رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام | راهنمای جامع + راهکار

سرفصل های مهم این مقاله

آیا با رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید چرا اکانت اینستاگرام بلاک یا ریپورت می‌شود؟ چه راهکارهایی برای رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام بلد هستید؟

رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام | راهنمای جامع + راهکار

اگر شما هم جزو کاربران اینستاگرام باشید ممکن است درگیر چنین سوالاتی شده باشید. روزی وارد سیاره اینستاگرام که شدید و می‌خواستید کامنت بگذارید یا کسی را فالو کنید؛ یک دفعه با پیام اکشن بلاک (action block) روبه‌رو شدید. شاید یک مروری الان در ذهن داشته باشید که اگر این اتفاق برای خود شما هم نیفتاده باشد، برای following های شما افتاده است. مثلا یک پست گذاشتند که لطفا کامنت انگلیسی برای من بنویسید، من بلاک شدم. خلاصه که بلاک و ریپورت شدن اینستاگرام از آن‌چه فکرش را می‌کنید، می‌تواند به شما نزدیک‌تر باشد! به دلیل این‌که الگوریتم‌های به روز شده اینستاگرام پیچیده‌تر و سخت‌گیرانه‌تر شده است. 

پس همراه ما در سایت بیشتر از یک نفر باشید… چرا که امروز هم همان‌طور که قولش را به شما داده‌ بودیم با یک مقاله دیگر از سری مقالات آموزش اینستاگرام همراه شما هستیم. مقاله امروز یعنی مقاله رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام به طور جامع به همراه ارائه راهکارهای کاربردی همراه شما است.

 ریپورت اینستاگرام چیست؟

 بلاک در اینستاگرام چیست؟

 فرق بین بلاک کردن و ریپورت کردن در اینستاگرام چیست؟

 چه کسانی را در اینستاگرام باید ریپورت کنیم؟

 دلایل ریپورت و بلاک شدن در اینستاگرام

 نکاتی که لازم است از بلاک و ریپورت اینستاگرام بدانیم

 چگونه یک اکانت را در اینستاگرام ریپورت کنیم؟

 رفع مشکل ریپورت و بلاک شدن در اینستاگرام

 10 راهکار رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام

 چطور یک پست اینستاگرامی را ریپورت کنیم؟

 چطور یک نفر را در اینستاگرام بلاک کنیم؟

 چطور یک نفر را در اینستاگرام آن بلاک کنیم و از بلاکی دربیاوریم؟

 کلام آخر مقاله رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام

ریپورت اینستاگرام چیست؟

اول از هم اجازه بدهید تا توضیح دهیم که ریپورت اینستاگرام اصلا یعنی چی؟ رپیورت در زبان فارسی یعنی گزارش. اینستاگرام این قابلیت را به کاربران خود داده است تا اگر کسی مرزهای اخلاقی یا قوانینی را زیر پا گذاشت، کاربر بتواند تخلف فرد مورد نظر را به اینستاگرام گزارش دهد. بعد از ارسال گزارش یا ریپورت بلافاصله اینستاگرام پیگیری می‌کند. البته حالا از امروز راه نیفتیم از هرکسی که خوشمان نیامد او را به اینستاگرام ریپورت کنیم چراکه برای عملی شدن ریپورت اینستاگرام از ما دلایلی می‌خواهد. ریپورت بی‌مورد حتی با تعداد زیاد فایده‌ای ندارد. اجازه بدهید تا دلایل رپیورت و بلاک اینستاگرام را بررسی کنیم.

بلاک در اینستاگرام چیست؟

ممکن است دوست نداشته باشید کسی پست‌های شما را ببیند، ممکن است دوست نداشته باشید شما را فالو کنید. ممکن است دوست داشته باشید آن شخص به شما پیام ندهد. اصلا ممکن است از او خوشتان نیاید! خب بلاک کردن را گذاشته‌اند برای اینجور وقت‌ها!!

فرق بین بلاک کردن و ریپورت کردن در اینستاگرام چیست؟

 بعضی ها فکر میکنند که ریپورت همان بلاک کردن است درحالی که اینطور نیست. ما زمانی که میخواهیم از طرف شخصی پیامی دریافت نکنیم یا آن فرد پیج ما را نبیند از بلاک استفاده میکنیم و از شر یک مزاحم خلاص می‌شویم. اما با ریپورت کردن در واقع به اینستاگرام اطلاع می‌دهیم تا آن شخص را مجازات کند و مجازات بدین صورت است که پیج او به طور کامل حذف می‌شود.

 فردی که ادعا میکند یک شخص مشهور است (صفحات هواداری یا اصطلاحا فن پیج ها تخلف محسوب نمی شود)

فردی که با استفاده از تصاویر شما صفحه ی جعلی به نام شما ساخته است

فردی که کامنت یا پستی با موضوعاتی مثل ازار و اذیت دیگران یا تهدید و خشونت و مسائل جنسی به اشتراک میگذارد

فردی که پست های غیراخلاقی و برهنه در اینستاگرام منتشر کرده است

فردی که با استفاده از تصاویر شما صفحه ی جعلی به نام شما ساخته است

فردی که از اینستاگرام برای سرویس های غیرقانونی و غیرمجاز(مثل فروش و معرفی مواد مخدر و… استفاده میکن

رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام

دلایل ریپورت و بلاک شدن در اینستاگرام

به طور کلی در اینستاگرام به دو صورت یک پیج ریپورت یا بلاک می‌شود:

 اولین مورد وقتی توسط یکی از کاربران اینستاگرام گزارش شود. کاربران می‌توانند محتواها و پیج هایی که اصول را رعایت نمی‌کنند گزارش دهند. به عنوان مثال: اگر فردی در اینستاگرام تصاویر یا استوری اینستاگرام یا کامنت نامناسب خلاف قوانین اینستاگرامی و یا توهین‌آمیز ارسال ‌کند. اگر فردی خود را به جای شخص دیگر معرفی کند. اگر فردی قوانین کپی رایت را برای محتوای کپی ‌رایت‌دار رعایت نکند. اینستاگرام خیلی سریع وارد میدان می‌شود. 

مورد دوم خود اینستاگرام اکانت‌ها را شناسایی می‌کند و ممکن است فرد را اکشن بلاک کند. هر روز که از تولد اینستاگرام می‌گذرد، اینستاگرام پخته‌تر می‌شود و الگوریتم‌های خود را به روز رسانی می‌کند و یک سری سخت‌گیری را اعمال می‌کند. یکی از این موارد این است که باید مراقب رفتارمان باشیم تا اینستاگرام ما را به عنوان ربات تشخیص ندهد. هر فعالیت را به دفعات بالا انجام ندهیم تا پیج ما توسط خود اینستاگرام ریپورت نشود. 

رفع ریپورت اینستاگرام | راهنمای جامع + راهکار

نکاتی که لازم است از بلاک و ریپورت اینستاگرام بدانیم

از چارچوب و قوانین اینستاگرام مطلع باشید و طبق آن‌ها پیش بروید. (در مقاله آموزش اینستاگرام در مورد اینستاگرام بیشتر یاد بگیرید)

تعادل، تعادل و تعادل. هیچ فعالیتی اعم از لایک، کامنت، فالو و آنفالو را در عرض چند ثانیه پشت سر هم انجام ندهیم. پروفایل و اطلاعات اکانت اینستاگرام خود را تکمیل کنیم. تازه با این کار اعتماد مخاطب را نیز جلب می‌کنیم. به هیچ عنوان از اپلیکیشن افزایش فالوئر و لایک در اینستاگرام یا خرید فالوور و خرید لایک استفاده نکنیم. 

در هشتگ‌گذاری وسواسانه برخورد کنیم. هشتگ‌ها ضمن رعایت قوانین اینستاگرام باشد و زیر تمامی پست‌ها تکرار نشود که اینستاگرام تصور کند ما ربات هستیم. حتی گفته می‌شود در هنگام هشتگ‌گذاری در زیر پست‌ها ترتیب هشتگ‌ها را متفاوت بنویسیم.

یک فعالیت دیگر که ممکن است اینستاگرام تصور کند ما ربات هستیم گذاشتن کامنت‌های تکراری با تعداد بالا است. حواسمان باشد اثری  از کامنت و لایک  ربات گونه از خود به جای نگذاریم.

توجه کنید که در مرحله اول اینستاگرام فقط ممکن است به مدت خیلی کوتاه برای ما محدودیت اکشن بلاک ایجاد  کند. این در حالی است که اگر مجدد تکرار کنیم، ممکن است منجر به بلاک شدن دائمی اکانت ما گردد. پس Be Careful !

اینجا دو گزینه می‌بینید. اگر گزینه Its spam را بزنید، به اینستاگرام دلیلی ارائه نمی‌دهید.

ریپورت کردن و بلاک کردن در اینستا

چگونه یک اکانت را در اینستاگرام ریپورت کنیم؟

برای گزارش تخلف یک پیج در اینستاگرام کافی است وارد صفحه اکانت مورد نظر بشویم. سپس از بالای صفحه روی دکمه سه ‌نقطه بزنیم و گزینه Report را انتخاب کنیم.

چگونه یک اکانت را در اینستاگرام ریپورت کنیم؟

چگونه یک اکانت را در اینستاگرام ریپورت کنیم؟

حالا دو گزینه It’s Spam و It’s inappropriate وجود دارد. 

چگونه یک اکانت را در اینستاگرام ریپورت کنیم؟ - ریپورت کردن یک اکانت در اینستا

  گزینه It’s spam: در صورتی که اکانت اسپم (از نظر شما هرزنامه) بود کافی است گزینه اول را انتخاب کنیم تا اینستاگرام اکانت را ببندد.

 گزینه It’s inappropriate: با انتخاب این گزینه باید نوع ریپورت را از دو گزینه زیر مشخص کنیم.

Report post,message or comment: ریپورت پست اینستاگرام، پیغام یا کامنت
Report Account: ریپورت خود اکانت اینستاگرام

ریپورت کردن یک پست یا استوری در اینستاگرام

از بین دو گزینه موجود گزینه Report Account را باید انتخاب کرد. حالا باید دلیل خود را خدمت اینستاگرام عرض کنیم. پس طبق گزینه‎‌های زیر پیش می‌رویم.

It’s posting content that shouldnt be on instagram :اگر محتوای نامناسب در اینستاگرام پست شده است.
It’s pretending to be someone else:  اگر اکانت تظاهر کند که شخص دیگری است.

با انتخاب گزینه دوم باید از میان سه مورد یکی را انتخاب کنیم. 

Me: اگر اکانت اینستاگرام خود را به جای ما جا زده باشد.
Someone I Know: کسی که ما او را می شناسیم.
A celebrity or public figure: اگر پیج خود را به عنوان یک شخص معروف وانمود کند.

ریپورت کردن یک پست در اینستا

It may be under the age of 13  :اگر سن صاحب پیج کمتر از 13 سال باشد، می‌توان این گزینه را انتخاب نمود.  نهایتا باید Submit Report زده شود. اگر با موفقیت طی شود، اینستاگرام در نهایت پیغام تشکر بابت ارسال گزارش می‌زند.

اگر خواستید اکانت خودتان را دائمی یا موقتی حذف کنید، این راهنمای جامع به شما کمک می کند:

راهنمای کامل حذف اکانت اینستاگرام دائمی و موقت | دیلیت اکانت اینستاگرام

رفع مشکل ریپورت و بلاک شدن در اینستاگرام

به طور کلی قوانین اینستاگرام و اصول اخلاقی را در پست گذاشتن و تعامل در اینستاگرام باید رعایت کرد.

در صورتی که برای فعالیت‌هایی مثل لایک کردن، کامنت گذاشتن، فالو کردن یا آنفالو کردن، دایرکت زدن و غیره دچار مشکل شدیم؛ احتمالاً در اینستاگرام ریپورت و بلاک شدیم.

برای حل مشکل رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام در مرحله اول باید کمی صبر و حوصله داشت. بعد به دنبال دلیل ریپورت شدن و محدودیت اکانت خود باشید. به عنوان مثال یکی از فعالیت‌های متداول در میان کاربران برای افزایش فالوئر، فالو و آنفالو کردن است. اگر این کار به دفعات بالا تکرار شود اینستاگرام اکانت را محدود می‌کند. حالا بپردازیم به 10 راهکار رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام.


 یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد همدیگر را ریپورت کنند این است که بسیاری از ما بلد نیستیم با کلمات زیبا و کلمات باکلاس برای هم کامنت بگذاریم و مهارت فن بیان قوی نداریم. اگر دوست دارید در یک دوره رایگان فوق العاده با کیفیت شرکت کنید و اصول جذابیت و دوست داشتنی بودن را بیموزید،، روی لینک زیر کلیک کنید:

چطور جذاب و دوست داشتنی باشیم؟


10 راهکار رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام

با این ده راهکار خوب برای رفع ریپورت و بلاک در اینستاگرام همراه شوید:

راهکار اول رفع بلاک و ریپورت در اینستا

گاهی با تغییرات تنظیمات پروفایل اینستاگرام مثل تغییر Bio، عکس پروفایل، لینک دادن، متن bio منجر به رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام می‌شود.

راهکار دوم رفع بلاک و ریپورت در اینستا

یکی راهکار دیگر برای رفع ریپورت اینستاگرام ، تغییر ایمیل یا شماره تلفن اکانت است. برای این‌کار کافی است وارد بخش   Edit your profile شوید. ایمیل یا شماره جدید را وارد نمایید و آن را تایید کنید.

 راهکار سوم رفع بلاک و ریپورت در اینستا

ممکن است IP ما فیلتر شده باشد و نه خود پیج اینستاگرام. پس می‌توانیم به جای استفاده از اینترنت wifi از اینرنت گوشی موبایل استفاده کنیم. یا می‌توانیم از برنامه‌های تغییر آی‌پی استفاده کنیم. 

راهکار چهارم رفع بلاک و ریپورت در اینستا

راهکار دیگر این است که زمانی که با پیام Action Blocked در اینستاگرام روبرو شدید، گزینه Tell Us را بزنید تا به اینستاگرام بگویید که به اشتباه اکانت شما را بلاک کرده است. بدین صورت اینستاگرام بررسی می‌کند. پس از بررسی، ممکن است اینستاگرام یک سری اطلاعات از ما بخواهد و نهایتا اکانت اینستاگرام بعد از چند روز از حالت ریپورت یا بلاک در می‌آید و مجدد فعال می شود.

یک مورد من خودم دیده بودم که فردی که یک اکانت بالای یک میلیون نفر در اینستاگرام داشت بنابردلایلی مجبور به بستن پیج خود و باز کردن یک اکانت اینستاگرامی جدید بود. از آن‌جایی که این پیج بسیار پرطرفدار بود بعد از اعلام آی‌دی جدید اینستاگرام در روز اول تعداد حدود 300 هزار نفر در یک روز پیج را فالو کردند. بعد چی شد؟! اینستاگرام تصور کرد این پیج توسط یک ربات هدایت می‌شود و پیج بلاک شد. صاحب پیج مجبور شد تصویر خود را در حالی که کارت ملی در دست دارد برای اهراز حویت به اینستاگرام ارسال کند و یک توضیح هم در خصوص اکانت جدید نوشت. نهایتا پیج اینستاگرام مجدد باز شد و رفع بلاک شد.

راهکار پنجم رفع بلاک و ریپورت در اینستا 

اگر از اپلیکیشن‌های افزایش لایک یا فالوئر اینستاگرام تا به الان استفاده کردید؛ اگر آب دستتان است زمین بگذارید و سریعاً اپلیکیشن را پاک کنید. اپلیکیشن‌های افزایش فالوئر و لایک اینستاگرام یکی از مهم‌ترین دلایلی است می‌تواند منجر به بلاک اینستاگرام شود. بعد از اینکه اپلیکیشن افزایش لایک و فالوئر را حذف کردید، بهتر است پسورد  اینستاگرام خود را نیز عوض کنید.

رفع بلاک اینستاگرام | راهنمای جامع + راهکار

راهکار ششم  رفع بلاک و ریپورت در اینستا

گفته می‌شود که یک راهکار دیگر برای رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام این است که از فالوئرهای پیج خود بخواهیم تا زیر پست‌های ما کامنت انگلیسی معنادار بنویسند. با این‌کار نشان می‌دهیم که پیج ما یک ربات یا اسپم نیست. اگر برای شما این راهکار جواب داده است در بخش کامنت‌های پایین این مقاله برای ما بنویسید.

راهکار هفتم رفع بلاک و ریپورت در اینستا

اکانت اینستاگرام خود را را به دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک متصل کنید. چرا که با این‌کار نشان می‌دهیم که اسپم یا ربات نیستیم. به عبارتی یک شخص حقیقی و باهویت مشخص هستیم که در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم فعالیت داریم.

راهکار هشتم رفع بلاک و ریپورت در اینستا

در مدتی که اکانت ریپورت و یا اکشن بلاک شده است، ضمن اینکه صبر و شکیبایی داریم باید کارهایی که ممکن است از نظر اینستاگرام تخلف باشد یا به شکل ربات باشد را انجام ندهیم.  اگر هیچ راهی جواب ندهد نگرانی ندارد چون در هر صورت ریپورت و بلاک شدن اینستاگرام یک مدت زمان کوتاهی دارد که خود به خود برطرف می‌شود. البته اگر تکرار نشود.

راهکار نهم رفع بلاک و ریپورت در اینستا

یک راهکار دیگر می‌تواند پاک کردن برنامه اینستاگرام و نصب مجدد آن باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود تا پسورد خود را نیز تغییر دهید.

راهکار دهم رفع بلاک و ریپورت در اینستا

از اینستاگرام کمک بگیریم. کافی است به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید. روی سه خط بالا سمت راست بزنید. از قسمت تنظیمات setting وارد help  بشوید. حالا سه گزینه نمایش داده شده است که باید روی گزینه اول یعنی Report a Problem بزنید. مشکل خود را به انگلیسی بنویسید. در نهایت گزینه submit را بزنید تا پیغام برای اینستاگرام ارسال گردد.

دوست دارید روش‌های آسان و رایگان دانلود فیلم از اینستاگرام رو یاد بگیرید؟

7 راه و روش آسان دانلود فیلم از اینستاگرام | بدون زحمت

چطور یک پست اینستاگرامی را ریپورت کنیم؟

گاهی پیش می‌آید که از یک پست اینستاگرامی به دلایل مختلف، می خواهید شکایت کنید. مثلاً محتوای خشونت آمیز دارد، تصاویر عریان یا غیراخلاقی استفاده کرده یا دلایل دیگر!

در این صورت روی پست موردنظر بروید. سه نقطه بالای آن را بزنید و report را انتخاب کنید.

چطور یک پست اینستاگرامی را ریپورت کنیم؟

اینجا دو گزینه می‌بینید. اگر گزینه Its spam را بزنید، به اینستاگرام دلیلی ارائه نمی‌دهید.

اما در صورت انتخاب گزینه  It’s inappropriate

اینستاگرام از شما می‌خواهد یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

Nudity or sexual activity: به اشتراک گذاری تصاویر مستهجن، غیراخلاقی و یا خصوصی

Hate speech or symbols: محتوای نژاد پرستی و تبعیض جنسیتی

Violence or dangerous organizations: اقدامات خشونت آمیز یا خطرناک

Sale of illegal or regulated goods: فروش کالاهای غیر قانونی

Bullying or harassment: زورگویی یا آزار و اذیت

Intellectual property violation: نقص قانون کپی رایت

Suicide, self-injury or eating disorders: خودکشی، خودآزاری یا صدمه به خود

Scam or fraud: کلاهبرداری

False information: اطلاعات اشتباه

I just dont like it: من این پست را دوست ندارم

چطور یک پست اینستاگرامی را ریپورت کنیم؟ محتوای خشونت آمیز یا غیراخلاقی

دلیل خود را از بین دلایل بالا انتخاب کنید و سپس آن پست را ریپورت کنید! به همین سادگی!

چطور یک نفر را در اینستاگرام بلاک کنیم؟

به پروفایل آن شخص مراجعه کنید.  روی سه نقطه‌ای که در شکل مشخص است بزنید.

گزینه بلاک را انتخاب کنید و سپس آن شخص را بلاک کنید.

چطور یک نفر را در اینستاگرام آن بلاک کنیم و از بلاکی دربیاوریم؟

به پروفایل آن شخص مراجعه کنید. روی گزینه‌ای که نوشته Unblock کلیک کنید و OK کنید.

کلام آخر مقاله رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام

خب نوبتی هم باشد نوبت به بخش در آخر اینکه … مقاله می‌رسد، جایی که سخن پایانی مقاله است. حالا که با ریپورت و بلاک شدن در اینستاگرام آشنا شدیم، اگر بخواهیم یک جمع بندی داشته باشیم این است که برای هر فعالیتی در اینستاگرام تعادل را رعایت کنیم.

ما در این مقاله رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام سعی کردیم همه نکات مربوط به بلاک و ریپورت اینستاگرام را به همراه راهکار توضیح بدهیم. امیدواریم که این راهنما برای شما همراهان عزیز مفید و کاربردی بوده باشد. هرگز نشه فراموش! که بخش کامنت‌ها در پایین همین مقاله میزبان نظرات، سوالات و تجربیات شما در خصوص بلاک و ریپورت اینستاگرام است.

در آزمون رایگان اینستاگرام شرکت کنید!

اینستاگرام جیب شما را پر می‌کند یا خالی؟

کلیک کنید:

آزمون رایگان اینستاگرام | اینستا جیب شما رو خالی می‌کنه یا پر؟


اینستاگرام را واقعی، حرفه‌ای و مدرن یاد بگیرید!

در بسته جامع صفر تا صد اینستا، اینستاگرام را مطابق با جدیدترین الگوریتم‌های اینستا یاد بگیرید و حداقل ماهی 5 میلیون درآمد از کسب کنید!

روی تصویر کلیک کنید 

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا