معرفی کتاب «سیر عشق»-آلن دوباتن

سرفصل های مهم این مقاله

پیام بهرامپور

دوره رایگان گپ و گفت کسب و کاری با پیام بهرام پور

گفتگوهایی عمیق برای نجات کسب و کارتان!!

در این مطلب با معرفی کتاب سیر عشق از آلن دوباتن را انجام داده ایم، همراه ما باشید.

و گفت اگر دوزخ مرا بخشند هرگز هیچ عاشق را نسوزم از بهر آنکه عشق او را صدبار سوخته‌ است…. (عطار نیشابوری)
امروز می‌خواهیم کتابی فلسفی- عاشقانه را برایتان معرفی کنیم. برای شما که می‌خواهید کتاب بخوانید و بیشتر از یک نفر باشید.
کتاب «سیر عشق» ماجرای ربیع خان (اهل بیروت – خاور میانه) و کرستن مک لیلاند (اهل اسکاتلند) است. آقای آلن دوباتن به بررسی زندگی این دو نفر از ابتدای آشنایی آن‌ها با همدیگر می‌پردازد و حوادثی که در طول مسیر زندگی برای آنها اتفاق می افتد را شرح و نقد می‌کند.

 

دانلود فیلم معرفی کتاب سیر عشق

آقای دوباتن این کتاب را در 5 قسمت به نگارش درآورده است:
– رمانتیسم
– از آن پس
– فرزندان
– بی وفایی
– فرار از رمانتیسم

مشخصات کلی کتاب سیر عشق:

نویسنده: آلن دوباتن
مترجم: زهرا باختری (سمیه رضایی هم ترجمه‌ای دیگر از این کتاب ارائه داده است)
ناشر: چترنگ
تعداد صفحات: 243 صفحه
قیمت: نسخه چاپی 28 هزارتومان

کتاب «سیر عشق»

نویسنده کتاب «سیر عشق» کیست؟

آلن دوباتن نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونی سوئیسی است که در انگلستان زندگی می‌کند. او حدود 50 سال سن دارد و در آثار خود با نگاهی فلسفی موضوعات گوناگون را بررسی می‌کند.
دوباتن دوره دکترای فلسفه را در دانشگاه هاروارد شروع کرده اما آن را به پایان نرساند!
مهم‌ترین کتب او، «تسلی بخشی‌های فلسفه»، «هنر سیر و سفر» و «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، نام دارند؛ اما یکی از بهترین کتاب‌های آقای آلن دوباتن، «سیر عشق» است. می‌پرسید چرا؟ در ادامه پاسخ می‌دهیم.

چرا باید «سیر عشق» را بخوانیم؟

این بار کتاب متفاوتی را برای معرفی امتحان کردیم. مواقعی که انرژی کتاب خواندن شما کم می‌شود، بهترین موقع است برای اینکه گریزی به کتاب «سیر عشق» بزنید تا با نفسی تازه و انرژی‌ای دوچندان مشغول کتاب خواندن شوید.
معمولاً بعد از مدتی کتاب خواندن، ممکن است روند خوانش آنها کمی برایتان تکراری به نظر برسد. اینجاست که باید «سیر عشق» را جلویتان بگذارید و مثل یک آبمیوه خنک، آن را بنوشید…!
کتاب آقای آلن دوباتن، از پرفروش‌ترین کتاب‌های نه فقط دنیا، بلکه در همین ایران خودمان است. اگر دنبال کننده کارهای این نویسنده باشید، اسم کتاب «جستارهایی در باب عشق» به گوشتان خورده است.

کتاب «جستارهایی در باب عشق» رابطه و عشق را در قالب داستان‌هایی زیبا شرح داده بود. آقای دوباتن که خود یک فیلسوف است، به زبانی فلسفی و البته قابل فهم به زیبایی هرچه تمام‌تر عشق را شرح می‌دهد.
این کتاب در سن 23 سالگی آقای دوباتن نوشته شده بود. حالا در 23 سال بعد و در سال 2016 بازهم او از عشق نوشته و این بار در قالب کتاب «سیر عشق» نظریات و مفاهیمی که آموزش می‌دهد به شدت پخته‌تر و عمیق‌تر شده است.

«سیر عشق»؛ حرف حسابش چیست؟

سیر عشق، رمانی است که به سؤال‌هایی اساسی و بنیادین در زندگی بشر می‌پردازد: بعد از تولد عشق چه اتفاقی می افتد؟ چطور باید از عشق، حفظ و حراست کرد؟ مخاطب با پیشروی داستان، همراه دو شخصیت اصلی، دوباره عشق و عاشقی و مسیر زندگی پس از آن را تجربه می‌کند.
سیر عشق، یک رمان عاشقانه جذاب است. خواندن این کتاب، تجربه‌ای احساسی، ادبی، فلسفی و روانشناسانه است که مخاطب را وادار به همذات پنداری عمیق با شخصیت‌ها می‌کند و به دنیاهای جدیدی می‌برد.
شاید بهتر باشد پشت جلد کتاب را با هم بخوانیم تا بهتر دستگیرمان شود با چه کتابی طرفیم.

 

می توانید کتاب های دستچین شده در زمینه ی موفقیت و روانشناسی را از فروشگاه کتاب سایت بیشتر از یک تهیه کنید، برای مشاهده ی لیست کتاب ها کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید کتاب

پشت جلد کتاب «سیر عشق» چی نوشته شده است؟

شاید بهترین تعریف از کتاب «سیر عشق» را خود آقای دوباتن شرح داده باشد: «تنها آغاز عشق نیست که اهمیت دارد، بلکه چگونگی ادامه آن است که حائز اهمیت است.»
با هم بخشی از پشت جلد کتاب را می‌خوانیم:
«اینکه سال‌های سال به خوبی و خوشی در کنار هم زندگی کنیم به چه معناست؟ در مهمانی‌ها و موقع صرف چای، دوستان ربیع و کرستن همیشه از آن‌ها می‌پرسند: چطور با هم آشنا شدید؟ پاسخ این پرسش ساده است. داستان قشنگی است که هر دویشان دوست دارند تعریف کنند؛ اما این داستان بخش دومی هم دارد و آن پاسخ پرسشی است که دوستانشان هیچ گاه از آنان نمی‌‌پرسند: بعدش چه شد؟ ربیع و کرستن یکدیگر را می‌یابند، دلباخته‌ هم می‌شوند و با هم ازدواج می‌کنند. به زعم جامعه، این پایان داستان است؛ اما در حقیقت، تازه آغاز داستان است.»

قسمتی از کتاب سیر عشق…

در بخشی از کتاب آمده است: «فرزندان به ما می‌آموزند که عشق در خالصانه‌ترین شکل خود، نوعی خدمت رسانی است.»
تمامی مقایسه‌های این در قالب عشق مادر به فرزند تعریف می‌شود. مثلاً شما تا به حال دیده‌اید وقتی نوزادی کوچک گریه می‌کند، مادر و پدرش فقط از او بپرسند چرا گریه می‌کند؟ خیر! آنقدر به او عشق می‌ورزند و مهربانی به او می‌دهند تا گریه‌اش برطرف شود.
این نوع عشق بدون چشم داشت و بدون توقع جبران کردن اتفاق می افتد.

در بخش دیگری از کتاب ویلیام، فرزند این زوج، از چیزهای معمولی حیرت زده می‌شود.:‌«این فرد از نمایش باشکوه چیزهایی خوشش می‌آید که بزرگسالان و اطرافیان او فراموش کرده‌اند که باید از اینجور چیزها حیرت زده شوند، مثل لانه مورچه‌ها، بالن‌ها، خودکارهای رنگارنگ، علاقه مند به مجموعه‌ای از چیزهای ساده‌ای است که ناعادلانه برای بزرگسالان عادی و تکراری شده است. او نگران نیست که غیرعادی باشد چون هنوز خوشبختی چنین تصوری را در ذهنش نساخته است که احساساتش را مهار کند، در حال حاضر از تحقیر شدن اصلاً نمی‌ترسد، خورشید در نقاشی تمامی این کودکان هنوز بزرگ است و تمام مدت روز دارد می‌درخشد.»
در بخش نهایی این کتاب، می‌خوانیم: «در دنیای ایده آل، عهد و پیمان ازدواج باید مجدداً بازنویسی شود. بهجای استفاده از کلمات تکراری باید این را بگوییم: ما می‌پذیریم که وحشت زده نشویم، اگر چند سال بعد کاری که الان انجام می‌دهیم را انجام ندادیم. بدترین تصمیم زندگی ما این تصمیم ازدواج به نظرم رسید! با این حال اگر چنین به نظر ما رسید، قول می‌دهیم که در اطرافیانمان جستجو نکنیم، چون میدانیم که گزینه‌های بهتری اطرافمان خواهند بود و همیشه باید بدانیم که ما موجودات دیوانه‌ای هستیم اگر باهم رابطه‌ای را داریم شروع می‌کنیم…»
این کتاب پر از تمثیل‌ها و تعاریفی است که در قالب فلسفه می‌تواند به شما در بهبود روابطتان کمک کند.
خواندن این سبک از کتاب‌ها کمک می‌کند تا دیدگاه روشن‌تری نسبت به عشق داشته باشید. اگر انرژی شما برای خواندن کتاب‌ها کم می‌شود، کتابی بخوانید که در طیف کتابخوانی شما نیست. به این ترتیب دوباره انگیزه لازم برای کتابخوانی را به دست می‌آورید.

معرفی کتاب هفته های قبل به صورت زیر است

معرفی کتاب «کِی؟» (بهترین راه حل ها برای یک زمان سنجی عالی)

معرفی کتاب اثر مرکب از دارن هاردی

معرفی کتاب «هنر شفاف اندیشیدن»

معرفی کتاب «تمرکز»

معرفی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

معرفی کتاب «هنر گمشده گوش دادن»

معرفی کتاب تئوری انتخاب

معرفی کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن

 

رضا عبداله نام

رضا عبداله نام

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا