سه جمله که هر رابطه ای را خراب می کند!

سرفصل های مهم این مقاله

در این مقاله به شما یک روش تضمینی برای این که هر ارتباط خوبی را از بین ببرید آموزش می دهیم!!!

فایل صوتی آقای محمدپیام بهرام پور درباره “سه جمله که هر رابطه ای را خراب می کند؟” را می توانید از طریق لینک زیر دانلود کرده و گوش دهید:

دانلود فایل صوتی

متن فایل صوتی سه جمله که هر رابطه ای را خراب می کند!

به نام خدا

سلام خدمت شما همراهان عزیز مجموعه بیشتر از یک نفر

من محمد پیام بهرام پور هستم از مجموعه بیشتر از یک نفر، جایی که تلاش می کنیم دنیا جایی خوشگل تر و زیباتر برای زندگی کردن بشه.

توی این فایل می خواهم به شما سه تکنیک یاد بدهم، 3 تا جمله یاد بدهم که هر رابطۀ خوبی را باهاش می توانید بدون تردید خراب کنید!

یعنی با دوستتون، همسرتون، نامزدتون، فرزندتون، پدر و مادرتون، هر کسی که دوست داشتید را می توانم با یاد دادن این جمله ها به شما و استفاده از آنها ببینید که چقدر قشنگ ارتباط خوبتان خراب می شه و اگه ارتباط خوب نیست، خراب تر خواهد شد.

 

خُب، این سه تا جمله چی هستند؟

اول یک نکته ای، آیا قبول دارید که همه ما انسان هستیم؟

کسانی که این فایل را گوش می کنند. من تقریباً مطمئنم و قبول دارم.

سئوال دوم، قبول دارید که انسان ها مرتکب اشتباه می شوند؟ باز هم من این را قبول دارم.

اگر قبول ندارید ادامه فایل را اصلاً گوش نکنید چون به هیچ دردی نمی خوره!

پس تا اینجا قبول داریم که همه ما انسانیم و انسان ها هم دچار اشتباه می شوند پس ممکنه ما دچار اشتباه بشیم و این خیلی طبیعی هست.

هرکسی که کمی زندگی کرده باشه قطعاً اشتباه کرده. فکر می کنم دیگه مرده ها هستند که جدیداً دیگه اشتباه نمی کنند. احتمالاً.

حالا، ما اشتباه می کنیم، خراب کاری می کنیم و فقط کافیه بعد از اینکه اشتباه کردیم یک نفر یکی از این سه جمله را بگه:

  1. دیدی گفتم؟
  2. همان اولش هم بهت گفتم؟
  3. تازه الان فهمیدی من این همه بهت گفتم؟

و این ها به معنای واقعی کلمه ارتباطات را نابود می کنند. یعنی کافیه از یکی از این ها استفاده کنید.

خُب، خود شخص متوجه اشتباهش شده، پشیمانه، ناراحته، فشار زیادی روشه؛ حالا یک نفر که عموماً ما هستیم میاد و یکی از این جمله ها را بهش می گه.

یعنی چی؟

یعنی اشتباهی که خودش کرده را دوباره می کوبیم توی سرش و این دقیقاً هر نوع ارتباطی را می توانه خراب کنه مگر اینکه شخص وابستگی اش زیاد باشه که به جای خراب شدن رابطه فقط ناراحتی بیشتر ایجاد می شه.

پس ازتون خواهش می کنم، خواهش می کنم، خواهش می کنم، دقت خیلی ویژه ای روی این موضوع داشته باشید و یادتون باشه اگر کسی اشتباه کرد، اگر کسی به هر حال خطایی را مرتکب شد شما به هیچ عنوان این کار رو نکنید که بهش بگید دیدی گفتم؟ من که اولش بهت گفته بودم. اووو تازه الان فهمیدی؟ یا مدل های مختلف.

یعنی اگر کسی اشتباهی کرد و به اشتباهش پی برد فقط باید باهاش همدلی کنیم و بهش بگیم که حالا چکار بکن. چقدر خوب، درس این مسئله چیه که گرفتی؟ چیکار کنیم دیگه تکرار نشه یا چیزهایی مشابه این، بسته به نوع شرایط. ولی به هیچ عنوان اجازه نداریم این مسئله را دوباره بگیم.

مثلاً خیلی وقت ها پدر و مادرها به بچشون می گن بخواب. الان دیگه اینقدر جلوی تلویزیون نشین، بگیر بخواب، فردا صبح باید پاشی. بچه انتخاب می کنه که بشینه و تلویزیون ببینه و لجاجت کنه.

حالا صبح که بیدار می شه بسیار کسله، مثلاً چند وقت پیش که خانه یکی از اقوام بودیم بچه اینقدر خوابش می آمد که صبح گریه کرد و واکنش پدر و مادر این بود که دیدی بهت گفتم. من که بهت گفته بودم و این فقط باعث ایجاد کینه می شه.

 

حالا راهکار چی هست؟

خب اون شخص نتیجه کارش را دیده و صبح داره گریه می کنه. بنابراین باید بگیم: ببین عزیزم این کاری که کردی، تصمیمی که دیشب گرفتنی نتیجه اش این می شه. دفعه های بعد باید بییشتر دقت کنی. همین.

باز هم بر می گردم به یک موضوعی که مخصوصاً توی چند فایل اخیر دارم روش تأکید می کنم و اون هم اصل ارتباط است.

نباید کاری انجام بدهیم که خود اصل ارتباطمون خراب بشه و این صحبت ها عموماً اصل ارتباط را خراب می کنند و بیشتر کینه ایجاد می کنند. همسرمون اشتباهی می کنه.

مثلاً داریم توی مسیری حرکت می کنیم بریم مهمانی، خانم می گه از اینجا بکش دست راست. آقا می گه نه بابا دست راست چیه؟ دست چپ بود و می پیچه دست چپ و متوجه می شه اشتباهه.

حالا خانم چی میگه؟ می گه: دیدی بهت گفتم سمت راست بود.

این دیدی بهت گفتم یه پتک محکم توی سر اون فرده و قطعاً دنبال اینکه که جبران کنه با پرخاشگری یا چیزهای دیگه.

پس یادمون باشه، وقتی کسی اشتباه کرد و اشتباه خودش را فهمید اصلاً لازم نیست که دوباره ما هم بکوبیم توی سرش تا ناراحت بشه.

 

امیدوارم با رعایت همین تکنیک کوچک بتوانیم ارتباطاتمون را خیلی قشنگ تر و بهتر کنیم و ازتون خواهش می کنم اگر احساس کردید این تکنیک می توانه برای کسی مفید باشه یا توی گروه هایی به اشتراک گذاشته بشه این لطف را در حق من و جامعه بکنید تا این فایل پخش بشه و بتونیم بهتر و مؤثرتر با هم ارتباط بگیریم تا دنیامون جایی قشنگ تر برای زندگی بشه.

 

متشکرم ازتون. پیروز و موفق و بیشتر از یک نفر باشید.

خدانگهدار

ما اعضای تیم بیشتر از یک نفر ممنونیم که با به اشتراک گذاری این فایل‌ها کمک میکنید دنیای قشنگ‌تری داشته باشیم…

 

 

شاید به این مقاله فوق‌العاده هم علاقه‌مند باشید:

چرا زود گریه می کنیم؟ 1 ساعت ویدیو روانشناسی برای درمان

وحدت خیرخواهان

وحدت خیرخواهان

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا