داشتن زندگی بهتر؛ چطور دنیا را جای زیباتری برای زندگی کنیم؟ (یک سؤال از پیام)

سرفصل های مهم این مقاله

پیام بهرامپور

دوره رایگان گپ و گفت کسب و کاری با پیام بهرام پور

گفتگوهایی عمیق برای نجات کسب و کارتان!!

داشتن زندگی بهتر

«رسالت ما برای بهتر کردن زندگی خودم زندگی خانواده‌ام، محیط اطرافم، شهرم، کشورم، دنیایم و… چیست و سهم ما از بهتر کردن این دنیا چقدر هست؟»

پاسخ پیام بهرام پور را در فایل صوتی 3 دقیقه‌ای زیر بشنوید و با ادامه مقاله همراه شوید:

دانلود همین فایل صوتی در مورد داشتن زندگی بهتر

داشتن زندگی بهتر، سوالی که سال‌ها ذهن مرا درگیر کرده است…

سال‌هاست این سؤال ذهن مرا هم به خودش مشغول کرده است که «چطور جهان خودمان به سهم و اندازه خودمان، جای زیباتری برای زندگی کنیم؟»

در سال‌هایی که در فضای آموزشی کار می‌کنم و تبدیل به یک «آمورش دهنده» شده‌ام، برای یافتن پاسخ این سؤال، جستجوهای زیادی کرده‌ام. چیزی که برایم جالب بوده است این است که «هرسال نظر متفاوتی نسبت به سال قبل در این مورد داشته‌ام»

بنابراین نکته اول این است که چیزی که امسال فکر می‌کنید می‌تواند مهم‌ترین معضل دنیای کنونی باشد، ممکن است سال بعد، از ذهن شما خارج شود.

 داشتن زندگی بهتر

اما پاسخ کنونی من به سؤال «پیشنهاد برای زندگی بهتر، چطور دنیای خودمان را جای زیباتری کنیم؟» این است:

«سهم ما به اندازه خودمان است!»

سهم ما به اندازه خودمان یعنی چی؟

یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین راه‌ها برای تغییر دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، این است که «خودمان» تغییر کنیم.

واقعیت این است که هرگز نباید نقش و تأثیر هر فرد را در ساختن یک دنیای مطلوب یا نامطلوب، انکار کنیم. اگر «من» خوب باشم، درست زندگی کنم و به اندازه خودم به این جهان آسیب نرسانم، می‌توانم روی دیگران هم تاثیرگذار باشم.

بسیاری از افراد را می‌شناسم که «تنها با یک تغییر جزئی» در زندگی، تغییرات شگفت انگیز و بزرگی را در بخش‌های دیگر زندگی‌شان شاهد بوده‌اند.

بنابراین دوباره تأکید می‌کنم:

«اولین کسی که باید تغییر کند تا جهان جای زیباتری برای زندگی شود، خود ما هستیم.»

اگر من کسب و کار بهتری داشته باشم، رقبا از ما کپی می‌کنند، دوستان از من یاد می‌گیرند و حتی دشمنان و بدخواهان ما هم با ما رشد می‌کنند و عوض می‌شوند.

یا اگر پدر و مادر خوبی برای فرزندانمان باشیم، بچه ما هم روی سایر دوستانش اثر می‌گذارد و در نتیجه به تدریج جهان جای زیباتری برای زندگی خواهد شد.

داشتن زندگی بهتر

حداقل‌ها را داشته باش، در یک یا چند تا شاخص و سرآمد باش…

یک توصیه دیگر برای بهتر شدن جهان و پیشنهاد برای زندگی بهتر هم دارم. اینکه در برخی از حیطه‌های زندگی، حداقل‌ها را داشته باشیم و در بعضی حیطه‌ها واقعاً خوب و شاخص باشیم. این باعث می‌شود میانگین کیفیت زندگی‌مان، رو به بالا باشد.

مثلاً فرض کنید شما در حیطه کسب و کار، کسب‌وکاری معمولی دارید که چرخ زندگی‌تان را به خوبی می‌چرخاند؛ اما در برخی دیگر از حیطه‌های زندگی مثل «تربیت فرزند»، «همسرداری» و «مطالعه کتاب» بتوانیم به صورت عالی کار کنیم، این باعث ارتقای زیاد کیفیت زندگی خواهد شد.

وقتی خودمان به اندازه کافی خوب شدیم…

وقتی خودمان به اندازه کافی تغییر کردیم و احساس کردیم کیفیت بسیار بالایی برای زندگی داریم، آنگاه می‌توانیم به این فکر کنیم که روی اجتماع و طیف گسترده‌تری از افراد هم اثرگذار باشیم و مفهومی به اسم «مسئولیت اجتماعی» را در زندگی خودمان جاری کنیم.

برای اینکه یاد بگیریم چطور دنیا را جای بهتری برای زندگی کنیم، حتماً کتاب «به پا خاستن برای انسانیت؛ چگونه مسئولیت‌پذیری موجب تغییرات ژرف در زندگی می‌شود» اثر آقای جان ایزو ترجمه «دکتر علی صاحبی» را حتماً در دستور مطالعه خود قرار دهید.

هنوز هم رسالت زندگی خودتان را پیدا نکرده اید؟

آیا می دانید برای چه به این دنیا آمده اید؟

با این محصول، رسالت زندگی را کشف کنید:

سعید عباسی

سعید عباسی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا