکدام از ما باشد.

مشخصات کلی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها:
نویسنده: مارک منسن
مترجم: میلاد بشیری
ناشر: انتشارات میلکان
تعداد صفحات: 224 صفحه
قیمت: نسخه چاپی حدود 30 هزارتومان و نسخه الکترونیک حدود 7 تا 10 هزارتومان

موضوع کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» چیست؟

اگر بخواهیم بخشی از کتاب را انتخاب کنیم که خودش، خودش را معرفی کرده است می‌توانیم به این پاراگراف کلیدی اشاره کنیم: «حقیقت پنهان زندگی این است؛ چیزی به نام رهایی از دغدغه‌ها واقعاً وجود ندارد. بالأخره باید دغدغه چیزی را داشته باشید. بخشی از زیست‌شناسی ماست که همیشه به چیزی اهمیت بدهیم و در نتیجه دغدغه‌ای داشته باشیم. پس سؤال این است که دغدغه چه‌چیز را داشته باشیم؟»
در حقیقت کتاب می‌گوید ما انسان‌ها امکان ندارد دغدغه نداشته باشیم؛ اما اینکه چه دغدغه‌ای داشته باشیم و چگونه دغدغه‌های ارزشمندی را دنبال کنیم اهمیت دارد.

حقیقت پنهان زندگی

کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» چه ویژگی‌هایی دارد؟

سادگی همیشه زیباست. نثر کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» هم ساده است و احتمالاً با یک‌ بار خواندن، کاملاً متوجه منظور کتاب خواهید شد. هرچند توصیه ما این است که به‌جای خواندن چندین کتاب، یک کتاب را چندین بار بخوانید.
نثر ساده کتاب از آن‌ جهت اهمیت دارد که اغلب مفاهیم کتاب پیچیدگی‌های خاصی دارد.
ساده کردن مفاهیم پیچیده، هنری است که از دست هرکسی برنمی‌آید و گاو نر می‌خواهد و مرد کهن! این مرد کهن همان آقای مارک منسن است و گاو نر هم خود کتاب!
در کتاب از عنصر «سورپرایز» یا غافلگیری در جای درست و به‌ صورت مکرر استفاده‌ شده است.

می توانید کتاب های دستچین شده در زمینه ی موفقیت و روانشناسی را از فروشگاه کتاب سایت بیشتر از یک تهیه کنید، برای مشاهده ی لیست کتاب ها کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید کتاب

داشته‌ها یا نداشته‌ها؟ مسئله این است!

اگرچه لحن کتاب امیدوار کننده و جذاب است، اما نویسنده آن، بسیاری از کسانی را که می‌خواهند به‌ صورت مصنوعی و کوتاه مدت باعث خوشحالی و سرزندگی مردم شوند را به باد انتقاد می‌گیرد.
آقای منسن هشدار می‌دهد که چرا ما انسان‌ها همیشه بر نداشته هایمان رشک می‌بریم تا از داشته‌هایمان لذت؟

او معتقد است فرهنگ امروز ما در انتظارات مثبت اما غیرواقعی خلاصه شده است. انتظاراتی کلی مثل: «خوشحال‌تر باشید»، «سالم‌تر باشید»، «بهترین باشید»؛ «بهتر از دیگران»؛ «باهوش‌تر»، «سریع‌تر»، «ثروتمندتر»، «جذاب‌تر»، «معروف‌تر»، «سازنده‌ تر، «شک‌ برانگیزتر» و «تحسین‌ شده‌ تر». «بی‌نقص و شگفت‌انگیز باشید»، «هر روز طلا بخورید» و «درحالی‌که همسر سِلفی‌انداز و دو کودک و نصفتان را برای خداحافظی می‌بوسید، در بالگردتان بنشینید و به سوی دفتر کارتان بروید». «شما شغل فوق‌العاده لذت‌بخشی دارید و روزهایتان را صرف انجام کارهای بسیار ارزشمندی می‌کنید که احتمالاً روزی کره زمین را نجات خواهد داد.»
اما اگر یک لحظه دست نگه دارید و واقعاً به این‌ها فکر کنید، متوجه می‌شوید که توصیه‌های مرسوم زندگی، تمام توصیه‌های مثبت و خودیارانه‌ای که هرروز می‌شنوید، در واقع بر نداشته‌هایتان تمرکز دارند. آن‌ها آنچه را اکنون به‌عنوان کمبودهای شخصی و شکست‌هایتان قلمداد می‌کنید، نشانه می‌گیرند و همان‌ها را برایتان برجسته می‌کنند.»

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

پشت جلد خبر می‌دهد از سر ضمیر…!

پشت جلد کتاب در مورد کتاب بسیار جالب توضیح می‌دهد. کتاب به‌ صورت خلاصه می‌خواهد بگوید: «ما انسان‌ها که به هر حال در رنج و سختی‌های پی در پی هستیم. پس چه بهتر راه‌هایی پیدا کنیم تا کمتر رنج بکشیم.»

پشت جلد کتاب را با هم بخوانیم:

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها رنج‌های شما را به ابزار، زخم‌هایتان را به قدرت و مشکلاتتان را به مشکلاتی معمولی‌تر تبدیل می‌کند.
این پیشرفتی واقعی است. هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها را به چشم راهنمایی برای رنج‌هایتان بنگرید؛ راهنمایی برای چگونگی رنج کشیدن آسان‌تر و معنی دارتر. با شفقت و فروتنی بیش‌تر نگاهش کنید. این کتابی است درباره‌ی برداشتن قدم‌های سبک‌تر با وجود بارهای سنگین روی دوشتان، درباره‌ی آرامش بیش‌تر در برابر بزرگ‌ترین ترس‌هایتان و خندیدن به اشک‌هایتان در همان حالی که از چشمتان سرازیر است.

اگر به خواندن کتاب هایی در حوزه موفقیت و روانشناسی علاقمند هستید ما کتاب های دست چین شده را معرفی کردیم، کافیست روی لینک زیر کلیک کنید

معرفی کتاب

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها به شما یاد نمی‌دهد چطور به دست بیاورید یا بیندوزید، بلکه یاد می‌دهد چطور ببازید و رها کنید. به شما یاد می‌دهد چطور سیاهه‌ای از زندگی‌تان بسازید و همه‌چیز، جز مهم‌ترین‌ها را خط بزنید. به شما یاد می‌دهد چشمانتان را ببندید و مطمئن باشید که می‌توانید خودتان را به پشت رها کنید و اگر زمین خوردید اشکالی ندارد. به شما می‌آموزد که دغدغه‌های کم‌تری داشته باشید.

معرفی کتاب هفته های قبل به صورت زیر است

معرفی کتاب «کِی؟» (بهترین راه حل ها برای یک زمان سنجی عالی)

معرفی کتاب اثر مرکب از دارن هاردی

معرفی کتاب «هنر شفاف اندیشیدن»

معرفی کتاب «تمرکز»

سعید عباسی

سعید عباسی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا