هفت ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی برای وب سایت

سرفصل های مهم این مقاله

LOVELY

دوره رایگان چطور جذاب و دوست‌داشتنی باشیم؟!

جذابیت بر اساس اصول روانشناسی!

در این مقاله با هفت ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی برای وب‌سایتتان آشنا خواهید شد.

اگر مدت‌هاست صاحب وب سایت هستید، به احتمال زیاد همه یا بخشی از این ابزارها را می‌شناسید؛ اما اگر به تازگی وب سایت راه انداخته‌اید و یا در حال توسعه وب سایت خودتان هستید، این ابزارهای رایگان جستجوی کلمه کلیدی، قطعاً به کارتان خواهد آمد تا بتوانید یک «لیست کلمات کلیدی» بنویسید.

ابزارهای سرچ کلیدواژه برای تولید محتوا برای وب سایت

یافتن بهترین کلمات کلیدی؛ یک دغدغه خیلی رایج!

اگر تولید کننده محتوا باشید یا بخواهید برای سایت خود محتوای سئو شده و درست و حسابی تولید کنید، حتماً یکی از دغدغه‌های شما همیشه این است که «چطور محتوا تولید کنم؟» و «با کدام کلمات کلیدی؟».

همچنین اگر به رقبای خود دقت کرده باشید، یکی از دغدغه‌های شما «استخراج کلمات کلیدی یک سایت» از آن‌هاست.

در این مقاله، می‌توانید آموزش جستجوی کلمات کلیدی در گوگل و سایر موتورهای جستجو را به خوبی یاد بگیرید. همچنین کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل را با ابزارهای رایگانی که به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانید استخراج کنید.

بدون فوت وقت، به سراغ ادامه مقاله و معرفی این ده ابزار ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی ، ساخت کلمات کلیدی و آنالیز کلمات کلیدی می‌رویم.

ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی ، شماره یک: کی ورد پلنر (Google Keyword Planner)

یکی از مهم‌ترین ابزارهای سرچ کلمه کلیدی، Keyword Planner است.

گوگل با داشتن میلیاردها کاربر در سرتاسر جهان تعیین کننده و تصمیم‌گیرنده‌ترین فاکتور موتورهای جستجوست؛ بنابراین شاید بتوانیم بگوییم چه ابزاری از خود گوگل بهتر!

ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی گوگل با نام  کی ورد پلنر با اطلاعات فوق‌العاده‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد، شما را در برداشتن نخستین گام‌ها در مسیر تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی، یاری می‌کند.

آیا کی ورد پلنر صد در صد رایگان است؟

این ابزار کاربردی، اساساً برای ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب به کاربران کمپین‌های پولی پلتفرم AdWords طراحی شده، اما می‌توانید از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک و طبیعی هم استفاده کنید.

Keyword Planner می‌تواند اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار دهد.

اطلاعاتی مثل:
حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی (با علامت‌های low یا medium نشان می‌دهد)
میزان رقابت بر سر کلمات کلیدی
شناسایی ترندها یا روندهای محبوب و ایده گرفتن برای کلمات کلیدی جدید

توجه کنید که آمار و ارقامی که در کی ورد پلنر می‌بینید، درصد خطایی هم دارد و 100 درصد دقیق نیست؛ بنابراین توصیه ما این است که برای تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا، علاوه بر این ابزار، از ابزارهای دیگری هم کمک بگیرید.

چطور از Keyword Planner استفاده کنیم؟

 برای استفاده از این ابزار باید یک حساب AdWords داشته باشید. (شما می‌توانید این حساب را به صورت رایگان ایجاد کنید اما برای استفاده از این اکانت باید آن را شارژ کنید.) برای این کار ابتدا باید با اکانت جی میل خود وارد سایت گوگل ادوردز بشوید. سپس در مرحله بعد، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، روی گزینه Skip the guided setup کلیک کنید.
به طور کلی یادتان باشد که این ابزار یکی از ابزارهای خوب و کلیدی برای شروع و ایجاد استراتژی سئو محتوا است. برای استفاده از ابزار گوگل کی ورد پلنر به لینک روبرو مراجعه کنید. https://adwords.google.com/KeywordPlanner
برای آموزش کامل کی ورد پلنر می‌توانید این عبارت را در گوگل سرچ کنید:
«راهنمای کامل کی ورد پلنر»

ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی ، شماره دو: SEMrush

با یک ابزار محبوب پیدا کردن کلمات کلیدی آشنا شوید:

شاید نتوانیم SEMrush را جزو ابزارهای کاملاً رایگان سرچ کلمه کلیدی قرار دهیم، اما این ابزار هر روز سقف محدود رایگانی در اختیار شما قرار می‌دهد.

SEMrush ابزار جامعی است که اطلاعات ارزشمند و متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد.

اطلاعاتی مثل کلمات کلیدی مرتبط، روند جستجو، وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه‌ها را برای کلمه کلیدی مورد نظر دارند و…

اکنون شما می‌توانید در هر روز 10 جستجوی رایگان در این سایت انجام دهید. استفاده بیشتر، پولی است.

هفت ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی

برخلاف سایر ابزارهایی که در آن شما نیاز به اضافه‌کردن گروه کلیدواژه مادر، برای شروع تحقیقات خود دارید، در SEMrush فقط باید URL خود را اضافه کنید یا URL رقیبتان را وارد کنید تا تمام کلمات کلیدی که برای آن سایت رتبه‌بندی شده را نشان دهد. این باعث می‌شود که شما کلمات کلیدی هم خانواده طولانی‌تر و کوتاه‌تر کلیدواژه موردنظرتان را انتخاب کنید.

هم اکنون مدتی است که کشور ایران از فهرست کشورهای این ابزار حذف شده است؛ اما می‌توانید با انتخاب آمریکا یا کشورهای فارسی زبان، (مخصوصاً برای کلمات کلیدی کلی‌تر) نتایج مناسبی به دست بیاورید.

حتماً مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

چرا باید سایت داشته باشیم؟ (مزایای راه اندازی سایت)

ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی ، شماره سه: Keywordtool.io

خوشبختانه این وب‌سایت از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند!

شما می‌توانید به راحتی با انتخاب زبان فارسی به کلمات کلیدی مرتبط با جستجوی خود دسترسی داشته باشید.

Keywordtool.io یک نسخه رایگان دارد که به کمک آن می‌توانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی، کلمات کلیدی مشابه با آن را مشاهده کنید و از آن ایده بگیرید.

علاوه بر گوگل، می‌توانید لغت یا کلمات موردنظرتان را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا موتورهای جستجوی دیگر مثل بینگ هم سرچ کنید.

در سمت چپ جدول جستجوی نتایج نیز دو کادر وجود دارد: با استفاده از کادر Filter Results می‌توانید نتایج را بر اساس کلمه یا عبارت مورد نظر خود فیلتر کنید.

ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی برای وب سایت

در قسمت Negative Keywords (کلمات کلیدی منفی) نیز می‌توانید پنج کلمه‌ای که می‌خواهید آن‌ها را از نتایج جستجو مستثنا کنید را وارد کنید.

نکته: در نسخه رایگان این سایت، میزان جستجو، روند، هزینه هر کلیک (برای AdWords) و حجم رقابت برای کلمات کلیدی نمایش داده نمی‌شود.

ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی ، شماره چهار: KWfinder

KWfinder هم یک ابزار بسیار محبوب و معتبر برای جستجوی کلمات کلیدی.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این وب‌سایت می‌توان به ویژگی‌ای به نام Keyword SEO Difficulty اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید ببینید که رقابت برای این کلمه کلیدی سخت است یا آسان.

هر چه عددی که برای هر کلمه دریافت می‌کنید به 100 نزدیک‌تر باشد، رقابت بر سر آن کلمه کلیدی شدیدتر و نتیجه گرفتن در آن دشوارتر است.

به طور کلی پیشنهاد می‌شود اگر عدد دریافتی شما بالای 45 بود، سعی کنید کلمات دیگری را امتحان کنید، چون حتی اگر شما در این کلمات نتیجه بگیرید، این امر موقتی است و نتیجه گرفتن دائمی در این کلمات نیازمند تلاش و صرف وقت فراوانی است.

متأسفانه مثل مشکلی که برای اغلب این وب سایت‌ها وجود دارد، این ابزار هم از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند اما شما می‌توانید از حالت پیش فرض آن و بدون اننخاب زبان خاصی استفاده کنید.

این وب سایت خدمات خود را به صورت رایگان عرضه می‌کند، فقط کافی است در آن عضو شوید.

هفت ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی برای وب سایت

ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی ، شماره پنج: Google Trends

یکی دیگر از ابزارهای ساده و جالب توجه گوگل، Google Trends است. این ابزار می‌تواند با توجه به آخرین ترندها یا روندهای جستجو، منتخبی از کلمات کلیدی محبوب که با کلمه کلیدی مورد نظر شما مطابقت دارند را در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این، گوگل ترندز نموداری از تغییرات این روندها را هم نمایش می‌دهد.

این ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی، بر اساس جستجو در گوگل، میزان محبوبیت جستجوی کلیدواژه در موتور جستجوی گوگل را به نمایش می‌گذارد.

گوگل ترندز همچنین این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا نتایج را بر اساس یک موقعیت جغرافیایی یا یک زبان خاص فیلترگذاری کنند.

همچنین، گوگل ترند به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان محبوبیت جستجوی 5 عبارت کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنند. این قابلیت در یافتن مناسب‌ترین کلیدواژه جهت بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو ضروری است.

هفت ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی برای وب سایت

ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی ، شماره پنج: keywordseverywhere

keywordseverywhere در حقیقت یک افزونه برای مرورگرهای کروم و فایر فاکس است و می‌توانید در نتایج جستجو، عبارت‌های مشابه را مشاهده کنید.

برای مثال در تصویر زیر کلمه کلیدی «فوتبال» سرچ شده و با این ابزار کلیدواژه‌های مرتبط با این کلیدواژه در سمت راست نتایج قابل‌مشاهده هستند

ابزارهای جستجوری کلمه کلیدی

ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی ، شماره شش: Ubersuggest

از Ubersuggest هم برای جستجوی محتوا می‌توان استفاده کرد و هم ابزاری است برای جستجوی کلمات کلیدی.

با وارد کردن اصطلاح یا عبارتی کلیدی، پلتفرم، فهرستی از نتایجی که به موضوع مورد نظر شما مرتبط است را به همراه تعداد دفعات جستجو نرخ رقابت بر حسب درصد به شما می‌دهد.

اگرچه این پلتفرم از زبان فارسی پتشیبانی نمی‌کند، اما می‌توانید برای یافتن کلمه کلیدی از آن استفاده کنید و الگو بگیرید.

این ابزار احتیاجی به هیچ‌گونه عضویت ندارد.

ابزارهای یافتن کلمات کلیدی

ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی ، شماره هفت: MOZ

سایت MOZ یکی از محبوب‌ترین سایت‌ها برای یادگیری سئو است. همچنین این سایت ابزارهای بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد که مشخصاً به بررسی Keyword Explorer برای سرچ کلمات کلیدی می‌پردازیم.

یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب Keyword Explorer Moz است.

این ابزار اطلاعاتی در رابطه با هر کلمه به شما می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که آن کلمه مناسب است یا خیر.

این سایت ابزارهای مفیدی در زمینه تحلیل سئو دارد که ابزار تحقیق کلمات کلیدی هم جزئی از آن است.

موز Moz محدودیت 1000 کلیدواژه را بر روی کلیه پیشنهادهای خود اعمال می‌کند.

موز یا «ماز»، دسته‌بندی مفهومی و فیلترهای مفید برای اعمال پالایش بر روی داده‌ها دارد.

بزارهای سرچ کلیدواژه

سخن پایانی

هرچقدر هم ابزارهای رایگان برای سرچ کلمات کلیدی خوب باشند، این ابزارها، امکانات محدودی دارند!

این ابزارها در بسیاری از موارد برای کاربردهای حرفه‌ای مناسب به نظر نمی‌رسند. با این حال برای کسانی که تازه واردند و می‌خواهند تا حدی سایتشان را رشد دهند، بسیار مناسب هستند.

مثلاً ابزار کیورد پلنر گوگل Google Keyword Planner گرچه برای مبتدیان، شناخته‌شده‌ترین ابزار تحلیل کلمات کلیدی است، اما برای کاربردهای حرفه‌ای در حوزه تحلیل و استخراج کلمات کلیدی چندان مناسب نیست.

امیدوارم مطالعه مقاله بالا که در مورد ابزارهای سرچ کلمه کلیدی و ابزار تشخیص کلمه کلیدی بود، به شما در انتخاب ابزاری مناسب برای استخراج کلمه کلیدی مناسب کمک کرده باشد.

سعید عباسی

سعید عباسی

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ دیدگاه دربارهٔ «هفت ابزار رایگان سرچ کلمه کلیدی برای وب سایت»

اسکرول به بالا