راه رسیدن به آرامش دلخواه چیست؟

سرفصل های مهم این مقاله

کار ضمیر ناخودآگاه حفظ وضعیت موجود است.

هر چیزی که برای اولین بار بخواهد اتفاق بیفتند چون قبلاً توی ضمیر ناخودآگاه نبوده و ضمیر ناخودآگاه می خواهد محافظت کند و اجازه ندهد ما توی خطر بیفتیم تبدیل به نگرانی، ترس یا استرس می شود.

 

راه رسیدن به آرامش دلخواه چیست؟

 

هر وقت استرس داری بدون کاری رو انجام میدی که برای ضمیر ناخودآگاهت آشنا نیست!

برای مشاهده فیلم آموزشی راه رسیدن به آرامش دلخواه چیست؟ کافیست روی تصویر زیر کلیک کنید:

 

 

برای دانلود فیلم آموزشی راه رسیدن به آرامش دلخواه چیست؟ کافیست به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود این فیلم

گزیده ای از فیلم راه رسیدن به آرامش دلخواه چیست:

 

راه رسیدن به آرامش دلخواه چیست؟

 

دو نوع استرس داریم مثل:

  • استرس طبیعی: این استرس باید وجود داشته باشه مثلاً برای انجام کارها و رسیدن به برنامه هامون.
  • استرس مصنوعی: این قدر به این نوع استرس بها می دهیم که باعث میشه حالمون خوب نباشه.

 

راه رسیدن به آرامش دلخواه چیست؟

 

ما استرس رو دشمن خودمان می دانیم اما در حالی که استرس دوست ماست!

چه جوری باید این استرس ها رو از خودمون دور کنیم؟

برای این کار اول تصویر سازی کرده و بعد اقدام می کنیم.

تصویری سازی ما باید بر “شدن” باشد.

ترس، استرس و نگرانی ها از نبودن عشق به وجود میاد!

 

مثلاً اگر عشق به کارمان قوی باشد در نتیجه ترس و شک جایی ندارد.

به جای اینکه نگران باشیم و به جای اینکه ترس داشته باشیم بیایم عشق رو جایگزین کنیم و از خودمون بپرسیم:

وقتی استرس سراغ ما میاد نیت مثبتش چی هست؟

یکی از راهکارها این است کارهایی که قبلاً ترس یا استرس در اون داشتید و انجام دادید گره بزنید به کارهایی که الان می خواهید انجام بدهید…

متن فیلم راه رسیدن به آرامش دلخواه چیست؟

سلام امین القاسی زاده هستم و خوشحال هستم میتونم با شما دوباره صحبت کنم.

خیلی از عزیزانی که در کلاس‌های من شرکت می‌کنند، به من میگن در مورد ترس‌ها، نگرانی و استرس برای ما صحبت کن. خیلی موضوع هست که باید در مورد آن‌ها صحبت کنم فقط چون دو سه دقیقه بیشتر وقت ندارم مطالب کلیدی را در مورد استرس میگم. عزیزی از من پرسید که چند وقت دیگر من یک آزمون دارم و خیلی نگرانم و استرس دارم. من ازش چند تا سؤال پرسیدم، پرسیدم که این آزمون را برای بار اول داری انجام میدی؟ گفت بله.

گفتم قبل‌تر آزمونی دادی که فکر می‌کردی قبول نشی یا خیلی سخت بود؟

گفت بله من اونها را امتحان دادم و قبول شدم.

اینجا یک پرانتز باز می‌کنم، اگر در مورد ضمیر ناخودآگاه آشنا باشید و ضمیر ناخودآگاه را بشناسید، ضمیر ناخودآگاه کارش حفظ وضعیت موجود است و هر موضوعی که در ضمیر ناخودآگاه برای اولین بار اتفاق بیفته، ضمیر ناخودآگاه چون فایل اون کار رو نداره میخواد از ما محافظت کنه و اجازه نده که ما در خطر بیفتیم.

هر وقت دیدی که استرس داری بدون که داری کاری را انجام میدی که برای ضمیر ناخودآگاهت آشنا نیست.

ما دو نوع استرس داریم یکی استرس طبیعی و دیگری مصنوعی.

استرس طبیعی استرسی هست که باید وجود داشته باشد. کارهامون را می‌خواهیم انجام دهیم، قرار داریم مثلاً ساعت 5 باید به‌موقع برسیم.

استرس مصنوعی استرسی هست که ما آن‌قدر به آن بها می‌دهیم و این‌قدر نگرانیمان را زیاد می‌کنیم که حتی ما را به بیمارستان هم می‌کشاند. اکثر انسان‌ها استرس را دشمن خودشان می‌دانند درصورتی‌که من میگم استرس دوست ماست؛ و حالا در کارگاه‌های دوروزه استرس که در آینده برگزار می‌شود به اسم “رهایی از استرس و رسیدن به آرامش” ( این کارگاه برگزار شده است ) کامل به شما میگویم که چطور این استرس‌ها را دور کنیم. پرانتز را می‌بندم و برمی‌گردیم به اون عزیز.

می‌گفت که من امتحان دارم و خیلی نگرانم، گفتم از صبح که بیدار میشی بیشتر روی چه موضوعایی فکر می‌کنی؟ گفت اگه راستشو بخوای به این فکر می‌کنم که نکنه این آزمون را بدهم و قبول نشوم؛ و بعد با همان نگرانی کتاب را باز می‌کنم و شروع می‌کنم به مطالعه. جالبه که بدانید با یک نفر که نفر اول کنکور می‌شود مصاحبه می‌کنند.

میگن که شما خیلی مطالعه کردین که نفر اول شدید؟

میگه من قبل از این‌که کتاب را باز کنم با خودم شبیه‌سازی می‌کردم و می‌گفتم هر مطلبی که از این کتاب می خوام بخونم در حافظه من قرار میگیره و من در کنکور این تست‌ها را می‌زنم؛

یعنی اول تصویرسازی بعد اقدام. تصویرسازی بر شدن. من نمی گم که باید تصویرسازی کنیم ولی براش اقدام نکنیم. تصویرسازی و اقدام. دوستان اگر بخواهم خیلی کوتاه بگویم، ترس، نگرانی و استرس‌ها از نبودن عشق به وجود میاد. اگر من عشق به کاری که دارم می‌کنم قوی و قوی‌تر بشه دیگر ترس و شک جایی را ندارد.

اگر عشقم به این کاری که می‌خواهم انجام بدهم کم باشه، ترس و نگرانی هم بیشتر می‌شود؛ و یادمان باشد که در روز به هر چیزی که فکر کردیم اگر ترسه اگر نگرانیه اگر عشقه به هر چیزی که فکر کردیم آن در ما تقویت می‌شود. پس خواهشی که از شما دارم این هست که به‌جای اینکه نگران بشیم، به‌جای اینکه ترس داشته باشیم، بیاییم عشق را چاشنی کارهایمان کنیم؛ و وقتی استرس به سمت شما می‌آید اولین کاری که می‌کنید ببینید که نیت مثبت آن چی هست. کارهایی که قبلاً ترس داشتید، استرس داشتید، انجام دادید و عملی شده را گره بزنید به این کاری که الآن می‌خواهید انجام دهید؛ یعنی چی؟

یعنی اگر قبلاً آزمونی دادی و قبول شدی، کنکور دادی و قبول شدی به ناخودآگاهت بگو من یه بار آزمون دادم نگران هم بودم ولی قبول شدم ولی الآن بامطالعه زیاد و تصویرسازی مثبت این حرکت را ببرید جلو و اجازه ندهید که استرس مانع حرکت شما شود. استرس یعنی نبودن و نداشتن فایل برای انجام آن کار و به شما نگرانی می‌دهد. لطفاً تمرکز کنید بر شدن و با آرامش کارهایتان را پیش ببرید. امیدوارم که تک تک تان را در این کارگاه دوروزه ببینم چون خیلی مطالب بیشتر از این دارم و کار عملی داریم که بدونید چطور با آرامش زندگی کنید.

همراهتان هستم امین القاسی زاده.

دانلود متن فیلم

محمدرضا رمضان نیا

محمدرضا رمضان نیا

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا