خلاصه کتاب های دارن هاردی

سرفصل های مهم این مقاله

LOVELY

دوره رایگان چطور جذاب و دوست‌داشتنی باشیم؟!

جذابیت بر اساس اصول روانشناسی!

خلاصه کتاب های دارن هاردی

دارن هاردی، مردی که وقتی از موفقیت می خواهیم صحبت کنیم نمی توانیم تاثیر کتاب های او را دست کم بگیریم.

اگر این روزها به دلیل مشغله ی زیاد وقت، زمان زیادی را برای کتاب خواندن اختصاص نمی دهید اما در عین حال واقعا دوست دارید که از کتاب های خوب بهره مند شوید، پیشنهاد می کنیم مطالعه ی خلاصه کتاب، یا گوش دادن به خلاصه کتاب های صوتی را در برنامه ی روزانه تان قرار دهید.

از دارن هاردی تا به امروز سه کتاب چاپ شده است، دارن هاردی یکی از نویسنده ها ی پرفروش نیویورک تایمز است.

کتاب های او که به زبان فارسی هم ترجمه شده و از اسقبال عالی برخوردار شده، به طوری که چندین ناشر به طور همزمان به ترجمه و انتشار آثار دارن هاردی هستند.

لیست کتاب های دارن هاردی:

The Compound Effect اثر مرکب

The Entrepreneur Roller Coaster رولر کاستر کارآفرین

Living Your Best Year Ever بهترین سال زندگی خود را زندگی کنید.

خلاصه کتاب اثر مرکب the compound effect

کتاب اثر مرکب در سال 2010 چاپ شده و یکی از پرفروش ترین کتاب ها در زمینه ی موفقیت فردی است.کتاب اثر مرکب را می توان چکیده ای دانست از تمامی مطالبی که برای موفقیت لازم داریم.

یکی از جالب ترین نکاتی که در مورد کتاب اثر مرکب، نوشتن مقدمه ی آن توسط آنتونی رابینز است.

آنتونی رابینز مربی افسانه ای موفقیت و سخنران انگیزشی که در سراسر دنیا شناخته شده است.

این کتاب شامل 6 فصل است:

1- اثر مرکب در عمل

2- انتخاب ها

3- عادت ها

4- تکانش

5- تاثیرات

6- شتاب بخشی

در فصل اول کتاب در مورد اثر مرکب و سادگی اثر مرکب بحث می شود. مثال های زیادی در این فصل بیان می شود. برای مثال در این فصل داستان زندگی سه دوست را بیان می کند که تاثیر مرکب بر زندگی آن ها را نشان می دهد.( این داستان را در قسمت معرفی دارن هاردی آروده ایم، برای مطالعه ی آن می توانید به قسمت معرفی دارن هاردی مراجعه کنید.)

در فصل یک دارن هاردی توضیح می دهد که بسیاری از افراد گول سادگی اثر مرکب را می خورند.

یعنی شروع می کنند به دویدن و بعد از گذشت یک هفته چون نتیجه ای را مشاهده نمی کنند دست از تلاش برمی دارند و دیگر ادامه نمی دهند.

شروع به پس انداز می کنند و بعد مدتی می بینند که پس اندازشان به مبلغ قابل توجهی نرسیده و دست از پس انداز کردن بر می دارند و پس اندازشان را خرج می کنند.

اثر مرکب بعد از حدود 30 ماه نتایج خودش را نشان می دهد، اغلب افراد بعد مثلا بعد از هشت روز دیویدن دست از آن بر می دارند چون به نتیجه ای نرسیدهاند،یا بعد از 6 ماه آموزش دیدن پیانو، وقتی متوجه می شوند نمی توانند بیش تر از چند ملودی ساده را بنوازند دست از تلاش و ادامه دادن بر می دارند.

آن ها خیلی زود از ادامه دادن دست می کشند و نمی دانند همین گام های به ظاهر کوچک و پیوسته است که تفاوت می آفریند.

فصل دوم: انتخاب ها

دراین فصل دارن توضیح می دهد در زندگی به هر موقعیتی دست پیدا می کنیم به خاطر انتخاب های ما است.

این که تصمیم می گیریم بنشینیم تلویزیون تماشا کنیم و چیپس بخوریم و یا این که مطالعه کنیم.

او در این فصل به مورد اشاره می کند که مسئولیت صد در صدی زندگی به عهده ی ما است .

اشاره می کند که انتخاب های افراد است که تفاوت ایجاد می کند،یعنی فرق بین ثروتمندان و فقرا، افراد افسرده و خوشحال، شاغل و بیکار در نوع انتخاب هایشان است.

در این فصل به این نکته اشاره می شود که برای این که انتخاب های درستی داشته باشیم باید انتخاب هایمان را ثبت کنیم. برای مثال اگر می خواهیم از شر بدهی هایمان خلاص شویم و به استقلال مالی برسیم، باید یک دفترچه آماده کنیم و همیشه این دفترچه همراهمان باشد و هر مبلغی را که خرج می کنیم آن را در دفترچه مان ثبت کنیم.

این فصل دقیقا نشان می دهد که این انتخاب های ما هستند که زندگی ما را می سازند.

فصل سوم: عادت ها

در ابتدای فصل یک مثال قدیمی را می آورد در مورد عادت ها می آورد، این که استادی از شاگرد خود می خواهد که درختی که به تازگی رشد کرده را از زمین بیرون بیاورد،شاگرد به آسانی این کار را می کند، سپس می خواهد که درختی که کمی قوی تر است و تنه ای قطور تر از درخت اول دارد را از زمین بیرون بیاورد و شاگرد با سختی و تقلا این کار را انجام می دهد، سپس از او می خواهد که درخت کهن سالی را از ریشه از زمین بیرون بیاورد و شاگرد هر چه تلاش می کند نمی تواند.

عادت ها هم دقیقا همین طور هستند که اگر قدیمی شوند، دیگر بیرون آوردن آن ها از زندگی کار بسیار دشواری است.

در این فصل به این اشاره می شود که زندگی ما وقتی تغییر می کند که کارهایی که هر روز انجام می دهیم تغییر کند.

فصل چهارم: تکانش

دارن هاردی در این فصل در مورد تکانش صحبت می کند. احتمالا شما چاه های آب را دیده اید که با شیرهای پمپی کار می کنند و باید برای این که جریان آب از چاه به سطح زمین برسد برای مدتی بدون هیچ نتیجه ای و باپشتکار فقط شیر را تکان دهیم و بع محض این که آب از سطح چاه به زمین رسید دیگر نیاز نیست با فشار زیادی به پمپ کردن ادامه دهیم، فقط کافی است هر از چند گاهی یک بار مشغول پمپ کردن شویم تا جریان آب قطع نشود.

جریان تشکیل عادت ها هم همین طور است، اگر عادت های درستی تشکیل شوند، تکانش رخ می دهد.

تکانش می تواند در کسب و کاری رخ دهد، فقط کافی است در اوایل به درستی کار کنیم و عادت های درستی ایحاد کنیم و بعد از گذشت مدتی همه چیز خودکار می شود و با حداقل انرژی به روند خود ادامه می دهند و فقط باید هر از گاهی یک حداقل نیرویی به آن وارد کنیم.

دارن هاردی به این مورد اشاره می کند که برای رسیدن به تکانش باید با نظم کارهایی را تکرار کرد.

فصل پنجم ، تاثیرات

در این فصل در مورد ورودی چیزهایی صحبت می کند که بر روی انسان تاثیر می گذارند.

ورودی ها (چیزی که وارد مغزمان می کنیم،مانند دیدن فیلم و سریال و کتاب خواندن)

روابط (آدم هایی که با آن ها وقتمان را می گذرانیم)

محیط

برای مثال ورودی ها را در این مورد بررسی می کنیم:

اگر ذهن خودتان را با باورها و ورودی های منفی و بد تغذیه کنید و فیلم ها وسریال هایی را ببینید که در آن ها افکار منفی و تیره را به شما بدهد مانند این است که شما در حال ریختن آب کثیف در داخل ظرف مغز خود هستید و در نتیجه می توان حدس زد که احتمالا اخلاق شما بدتر می شود و منفی تر می شوید و حال تان هر روز بدتر و بدتر می شود.

پس باید مراقب ورودی های ذهن خودمان باشیم و هر اطلاعاتی را وارد ذهن خودمان نکنیم.

اگر ذهن خودتان را با زباله تغذیه کنید، خروجی آن هم زباله خواهد بود.

فصل ششم:

دارن در این فصل داستان هایی در مورد شرکت های موفق را بیان می کند که به سرعت از رقبایشان پیشی گرفته بودند و در رقابت ها پیروز شده بودند.

Living Your Best Year Ever بهترین سال زندگی شما

کتاب بهترین سال زندگی شما یک کتاب همراه با کار عملی است که در آن دارن توضیح می دهد که چطور باید برای زندگی خود قدم به قدم هدف گذاری کنیم و در هر روز تلاش کنیم تا به اهدافمان برسیم.

در کتاب در مورد پشت کار و باورها و اهمیت اقدام کردن برای رسیدن به اهداف توضیح می دهد.

من این را می دانم زیرا شما این کتاب را خریداری کردید. می بینید، شما و من یکسان بوده و هر دوی ما موفق هستیم. برخی از مفاهیم در این کتاب می ترسند. آنها نمی خواهند بیشتر کار کنند و آنها از داشتن اهداف بزرگ ترس دارند. آنها می ترسند که اگر کاری انجام دهند از آرامش دور بمانند. اما تو در این دسته قرار نمی گیری و از ان ها نیستی و شما کسی هستی که من به خاطر شما این برنامه را طراحی نموده ام.

با انتخاب شرکت در این برنامه، شما خود را از تقریبا هر کس دیگر یا حداقل 97٪ باقی مانده از جمعیت جدا کرده اید که اندیشه های متفکرانه ای را نسبت به خواسته های زندگی خود ندارند و به دنبال یک دوره مناسب برای زندگی در جهت برخلاف آنچه الان دارند نیستند.

کتاب دیوانگان ثروت ساز The Entrepreneur Roller Coaster

کتاب دیوانگان ثروت ساز در سال 2015 نوشته شده است و در این کتاب به تشریح زندگی کارآفرینی پرداخته شده است. یه اهمیت کارآفرینی و این که زندگی کارآفرینی دقیقا مانند این است که سوار ترن هوایی شده اید، گاهی اوج می گیرید و گاهی سقوط می کنید.

شما با خواندن این کتاب فرا می گیرد که چگونه بهترین راهکار ها را در زمانی مناسب یاد گرفته و به کار ببندید. این راهکارها توسط دارن از بهترین افراد موجود حال حاضر جهان جمع آوری شده است.

این کتاب چهار مهارت ضروری برای موفقیت کارآفرینی را در بر دارد:
فروش،
استخدام،
رهبری
بهره وری.

با فراگیری راهکارهایی برای این چهار مهارت ضروری امکان شکست در کسب و کار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد نمود.

این کتاب مناسب شماست اگر شما هم:

به داشتن کسب و کار خود فکر می کنید، اما ترس ناشناخته ای دارید.

در حاشیه کارآفرینی ایستاده اید، نه می دانید که در انتظار چه هستید و چه کاری باید انجام دهید.

به عنوان یک کارآفرین در هیئت مدیره هستید، اما می خواهید اطمینان حاصل کنید که یک مدیر موفق به واقع هستید تنها یک موفقیت آماری ندارید.

netpydar

netpydar

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷ دیدگاه دربارهٔ «خلاصه کتاب های دارن هاردی»

اسکرول به بالا