5 راهکار خطرناک افزایش فالوور اینستاگرام + 15 روش صحیح!

سرفصل های مهم این مقاله

5 راهکار خطرناک افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام برای خیلی از کسب و کارها، امروز به معنی افزایش درآمد، کارآفرینی، جذب نیروی جدید و عملا کمک به اقتصاد یک صنعت است!

اگر دقت کنید، امروز یکی از عواملی که ما آدم‌ها به کمکش موفقیت و اعتبار یک کسب و کار را بررسی می‌کنیم، تعداد فالوورهای آن در اینستاگرام است! بله امروز اعتماد کردن به آن کسب و کارهایی که پیج اینستاگرامی چند هزار نفری دارند، خیلی راحت‌تر از اعتماد کردن به کسب و کاری است که نهایتا با 100 نفر فالوور در این شبکه فعالیت می‌کند.

اگر شما هم دوست دارید مردم به عنوان یک کسب و کار معتبر و پرمخاطب نگاه‌تان کنند و ضمن اینکه کسب درآمد از اینستاگرام را تجربه کنید، با راهکارهای این مقاله در جهت افزایش فالوور اینستاگرام همراه من باشید. در بخش اول این مقاله قرار است با هم یک سری تکنیک اشتباه رایج را بررسی کنیم و سپس به سراغ روش‌های اصولی برویم:

روش های اشتباه افزایش فالوور اینستاگرام

راه های غلط برای افزایش فالوور اینستاگرام

تکنیک های افزایش فالوور اینستاگرام که در ادامه به شما توضیح می‌دهم، خودشان تا همین چند سال پیش به عنوان بهترین راهکارهای افزایش دنبال کنندگان در این شبکه استفاده می‌شد. اما به مرور و بعد از تغییرات الگوریتمی اینستاگرام، این تکنیک‌ها هم بازدهی خودشان را از دست داده و امروز حتی برعکس، باعث کاهش اعتبار پیج شما می‌شوند!

5 راهکار خطرناک افزایش فالوور اینستاگرام - استفاده نکنید!

1_ خرید فالوور و لایک فیک

آن اوایل که بازاریابی در اینستاگرام مد شده بود، یکی از بهترین راهکارها برای رشد سریع در این شبکه اجتماعی، خرید فالوور فیک بود. به کمک این راهکار می‌توانستیم با پرداخت حدود 100 هزار تومان، چند ده هزار فالوور به اینستاگرام‌مان اضافه کرده و در چشم مخاطبان جدید به عنوان یک اکانت قدرتمند شناخته شویم.

اما امروز شرایط فرق کرده! بعد از اینکه اینستاگرام الگوریتمش را تغییر داد، عملا پیج‌هایی که فالوور فیک داشتند به خاک سیاه نشستند. چرا؟ چون در الگوریتم جدید، پیج‌هایی می‌توانند مخاطب جذب کنند که با مخاطبان‌شان تعامل زیادی داشته باشند. مثلا اگر در پیج اینستاگرام خودتان پستی منتشر کنید و این پست، لایک و کامنت کمی جذب کند، اینستاگرام به آن اعتباری نمی‌دهد.

اما در مقابل اگر آن پست لایک زیادی بگیرد، به اشتراک گذاشته شود و کاربران در آن نظرات زیادی هم بدهند، اینستاگرام آن پست را به اکسپلور برده و همینطور در هشتگ‌های خودش هم نمایشش می‌دهد.

حالا اگر پیج شما فالوور فیک داشته باشد، مطمئنا تعامل پست‌هایتان به شدت کاهش پیدا می‌کند. در این حالت است که عملا مسیر رشد کردن پیج خودتان را مسدود می‌کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع دارید، مقاله‌های خرید فالوور فیک و خرید لایک فیک، راهنماهای خوبی هستند.

2_ استفاده از ربات فالو آنفالو

یادم هست حتی تا همین 3/4 سال پیش هم برای افزایش فالوور اینستاگرام و جذب مخاطبان جدید، می‌توانستیم از راهکار فالو آنفالو استفاده کنیم. در این تکنیک روزانه در اینستاگرام اکانت‌های مختلف را دنبال می‌کردیم، پست‌های‌شان را لایک می‌کردیم و بعد از اینکه آنها ما را دنبال کردند، اکانت‌شان را آنفالو می‌کردیم.

راه های اشتباه افزایش فالوور اینستاگرام

تکنیک فالو آنفالو آنقدر در اینستاگرام محبوب شد که حتی بعضی برنامه نویس‌ها، ربات‌هایی برای انجام این کار ساختند. این یعنی به راحتی پیج اینستای خودمان را به دست ربات می‌دادیم و آنهم طبق برنامه ریزی ما، شروع به دنبال کردن اکانت‌های جدید و از آنطرف آنفالو کردن اکانت‌های قدیمی می‌کرد. به کمک همین روش شاید در ماه بیشتر از 10 هزار فالوور جذب می‌کردیم!

اما همه چیز با تغییرات الگوریتم اینستاگرام خراب شد و عملا این راهکار جذب فالوور هم از دستمان رفت. چرا؟ در تکنیک فالو آنفالو دستی یا رباتی، تعداد زیادی مخاطب به پیج اضافه می‌شدند اما تعداد کمی از آنها افرادی بودند که واقعا نسبت به محتوای پیج ما علاقه‌مند باشند.

در ادامه زمانی که صحبت از تعامل و لایک و کامنت پست‌ها شد، خیلی از این فالوورها حتی پست‌های پیج ما را نگاه هم نمی‌کردند چه برسد به لایک کردن و اشتراک گذاری آنها. همین موضوع باعث شد پیج‌هایی که به این طریق رشد کرده بودند، به شدت ضربه بخورند. با توجه به این، پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان برای افزایش فالوور اینستاگرام، به سراغ روش فالو آنفالو یا استفاده از ربات‌های اینستاگرامی نروید.

3_ تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری هم روش جدیدی است که به تازگی برای افزایش فالوور اینستاگرام در ایران مد شده! در واقع این روش از همان ابتدا هم هیچ بازخورد خوبی برای پیج‌های اینستاگرامی نداشت اما بعضی از شرکت‌های تبلیغاتی از نبود دانش مردم استفاده کرده و به کمک این مسابقات، خون مدیران کسب و کار را می‌مکند.

در این تکنیک افزایش فالوور اینستاگرام، صاحب یک پیج تبلیغاتی بزرگ از مردم می‌خواهد یک یا چند پیج اینستاگرام که در اصل اسپانسر تبلیغات هستند را دنبال کنند. در ادامه هم از بین افرادی که پیج‌ اسپانسرها را دنبال کرده‌‌اند، قرعه کشی انجام شده و به برندگان جوایزی اهدا می‌شود. اما مشکل این روش کجاست؟

دقیقا همان مشکل مربوط به 2 روش قبلی گریبان‌گیر افرادی که به کمک این تکنیک فالوورهایشان را زیاد کرده‌اند هم می‌شود. در واقع افرادی که به بهانه جایزه و هدیه پیج اینستاگرام شما را دنبال می‌کنند، هیچ تعاملی با شما نخواهند داشت! به این ترتیب عملا با شرکت در چنین مسابقه‌هایی باعث کاهش تعامل پیج و مسدود شدن مسیر رشد آن می‌شوید. علاوه بر این، بعد از اتمام مسابقه، نرخ ریزش فالوورهایی که از این روش شما را دنبال کرده‌اند بسیار زیاد است.

برای آشنایی با روش‌های مختلف تبلیغ در اینستاگرام، حتما دو مقاله زیر را بخوانید: 

آموزش کامل نحوه تبلیغ در اینستاگرام

آموزش فروش در اینستاگرام

4_ خرید پیج اینستاگرام برای افزایش فالوور

در کنار 3 راهکاری که بالاتر از آنها صحبت کردم، بعضی از صاحبان کسب و کارهای فیزیکی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین‌شان، به سراغ ایده خرید پیج اینستاگرام می‌روند! در واقع آنها فکر می‌کنند اگر یک پیج اینستاگرام با چند هزار مخاطب را بخرند، سپس تصویر محصولات و خدمات خودشان را در آن بگذارند، سریعا به فروش میلیونی می‌رسند.

آیا خرید یک پیج اینستاگرامی کار خوبی است؟

اما باید این نکته مهم را بدانید که اولا در اغلب مواقع پیج‌های اینستاگرامی که دنبال کننده زیادی دارند و برای فروش گذاشته شده‌اند، پر از فالوورهای فیک هستند! دوما هم اینکه حتی اگر پیج فالوور فیک نداشته باشد، بعد از اینکه آن را خریداری کنید و محتوای مورد نظرتان را در آن بگذارید، خیلی از مخاطبانش ریزش می‌کنند. در ادامه آن مخاطبانی هم که باقی مانده‌اند، افرادی هستند که به محتوای شما علاقه نداشته و با آن تعامل نمی‌کنند.

5_ استفاده از هشتگ‌های نامناسب

در اینستاگرام یک سری هشتگ وجود دارند که همیشه بازدید زیادی جذب می‌کنند. مثلا هشتگ‌های مربوط به کلمات ثروت، مسائل جنسی، عبارت‌هایی مثل follow و…

پیدا کردن این هشتگ‌ها در واقع کار سختی نیست اما افزایش فالوور به کمک آنها، کار کاملا اشتباهی است. چرا؟ خب در واقع اغلب کاربرانی که در این هشتگ‌ها وجود دارند، از مخاطبان نه چندان باکیفیت اینستاگرام هستند که در صورت دنبال کردن پیج شما، تعامل خوبی با آن نخواهند داشت. بنابراین بهتر است از قرار دادن این هشتگ پایین پست‌های‌تان صرف نظر کنید.


در آزمون رایگان زیر شرکت کنید.

اینستاگرام جیب شما را پر می‌کند یا خالی؟ 

آزمون رایگان اینستاگرام!


تکنیک های افزایش فالوور اینستاگرام

خب، حالا که با خطرناک‌ترین روش های افزایش فالوور آشنا شدید، نوبت آن است که به سراغ آموزش اینستاگرام روش‌های اصولی جذب مخاطب در این شبکه اجتماعی رفته و با هم آنها را یاد بگیریم.

روش های افزایش فالوو در اینستاگرام چیست؟

1_ پروفایل جذاب بسازید

به عنوان اولین قدم برای افزایش فالوور اینستاگرام، باید یک پروفایل جذاب برای خودتان بسازید. در واقع پروفایل شما اولین چیزی است که مخاطبان آن را می‌بینند. بنابراین این موضوع مهمی است که بتوانید یک پروفایل جذاب ساخته و آنها را به فالو کردن حساب‌تان ترغیب کنید. اما چطور پروفایل جذاب بسازیم؟ به طور خلاصه:

تصویر پروفایل جذاب با پس زمینه رنگی انتخاب کنید،

در بیو توضیح بدهید چرا باید مخاطبان شما را دنبال کنند،

و از شکلک‌های جذاب در بیو استفاده کنید،

پیشنهاد می‌کنم برای درک بهتر این موضوع، حتما مقاله ساخت پروفایل حرفه ای اینستاگرام را بخوانید. در این مقاله حدود 10 نمونه مختلف از پروفایل‌های موفق اینستاگرامی هم نمایش دادم که می‌توانید از آنها ایده بگیرید.

2_ محتوا منتشر نکنید! بازاریابی محتوا کنید…

متاسفانه در اینستاگرام خیلی‌ها تولید محتوا را با بازاریابی محتوا اشتباه گرفته‌اند. منظورم چیست؟ احتمالا شما هم بارها پیج‌هایی را دیده‌اید که صرفا تصاویر محصولات خودشان را در این شبکه منتشر می‌کنند. خب در واقع مدیران این پیج‌ها اصلا به این فکر نمی‌کنند که مخاطبان چرا باید ما را دنبال کنند؟ صرفا به خاطر تصویر و قیمت چند محصول؟ مطمئنا چنین چیزی ممکن نیست.

اما در مقابلِ تولید محتوای عادی، بازاریابی محتوا قرار دارد. در بازاریابی محتوایی، ما سعی می‌کنیم ابتدا محتوایی منتشر کنیم که مخاطبان‌مان به آن نیاز دارند، سپس از محصول خودمان حرف بزنیم. به عنوان نمونه ما در پیج اینستاگرام بیشتر از یک هر روز محتوا منتشر می‌کنیم. اما طی هفته شاید نهایتا یک پست ما مربوط به محصولات آموزشی‌مان باشد و مابقی صرفا در زمینه آموزش مهارت‌های مختلف به کاربران است. به این ترتیب ابتدا مخاطبان‌مان را جذب می‌کنیم، سپس آنها را به خودمان علاقه‌مند می‌کنیم و در نهایت محصولات را به آنها معرفی خواهیم کرد.

3_ محتوا قابل اشتراک گذاری منتشر کنید

یکی از مهم‌ترین مسیرها برای افزایش فالوور اینستاگرام، اشتراک گذاری پست‌های پیج شما توسط دیگر کاربران است. زمانی که پست‌های پیج اینستاگرام شما توسط مخاطبان اشتراک گذاری می‌شود، تعدادی مخاطب جدید پیج‌تان را مشاهده کرده و در صورت وجود پست‌های جذاب و البته پروفایل حرفه‌ای، شما را فالو می‌کنند.

بهترین انواع محتوا در اینستاگرام

اما چطور پست‌هایی منتشر کنیم که قابل اشتراک گذاری باشند؟ برای رسیدن به این هدف باید به 2 نکته دقت کنید:

 محتوای پست شما باید یک ارزش به مخاطب اضافه کند،

 محتوای پست شما باید جذاب باشد و مخاطب از مشاهده یا مطالعه‌اش خسته نشود.

مثلا ما در بیشتر از یک نفر، همیشه سعی می‌کنیم پست‌هایی منتشر کنیم که یک یا چند نکته آموزشی واقعا کاربردی در آنها وجود داشته باشد. در عین حال که این پست‌ها آموزشی هستند، سعی می‌کنیم به جنبه جذابیت آنها هم توجه زیادی کنیم. چطور؟ مثلا ویدیوهایی منتشر می‌کنیم که سخنرانان آنها فن بیان خوبی دارند، عکس نوشته‌هایی منتشر می‌کنیم که زیاد طولانی نیستند و موضوع را به شکل خلاصه به مخاطب ارائه می‌دهند یا اصلا گاها نکات آموزشی را در قالب پست سرگرمی منتشر می‌کنیم.

4_ برای افزایش فالوور از هشتگ‌ها درست استفاده کنید

قبلا کافی بود فقط بگوییم زیر پست‌های‌تان چند هشتگ مختلف اینستاگرامی قرار دهید تا فالوورهایتان زیاد شوند. اما امروز با توجه به رقابت بالا در اینستاگرام، باید در انتخاب هشتگ‌ها دقت زیادی داشته باشید.

استفاده اصولی از هشتگ ها برای افزایش فالوور اینستاگرام

پیشنهاد می‌کنم نهایتا بین 7 تا 13 هشتگ زیر هر پست اینستاگرامی‌تان منتشر کنید. همینطور هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که با محتوای شما مرتبط باشند. علاوه بر این بهتر است چند تایی از این هشتگ‌ها، از میان هشتگ‌های پربازدید اینستاگرامی انتخاب شده باشند.

نکته: یک موضوع مهم در مورد هشتگ گذاری اینستاگرام وجود دارد و آن هم آزمون و خطاست! در واقع شما باید برای پیدا کردن هشتگ‌هایی که بازخورد خوبی برای‌تان داشته و فالوور جدید زیادی می‌آورند، آزمون و خطا کنید. این یعنی باید هر از گاهی هشتگ‌های جدید پیدا کنید، آنها را استفاده کنید و نسبت به بازخوردی که دارند، هشتگ‌های خوب را جدا کنید و هشتگ‌های کم بازده را در پست‌های بعدی استفاده نکنید. این روند آزمون و خطا قرار نیست هیچ موقع تمام شود و همیشه باید در حال اجرای آن باشید.

5_ افزایش فالوور با استوری

طبق تجربه‌ام از فعالیت در اینستاگرام در همین چند ماهه اخیر، به جرئت می‌گویم استوری یکی از پرپتانسیل‌ترین ابزارها برای افزایش فالوور اینستاگرام است. در درجه اول زمانی که استوری‌های جذاب و زیادی منتشر کنید، اینستاگرام به پست‌های‌تان هم بیشتر اهمیت داده و آنها را در اکسپلور و… نمایش می‌دهد.

در درجه دوم هم به طور کلی استوری‌ها نرخ اشتراک گذاری زیادی دارند و از این طریق می‌توانند مخاطبان زیادی را به اکانت شما جذب کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنم حتما برنامه‌ای برای انتشار استوری‌های جذاب بچینید. به این منظور، لازم است مقاله «همه چیز در مورد استوری اینستاگرام» را حتما مطالعه کنید. 

6_ در پیج‌های بزرگ فعالیت کنید

یکی از بهترین راهکارها و تکنیک های افزایش فالوور اینستاگرام، فعالیت در پیج‌های بزرگ است. در این تکنیک به سراغ یک سری پیج اینستاگرامی پرمخاطب می‌روید. ترجیحا پیج‌هایی که مخاطبان آن با محتوای پیج شما مرتبط باشند. در ادامه سعی می‌کنید به محض اینکه این پیج‌های بزرگ پستی منتشر کردند، به سراغ بخش نظرات رفته و اولین نظر را بدهید.

حتی می‌توانید برای بازخورد بهتر گرفتن، به جای یک کامنت چند کلمه‌ای، یک بحث در بخش نظرات راه بیندازید. مثلا در مورد پست نظر مفیدی بدهید، سوال چالشی بپرسید و… . به این ترتیب مخاطبانی که برای نظر دادن به بخش نظرات این پست‌ها می‌آیند، پروفایل شما را مشاهده کرده، ترغیب به مشاهده صفحه‌تان شده و اگر محتوای خوبی داشته باشید، تعداد زیادی از آنها شما را دنبال می‌کنند.

7_ تعامل کنید

احتمالا بارها دیده‌اید که اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌دهد اکانت افراد مختلف را دنبال کنید. در واقع این بخش ابزار اینستاگرام با نام suggest یا پیشنهاد شناخته می‌شود. اگر دوست دارید اکانت شما هم به دیگر مخاطبان این شبکه اجتماعی پیشنهاد شود، باید سعی کنید در اینستاگرام تعامل زیادی با مخاطبان داشته باشید. یعنی چه؟

یعنی سعی کنید با رقبا، فالوورها، افراد مرتبط و… ارتباط بگیرید، به آنها دایرکت بدهید، پست‌های‌شان را لایک کنید، زیر پست های‌شان نظرهای مفید بدهید و این ارتباط را هر روز بیشتر کنید. به این ترتیب به مرور در بخش پیشنهادهای دیگر اکانت‌ها، پیج شما هم دیده شده و فالوورهای‌تان افزایش پیدا می‌کند.

8_ از مسابقات کمک بگیرید اما نه زیاد!

ببینید شما می‌توانید با راه اندازی مسابقات مختلف در اینستاگرام خودتان، تعداد زیادی مخاطب جذب کنید. مثلا می‌توانید بین اکانت‌هایی که پست شما را استوری کرده‌اند قرعه کشی کرده و هدیه بدهید. همینطور روش‌های مختلف دیگری مثل قرعه کشی از میان نظرات، تگ کردن افراد و… هم وجود دارند. اما یک نکته مهم در مورد این موضوع وجود هست:

جذب مخاطب از طریق مسابقات انتخاب خوبی است اما زیاده روی در آن ممکن است کمی حال پیج‌تان را بد کند! چطور؟ زمانی که پیج اینستاگرام شما به پیجی تبدیل شود که مخاطبان صرفا آن را به دلیل اهدا جوایزش می‌شناسند، عملا تعداد زیادی کاربر به سمت‌تان هجوم می‌آورند.

در درجه اول شاید این شرایط مناسب باشد اما در واقع زمانی که شما مدتی بیخیال هدیه دادن شوید، عملا تعامل پیج‌تان کاهش پیدا می‌کند. چرا؟ چون مخاطبان نه برای محتوای خود پیج بلکه برای مسابقات و هدیه‌ها در آن حضور دارند. به این ترتیب با کاهش تعامل پیج، قدرت پست‌های‌تان هم کاهش پیدا کرده و سرعت رشدتان کم می‌شود.

9_ از دیگر رسانه‌ها کمک بگیرید

اگر برای جذب فالوور اینستاگرام دید بلند مدت دارید و قرار است مدت زیاد در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید، پیشنهاد می‌کنم از دیگر رسانه‌ها هم کمک بگیرید. در این راهکار باید به سراغ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل لینکدین، توییتر، وب سایت خودتان و… رفته، در آنجا محتوای جذاب تولید کنید، سپس مخاطبان آنها را به فالو کردن اینستاگرام‌تان ترغیب کنید.

البته برای اینکه به چنین هدفی برسید، باید محتوایی که در اینستاگرام تولید می‌کنید، محتوای متفاوتی باشد. این یعنی نباید محتوای توییتر و لینکدین شما دقیقا مشابه محتوای اینستاگرام‌تان باشد. چرا؟ چون در این حالت دیگر مخاطبان انگیزه‌ای برای دنبال کردن آن ندارند.

10_ از Insight کمک بگیرید

Insight ابزاری از اینستاگرام است که در اختیار صاحبان پیج‌های کاری قرار می‌گیرد. به کمک این ابزار می‌توانید اطلاعاتی در مورد دنبال کنندگان خودتان به دست بیاورید. مثلا اینکه در طول روزهای هفته، مخاطبان و فالوورهای شما چه روزی بیشتر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند؟ یا اینکه در چه ساعت‌هایی بیشترین فعالیت را دارند و…

استفاده از اینسایت

به کمک آماری که Insight در اختیار شما می‌گذارد، می‌توانید تا جای ممکن زمان پست گذاری و ارائه محتوای‌تان را برای مخاطبان‌تان شخصی سازی کنید. به این ترتیب می‌توانید تعامل بیشتری دریافت کرده و در نتیجه افزایش فالوور اینستا داشته باشید.

11_ هر از گاهی موج سواری کنید

بگذارید یک داستان کوتاه برای‌تان تعریف کنم. اوایل بهار امسال بود که کم‌کم سروصدای ویروسی به اسم کرونا بلند شد. در این شرایط خیلی از کسب و کارها ورشکست شدند، فروش و درآمد خیلی‌های‌شان کم شد و تعداد زیادی هم تعدیل نیرو کردند. اما آقای پیام بهرام‌پور، مدیر مجموعه بیشتر از یک نفر به جای اینکه تسلیم این شرایط شود، برای پیج اینستاگرامی برنامه‌های جدیدی را آغاز کرد.

در همین چند ماهه ابتدای سال ما کمپین‌های مختلفی در اینستاگرام آغاز کردیم. از آموزش کوتاه کردن مو در منزل گرفته تا آموزش نگهداری از دندان‌ها و حتی آموزش زبان انگلیسی در خانه! در واقع پیج اینستاگرام بیشتر از یک، روی موج کرونا سوار شد و با ارائه محتوا برای کاربرانی که کرونا خانه نشین‌شان کرده بود (تحت عنوان بیشتر از یک خونه)، توانست علاوه بر کسب رضایت کاربران، نزدیک به 70 هزار فالوور جدید جذب کند! این قدرت موج سواری است…

با توجه به این تجربه جالب، پیشنهاد می‌کنم شما هم همیشه حواس‌تان به شرایط اطراف باشد و سعی کنید برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، هر از گاهی موج سواری کنید.

12_ تبلیغات اصولی: سریع ترین راه افزایش فالوور

اگر بگویم تبلیغات سریع ترین راه افزیش فالوور است، به هیچ عنوان اغراق نکرده‌ام! البته نه هر نوع تبلیغاتی، بلکه تبلیغ اصولی. پیشنهاد می‌کنم اگر بیشتر از 3 ماه از فعالیت‌تان در اینستاگرام گذشته، حداقل 30 پست دارید، پروفایل‌تان را به خوبی طراحی کرده‌اید و محتواهای‌تان جذاب و کاربرپسند است، اقدام به تبلیغات کنید.

تبلیغات برای افزایش فالوور اینستاگرام

در این شرایط باید به سراغ پیج‌های اینستاگرامی یا حتی سایت‌های پربازدیدی بروید که مخاطبان هدف آنها با مخاطبان هدف پیج شما مشابه باشند. سپس باید در تبلیغ، یک بهانه به دست مخاطبان بدهید تا پیج شما را دنبال کنند. مثلا این بهانه می‌تواند استفاده از محتوای آموزشی، شرکت در مسابقات شما، خرید محصولات‌تان با قیمت مناسب و… باشد.

13_ تولید محتوا در زمان مشخص

راستش تجربه‌ای در این مورد ندارم اما در مطالعاتم در وب انگلیسی، بعضی از سایت‌های معتبر به این اشاره کرده بودند که اگر زمان انتشار پست شما یک ساعت و روز مشخص باشد، اینستاگرام به پیج‌تان اعتبار بیشتری می‌دهد. این یعنی اگر بتوانید یک روز در میان، مثلا سر ساعت 5 عصر پست منتشر کنید، اینستاگرام پست‌تان را به کاربران بیشتری نمایش می‌دهد.

14_ کپشن طولانی بنویسید

یکی از نکاتی که اینستاگرام برای بررسی میزان جذابیت پست شما به آن دقت می‌کند، مقدار زمانی است که کاربران برای مشاهده و مطالعه آن صرف می‌کنند. این یعنی اگر به طور میانگین کاربران روی یک پست شما 4 دقیقه زمان بگذارند، اینستاگرام متوجه جذابیت آن شده و احتمالا در اکسپلور و هشتگ‌ها آن را به بقیه مخاطبان هم نمایش می‌دهد.

  

تاثیر طولانی بودن کپشن‌ها در افزایش فالوور اینستاگرام

یکی از راهکارهایی که می‌تواند باعث افزایش زمان ماندگاری کاربران روی هر پست شود، نوشتن کپشن‌های طولانی است. منظورم از کپشن همان متن پایین پست است. اگر بتوانید با داستان، متن جذاب، مثال و… پست‌هایی بسازید که کپشن‌های طولانی دارند، به این ترتیب به افزایش فالوورهای پیج‌تان کمک می‌کنید.

15_ برای محتوا آزمون و خطا کنید

یک نکته مهم برای افزایش فالوور اینستاگرام: برای تولید محتوا آزمون و خطا کنید! یعنی چه؟ اینستاگرام بعد از مدتی، به شما نشان می‌دهد هر پست‌تان چند بازدید داشته، چند بار به اشتراک گذاری شده و در تلفن همراه چند مخاطب ذخیره شده. با توجه به این، بعد از اینکه تعداد پست های‌تان به حدود 20/30 تا رسید، باید به سراغ این آمارها رفته و بررسی کنید که کدام پست‌ها موفقیت بیشتری به دست آورده‌اند. حالا باید بررسی کنید و ببینید که دلیل موفقیت این پست‌ها چه چیزی بوده؟

در همین روند شما متوجه می‌شوید که همیشه کدام نوع از محتوایی که منتشر می‌کنید، بیشتر مورد توجه مخاطبان‌تان است و به این ترتیب، با آزمون و خطا، سلیقه مخاطبان را می‌شناسید.

سخن آخر مقاله افزایش فالوور اینستاگرام

خب، بالاخره به انتهای مقاله افزایش فالوور اینستاگرام رسیدیم. در این مقاله ابتدا با 5 راهکار خطرناک و اشتباه برای افزایش فالوور آشنا شدیم و سپس 15 راهکار واقعی برای جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام را با هم بررسی کردیم.

به عنوان نکته آخر، پیشنهاد می‌کنم به جای اینکه مثل خیلی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ناموفق به دنبال روش‌های رشد سریع باشید، در اینستاگرام هدف گذاری بلند مدت داشته و سعی کنید با محتوای خوب، مخاطبان را به سمت خودتان جذب کنید. اگر نظری در مورد این مطلب دارید، در بخش نظرات منتظر شما هستم.

چطور اینستاگرام را از صفر تا صد برای کسب درآمد یاد بگیریم؟

برای اینکه کسب درآمد از اینستاگرام را یاد بگیرید، به شما یک بسته  حرفه‌ای معرفی می کنیم به اسم «صفر تا صد اینستاگرام». در این دوره غیرحضوری، بهترین و تازه‌ترین روش‌های تست شده کسب درآمد از اینستا را یاد بگیرید.

روی تصویر کلیک کنید 

منابع مقاله افزایش فالوور اینستاگرام:

تجربه شخصی  sproutsocial  wordstream  hootsuite  hubspot

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ دیدگاه دربارهٔ «5 راهکار خطرناک افزایش فالوور اینستاگرام + 15 روش صحیح!»

  1. سلام من وقتی تازه حساب انیستاگرام ساختم روز یکی دوتا فالور داشتم ولی زمانی که پنجاه تا فالور خریدم دوماه میشه که هیچ فالور واقعی ندارم و آنهایی را که خریدم هم مرا انفالو کردند.
    میشه مشکل پیج مرا پیدا کنید؟
    آدرس انیستاگرام roqia6514

  2. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراه عزیز
    ما در این زمینه تخصصی نداریم و صرفا اطلاعاتی در حد متن مقاله داشتیم؛ حتما به متخصصین مربوطه مراجعه کنید.
    بیشتر ازیک نفر…

  3. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام همراهعزیز
    خوشحالیم که همراهمون هستید و دغدغه آموزش و یادگیری دارید.
    موفق و بیشتر ازیک نفر باشید.

  4. من میخوام یه پیج فروش اسباب بازی و وسایل دکوری باز کنم و برای شروع میخواستم که تعداد کمی فالوور فیک بخرم که با مقاله شما و دلایل خوبی که توضیح دادید کاملا پشیمون شدم. ممنون.

اسکرول به بالا