مدیریت زمان در سخنرانی با پاورپوینت

سرفصل های مهم این مقاله

مدیریت زمان در سخنرانی با پاورپوینت

 

مدیریت زمان در سخنرانی با پاورپوینت ، اگر می‌خواهید به عنوان یک سخنران، فردی ارزشمند باشید باید به وقت تعیین شده بسیار اهمیت دهید و به همین دلیل ترفندی برای مدیریت زمان در سخنرانی با استفاده از پاورپوینت در این مقاله ارائه خواهم کرد

 

هدف نرم‌افزار پاورپوینت تنها یک چیز است:

 

«یک دستیار خوب در سخنرانی»

اما گاهی اوقات به قدری از این نرم‌افزار بَد استفاده می‌شود که این دستیار تبدیل به قاتل سخنرانی شما خواهد شد!

 

 

مدیریت زمان در سخنرانی با پاورپوینت

 

 

این که چطور از یک پاورپوینت در سخنرانی بهره ببریم موضوعی بسیار کلی است و نمی‌توان در یک مقاله، به چنین موضوع گسترده‌ای پرداخت.

اما در این مقاله قصد دارم به یکی از ترفند‌های بسیار جالب در پاورپوینت (به عنوان یک دستیار دوست داشتنی) اشاره کنم.

در پاورپوینت 2013 با رفتن به لبه SlideShow گزینه‌ای با عنوان Rehearse Timings وجود دارد که انتخاب آن، پاورپوینت شما به حالت Slide Show (همان حالت نمایش) در می‌آید با این تفاوت که یک تایمر کوچک در گوشه تصویر به شما نشان می‌دهد که چقدر از زمان شما گذشته است.

 

مدیریت زمان در سخنرانی با پاورپوینت

 

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید یک تایمر کوچک در گوشه تصویر شما ظاهر شده که نشان می‌دهد سخنرانی شما چه مدت است که آغاز شده است.

اما مطمئناً هیچ سخنرانی دوست ندارد که حین سخنرانی خود چنین تایمر وحشتناکی را مشاهده کند و البته مخاطبان او نیز ببینند که چقدر است که سخنران در حال صحبت کردن است! (این موضوع به شدت باعث حواس پرتی می‌شود!)

 

 

مدیریت زمان در سخنرانی با پاورپوینت

 

اما باید بگویم که این تایمر اصلاً برای زمان اجرای سخنرانی شما تهیه نشده و برای زمانی است که شما قصد تمرین دارید.

به این صورت که شما با استفاده از این تایمر می‌توانید مشاهده کنید که در هر زمان از سخنرانی چقدر فرصت دارید و چقدر از زمان شما گذشته است.

 

دوره غیر حضوری سخنرانی و فن بیان را از دست ندهید

 

موضوع دیگر که برای خود من به شخصه بسیار جذاب و ارزشمند بود، امکانی است که پس از پایان سخنرانی این نرم‌افزار برای ما ایجاد می‌کند!

در صورتی که شما تایمر را فعال کرده باشید و یک بار سخنرانی خود را ارائه کنید (البته به صورت تمرینی) این نرم‌افزار در انتها به شما نشان می‌دهد که برای هر اسلاید چند دقیقه یا چند ثانیه زمان گذاشته‌اید!

با استفاده از این قابلیت بسیار ارزشمند شما می‌توانید ببینید که آیا اسلاید‌های شما به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که همه به صورت تقریباً یکسانی زمان برای توضیح بخواهند؟

اگر اسلایدی را سریع رد کنید مخاطبان کنجکاو می‌شوند که آن در رابطه با چه چیزی بوده و به همین دلیل توجه آنها به شما نخواهد بود و اگر روی یک اسلاید بیش از اندازه صحبت کنید، حوصله مخاطبان سر می‌رود.

بنابراین شما با این قابلیت می‌توانید زمان کلی سخنرانی و همچنین زمان توقف برای هر اسلاید را در زمان تمرین خود به دست بیاورید تا بتوانید یک سخنرانی فوق‌العاده را رقم بزنید.

 

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه دربارهٔ «مدیریت زمان در سخنرانی با پاورپوینت»

  1. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    خوشحالیم که تو اولین روز سال جدید هم، دغدغه رشد و آموزش دارید؛ تبریک به شما
    امسالتون مبارک؛ بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا