رادیو سخنرانی 39 : گفت و گو با نیما کیمیایی و تکنیک‌های سخنرانی او

سرفصل های مهم این مقاله

رادیو سخنرانی 39 : گفت و گو با نیما کیمیایی و تکنیک‌های سخنرانی او

در این مقاله به گفت و گو با نیما کیمیایی و تکنیک‌های سخنرانی او می پردازیم

گفت و گو با نیما کیمیایی مدرس کسب و کار

چندی پیش گفت و گویی با نیما کیمیایی مدیر گروه مشاورین کسب و کار پریمیوم و مدرس کسب و کار در این حوزه داشتیم که به صورت یک فایل صوتی 10 دقیقه ای درآمد و در آن درمورد سخنرانی و سبک ایشان در سخنرانی صحبت کردیم.

امیدواریم که از این گفت و گو لذت ببرید…

گفت و گو با نیما کیمیایی و تکنیک‌های سخنرانی او

سرفصل‌های گفت و گو

  • نیما کیمیایی کیست؟ (معرفی کوتاه)
  • هنوز هم موقع سخنرانی ترس دارد؟
  • سبک شخصی نیما کیمیایی در سخنرانی چیست؟
  • مهم ترین اصل سخنرانی از نظر نیما کیمیایی چیست؟

دانلود یا پخش آنلاین گفت و گو:

برای دانلود فایل صوتی گفت و گوی محمد پیام بهرام پور با نیما کیمیایی کافیست از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

دانلود این گفت و گو

متن گفت و گو:

به نام آنکه هستی نام از او یافت – فلک جنبش، زمین آرام از او یافت.

سلام خدمت شما همراهان عزیز مجموعه بیشتر از یک نفر.

من محمد پیام بهرام پور هستم از مجموعه مثبت یک، جایی که تلاش می‌کنیم بیشتر و مؤثرتر از یک نفر باشیم تا دنیا جای بهتری  برای زندگی کردن بشه.

امروز در خدمت یک سخنران خیلی خوب و دوست‌داشتنی کشورمون هستم، آقای نیما کیمیایی عزیز، از دوستان خوبم هست و از مدرسان بسیار ارزشمندی که ازشون میشه کلی چیزای خیلی خوبی یاد گرفت و می‌خواهیم یک سری صحبت‌هایی در مورد سخنرانی داشته باشیم.

محمد پیام بهرام پور: نیما جان می خوای سلامی داشته باش خدمت عزیزان.

نیما کیمیایی: خواهش می‌کنم، سلام می‌کنم خدمت تمام دوستان شما، کسانی که شما را پیگیری می‌کنند و خود تو پیام جان.

محمد پیام بهرام پور: خیلی خیلی ممنون

نیما کیمیایی: مرسی

محمد پیام بهرام پور: من یک ویژگی مثبتی که توی نیما دیدم که تو کمتر سخنرانی وجود داره اینکه هیچ‌وقت حاضر نیست که بد بگه. همیشه اون فضای مثبت خودش را داره. حالا بین مدرس‌ها که معمولاً پشت سر هم صحبت‌هایی میشه، یه خرده پر رنگه اما نیما همیشه فضای مثبتش را حفظ می کنه و واقعاً بیشتر از یک نفره.

نیما کیمیایی: شما لطف داری، مرسی عزیزم.

محمد پیام بهرام پور: یه کوچولو خودتونو معرفی می‌کنید؟ هرچند می‌دانم خیلیا می شناسن شما رو، ولی یک معرفی از زبون خودتون ما رو خوشحال می کنه.

نیما کیمیایی: خواهش می‌کنم، من نیما کیمیایی هستم و در خدمتتونم. مشاوره بیش از هشتاد برند و به‌هرحال کتاب برگه برنده مذاکرات، خیلیا منو با خودرو میشناسن، مثل هیوندا. بحث آموزش اون کمپانی، بحث استراتژی، مشاور سوبارو بودم، به‌هرحال بحث خیلی، بحث حالا مذاکراتی بین مللشون، خوب اکثر خودرویی ها مثل مرسدس بنز، مثل BMW و در کنارش مشاور آوازه، بحث آقای فرش، بحث فرش فرحی، پنبه ریز و خب خیلی برندهایی که الآن خدمتشون مثل خوب به‌هرحال اخمو، احتمالاً شنیدین، مبل بخر اخمو ببر و که حالا بحث اخمو یعنی اینکه همون BMW سری 3 را که میده انگار اخم کرده از جلو چراغ‌هایش و حالا برندهای نظیر اینکه و من بیشتر حالا تدریس MBA هم دارم.

گفت و گو با نیما کیمیایی و تکنیک‌های سخنرانی او

محمد پیام بهرام پور: بسیار عالی، پس بیشتر شما تو زمینه مشاوره و کسب‌وکار هستید؟

نیما کیمیایی: بله.

محمد پیام بهرام پور: ممنونم از شما.

نیما کیمیایی: مرسی عزیزم.

محمد پیام بهرام پور: خب، فک کنم شما فقط تعداد زیادی سخنرانی دارید و فقط برنامه یک هفته رو متوجه شدم که فول تایم درباره سخنرانی هستید. بگید که مخاطبان یک ذره در جریان باشن.

من فکر کنم تو این هفته، هفت روز داره، شما هشت روز، نه روزش در حال سخنرانی هستید و واقعاً خدا قوت میگم. این‌همه سخنرانی دارید، دیروز سمینار پانصد نفره رو داشتید و برنامه‌های دیگه.

موقع سخنرانی ترس دارید یا نه؟

یا اصلاً اول اینو بگم، ببخشید، ابتدا اولین سخنرانی که داشتید، ترس داشتید یا نه؟

نیما کیمیایی: واقعاً همیشه هست.

ترس یک چیزیه که وجود داره و البته می تونه تبدیل به یک فرصت بشه برای انسان ولی من هنوزه که هنوزه به سمینارها میرم، قبلش این قلبم می تپه و ریلکس کنم و یه آبی بخورم.

به‌هرحال یک کشش بدنی داشته باشم که خیلی بهم کمک کنه. نفس عمیق بکشم؛ و مهم‌ترین مسئله اینکه:

سعی می‌کنم اون فضای مثبت را قبل از اینکه وارد بشم، یه ایمیل بکنم، یک تصویرسازی بکنم که حتماً می‌روم و قراره که یک انرژی مثبت به بچه‌ها و کسانی که به‌هرحال مخاطبان من هستند بهشون بدهم. این یک مقدار آرومم می کنه.

محمد پیام بهرام پور: بسیار عالی. پس شما هم مثل تمام سخنرانان بزرگ که صحبت کردیم این استرس را دارید فقط کنترل می‌کنید تو جهت مثبت استفاده می‌کنید.

نیما کیمیایی: قطعاً، قطعاً.

تست آنلاین هوش هیجانی و هفت راهکار عملی برای افزایش هوش هیجانی

محمد پیام بهرام پور: بسیار عالی، خب باز من اینو تأکید بکنم مخاطب‌های عزیز که یادمان باشه ترس از سخنرانی فقط یک موقع از بین میره و اونم زمانی که تو خاک باشیم.

خب یک مقدار در مورد سبکتان صحبت کنیم.

به نظر می‌رسد که سبکتان یک سبک خاصیه که کمتر تو کشور ما دیده می شه. یک خورده در موردش صحبت می‌کنید؟ به نظر خودتون چطوریه؟ انگیزشی به حساب میاید یا…

گفت و گو با نیما کیمیایی و تکنیک‌های سخنرانی او

نیما کیمیایی: خب، به‌هرحال من سخنران انگیزشی نیستم ولی قاعدتاً چون خیلی بلا دیدم توی سازمان‌ها، نسبت به اتفاق‌هایی که می‌افتد، مشکلاتی که براشون پیش می‌آید، خب به‌هرحال استانداردسازی‌ها رو انجام نمی‌دهند، تفکر استراتژی شون درست نیست.

حالا توی تکنولوژی پریمیومی که تدریس می‌کنم یا روش‌های خروج از بحران است، یکسری تکنیک‌های ساده است که سازمان‌ها به راحتی می‌توانند انجام بدهند، ولی اکثر سازمان‌ها این اشتباه را انجام می‌دهند و دلم می سوزه و وقتی این دلسوزیه وجود دارد، باعث میشه من با تونالیته های مختلف اون رو جا بندازم و احساس می‌کنم، البته من چون بیشتر همون طور که می‌دانید تو بحث فروش و مذاکره هم تدریس می‌کنم، اعتقاد دارم:

بهترین زمان برای فروش پس از فروش است، نه صبح نه ظهر نه شب، پس از فروش، وقتی ما باور داریم، حس داریم، بهتر می‌فروشیم و سعی می‌کنم اون نکاتی که انتقال می‌دهم باانرژی و حس خاصی باشه که به‌هرحال در کنار اینکه دوستان اطلاعات می‌گیرند، بتوانند تفکیک کنند نکات من رو توی ذهن خودشون که اون رو باانرژی خاصی سعی می‌کنم جا بندازم.

محمد پیام بهرام پور: بسیار عالی، خب یعنی انرژی خیلی زیادی رو از شما توی ارائه‌ها داریم و می‌بینیم. انرژی‌ای که خیلی وقتا حضار رو از جاشون بلند می کنه، ‌بعضیا از دور ببینن فکر می‌کنند که کنسرته انقدر که انرژی زیاد هست.

خب احساس نمی‌کنید که این سبک، همان سبک انگیزشی است؟

نیما کیمیایی: به‌هرحال من کسب‌وکاری هستم، بیزینسی هستم و سعی می‌کنم که اون حسه انتقال داده بشود، حالا اون بک گراندش چه هست، مهم اینکه کسانی که مخاطبین هستند، واقعاً بروند اجرا کنن، حالا وقتی که بازی هست توی سمینار، خب مجبورند، چون من همیشه خودم رو می‌گذاشتم جای مخاطب و همیشه توی اون فضا قرار می‌گرفتم، خسته می‌شدم.

محمد پیام بهرام پور: درسته.

نیما کیمیایی: استادی که مثلاً ممکن بود پشت تریبون فقط به ایستد یا به‌هرحال هشت ساعت من فقط نشستم. وقتی که بلند می‌شدم، حالم خوب می‌شد، وقتی که تو سمینار با دیگران صحبت می‌کنم، حالم بهتر می‌شود، وقتی که بازی می‌کنم، تعامل وجود داره، زمان رو کمتر متوجه می‌شدم. چرا که نه؟! خب پس بیایم این رو انجامش بدهیم.

گفت و گو با نیما کیمیایی و تکنیک‌های سخنرانی او

محمد پیام بهرام پور: بسیار عالی، پس دید شما این هست، یعنی حالا ما معمولاً فضای انگیزشی رو تو کشورمون مصادف می‌دانیم با کسایی که می‌آیند دادوبیداد می‌کنند و شلوغ‌کاری می‌کنند ولی شما اعتقاد داری نه یک ابزاری است برای یادگیری بهتر که واقعاً هم همین‌طور است.

نیما کیمیایی: درسته.

محمد پیام بهرام پور: بهتر یاد می‌گیرند و حس بهتری اتفاق می‌افتد و چون کمک می‌کند به کسب‌وکار، این انرژی‌زا رو هم دارید.

نیما کیمیایی: دقیقاً.

مهارت های تقویت اعتماد به نفس در ارتباطات

محمد پیام بهرام پور: بسیار عالی.

نیما کیمیایی: البته افراط‌ و تفریط تو هر چیزی خب بده دیگه، بیش‌ازحد هم شلوغ‌کاری خب جذاب نیست. مثلاً سعی می‌کنیم کنترل بکنیم ولی یک جاهایی سعی می‌کنیم که دیگران بتوانند با هم دیگه ارتباط داشته باشند یا روی تونالیته ی صدامون تغییراتی ایجاد کنیم.

محمد پیام بهرام پور: بسیار عالی. خب به نظر شما مخاطب چی براش مهم است؟ مخاطب امروزی، چه چیزی براش اهمیت دارد؟ و من فقط یک سؤال دیگر دارم، آن هم اینکه؛

مهم‌ترین اصل سخنرانی از نظرتون چیه؟

نیما کیمیایی: خواهش می‌کنم. اولین نکته، بحث مخاطب چیه؟ خب قاعدتاً خودم هم مخاطب بودم یک روزی برای همین مقوله‌ها.

من همیشه عملیاتی بودن برام مهم بود و اینکه مطلبی که گفته می‌شود واقعاً به درد کسب‌وکارم بخورد.

چون بعضی مقوله‌ها بالاخره توی کتاب‌ها هست، اینکه در کسب‌وکار ایران؛ که من اعتقادم در خیلی از وقت‌ها با کسب‌وکارهای بین‌المللی تو خیلی از مقوله‌ها ممکنه به‌هرحال تفاوت‌های وجود داشته باشه و باید کاستومایز بشه با توجه به فرهنگ و شرایط ما که من سعی می‌کنم.

خب چون تو اکثر بیزینس ها کار کردم و خب به‌هرحال مشاور هم بوده‌ام،‌ سعی می‌کنم که اون تجربیات رو بیشتر انتقال بدهم به دوستان.

و مهم‌ترین اصل بحث سخنرانی این است که به نظر من اگر چیزی را می‌گوییم، خودمون هم عمل کنیم.

پیام جان من یادمه یک روزی، بحث مال سالیان گذشته است و برای اینکه خودم بهتر یاد بگیرم مدریت زمان تدریس می‌کردم و خیلی هم خوب درس می‌دادم بعد دیدم خودم نمی‌توانم مدریت زمان زندگی‌ام را انجام بدهم و دیگه هم درس ندادم چون نمی‌توانم اجرا کنم. اگر بتوانیم آن چیزی که می‌گوییم را اول خودمون تو زندگی و کسب‌وکارمون اجرا بکنیم، واقعاً حسش کنیم، اون حس مسلماً به مخاطب انتقال پیدا می کنه و امیدوارم که این عملیاتی بودم تو نظم هممون باشه.

محمد پیام بهرام پور: بسیار عالی، پس من صحبت‌های شما رو جمع‌بندی بکنم،

از نظر شما برای مخاطب مهم‌ترین موضوع اینکه کاربردی باشد و بتواند تو زندگی و کسب‌وکار خودش متناسب با شرایط کشورمون پیاده‌سازی بکند.

درسته؟

نیما کیمیایی: بله.

محمد پیام بهرام پور: این قسمت اول و قسمت دوم این بود که مهم‌ترین اصل تو سخنرانی این بود که خودمون واقعاً اجرا کرده باشیم، یعنی به قول خود من مدرس کتابی نباشیم.

نیما کیمیایی: انشا الله، انشا الله. مردم می‌فهمند، واقعاً می‌فهمند پیام جان.

محمد پیام بهرام پور: بسیار هم عالی. خیلی خیلی متشکر.

دوره غیر حضوری سخنرانی و فن بیان را از دست ندهید

نیما کیمیایی: دستور بفرمایید.

محمد پیام بهرام پور: نیما جان ممنون میشم که اگه یک روش ارتباطی هم بگویی که مخاطبین بتوانند باهاتون ارتباط داشته باشند، فالو بکنند شبکه‌های اجتماعی، جاهای مختلف.

نیما کیمیایی: خواهش می‌کنم. خوب به‌هرحال همان‌طور که می‌دانید اینستا و تلگرام داریم که همان نیما کیمیایی انگلیسی. نیما که مشخصه و کیمیایی هم KIMIAEI هست که به‌هرحال هم اینستا داریم هم تلگرام که جدیدترین اخبار برنامه‌ها در اختیار دوستان قرار داده می‌شود و همین‌طور حالا چند تا سایت هست که می تونه همون نیما کیمیایی دات کام، دات آی آر، نردبان ساز که همون کسب‌وکار پریمیوم یا مدیران پریمیوم رو شما سرچ بفرمایید، قاعدتاً توی گوگل میشه پیدا کرد.

محمد پیام بهرام پور: مرسی از وقتی که گذاشتید برای ما.

نیما کیمیایی: عاشقتم.

محمد پیام بهرام پور: ممنونم از شما.

نیما کیمیایی: راضی‌ام ازت.

محمد پیام بهرام پور: مرسی. ممنون. متشکر، راضی‌ام ازت تیکه کلام نیما کیمیایی است که خب تمام کسایی که توی برنامه‌هاش بودن، شنیدن و دوستش دارند. ما هم راضی هستیم از شما و ممنون و بیشتر از یک نفر باشید.

نیما کیمیایی: مرسی عزیزم، موفق باشی، خداحافظی می‌کنم. خدانگهدار.

 دانلود فایل پی دی اف گفت و گو

متشکریم که فایل صوتی این گفت و گو را گوش کردید…

محمدرضا رمضان نیا

محمدرضا رمضان نیا

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه دربارهٔ «رادیو سخنرانی 39 : گفت و گو با نیما کیمیایی و تکنیک‌های سخنرانی او»

  1. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سپاس بابت همراهی ارزشمندتون؛ امیدواریم در مقالات بعدی نیز در خدمتتون باشیم.
    بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا