9 دلیل  اینکه چرا برخی افراد جذاب‌اند؛ خصوصیات افراد دوست داشتنی

سرفصل های مهم این مقاله

“در انتهای این مقاله، یک هدیه رایگان و فوق العاده به شما تقدیم کرده‌ایم…”

نه سحر و جادوست و نه کار مهره مار. آدم‌های دوست داشتنی و دلنشین، رازهای دیگری دارند. رازهایی که در عین مهم بودن، ساده‌اند. . دوست داشتنی‌ها آدم‌های اطرافشان را خوب می‌شناسند و می‌دانند از چه میانبرهایی می‌توانند بیشترین تاثیر را روی آن‌ها بگذارند. پس اگر می‌خواهید شما هم به جمع دوست داشتنی‌ها وارد شوید، دنبال فوت و فن خاصی نگردید. شما باید آرام آرام شخصیت‌تان را الک کنید و ویژگی‌هایی که چشم دیگران را خیره می‌کند در خود نگه دارید. پس هر روز یک قدم به دوست داشتنی شدن نزدیک‌تر شوید.

یک باور رایج و اشتباه!

باور رایج و اشتباه بین اغلب افراد این است که «انسان‌های دوست داشتنی، به طور ذاتی این گونه به دنیا آمده‌اند!» اما باید گفت محبوبیت، ویژگی مادرزادی نیست و هر کس با استفاده از راهکارها و تمرین‌ها می‌تواند به آن دست پیدا کند.
چرا می‌گوییم ذاتی نیست؟ چون همین الان هم خیلی افراد وجود دارند که شاید با معیارهای رایج زیبایی، زیبا محسوب نشوند، اما دوست داشتنی و کاریزماتیک هستند و حرف و کلامشان هم اثرگذار!

برای اینکه خصوصیات افراد دوست داشتنی را یاد بگیریم، این 9 دلیل کفایت می‌کند. اما قبل از اینکه 9 دلیل را بخوانیم، باید ببینیم چرا ما نیاز به دوست داشته شدن و احترام داریم؟

هوا را بگیر، خنده‌ات را نه!

«هوا را از من بگیر، خنده‌ات را نه» شعر مشهور پابلو نرودا، بیان واقعیتی است در زندگی ما؛ یک آدم معمولی، همانطور که به آب، هوا و خوراک محتاج است، حتی گاهی بیشتر از آن‌ها، به چیز دیگری احتیاج دارد: توجه، احترام، محبت، دوست داشته شدن، عشق و …!

همه ما، کم یا زیاد  به این «توجه» محتاجیم و این نیاز را ممکن است به هزار رنگ بیان کنیم. یکی به زبان می‌آورد، یکی با رفتارش نشان می‌دهد و دیگری فقط در نگاهش. حتی ممکن است چنان خویشتن‌دار باشیم که هیچ کس نفهمد، اما خودمان نمی‌توانیم انکارش کنیم.

اغراق نیست اگر بگوییم اکثر دعواهای زن و شوهری یا دلخوری‌های دوستانه، ریشه در همین مسئله دارند. می‌خواهیم به ما توجه شود و وقتی نمی‌شود یا به اندازه نباشد، دلخور می‌شویم و این را به صورت واکنش‌های پرخاشگرانه بیان می‌کنیم. ما دلمان می‌خواهد دوست داشته شویم و اگر احساس کنیم به اندازه کافی دوستمان ندارند، افسرده یا عصبی می‌شویم. می‌خواهیم احتراممان را حفظ کنند و وقتی فکر می‌کنیم به ما توهین شده، اگر زورمان برسد، تلافی می‌کنیم و دعوا راه می اندازیم و اگر نرسد، در خودمان می‌ریزیم و حرص می‌خوریم و جایی دیگر، سر کس دیگری خالی می‌کنیم.

همه ما نیاز داریم دوست داشته شویم، محبوب و محترم باشیم، تحسین شویم، مورد بخشش قرار بگیریم و در یک کلام دوست داشتنی باشیم.

اما گاهی یک موضوع را فراموش می‌کنیم. ما باید لیاقت دوست داشته شدن را هم داشته باشیم. این نوعی خودخواهی است که هرطور دلمان خواست با بقیه رفتار کنیم و بعد توقع داشته باشیم همه ما را دوست داشته باشند. در این مقاله با 9 دلیل مهم آشنا می‌شوید که می‌تواند شما را چند گام دوست داشتنی‌تر و جذاب‌تر جلوه دهند. راه‌هایی ساده اما مهم!

آدم های دوست داشتنی این گونه هستند:

اول: دوست داشتنی‌ها شنونده‌های خوبی هستند

ما افرادی که برای ما شنونده‌های خوبی باشند را دوست داریم.  افراد دوست داشتنی، شنونده های خوبی هستند. وقتی برایشان حرف می‌زنید، مدام وسط حرف‌تان نمی‌پرند، حرفتان را ناگهان با بی ادبی قطع نمی‌کنند و تمام حرف‌هایتان را با دقت گوش می‌دهند. آن‌ها دائما منتظر فرصتی نیستند که حرفتان تمام شود و خودشان حرف بزنند. در واقع آن‌ها به شما این حس را منتقل می‌کنند که حرف‌هایتان برایشان اهمیت زیادی دارد. 

شاید نتوانید از نظر مالی دوستانتان را یاری دهید و شاید آنقدر مشغله داشته باشید که نتوانید زیاد به او سر بزنید. اما همین که برای حرف‌هایش سنگ صبور یا گوش خوبی باشید، حس بهتری را نسبت به شما در او ایجاد می‌کند. پس همیشه برای شنیدن حرف‌های دوستتان حاضر باشید و بدون آنکه در موردش قضاوت کنید، تنها گوش کنید.

 

دوم: خود واقعی‌شان هستند

اگر فکر می‌کنید باید طبق خواسته‌های دیگران زندگی کنید و خود قدیمی‌تان را فراموش کنید در اشتباهید. آنچه شما را در نظر یک دیگران دوست داشتنی‌تر می‌کند، داشتن یک هویت مستقل است.

بسیاری از افراد وقتی در جمعی قرار می گیرند، خود واقعی‌شان را از یاد برده و نقش بازی می‌کنند. اما این رفتار نه تنها جذابیتی ندارد، بلکه نوعی حس تصنعی به طرف مقابل القا می‌کند.

یکی از خصوصیت‌های افراد دوست داشتنی و جذاب این است که خود واقعی‌شان هستند. بدون شیله پیله! 

یادتان باشد که دنیای دوستی میدان رقابت نیست؛ هرگز در میان دوستان‌تان خود را بیشتر از آنچه هستید جلوه ندهید. لاف مالی و حتی بزرگ‌نمایی در مورد جایگاه اجتماعی‌تان می‌تواند چهره شما را در میان دوستان خراب کند. برای دوست داشتنی بودن، باید خودتان باشید؛ با تمام سادگی‌ها و حتی ضعف‌هایتان.

سوم: آن‌ها بدون فکر حرف نمی‌زنند

یکی از خصوصیات افراد دوست داشتنی این است که نه تنها شنونده‌های خوبی هستند بلکه خوب هم حرف می‌زنند. به موقع و به اندازه. نه زیاد از حد و نه خیلی کم!

افراد دوست داشتنی،  برای جملاتی که می‌خواهند به زبان آورند، فکر می‌کنند و حرف‌های مبهم، دو پهلو کو یا کنایه آمیز نمی‌زنند. اگر ما در کلامی که به زبان می‌آوریم محتاط نباشیم، پس از مدتی اطرافیانمان را از خود می رنجانیم اما اگر کلام‌مان فکر شده باشد، تاثیری مثبت خواهد گذاشت.

چهارم: به تلفن شان وابسته نیستند

نکته چهارم خصوصیات افراد دوست داشتنی کمی دور از ذهن است، اما با وجود خیل فراگیر و عظیم تلفن‌های همراه، به نکته‌ای مهم و حیاتی بدل شده است. اگر می‌خواهید شخصیت دوست داشتنی‌ای داشته باشید، وقتی دیگران در کنار شما هستند باید گوشی‌تان را کنار بگذارید. در غیر این صورت به طرف مقابل‌تان این حس را منتقل می‌کنید که گویا وجودش برای شما بی ارزش است.

راستش را بخواهید هیچ چیز آزار دهنده‌تر از این نیست که شما در حال صحبت با فردی باشید که مدام گوشی‌اش را چک می‌کند. دقت کرده‌اید؟ تفاوت در همین رفتارهای ساده است. آن را جدی بگیرید…!

پنجم: افراد دوست داشتنی به همه احترام می‌گذارند

افراد دوست داشتنی، بر پایه ثروت، نژاد، مقام یا جایگاه اجتماعی احترام نمی گذارند. آن‌ها همان‌قدر که به یک نانوا، رفتگر و حتی کودک کار محبت و احترام می‌گذارند، به دکتر و مهندس و وکیل هم احترام می‌گذارند. ضمن اینکه آن‌ها افرادی قاطع هستند و اجازه نمی‌دهند کسی مرزهای قرمزشان را رد کند. 

هماطنور که گفتیم برای افراد جذاب فرقی نمی‌کند که با چه کسی در ارتباطند، می‌خواهد ریئسشان باشد یا گارسون یک رستوران، آن‌ها با همه به یک شیوه و با احترام برخورد می‌کنند. از نظر آن‌ها هر انسانی لیاقت احترام و رفتار خوب را دارند. در حقیقت آن‌ها خودشان را بالاتر از دیگری نمی‌بینند و همین طرز فکر آن‌ها را دوست داشتنی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

 چطور جذاب صحبت کنیم ؟

چگونه ظاهر جذاب داشته باشیم؟

چطور تن صدای جذاب داشته باشیم؟

ششم: از نام استفاده می‌کنند

وقتی نام خودمان را از زباندیگران بشنویم، حس خوبی به ما دست می‌دهد. افراد کاریزماتیک و دوست داشتنی، معمولاً بدون اینکه حس شود زیادی احساس صمیمیت می‌کنند، نام شما را فراموش نمی‌کنند و سعی می‌کنند در حرف‌هایش شما را به نام بخوانند. نام شما مهمترین کلمه در جهان شماست. نام شما قدرت و انرژی و احساس فوق‌العاده خوبی دارد. وقتی نام خودتان را می‌شنوید، توجهتان بیشتر جلب می‌شود و اعتمادتان به طرف مقابل نیز بیشتر می‌شود.

هفتم: دوست داشتنی‌ها، شخصیت با ثباتی دارند

شما هم دیده‌اید بعضی‌ها بسته به حال هر روزشان رفتارشان 180 درجه متفاوت می‌شود؟ یک روز از دست همسرش عصبانی‌ست، جواب سلامتان را هم نمی‌دهد و روزی دیگر یک موفقیت مالی به دست آورده و حسابی با شما خوب حرف می‌زند!

اما بدانید که یکی از خصوصیت افراد دوست داشتنی این است که معمولاً بدون توجه به حال‌شان، همیشه با دیگران به یک شکل برخورد می‌کنند. همین رفتار باعث می‌شود که دیگران همیشه روی ثبات شخصیتی‌شان حساب  کنند و احساس راحتی بیشتری با آن‌ها کنند.

هشتم: شوخ و مهربان‌اند

برخلاف تصور رایج که افراد کاریزماتیک را افرادی اخموی یا بیش از حد جدی می‌پنداریم، افراد جذاب، اعتماد به نفس بالایی دارند و در نتیجه از این که گاهی دیگران را بخندانند، هراسی ندارند. دیگران نیز به جای این که به آن‌ها بخندند، با آن‌ها می‌خندند و همین رفتار بر محبوبیت و جذابیت آن‌ها اضافه می‌کند.

نهم: به دنبال نقطه مشترک می‌گردند

همه ما با هم مشترکاتی داریم، اما موضوع مهم، پیدا کردن این اشتراکات است. افرادی که دوست داشتنی و جذاب‌اند، در ارتباط با دیگران خیلی موفق‌اند. در واقع آن‌ها یاد گرفته‌اند که چطور بین خود و اطرافیان‌شان نقاط مشترک پیدا کنند. آ‌نها سعی می‌کنند که مکالمه را به سمتی مثبت سوق دهند و ثابت کنند که طرف مقابلشان برایشان اهمیت دارد. به این ترتیب دوست داشتنی و همدل به نظر می‌رسند.

کلام پایانی…

همان‌طور که دیدید، دوست داشتنی بودن، اکستابی است و می‌توانیم آن را مثل مهارت‌های دیگر کسب کنیم. این ویژگی‌ها قابل کسب کردن و قابل یادگیری هستند. کسانی که جذاب و دوست داشتنی هستند، کار خاصی نمی‌کنند. آن‌ها صرفا همین نکات ساده و کوچک را رعایت می کنند تا موثرتر و بیشتر از یک نفر باشند. شما هم همین 9 ویژگی را هر روز با خود تکرار کنید تا بعد از گذشت مدتی، خودتان تاثیراتش را در میزان جذاب‌تر بودن و دوست داشتنی شدن ببینید.


یک محصول رایگان، جدید و فوق العاده!

این محصول رایگان تقدیم به شمایی که این مقاله را مطالعه کردید. می‌توانید برای هرکسی که دوستش دارید، لینک این محصول را ارسال کنید…

چطور جذاب و دوست داشتنی باشیم؟


بخشی از معرفی فیلم این دوره 100 درصد رایگان را در ویدئوی زیر با هم ببینیم!

​​​​​​​​​​​​​​

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا