11 ایده کارآفرینی در خانه | جدید و واقعی

سرفصل های مهم این مقاله

11 ایده کارآفرینی در خانه | جدید و واقعی

در هر جامعه‌ای، تعداد زیادی انسان متفاوت وجود دارد که علاقه‌ای به کار کردن در بیرون از منزل، در ادارات دولتی و طبق یک چهارچوب همیشگی و خسته کننده ندارند. علاوه بر این، تعداد زیادی از خانم‌های خانه‌دار، دوست دارند از زمان فراغتی که در خانه دارند، به بهترین شکل استفاده کنند و با یک کسب و کار خانگی و کارآفرینی در منزل، درآمدشان را افزایش بدهند.

اگر جزو هر کدام از افراد بالا هستید، اول از همه به شما به خاطر متفاوت بودنتان تبریک می‌گویم. همیشه همین انسان‌های متفاوت هستند که تغییرات اساسی در یک خانواده یا حتی کشور را رقم می‌زنند. بعد از این هم باید مژده این را بدهم که در حال حاضر در حال خواندن یکی از بهترین مقالات آموزشی و راهنماها برای کارآفرینی در خانه هستید. پس با من و ایده‌های متفاوت این مقاله همراه باشید:

کارآفرینی در منزل برای آقایان و خانم ها

ایده های کارآفرینی که در ادامه مقاله برای شما توضیح می‌دهم، اغلب ایده‌هایی هستند که تفاوت جنسیتی شما در اجرای آنها تاثیر خاصی ندارد. بیشتر از توجه به این موضوع، سعی کرده‌ام در زمان انتخاب ایده‌ها به کیفیت و البته کاربردی بودن آنها فکر کنم:

1_ فروش پیکسل در خانه

شاید بارها در زمان عبور از مقابل یک مدرسه، دانشگاه یا حتی در یک همایش مربوط به کسب و کارها، تکه آهن‌های گرد و تصویرداری را روی لباس و کیف افراد دیده باشید. این دایره‌های جذاب و دوست داشتنی، با نام پیکسل شناخته می‌شوند.

حدود یکی دو سال است که خرید پیکسل به عنوان یک هدیه تبلیغاتی بین کسب و کارها و البته به عنوان یک آکسسوری و وسیله تزیینی بین نوجوانان و جوانان رواج پیدا کرده. این افزایش علاقه که تا همین حالا هم نرخ صعودی دارد، باعث افزایش تقاضا برای خرید این محصول در بازار شده. اگر علاقه‌مند به کارآفرینی در خانه هستید، به عنوان اولین ایده به شما راه اندازی یک خط تولید پیکسل را پیشنهاد می‌کنم.

شما می‌توانید همین حالا با سرمایه‌ای در حدود 2 تا 6 میلیون تومان یک خط تولید این محصول را راه اندازی کنید. وسایل مورد نیاز شما برای این کار عبارتند از:

دستگاه پیکسل زن،

دستگاه کاتر عکس،

دستگاه پرینتر رنگی.

البته اگر علاقه‌ای به صرف هزینه زیاد در این ابتدای کار ندارید، می‌توانید فعلا دستگاه پیکسل زن را خریداری کرده و کار چاپ و برش تصویر را به یک مرکز چاپ در شهر خودتان بسپارید. بعد از آن نیازمند بازاریابی و فروش محصول هستید که با توجه به در اختیار داشتن ابزارهای اینترنتی، مسیرتان خیلی هموار و راحت است.

به عنوان قدم اول برای فروش محصول می‌توانید تبلیغ خدمات و محصولات خودتان را در وب سایت‌های آگهی رایگان مثل دیوار یا شیپور منتشر کنید. اما اگر کمی توانایی بازاریابی قوی‌تر را داشته باشید، می‌توانید به سراغ برگزار کننده‌های همایش و… رفته و با آنها ارتباط برقرار کنید. مثلا می‌توانید با یک سالن همایش قرارداد ببندید و پیکسل‌های تبلیغاتی مشتریان آنها را تامین کنید. با توجه به اینکه امروزه فضای استارتاپ‌ها، جشنواره‌ها، سمینارها و… داغ است، می‌توانید با چند ماه فعالیت و شناخته شدن، مشتریان بسیار زیادی را به کسب و کار خانگی خودتان جذب کنید.

علاوه بر 2 روش بالا، اگر کمی با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنایی داشته باشید، می‌توانید با راه اندازی یک پیج اینستاگرام و تولید محتوا در آن، از این طریق هم تعداد زیادی مشتری و مخاطب جذب کنید. در نهایت هم اگر این ایده کارآفرینی در خانه برای شما بازخورد خوبی داشت، می‌توانید از سود به دست آمده یک وب سایت راه اندازی کنید و کسب و کارتان را گسترش دهید.

2_ چرم دوزی

اول از همه این موضوع و نکته مهم را یادآوری کنم که چرم دوزی صرفا یک شغل زنانه نیست. اگر به بازار شهر بروید، می‌بینید که در خیلی از فروشگاه‌های چرم و کارگاه‌ها، آقایان هم دست به کار شده‌اند و در حال دوختن انواع محصولات چرمی هستند. اما در مورد بازار این محصولات؛ نمی‌دانم این حرفم درست است یا نه، ولی ما ایرانیان علاقه زیادی به کالاهای چرمی داریم. تا جایی که من به یاد دارم، همیشه به محض خرید کمربند، کیف پول، کیف و… اولین سوالی که اطرافیان از من می‌کردند این بود که ((جنسِش چرمه؟))

و بعد هم که طبق معمول با جواب منفیِ من روبرو می‌شدند، شروع می‌کردند به خوب گفتن از اجناس چرم و… طوری که انگار خودشان این ماده را کشف کرده بودند!

در هر حال، همه این داستان‌ها و مقدمه چینی‌ها برای این بود که به شما یادآوری کنم بازار خرید انواع محصولات چرمی در ایران به شدت داغ است. اگر یک ایده کم‌سرمایه کارآفرینی در منزل می‌خواهید، فکر می‌کنم چرم دوزی یک انتخاب بسیار خوب باشد.

برای خرید دستگاه‌ها و وسایل این شغل خانگی، نهایتا به کمتر از 500 هزار تومان سرمایه نیاز دارید. در ضمن مقداری از این هزینه هم برای خرید مواد اولیه صرف می‌شود. پس عملا یک ایده کم‌خرج برای کسب درآمد در اختیارتان قرار گرفته. اما سوال مهمی که احتمالا الان هم در ذهنتان دارید، این است که چطور چرم دوزی را شروع کنم؟ من که چیزی بلد نیستم؟!

خب تا جایی که من می‌دانم، یادگیری حرفه چرم دوزی به معنای واقعی آسان است. یعنی اصلا آنطور نیست که تصور کنید برای کسب درآمد خانگی از این شغل، نیاز به ساعت‌های بسیار زیادی یادگیری داشته باشید. همین حالا هم می‌توانید به کمک یک دوره آموزش چرم دوزی، ویدیوهای آموزشی موجود در آپارات یا یوتیوب و… نمونه کارهای قشنگی درست کنید. (مثل این دوره)

اما برای مرحله فروش محصول: خیلی‌ها پیشنهاد می‌کنند که به سراغ فروشگاه‌های مختلف رفته و محصولاتتان را به آنها معرفی کنید. البته که این راهکار هم بسیار عالی است اما پیشنهاد من، فروش از طرف خودتان است. وقتی می‌توانید به راحتی و به کمک اینستاگرام به تعداد زیادی مخاطب دسترسی داشته باشید، چرا خودتان را به فروشگاه‌های فیزیکی محدود کنید؟

3_ ساخت تراریوم

چند بار تا الان در سطح وب تصویری از یک محصول خاص را دیده و با خودتان گفته‌اید که کاش یکی از آنها را داشتم؟ یک گلدان گل خاص، یک آکواریوم متفاوت و…

بار دیگر که چنین محصول را دیدید، کمی روی آن تمرکز کنید و از خودتان بپرسید که ساختنش چقدر زمان و حوصله می‌خواهد؟ در اغلب موارد می‌بینید که ساخت چنین کالاهایی نه زمان زیادی می‌خواهد و نه انرژی چندانی. بلکه پایه اصلی تولید آنها صرفا یک چیز است: خلاقیت!

پس شما هم می‌توانید همین حالا دست به کار شوید و محصولات خلاقانه و خاصی درست کنید. یکی از انواع آنها که این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته، تراریوم‌ها هستند. ساخت تراریوم‌ها واقعا کار آسانی است. برای راه اندازی این ایده کارآفرینی در منزل، صرفا به چند تنگ شیشه‌ای و مقداری لوازم تزئینی کوچک نیاز دارید که شاید روی هم رفته کمتر از 200 هزار تومان قیمت دارند.

بعد از خرید مواد اولیه، سراغ اینستاگرام و بقیه سایت‌های سطح وب رفته و از محصولات و آموزش‌هایی که به صورت رایگان در اختیارتان می‌گذارند، ایده بگیرید. (مثل این فیلم ها)

به عنوان نمونه کار یک یا دو محصول بسازید و آنها را در سایت‌های آگهی رایگان مثل دیوار و شیپور برای فروش قرار دهید. اگر محصول شما مورد توجه حتی یک نفر مشتری هم قرار بگیرد، این نشان دهنده این است که این کالا واقعا درخواست دارد.

البته اگر هم مشتری برای خرید این محصول اقدام نکرد، معنی آن بازار نامناسب نیست. تمامی ایده‌های کارآفرینی در منزل که در این مقاله به آنها اشاره کرده و می‌کنم از میان ایده‌های منتخب گلچین شده‌اند! پس مطمئن باشید اگر آن را نفروختید، باید روی تبلیغ محصول یا زیبایی‌اش کار کنید.

نکته مهمی که اینجا نباید از آن غافل شوید این است که: خیلی مواقع محصولات تولیدی ما را قرار نیست از همان اول مشتریان ناآشنا بخرند. همانطور که در دوره رایگان و ویدیویی آموزش فروش هم گفته شد، یکی از بهترین بازارهای فروش برای هر شخصی، اقوام و آشنایان هستند. پس برای فروش محصول به آنها هم اقدام کنید. کافی است یک عکس خوب از تراریوم خودتان گرفته و آن را برای آشنایان در واتس‌اپ بفرستید.

این فیلم را ببینید:

 

در ضمن، مزیتی که راه اندازی یک کسب و کار خانگی ساخت تراریوم (و هر محصول خاص و خلاقانه دیگر) دارد، این است که خیلی مورد توجه بازار هستند و دستتان برای فروش آنها بسیار باز است. چه قرار باشد پیج اینستاگرام بزنید، چه آنها را به صورت حضوری بفروشید و چه هر ایده دیگر، این واقعا یک فرصت عالی و پرسود است که باید از آن استفاده کرد.

4_ آشپزی در منزل

اگر چند سال پیش می‌خواستم این مقاله آموزش کارآفرینی در خانه را بنویسم، مطمئنا آشپزی هیچ جایی میان ایده‌های آن نداشت. اما امروز و با توجه به اینکه یک سری از استارتاپ‌ها به فضای این کسب و کار وارد شده‌اند، می‌توانم با خیال راحت از آن نام ببرم.

با کمک استارتاپ‌های آنلاینی که به شما اجازه فروش غذاهای خانگی‌تان را می‌دهند، امروز می‌توانید یک شغل پردرآمد داشته باشید. کافی است در یکی از این وب سایت‌ها مثل مامان پز و… ثبت نام کنید، غذاهایتان را در آن ثبت کرده و منتظر مشتری باشید.

این نکته را باید بگویم که من از نزدیک با فضای این ایده کارآفرینی در خانه آشنا نیستم ولی شنیده‌ام که می‌تواند برای افرادی که دستپخت خوبی دارند، فرصتی عالی باشد.

در مورد این محصول هم اطلاعات بیشتری کسب کنید: خرید کتاب آشپزخانه خانم های شاغل

5_ طراحی چهره

واقعا نمی‌دانم چرا این هنر طراحی چهره همیشه هوادار دارد و هیچ وقت قدیمی نمی‌شد! اگر کمی شمِ هنری داشته باشید، می‌توانید برای یادگیری طراحی چهره اقدام کنید. البته اگر قرار است صرفا به فکر کارآفرینی در خانه باشید و به دلیل مسائل مالی سراغ این هنر بروید، احتمالا نتوانید در آن موفق باشد. زیرا چنین کارهایی بیشتر از اینکه نیاز به انگیزه مالی داشته باشند، نیازمند علاقه زیاد و عشق هنری هستند.

در هر حال با توجه به دیده‌ها و تجربه‌هایم، طراحی چهره یک کار نسبتا سخت است اما درآمد آن هم برای طراح خوب و راضی کننده است. اگر دوست دارید این هنر را یاد بگیرید، به نظر من هیچ دوره آموزشی نمی‌تواند جایگزین کلاس‌های حضوری در آن باشد. اگر هم همین حالا این هنر را دارید، در قدم اول شروع کنید به تبلیغ رایگان در سایت‌های آگهی و سپس یک پیج اینستاگرام راه اندازی کرده و نمونه کارهای خودتان را در آن قرار دهید.

6_ دست‌سازه‌های موبایلی

بیایید حدود 10 سال برگردیم به عقب! یادتان هست آن زمانی که همیشه در جیب افراد یک دسته کلید بزرگ وجود داشت، چه بورسِ سرکلیدی به راه بود؟ همیشه افرادی بودند که روی دسته کلیدشان یک سرکلیدی خاص و متفاوت داشتند و این محصول کوچک توجه اطرافیان را به خودش جلب می‌کرد.

اگر کمی بیشتر فکر کنید به خوبی یادتان می‌آید که چقدر آن روزها بازار فروش سرکلیدی‌ها گرم بود. چقدر هم ایده‌های خلاقانه برای ساخت انواع جدید آن به وجود می‌آمد. از سرکلیدی‌های تزئینی تا شیشه‌ای، مجسمه‌ای، تبلیغاتی و حتی این اواخر فلاش‌های 2 گیگ که به شکل سرکلیدی در آمده بودند!

اما امروز چطور؟ هنوز هم بازار سرکلیدی‌ها گرم است؟ نه! اما به جای آن امروز بازار محصولاتی که بتوانند به نوعی خودشان را به تلفن همراه افراد مرتبط کنند، بازار سرکلیدی‌ها را گرفته‌اند. از قاب‌های گوشی گرفته تا بند موبایل و انواع آکسسوری و چیزهای تزئینی دیگر.

شاید جالب باشد که یک قابل موبایل خام و طراحی نشده، قیمتی حدود 3 تا 5 هزار تومان دارد. اما اگر همین قاب یک طرح خاص و زیبا روی خودش داشته باشد، (دست ساز یا چاپی) قیمت آن به حدود 30 تا 70 هزار تومان هم می‌رسد! پس اگر از آن دسته هنردوست‌های خلاق هستید، سریع دست به کار شوید.

علاوه بر قاب موبایل، ایده دیگر برای کارآفرینی در خانه، ساخت بندهای موبایل است. بندهایی که شاید ساخت هر کدام از آنها نیاز به سرمایه‌ای کمتر از هزار تومان داشته باشد اما قیمت فروششان بسیار بیشتر از این حرف‌هاست. به جز قاب موبایل و بند موبایل، محصول دیگری که به تازگی باب شده و مخاطبان به مرور به سمت خرید آن متمایل شده‌اند، پایه‌های موبایل هستند.

پایه‌هایی که در کنار تخت شما قرار می‌گیرند تا موبایلِ در حال شارژتان را نگه دارند یا حتی پایه‌هایی برای تبدیل تلفن همراه شما به یک تلویزیون خانگی کوچک. برای ساخت این محصولات هم قرار نیست زحمت زیادی بکشید. اگر از این ایده کارآفرینی در منزل با سرمایه کم خوشتان آمد، همین حالا گوگل را باز کنید و در آن به دنبال آموزش‌های ساخت قاب، بند و پایه موبایل باشید. بعد از دیدن هر آموزش هم سعی کنید که خودتان کمی خلاقیت به خرج داده و ایده‌های خلاقانه‌تری پیاده کنید.

به نظر من بهترین مکان برای فروش این محصولات متفاوت و خاص، اینستاگرام است. اما علاوه بر آن به هر وب سایتی که به شما اجازه انتشار آگهی می‌دهد هم نیم‌نگاهی داشته باشید.

7_ ساخته‌های CNC

همیشه با خودم می‌گویم اگر قرار باشد از شغل تولید محتوا بیرون بیایم، در اولین فرصت یک دستگاه CNC می‌خرم و تمامی عمرم را با آن سر می‌کنم! این دستگاه‌های فوق‌العاده مثل چوب جادویی هری پاتر هستند که به شما اجازه می‌دهند هر ایده ذهنی‌تان را روی چوب پیاده سازی کنید.

از ساخت سرکلیدی‌های متفاوت کوچک گرفته تا ساخت وسایل منزل و حتی حکاکی روی چوب. البته دقت کنید که هزینه خرید یک دستگاه CNC فارغ از لوازم جانبی و مکانی که نیاز دارد، بیشتر از چند ده میلیون تومان است. نگران نباشید؛ قرار این نیست اینجا ایده‌های گران‌قیمتی را برای کارآفرینی در خانه به شما پیشنهاد بدهم. پس برای این هم راه حلی دارم:

همین حالا در سایت دیوار یا گوگل به دنبال کارگاه‌های CNC بگردید و یکی از آنهایی که به منزلتان نزدیک است را پیدا کنید. بعد به کارگاه بروید و از محصولاتی که آنها دارند دیدن کنید. تعدادی از آنها را انتخاب کرده و به عنوان محصولاتی که قرار است به فروش برسانید، انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید به جای انتخاب محصولات از بین کالاهای کارگاه، در سطح وب این عبارت را جستجو کنید “طرح آماده برای دستگاه CNC”. بعد هم از سایت هایی که گوگل نشانتان می‌دهد، طرح محصولاتی که برایتان جذاب است را دانلود کرده یا بخرید. حالا می‌توانید اینها را به کارگاه CNC داده تا برایتان به راحتی تولیدشان کنند.

بعد از اینکه چند نمونه از محصولات خاصی که انتخاب کرده‌اید را ساختید، حالا نوبت به این است که به کمک تصویر آنها، شروع به بازاریابی برای فروششان کنید. بازارهای خوب محصول شما می‌توانند:

فروشگاه‌های لوازم تزئینی،

سایت‌های آگهی،

اینستاگرام،

وب سایت‌های فروشگاهی

و…

باشند.

حالا می‌توانید بعد از هر سفارش، به کارگاه سفارش ساخت آن را بدهید. حتی ممکن است کارگاه قبول کند که خودش ارسال محصول را هم عهده بگیرد و کارتان را راحت‌تر کند.

8_ پرورش عروس هلندی و کوتوله برزیلی!

در مورد این ایده می‌خواهم تجربه خودم از پرورش پرنده را در اختیارتان بگذارم:

حدودا نزدیکی‌های بهار سال گذشته بود که برادرم، پدرم را وادار کرد یک “کوتوله برزیلی” برایش بخرد. بعد از اینکه آن را به خانه آوردیم و چند ماهی از او نگهداری کردیم، تصمیم گرفتم از تنهایی درش بیاورم. پس من هم یک کوتوله برزیلی نر برای او خریدم.

یادم نیست دقیقا چه زمانی طول کشید اما در حدود چیزی کمتر از 2 ماه، کوتوله ماده که اسمش را “فندق” گذاشته بودیم، تخم گذاشت و بچه دار شد. از 6 بچه او، 4 تای آنها باقی ماندند و در 2 ماه آینده بزرگ شدند. به همین راحتی و در کمتر از 4 ماه، کل سرمایه‌ای که برای خرید و نگهداری از آنها صرف کرده بودیم، حدودا 3 برابر شد.

البته متاسفانه پایان این قصه خیلی خوش نبود و با مرگ ناگهانی کوتوله ماده(فندق) تصمیم گرفتیم که همه آنها را با قیمت پایین فروخته و کسب و کار خانگی برادر کوچکم تعطیل شد. اما در هر حال، اگر واقعا به این کار به عنوان یک ایده کارآفرینی در خانه نگاه کنید، می‌توانید سود واقعا خوبی به دست بیاورید. (در ضمن نگهداری این پرندگان در آپارتمان و خانه‌های کوچک هم هیچ مشکلی ندارد اما ایجاد یک فضای بزرگ برای آنها، کمی بازخورد نهایی را بهبود می‌دهد.)

9_ فریلنسری

شاید فریلنسری را نتوان به عنوان یک ایده کارآفرینی در خانه معرفی کرد، اما به جرئت می‌توانم از آن به عنوان یک راه کسب درآمد در خانه، آنهم با درآمد بالا نام ببرم.

بخوانید: فریلنسر یا آزادکار کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اما فریلنسری چیست؟ کاری به معنای دقیق آن ندارم! منظور من از فریلنسری انجام کارهای رایانه‌ای در منزل است. به عنوان مثال، در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از کسب و کارها هستند که برای مدیریت اینستاگرام خودشان به یک نیرو نیاز داشته اما علاقه‌ای به استخدام نیروی ثابت ندارند. در این حالت شما می‌توانید به عنوان یک آزادکار به سراغ آنها رفته و با بستن قرارداد، در ازای مدیریت پیج‌شان، ماهانه مبلغی را دریافت کنید. در ادامه چند فعالیت مختلف که در بازار کار فعلی می‌توان از آن به صورت دورکاری کسب درآمد کرد را به شما معرفی می‌کنم:

تولید محتوای سایت

کاری که همین حالا من در حال انجامش هستم، تولید محتوای سایت! منظورم نوشتن همین متن و مقاله‌ای است که شما در حال خواندنش هستید. بگذارید کمی بهتر توضیح بدهم:

الان ساعت 7 عصر است، من در خانه و پشت میز، روبرو لپ تاپ نشسته و در حال کسب درآمد با نوشتن همین مقاله هستم. این مزیت شغل‌های فریلنسری است که می‌توانید در هر مکانی و در هر ساعتی از آنها مشغول کسب درآمد شوید. اگر علاقه به کسب درآمد از تولید محتوای سایت دارید، باید 2 چیز را یاد بگیرید:

نوشتن: مهم‌ترین ویژگی لازم برای انجام این کار، داشتن شمِ نویسندگی است.

مسائل فنی تولید محتوا: منظورم مواردی مثل کار با word، سئو محتوا، فتوشاپ و… است.

اگر هیچ اطلاع و دانشی در مورد این شغل ندارید، باید بگویم که مهارت شما در نویسندگی به اندازه مطالعه و البته تمرینتان در نوشتن، بهبود پیدا میکند. در این بین شرکت در دوره‌های نویسندگی هم کمکتان می‌کند. اما یادگیری موارد فنی تولید محتوای سایت، به چیزی کمتر از 1 هفته زمان نیاز دارد، پس همانطور که گفتم بخش مهم کار، یادگیری مهارت نویسندگی است که شرط می‌بندم تعداد زیادی از مخاطبان این مقاله در حال حاضر در این مهارت، دستی بر آتش دارند.

تولید محتوای اینستاگرام

همانطور که گفتم، تعداد زیادی کسب و کار اینترنتی در سطح وب فعالیت می‌کنند که دوست دارند یک شخص کاربلد پیج اینستاگرامی آنها را مدیریت کند. اگر می‌خواهید در اینستاگرام فعالیت کنید باید با این چیزها را بلد باشید:

کار با نرم افزار فتوشاپ،

مفهوم اصلی بازاریابی محتوایی،

کار با اینستاگرام،

کمی کار با نرم افزارهای ادیت فیلم و صدا. (کار سختی نیست؛ نترسید!)

انجام کارهای گرافیکی

اگر علاقه به یادگیری کار با نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ و ایلستریتور دارید، این شغل خیلی برازنده شماست. علاوه بر برازندگی، ویژگی دیگر آنهم بازار کار فوق العاده‌ای است که دارد. (مثل همان دو شغل قبلی)

اگر بتوانید در دوره‌های آموزش نرم افزارهای گرافیکی شرکت کنید، (حدود 1 تا 3 ماه زمان برای آن در نظر بگیرید.) می‌توانید به مرور سراغ شرکت‌هایی بروید که حاضرند شما برای آنها در منزل کار کنید و طبق کار نهایی یا ساعت کاریتان دستمزد بگیرید. از جمله فعالیت‌های شما می‌تواند مواردی مثل:

ساخت پست اینستاگرام،

ساخت عکس تبلیغاتی،

ساخت استوری اینستاگرام،

ساخت عکس برای وب سایت،

طراحی لوگو

و…

باشد.

چطور از فریلنسری درآمد داشته باشیم؟

علاوه بر 3 مورد بالا، مشاغل دیگری هم هستند که بتوانید آنها را به صورت فریلنسری و به عنوان کارآفرینی در منزل انجام بدهید. اما بهتر است در ادامه مقاله به جای آنها، اشاره کوتاهی به روش کسب درآمد از فریلنسری بکنم و بعد هم سراغ دیگر ایده‌های کارآفرینی بروم. برای گرفتن پروژه آزادکاری، راه‌های مختلفی در مقابل شما وجود دارد. در ادامه چندتا از بهترین‌هایشان را توضیح می‌دهم:

بخش استخدامی سایت دیوار و شیپور: برای اینکه حرفم را باور کنید، همین حالا به بخش استخدامی سایت دیوار بروید، در آنجا به بخش “رایانه و فناوری و اطلاعات” مراجعه کرده و افرادی را ببینید که نیازمند نیروی دورکار در انواع مهارت‌ها هستند. ترجیحا به دنبال این شغل‌ها در دیوار یا شیپورِ استان تهران باشید.

استخدام در سایت‌های استخدامی: وارد سایتی مثل جابینا شوید و صرفا عبارت “دورکاری” را جستجو کنید تا زیر کوهی از موقعیت‌های شغلی دفن شوید!

ارسال رزومه: به سایت‌های بزرگ سطح وب بروید و در قسمت پایینی سایت، به دنبال بخشی به اسم “استخدام” یا “همکاری با ما” بگردید. حالا رزومه کاری خودتان را برای آنها ارسال کنید. البته با توجه به اینکه احتمالا الان هنوز رزومه‌ای ندارید، بهتر است چند نمونه کار رایگان برای کسب و کار‌های مختلف ایجاد کرده و از آنها استفاده کنید.

10_ کارآفرینی در خانه با آموزش

چه مهارت‌هایی دارید که بتوانید آن را به صورت آنلاین آموزش دهید؟ ریاضی کنکور؟ خیاطی؟ نقاشی؟ یا… چرا شروع نمی‌کنید به کسب درآمد از آموزش در منزل؟ نمی‌دانم دقیقا الان در جواب این سوال چه جواب‌هایی دارید اما میدانم که قطعا این 2 جواب  در ذهنتان وجود دارد:

1_ چیزی که بلدم یک مهارت مبتدی است و خریداری ندارد: خب این مشکلی است که همیشه در ابتدای کار، ذهن همه افرادی که قرار است در زمینه آموزش فعالیت کنند را به خودش مشغول می‌کند. اینکه تصور می‌کنند مهارتشان خیلی ساده و مبتدی است. در جواب بگذارید یک نمونه را برای شما مثال بزنم: در فروشگاه‌های کتاب فروشی به بخش کتاب‌های آموزش کار با رایانه بروید.

قطعا کتابی را به اسم “قدم صفر کامپیوتر” پیدا می‌کنید. این کتاب از موارد مبتدی مثل “کاربرد کلیک راست موس” و… شروع به آموزش رایانه می‌کند. به نظر شما واقعا کسی هست که هنوز نیاز به چنین آموزش‌هایی داشته باشد؟ جواب شما هرچه که باشد، باید بدانید این کتاب تا الان بیشتر از 50 بار چاپ شده! این یعنی در کشور خودمان ده‌ها هزار نفر هستند که هنوز هم کار با ساده‌ترین بخش‌های رایانه را بلد نیستند. پس مطمئن باشید که برای مهارت ساده و مبتدی شما هم خریدار وجود دارد. (در ضمن مهارت یک چیز اکتسابی است نه ذاتی! پس می‌توانید همین حالا برای یادگیری یک مهارت جدید اقدام کنید یا همان مهارت قبلی را ارتقا دهید.)

2_ چطور شروع به آموزش کنم؟ چند روز پیش یکی از استادان عزیزم حرف خوبی ‌زد. او ‌گفت: ((دنیا با تمامی بدی‌هایش که مردم آنها را می‌بینند، همیشه در حال رشد و گسترش است)) الان که می‌خواستم جواب این سوال را بنویسم به خوبی متوجه صحت حرفش شدم. اگر قرار بود 5 سال پیش به همین سوال جواب بدهم  که چطور شروع به آموزش دادن کنم؛ واقعا ایده خاصی نداشتم. چون برای کسب درآمد از آموزش و کارآفرینی در منزل به کمک آن، نیاز به گذراندن مسیر طولانی برندسازی داشتید. اما امروز به کمک وب سایت‌هایی مثل ایسمینار و ایوند، می‌توانید از همین قدم اول هم با قدرت شروع کرده و مثل قبل نگران کمبود یا نبود مخاطب نباشید.

در هر حال، چیزی که من می‌دانم این است: آموزش، یک کار به شدت درآمدزاست. برای درک بهتر کافی است به این سوال جواب دهید: اگر 100 نفر دوره 70 هزار تومانی شما را بخرند، درآمد آن چقدر می‌شود؟

اگر علاقه مند به قدم گذاشتن در این مسیر هستید، می‌توانید همین حالا اقدام به طرح‌ریزی برای دوره آموزشی خودتان کنید. اگر هم قصد دارید به صورت حرفه‌ای وارد این زمینه  شوید، فکر می‌کنم دوره 15 ساعته برگزاری وبینار (که سرفصل‌های زیادی دارد) به شما خیلی کمک می‌کند.

نکته: برای فروش محصولات، از مارکت پِلِیس‌ها کمک بگیرید!

اغلب ایده‌های کارآفرینی در خانه که در این مقاله آموزشی به آنها اشاره کردم، نیاز به فروش مستقیم و غیرمستقیم داشتند. در اصل فکر می‌کنم 90 درصد ایده‌هایی که به کسب درآمد منتهی می‌شوند چنین شرایطی داشته باشند.

در بخش‌های مختلف مقاله به راهکارهای فروش محصولات اشاره کردم. اما یک راهکار دیگر هم می‌تواند در این مسیر کمکتان کند؛ همکاری با MARKETPLACEها! اینها فروشگاه‌های اینترنتی بزرگی هستند که اعتبار بالایی نزد مخاطبان دارند. در ادامه این فروشگاه‌ها به جای تهیه مستقیم محصول و فروش آن، ترجیح می‌دهند کار تهیه کالا را به فروشگاه‌های محلی بسپارند. یعنی شما می‌توانید محصول خودتان را در تعداد بالا برای انبار این سایت ارسال کنید و آنها هم بعد از فروش هر کدام، آن را بسته بندی و ارسال کنند.

مزیت همکاری با این فروشگاه‌ها، این است که در لحظه می‌توانید تعداد زیادی مخاطب به دست بیاورید، بدون اینکه کار خاصی انجام داده باشید. علاوه بر این، در صورت فروش در مارکت پلیس‌ها، شما نیاز به اعتماد سازی و جلب نظر مخاطب ندارید، چون اینبار از اعتماد این فروشگاه‌ها کمک می‌گیرید. در حال حاضر یکی از بزرگترین فروشگاه های مارکت پلیس جهان سایت amazon و  در ایران، فروشگاه دیجی کالا است.

11_ فروش واسطه‌ای

به عنوان آخرین ایده کارآفرینی در منزل، پیشنهاد می‌کنم با توجه به این آشنایی نسبی که از راهکارهای مختلف فروش محصول به دست آوردید،  به سراغ فروش واسطه‌ای بروید. منظورم چیست؟ یعنی اینکه کمی در سطح وب بگردید و ببینید که چه محصولات فروش آسان و سود بالایی دارند. مثلا محصولی مثل پیکسل،  خودکار تبلیغاتی، تیشرت و… از جمله کالاهایی هستند که برای فروش آنها نیاز به تخصص خیلی بالایی ندارید و بعد از کمی صحبت با تولید کننده می‌توانید آنقدر اطلاعات در موردشان به دست بیاورید که تمامی سوالات مخاطبان را جواب بدهید.

حالا می‌توانید از یک یا چند راهکار فروشی که در بالا توضیح دادم کمک بگیرید و به عنوان یک فروشنده یا تولید کننده، محصولات را در معرض فروش قرار بدهید. بعد از هر سفارش مشتری هم فقط کافی است  به کارگاه یا فروشنده اصلی بگویید بار را برای شما از طریق پست ارسال کند. به همین راحتی می‌توانید بدون هیچ سرمایه یا کار خاصی، شروع به کسب درآمد و کار در خانه کنید.

برای کارآفرینی در خانه، به خودتان نگاهی دوباره داشته باشید

در طول این چند سال، بارها با آدم‌هایی صحبت کرده‌ام که از شرایط شغلی خودشان به شدت راضی هستند. خودم هم یکی از آنها هستم. می‌دانید چیزی که بین خیلی از ما ثابت است چیست؟ اینکه اغلب ما یک تجربه اشتباه داریم. چه تجربه‌ای؟

اغلب ما قبلا در شرایط بوده‌ایم که مهارت‌های فعلی‌مان را تا حدودی داشته‌ایم، اما به خودباوری نرسیده بودیم. مثلا خود من سالها پیش با اینکه با شغل تولید محتوای سایت آشنا بودم، باز هم برای کسب درآمد سراغ راهکارهای دیگر می‌رفتم. چرا؟ چون مثل خیلی از افراد مشابه، خودم را در آن مقطع زمانی باور نداشتم. هیچوقت تصور نمی‌کردم بتوانم با مهارتی که دارم به این خوبی کسب درآمد کنم و به شرایط دلخواه برسم. به همین دلیل سراغ شغل‌هایی می‌رفتم که علاقه زیادی به آنها نداشتم.

مطمئنم حداقل بیشتر از نیمی از خوانندگان این مطلب هم دقیقا الآن شرایطی که گفتم را دارند. مطمئنا شما هم مهارت‌هایی دارید که واقعا بازار کار خوبی دارند اما فقط نمی‌خواهید قبول کنید که این بازار کار، برای شما جای دارد.

سخن پایانی

صبر را یادمان ندادند! می‌دانید، خیلی از ما زمانی که صحبت از کار و کارآفرینی در منزل می‌شود، به دنبال راهکاری هستیم که همین الان و بعد از اتمام این مقاله آن را شروع کرده و تا انتهای روز هم به کمکش به یک درآمد مناسب برسیم. متاسفانه ما ایرانی‌ها خیلی دیر یاد می‌گیریم که برای رسیدن به شرایط خوب، کمی هم باید صبر کنیم. با توجه به این موضوع احتمالا به خوبی درک کنیم که چرا اینقدر دوره‌های کسب درآمد یک روزه و میلیونی و… که هدف کلاهبرداری دارند، پرفروش شده‌اند!

در هر حال، تمام سعیم را کردم که در نوشتن این مقاله، بهترین ایده های کارآفرینی در خانه را به شما معرفی کنم. امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

در این مدرسه، کسب‌وکارتان را راه‌اندازی می‌کنید و در 100 روز به سوددهی می‌رسانید!

روی تصویر زیر کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم:

مدرسه کسب و کار | راه اندازی و به سود رساندن بیزینس در 100 روز

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ دیدگاه دربارهٔ «11 ایده کارآفرینی در خانه | جدید و واقعی»

  1. باسلام
    ضمن عرض خسته نباشیدباید به اطلاع برسونم که جهت گرفتن اطلاعات بارها تماس گرفتیم ولی هربار جوابمون رو آنچنان با سردی می دادن که رغبت یادگیری از سرمون می پرید.

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    خوشحالیم که همراهمون هستید و اهل آموزش…
    بابت اتفاق پیش اومده متاسفیم و عذرخواهی می کنیم؛ لطفا جهت ارتباط شماره تماس خود را در تیکت برای ما ارسال کنید؛ جهت ارسال تیکت روی دکمه زیر کلیک نمایید.
    تیکت
    بیشتر ازیک نفر

اسکرول به بالا