رفتار درست با کودکان

سرفصل های مهم این مقاله

رفتار درست با کودکان

رفتار درست با کودکان موضوع جدی است! مخصوصاً در امکان عمومی زمانی که یک کودک غریبه – و کمی گوگولی و ناز! – در بغل پدر یا مادرش است!

قبل از هرچیزی این فیلم را ببینیم:

مشاهده فیلم رفتار درست با کودکان

 

 دانلود فیلم

واقعاً رفتار درست با کودکان چیست؟

از شما متشکرم که این فیلم را به صورت دقیق مشاهده کردید و حالا پیگیر ادامه این بحث هستید.

واقعیت این است که مهم‌ترین کار در ارتباط با کودکان این است که:

به کودکان این حس را بدهیم که آنها اختیار دارند

 

یعنی اگر دوست ندارند آنها را لمس کنیم، بغل کنیم یا ماچ کنیم، اصلاً نباید این اتفاق بیوفتد!

کار درست این است که این اتفاق حتی توسط نزدیکان نیز رخ ندهد (هرچند این موضوع خیلی سخت است که به عموی بچه بگوییم از خودش اجازه بگیر تا لپش را بکشی!)

نکته دیگر این است که به نگرانی‌های والدین هم توجه کنیم. دغدغه‌هایی مثل:

  • حفظ بهداشت
  • حفظ امنیت
  • موضوعات تغذیه‌ای
  • نگرانی‌های فردی
  • بدآموزی‌های رفتاری
  • ایجاد نگرانی
  • و…

همه و همه از جمله مواردی هستند که باید مد نظر داشته باشیم تا رفتارمان باعث دردسر و یا نگرانی فرد نشود.

 

متن فیلم رفتار درست با کودکان

سلام، دیدید تا یه عده یه بچه‌ای رو بغل کسی می‌بینند شروع می‌کنند به این کارها؟

گوگولی مگولی، شومبوز گوگولی، یه ماچ بده عزیزم، قربونت بشم، چه موهای خوشگلی، آفرین نازی، گوگولی مگولی، گ گ گ.

بچه رو ول نمی‌کنند تازه بعضی‌ها به این هم بسنده نمی‌کنند شروع می‌کنند به لطف کردن و ابراز محبت کردن و شکلات رو بدون اجازه از مادرش و بدون اینکه بدونند این بچه الآن باید چی بخوره چی نخوره شکلات می‌کنند تو حلق این بچه بنده خدا و مجبور که شکلات بخوره، بعضی‌ها به همینم بسنده نمی‌کنند دست می‌کنند تو جیبشون دو تا شکلات هم در میارند می دند دست بچه بیا عزیزم داداش داری خواهر داری این دو تام مال تو آفرین؛ و دم اونایی واقعاً گرم درحالی‌که خودشون دارند یه بیسکویتی، چیزی می‌خورند ادامه همون رو لطف می‌کنند می دند به بچه، نمی تونه بخوره نکنید از این کارها.

 

دوره غیر حضوری فن بیان و سخنرانی را از دست ندهید.

 

آقایون، خانم‌ها ازتون یه خواهش دارم، یادمون باشه ما وقتی‌که یه کودکی رو می‌بینیم، یه نوزادی رو می‌بینیم، خب خدا این‌ها رو زیبا، جذاب، دوست‌داشتنی، گوگولی آفریده اما به این معنی نیستش که ما اجازه داشته باشیم هر کاری دلمون می خواد بکنیم، آقای محترم اگر یه بچه‌ای رو دست یه خانمی می‌بینی زمانی که می گی اون بچه رو بدید دست من اون خانم فکرش هزار جا می ره و به جای محبت شما هزاران استرس و نگرانی می گیره این ویدیو رو من به درخواست چندین نفر ضبط کردم و این خبر، خبر خوبی نیست، اینکه ما لپ بچه رو می‌کشیم دقت نمی‌کنیم که بابا ما مثلاً تو مترو اون میله مترو رو که گرفتیم هزاران آلودگی و بیماری هست، حالا لپ اون بچه رو می‌کشیم، یا ماچش می‌کنیم، یا هر چیز دیگه ای هزاران اتفاق میفته؛ ممکن شما دستتون حتی تمیز باشه مطمئن باشید اما یه سؤال مادر اون بچه همین حس رو داره؟ مطمئنیه؟ و حتی اگه شما این رو بگید هم کفایت می کنه؟

نه

پس یه کاری نکنید برای کسی که دوستش داریم، برای کسی که برامون محترم، ناز، زحمت ایجاد بکنیم.

از اون طرف بعضی‌ها شروع می‌کنند به تغذیه دادن به بچه‌ها، شکلات و بیسکویت و نمی دونم آدامس و این‌جور چیزها که هیچ فایده‌ای برای بچه نداره جز اینکه این رو خِپِل ترش می کنه و به لحاظ تغذیه‌ای ضررهای زیادی داره، خب حالا اگه چیز مفیدی هم دارید مطمئن باشید اون چیز مفید عموماً ضررش بیشتر از فایده شه، ضرر اینکه مادرش نمی دونه این از کجا اومده، چیه؟ یا استرس می گیره، یا به بچش می گه نخور، اون بچه ناراحت می شه یا می گه بخور خودش استرس می گیره.

 

 

مجموعاً یادمون باشه ما از هر چیزی خوشمون اومد اجازه نداریم بهش دست بزنیم، لپش رو بکشیم یا بهش یه چیزی هدیه بدیم، شاید همین‌که چشم تو چشم بودیم با یه بچه، یه لبخند بهش بزنیم و یه ماشاالله بهش بگیم همین کفایت می کنه، لازم نیستش که برای دیگران به خاطر اینکه خودمون لذت ببریم زحمت ایجاد بکنیم.

ازتون خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم این محتوا رو نمی گم این ویدیو رو این محتوا رو با دیگران به اشتراک بزارید تا کمتر شاهد این‌گونه رفتارها باشیم.

یادمون نره همین ماچ کردن، لپ کشیدن، بغل کردن‌ها بعداً در نوعی از تربیت بچه‌ها می تونه اثر سوء خیلی خیلی جدی داشته باشه، کارهای کوچک ماست که نتایج بزرگی داره، بیایید با توجه به همین کارهای کوچک جامعه بهتری برای خودمون و دیگران بسازیم.

من محمد پیام بهرام پور هستم از مجموعه بیشتر از یک نفر، جایی که تلاش می‌کنیم بیشتر و مؤثرتر از یک نفر باشیم تا دنیای ما یه جای قشنگ‌تری برای زندگی کردن باشه.

خدانگهدار

بیشتر از یک نفر باشید

دانلود فایل PDF مقاله

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ دیدگاه دربارهٔ «رفتار درست با کودکان»

اسکرول به بالا